"Ягуар" влиза в сегмента на кросоувърите с F-Pace
С пищно шоу, приключило с най-големия 360-градусов лупинг в света, правен с автомобил, новият модел на "Ягуар" F-Pace направи снощи световния си дебют. Пред широката публика автомобилът дебютира на открития днес с първия от двата пресдни автосалон във Франкфурт.
Моделът има дължина от 4.73 метра и междуосие от 2.87 м. В изработването на каросерията на F-Pace са използвани 80% алуминий, а допълнителна икономия на тегло се постига с вратата на багажника от композитни материали и магнезия, използван за части като напречната греда под купето.
В резултат на това моделът със задно задвижване с дизелов двигател 180 к.с. и механична трансмисия тежи едва 1665 кг. В същото време най-мощната версия на F-Pace, която се задвижва от V6 бензинов мотор с компресор и разполага с 380 к.с., се ускорява от 0 до 100 км за 5.1 секунди.
В салона на F-Pace има пет места, а минималният багажен обем е 650 литра. Премиум системата InControl Touch Pro използва 10.2-инчов сензорен екран с мощен четириядрен процесор и твърд диск.
Ключова информация като скорост на автомобила и ограничения на скоростта може да се прожектира директно на нивото на очите на водача от лазерния head-up дисплей. С модела световният си дебют прави Activity Key на "Ягуар" – водоустойчива и удароустойчива гривна с вграден транспондер. Тя позволява заключването и отключването на автомобила и елиминира неудобството от търсене на сигурно място за ключа, докато карате сърф или каяк.
Серийно "Ягуар" F-Pace e оборудван с векторно управление на въртящия момент, като се прехвърля тяга между десните и левите колела в зависимост от конкретната пътна ситуация. Окачването е с променливи характеристики, като движението на каросерията и колелата се измерва до 500 пъти в секунда, осигурявайки оптимално плавно движение при всякакви пътни условия.
На разположение е и функция за индивидуални настройки на реакцията на педала на газта, автоматична трансмисия, управление на волана и окачването. "Ягуар" F-Pace се предлага само със задно предно предаване и със задвижване на четирите колела.
Моделите със задвижване 4Х4 разполагат със системата Adaptive Surface Response, която адаптира работата на задвижването според вида настилка. Монтирана за първи път в модела "Ягуар" XF, ASR е подобрена с трети режим, предназначен за дълбок сняг и чакъл.
Допълнителните технологии, които осигуряват динамика при всякакви повърхности, включват съществуващите системи на All Surface Progress Control и Low Friction Launch.
Очаквано "Ягуар" F-Pace се екипира с всички най-съвременни системи за сигурност. Сред тях са автономната аварийна спирачка, която разпознава и пешеходци, предупреждение за напускане на платното, система за интелигентно ограничение на скоростта и следене на състоянието на водача.
Новият кросоувър на "Ягуар" ще се предлага с шест нива на оборудване. Версията с 2.0-литров дизелов двигател със 180 к.с. може да е механична или автоматична трансмисия, със задно задвижване или 4Х4.
На разположение са още 2.0-литров бензинов двигател с 240 к. с., с автоматична трансмисия и задно предаване, трилитров дизелов с 340 к. с., автоматична трансмисия и 4Х4 задвижване.
На върха в моторната гама са два варианта на F-Pace с трилитровия бензинов двигател – с 340 и 380 конски сили.