Новият "Фолксваген Тигуан" порасна и отслабна
Второто поколение на "Фолксваген Тигуан" ще направи премиерата си на отварящия утре с първия от двата пресдни автосалон във Франкфурт, съобщиха от компанията. Автомобилът е първият кросоувър от групата, който използва новата MQB платформа.
Другата любопитна подробност е, че "Тигуан" ще има и версия с удължено междуосие, която ще се предлага в САЩ и Китай. Европейският "Тигуан" е със 6 см. по-дълъг от предшественика си (вече 4.49 метра), а междуосието е стигнало до 2.68 метра, или със 7.7 см. повече. Ширината е увеличена с 3 сантиметра до 1.84 метра. Височината е намалена с 3.3 см.

Въпреки по-големите размери "Тигуан" е средно с 50 кг. по-лек. Новите размери са позволили на автомобила да предложи повече пространство за пасажерите (в областта на коленете на возещите се отзад са прибавени 2.6 см, а при раменете мястото е увеличено с почти 3 сантиметра.
Най-впечатляващо е добавянето на над 155 литра багажен обем, като при вдигнати облегалки на седалките се събират 615 литра, а при сгънати 1655 литра. Вратата на багажника вече може да е и с електрическо отваряне.
Гамата от двигатели на "Тигуан" включва бензинови и дизелови представители с мощности между 115 и 240 конски сили. Очаквано, те се задоволяват средно с 24% по-малко гориво.

Както и до сега кросоувърът може да е само с предно предаване, или със задвижване на четирите колела. 4MOTION изпълненията разполагат с нова система за управление, която променя работата си според избраните пътни условия – асфалтов път, камъни, кал, сняг и т.н. Големият коз на новия "Тигуан" е, че може да тегли прикачен товар с тегло до 2.5 тона.
Напълно очаквано кросоувърът може да се екипира със системи за безопасност, познати от другите модели на "Фолксваген" и дори "Ауди". Сред тях са автономното спирани при движение с ниска скорост, сигнализация за напускане на избраната лента на движение, предупреждение за опасност от сблъсък в предното превозно средство, адаптивен круиз контрол с асистент за придвижване в задръстване и т.н.
Навигационните системи са няколко вида, като най-скъпата използва екран с диагонал 12.3-инча. Всички са напълно съвместими с телефон, позволяват извеждане на екрана на огледален образ на дисплея на устройството, обаждат се автоматично на спасителните служби при инцидент и т.н. В "Тигуан" за първи път се появява и климатична система с три отделни зони.

Германският кросоувър предлага един от най-големите стъклени покрива в сегмента (870 на 1337 мм).
Версиите 4MOTION на "Тигуан" серийно ще са с 1.1 см. по-голям клиренс (20, вместо 18.9 см). Кросувърът ще има и специфична офроуд предница, която ще позволява преодоляване на наклон с наклон до 25.6, вместо 18.3 градуса.