Фестивалът на скоростта в Гудууд, който се проведе от 26 до 28 юни, има вече 23-годишна история, но конкурсът за дизайн, в неговите рамки, тази година отбеляза своето двадесето издание.
Фестивалът на скоростта в Гудууд, който се проведе от 26 до 28 юни, има вече 23-годишна история, но конкурсът за дизайн в неговите рамки тази година отбеляза своето двадесето издание. Спонсор на проявата е "Картие" и в журито през годините са участвали създателят на мебели за кралския двор Дейвид Линли, шеф-дизайнерът на "Епъл" сър Джонатан Ив, режисьорът Стивън Спилбърг, солистът на кралския балет в Лондон Дарси Бъсел и други. В тази галерия са събрани по-странните коли в конкурса, като това "Ферари" комби, носещо името "330 GT Виняле Шутинг Брейк" от 1965 година. Комбито на "Ферари" в гръб. Още едно много интересно "Ферари" от конкурса. Моделът "212 Интер Виняле "Женева Купе" се произвежда между 1951 и 1953 година. "Ферари 212 Интер Купе" е доста популярен автомобил с повече от 80 000 продажби. Версията "Виняле" обаче е сред най-редките с по-малко от 20 произведени бройки. Отново "Ферари" 212 от 50-те, но във версия кабриолет. "Ситроен" DS е доста популярен модел и тази година се отбелязват 60 години от неговото лансиране. Версията "DS 23 Фамилиале" обаче не е чак толкова позната. В зависимост от нуждите в колата може да има два или три реда седалки, като се събират до 8 души. Интересното е, че допълнителната сгъваема седалка е поместена между предната и задната, в средата на колата. "Ситроен" DS кабрио също не е толкова често срещан. От 1958 до 1973 година от него са произведени едва 1365 бройки. "Делаие" Тип 135 М-кабрио от 1937 година. Журито на конкурса избра моделът за победител в класа "Figoni et Falaschi", кръстен на френската компания, създала едни от най-елегантните автомобили през 30-те години. Елегантният френски кабриолет, погледнат отзад За най-елегатен автомобил на шоуто беше избран този "Талбот - Лаго Т150 - C SS, известен като "Goutte d'Eau" или "Сълзата" от 1937 година. От модела са направени едва 11 бройки, а разработката е на вече цитираната френска каросерийна компания "Figoni et Falaschi". Voisin Type C27 Grand Sport Cabriolet. От модела са произведени едва две бройки. MG K3 Magnette от 1934 година. Това е спортният вариант на модела. През 1933 година такъв автомобил печели в класи си в легендарното състезание "Миле Миля". От MG K3 Magnette са направени само 33 бройки. Тунингована версия на CMC "Ягуар" МК 2. Автомобилът е от 1962 година, но подобренията са направени през миналата. Освен автомобили в конкурса за дизайн участват и няколко мотоциклета. Този Vindec Special от 1905 година е германско производство и е оборудван с бамбуков кош. Мотоциклет "Уилкинсън" от 1912 година с кош. "Джеймс Модел 10 Де Лукс" от 1923 година. "Мото Гуци 500" S с двоен кош. BSA Colonial от 1924 година. Мотоциклетът с кош е използван за такси.