Наследникът на "Мерцедес" GLK намали разхода и стана по-сигурен
Наследникът на "Мерцедес" GLK вече е на пазара с нова име – GLC, и куп подобрения, водещи до намаляване на разхода на гориво, увеличаване на пространството за пътниците и повишаване на активната и пасивната безопасност. Променената визия на средноразмерния SUV е съобразена с бъдещия облик на високопроходимите модели на марката.
Най-общо GLC бяга от класическото офроуд излъчване, като изглежда много по-динамично и спортно, и дори има сходна с на купе форма. В зависимост от изпълнението, кросоувърът предлага три различни оформления на броните – стандартно, оптимизирано за офроуд и спортно.
По-голямо междуосие за допълнителен простор
В сравнение с GLK новият модел има с 12 см по-дълго междуосие. Това е позволило за пасажерите да се отдели повече място, като разстоянието между двата реда седалки е увеличено с 4 см.

Максималният багажен обем е 1600 литра, което с 50 повече от досега. Новост е възможността вратата на багажника да се отваря без ръце, с прокарване на крак под бронята.
Интериорът на GLC впечатлява с използваните качествени материали (естествена кожа напа, естествен фурнир с открити пори). Над централния блок за управление на климатика е разположен нов реагиращ на допир дисплей. С него се управляват всички основни настройки. Сред екстрите се появява и дисплей, който проектира важна информация директно на предното стъкло, в зрителното поле на водача.
Вече и с хибридна версия
Новият "Мерцедес" GLC излиза на пазара с два дизелови мотора (със 170 и 204 конски сили), които имат с 19% по-нисък разход на гориво. Най-динамичната версия разчита на бензинов двигател с 211 конски сили и предлага спринт до 100 км/ч за 7.3 секунди. Благодарение на намаленото с до 80 килограма тегло и подобрената аеродинамика всички версии на GLC бележат подобрения по отношение на динамиката.

Моделът вече ще има и плъг-ин хибридна версия, разчитаща на бензинов мотор с 211 конски сили и електродвигател със 116 коня. Полуелектрическият автомобил може да измине до 34 само на ток, като предлага ускорение до 100 км/ч за 5.9 секунди.
"Мерцедес" GLC серийно е с постоянно задвижване на четирите колела 4MATIC с разпределение на въртящия момент 45:55 процента между предния и задния мост. Всички модификации серийно стандартно се оборудват с деветстепенна автоматична трансмисия, като само хибридът използва такава със седем предавки.
Подобрени оф-роуд възможности
Освен със стандартното окачване "Мерцедес" GLC може да се поръча и с адаптивното въздушно AIR BODY CONTROL. На разположение е и програмата DYNAMIC SELECT, която променя настройките на ходовата част, мотора, автоматичната трансмисия, волана и т.н. в пет режима – комфортен, екологичен, спортен, по-спортен и индивидуален.

Автомобилите със специално разработения офроуд пакет имат до 5 допълнителни програми. В офроуд режим системата AIR BODY CONTROL предлага повишаване на клиресна с 5 см. Част от системите, подпомагащи придвижването са Incline – предназначена за изкачване на стръмни склонове и Trailer - за управление на прикачен товар.
Асистентът за движение по наклон автоматично поддържа предварително зададената скорост на спускане. Офроуд анимации на централния дисплей пък показват в реално време параметри като наклон, посока на движение, ъгъл на завиване и др.
Със системи за сигурност от S-класата
В новия "Мерцедес" GLC могат да бъдат открити почти всички асистиращи системи, познати от C, E и S-класите. В стандартното оборудване влизат асистентът за предупреждение при опасност от сблъсък с автономно спиране, системата за неутрализиране на влиянието на страничния вятър и сигнализацията за първи признаци на умора във водача.

Опционалният пакета "Асистиращи системи плюс" добавя адаптивен круиз контрол, с възможност за автономно спиране и потегляне, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата, предупреждение за непреднамерено напускане на избраната лента на движение и т.н. Новост е допълнителната защита при сблъсък отзад. С помощта на радарен сензор в задната броня, електрониката идентифицира опасността от сблъсък и предупреждава приближаващия трафик с аварийна мигаща стоп светлина и активира защитата за пътниците.
Част от оборудването може да е системата за автономно паркиране, както и камерите, даващи 360 градусов обзор на зоната около автомобила.