Столичанин разбра кой е виновен за задръстване на "Хемус" с 40 дни закъснение

Столичанин разбра кой е виновен за задръстване на "Хемус" с 40 дни закъснение

Снимката е от тапа на същото място около два месеца преди писмото на читателя на "Дневник"
Снимката е от тапа на същото място около два месеца преди писмото на читателя на "Дневник"
Може би си спомняте писмото на нашия читател Йордан Георгиев, който след едно кошмарно прибиране към София на 7 юни тази година зададе няколко въпроса към Агенция "Пътна инфраструктура" и Пътна полиция. Чрез "Дневник" той получи отговор от АПИ, около седмица след случката.
На 21 юли е дошъл и официалният отговор от областната дирекция на МВР-София. Така вече можем да си съставим цялостна картина на това как институциите си прехвърлят топката за сметка на шофьорите, разбира се.
Писмото
Здравейте.
Искам да изкажа своите специални благодарности към КАТ "Пътна полиция" и АПИ за предоставената възможност да престоя 40+ минути в 4+ километрово задръстване на магистрала "Хемус" в посока София между п.в. "Жерково" и виадукт "Елешница" вчера, 07.06.2015 г., около 20:30 часа. Благодарение на престоя в това задръстване, аз и моите двама спътници, имахме възможността да се насладим на прекрасния залез над София към 21:00 часа.
Също така, с помощта на бордовия компютър, успях да разбера с колко се качва разходът на автомобила, когато прекарваш толкова време в едно безумно и излишно задръстване, карайки на първа, с повече късмет и на втора. Да чуеш перката за охлаждане да се включва през 4 минути си е едно чудесно изживяване. Да поемаш с пълни гърди ненужно изгорелите газове от твоята кола и стотиците други коли около теб.
Да не говорим за ТИР-овете, които бяха десетки! Сигурен съм, че е имало и звучни псувни, отправяни към знайни и незнайни люде. Пък за изнервените хора и превишението на скоростта след стеснението - една прекрасна предпоставка за ПТП да не споменавам. Въобще, какъв по-добър начин да завършат почивните дни и да се подготвиш за новата работна седмица.
Все пак изнервяне, псуване, плюене и т.н. са част от нашето ежедневие...
Въпросите
1. Каква е причината да не се осигуряват две ленти за движение посока София, когато трафикът в тази посока е натоварен ? Очевидно това е било възможно при предишен ремонт на виадукт "Елешница".
2. Защо няма патрул на КАТ, който да не позволява на разни незапознати със ЗДП и движещи се в аварийната лента на магистралата (за да не използвам толкова изтърканото определение за голяма част от българските шофьори - "тарикати"), мислейки си, че ще минат по-бързо през задръстването, а всъщност причинявайки по-голямо задръстване ?
3. Защо, когато има ремонт на накой пътен участък и се очаква натоварен трафик, ТИР-овете не биват отбивани допълнително до успокояването на трафика ? В конкретния случай от вчера, дясната пътна лента беше заета на 70 % от ТИР-ове, които явно бяха точно потеглили след изтичане на забраната за тяхното движение в 20:00 часа.
Отделно да споделя, че по моя машрута от неделя (Враца - София), ми се наложи да задмина около десетина ТИР-а в часовия интервал 19:00 - 20:00 часа. Само един от тях даваше признаци да бъде хладилен ТИР и съответно да вози бързо развалящи се храни или каквото там вози в хладилните си помещения. Къде е КАТ и контролира ли КАТ тази забрана - "В неделя от 14 ч. до 20 ч. се ограничава движението на МПС над 12 т по автомагистралите и най-натоварените участъци" ?
4. Защо не се предложи път I-1 от Потоп до Елешница като алтернативен (за автомобили до 3.5 тона) на ремонтирания участък от магистрала "Хемус" ?
Въпреки, че по информация от bgmaps.com - "Път от Елешница до Потоп: Преминаването е опасно поради лоша пътна настилка."
Отговорът на АПИ
В отговор на поставените въпроси Ви предоставяме следната информация:
Предприемат се необходимите мерки, за да се осигурят безопасни условия за пътуване по автомагистралните участъци, в които се извършват ремонтни дейности. Пътуването се осъществява двупосочно в платното, което в момента не се ремонтира, чрез временна организация на движението и ограничение на скоростта.
Столичанин разбра кой е виновен за задръстване на "Хемус" с 40 дни закъснение
От 12 юни, петък, в района на виадуктите "Елешница" и "Бебреш" от АМ "Хемус" ще има по две ленти за пътуване в посока София-Варна и една в посока Варна-София. В неделя – 14 юни, ще има две ленти в посока София и една към Варна. Реверсите в района на съоръженията на АМ "Хемус" ще бъдат въвеждани всеки петък и неделя до приключване на ремонтните дейности.
Връзката на виадукта "Елешница" с път I-1 e със статут на сервизен път, който обслужва съоръжението и не може да бъде използван като част от обходен маршрут. Състоянието на път I-1 в участъка Потоп - Елешница не позволява да бъде използван като алтернативен маршрут за трафика от АМ "Хемус".
На 7 юни - неделя, от 14.00 ч. и 20.00 ч., бе ограничено движението на тежкотоварни автомобили по автомагистралите и най-натоварените пътни артерии. Заповедта за движението на тежкотоварните МПС в периода 1 юни – 15 септември 2015 г., както и в официалните празнични дни е от 25 февруари т. г. Тя е изготвена от междуведомствена работна група, в която са участвали експерти от АПИ, ГД "Национална полиция" в МВР, ИА "Автомобилна администрация" и представители на неправителствения сектор.
Според точка VIII от Заповед РД-11-186 от 25.02.2015 г. контролът по прилагането й се осъществява от областните пътни управления, СДВР и секторите "Пътна полиция" при ОД на МВР и Регионалните дирекции "Автомобилна администрация".
Отговорът на ОДМВР-София
Уведомяваме Ви, че във връзка  с подаден от Вас писмен сигнал , в ОДМВР-София е извършена проверка по пр. №517000-7266/11.06.2015 г. В хода на проверката се установи, че на въпросната дата 07.06.2015г. на АМ 2 "Хемус" , причината за струпване на ППС в двупосочен участък 14-15+100 км,  е че не е издадена заповед на АПИ, които се явяват стопани на пътя и не са разпоредили осигуряването на две ленти за движение, вход-гр. София.
Столичанин разбра кой е виновен за задръстване на "Хемус" с 40 дни закъснение
На посочената от вас дата, АП обслужващ трасето "АМ Хемус" се е намирал в района на 39-ти км пътен тунел "Топли дол", където същият е регулирал движението 37-39 км, тъй като движението също е двупосочно  с цел недопускане на струпване на леки автомобили в лявата тръба на пътен тунел "Топли дол" е разпоредено полицейския наряд да се намира там на УП.
Установеното от Вас движение на товарни автомобили към 23.00 ч. си дължи на факта, че заповедта на АПИ за спиране на товарния трафик е регламентирано от 14.00 ч. до 20.00 ч. Колоната от товарни автомобил, които сте забелязали и не сте могли да изпреварите на Главен път (Е-79), главния път свързващ град Враца и град Ботевград по точно района на изкачване на местността Копяновец е територия обслужвана от  РУ Ботевград. Като резервен (алтернативен маршрут), главен път свързващ селата Потоп и Елешница през които евентуално може да бъде свалено движението е невъзможно за използване, тъй като същият се намира в лошо състояние, поради нарушаване целостта на пътната настилка, като за същият подобряване на неговото състояние е нужно да се обърнете към АПИ или към Областно пътно управление гр.София.   
Благодарим Ви, за активната гражданска позиция.