Фотогалерия: Тайванският конкурент на "Тесла"

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gottijohn
    gottijohn
    Рейтинг: 489 Весело

    мда арабюгите и путаран за тва помпят петрол като бесни......

  2. 2 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Това да не е като безкрайните руски прототипи от последните 20-30 години, които аха ей ся все ще влязат в серийно производство?

  3. 3 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 160 Весело

    Сн. 10 :Д точно това винаги съм искал да правя докато карам да мога да гледам филм :Д Ако няма автопилот не става.

  4. 4 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    Интересна е тази по-лека батерия дети издържа 650 км. Някъкви тек данни няма ли.
    Аз до колкото знам новата Гига Фабрика в Невада на Тесла и Хитачи ще бъде най-модерната в света. Батериите ще са ЛиЙон не съм чул за други които да са в производство сега.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  5. 5 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 110 Весело

    Колкото повече конкуренти, толкова по-добре.
    То и Маск именно това иска, но за съжаление, все още нямат реален конкурент.
    Дизайнът отпред на колата нещо не ми хареса.

  6. 6 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    [quote#4:"Pontif А"]Батериите ще са ЛиЙо[/quote]
    Тук е проблемът лития е кът.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  7. 7 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#6:"biss Mark"]Тук е проблемът лития е кът.[/quote]

    най-големият производител на литий ще определи Цената.

    Някои от най-известните залежи са в пустинята Атакама, Боливия, Аржентина и Чили

  8. 8 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 572 Любопитно

    Хайванският автомобил ми се вижда по-добът от Тесла!Ако и цената е приемлива,ще им вземат клиентите(ако те не свалят тази на продукцията си).

  9. 9 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Въпреки че съм голям фен на италианския дизайн и автомобили, в тоя случай външно автомобила не ми харесва. С тия малки фарчета отпред и отзад прилича на земеровка или къртица.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  10. 10 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Защо му е на електрически автомобил радиаторна решетка? Само вдига възд. съпротивление.

  11. 11 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Електромоторът също има нужда от охлаждане. Но не мога да разбера това залитане по конски сили. 30-40кв 300 км пробег това би направило пробив при цена около 10-15000 евро.

  12. 12 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 264 Любопитно

    Тия тайнствени нови акумулатори - хем по-леки, хем с тройно по-голям капацитет - ми се виждат малко съмнителни.
    Ни дума за тях, вместо това някакви сензорни екрани с епохално важната екстра да се зяпа телевизия + крайно странна огромна радиаторна решетка........

    Culus capitem delit
  13. 13 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 264 Весело

    [quote#11:"Рол"]Електромоторът също има нужда от охлаждане[/quote]

    Те и акумулаторите имат нужда, но не от огромен радиатор като за ДВГ, който да отдава десетки киловати.
    Все пак КПД на електромоторите е над 90%, а на бензиновия мотор - няма и 40%.
    Съмнителна работа.......

    Culus capitem delit
  14. 14 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 316 Весело

    До коментар [#4] от "Pontif А":

    Ами пробива им (технологичния!) ще е голям, след като Тесла има около 300 км, тези два пъти повече...

  15. 15 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 110 Неутрално

    До коментар [#14] от "charlesdegaulle":

    Жълтите обикновено много лъжат в данните, даже и японците, а тези просто са се отнесли. За съжаление още няма някакъв голям пробив при батериите. Технологично има батерии дето са два пъти по-добри литиевите, но са от някакви мега-екзотични метали из Менделеевата таблица дето са много рядки и не стават за масово производство.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  16. 16 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    [quote#14:"charlesdegaulle"]Ами пробива им (технологичния!) ще е голям, след като Тесла има около 300 км, тези два пъти повече...[/quote]

    До коментар [#14] от "charlesdegaulle":

    Easy cowboy ... Tesla прави 260 мили което е 420 км и това е доказано на живо и има хиляди коли които всеки ден са по пътищата. Та 500 км са 20% повече преход обещан а не постигнат.
    На мене въпроса ми беше какви батерии използват че да са по-леки и с по-голям капацитет. Ако наистина имат такива батерии те ще започнат веднага да ги произвеждат и продават. Има стотици потребители които ще купуват. Автомобилите въобще не са най-големия потребител. Ако има такава батерия до една година няма да има лаптоп, таблета или телефон който да не е с такава батерия. Факта че няма ме навежда на мистълта че това е един от тези "Ще стане" проекти.
    Миналата година имаше една страхотна швейцарска електрическа кола която работеше с две електролитни течности вместо батерии. И тя щеше да смачка Тесла та да я помете. ОК, само че освен че беше красива като всяка концепсия, която не може да мине абсолютно никъкви стандарти за безопасност и никога не може да се появи по пътищата, също и никой не можеше да отговори колко струват тези течности, къде ще се зареждат, колко време може да изкарат, ще трябва ли да се изсипват старите течности или не .... но иначе щеше да бъде страхотна кола. Нещо да си чувал за нея?
    Не подценявай Тесла, В Калифорния имам чуството че всяка втора кола е Тесла вече. Имат няколко хиляди зарядни станции по цял свят. И до една година започва да работи Гига Фактори в Невада което ще ги направи едни от най-големите производители на батерии. Имат идея да продават батерии за дома за да можеш да си увеличиш капацитета на фотоволтееците и да станеш 100% независим от ток от мрежата. Мерцедес и Тойота имат модели които едно към едно използват батерията и мотора на Тесла. И всичко това е сега а не "ще стане".

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  17. 17 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#6] от "biss Mark":

    въобще не е кът, даже и след тройния скок на цената на лития, пак представлява само 1-2% от цената на батерията. Сегашните находища могат да стигнат за 200 млн електромобили със среден пробег около 250 км. И това без даже да е започнала експлоатацията на находищата в боливия и афганистан. А когато и те свършат, в океаните има предостатъчно.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  18. 18 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#16] от "Pontif А":

    Прав си и за бъдещето, и за това, което имаме сега, но тайванските другари твърдят, че са инсталирали 125 kWh power pack. Струва ми се невъзможно в същото време да намалят теглото под това на батериите 85-90 kWh на Тесла, но де да знаеш. Също така ми се струва, че те се опитват с LiPo батерии, но там наистина има проблеми със сигурността. Бъдещето ще покаже, особено ако предложат цена под $250 за киловат мощност, пазарът ще преглътне останалите несъвършенства, вкл. и решетката.

  19. 19 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    До коментар [#18] от "Lemmy":

    Виж, аз не съм женен за Тесла. Колкото повече конкуренция, толкова по-добре. Просто ми беше интересно каква е тази батерия дето хем е два пъти по лека хем е с два пъти по-голям капацитет. Дайте една такава батерия за лаптопа ми и за телефона. Къде ги тези батерии?
    Иначе Руснаците всяка година вадят по една Маруся която е направена от папиемаше и никога няма да види друго освен няколко изложби, но това не им речи да обявят победа над целия свят и да се напият след това.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  20. 20 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 316 Весело

    До коментар [#16] от "Pontif А":

    +++! За Калифорния не знаех...

  21. 21 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 118 Неутрално

    До коментар [#4] от "Pontif А":

    Лийон има от 30 години.Стига глупости.И са панасоник и тесла а не хитачи.Тесла нямат шанс ако големите производители се захванат с електрички при всичките си инженерни капацитети ще ги наврат в трета глуха!

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  22. 22 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    [quote#21:"Lavinata"]Тесла нямат шанс ако големите производители се захванат с електрички при всичките си инженерни капацитети ще ги наврат в трета глуха![/quote]

    До коментар [#21] от "Lavinata":

    Да бе, да. Те големите ако искат ама не искат .... и защо не искат? Ами ей така пък .. не им се иска. Ти си явно от гениите с цървули за които фактите не трябва да пречат на хубавия ти анализ.
    Да те попитам все пак - Тойота е най-големия и така както не иска прави Тойота Приус от 14 години. Нисан и те са от големите и правят Нисан Лийв от колко години? БМВ и те имат електромобил + i8. Дженерал Мотърс имаха EV1 още през 90те и сега имат Шеви Волт. Фолксваген имат 100% електрически Голф на пазара в САЩ. Мерцедес имат СУВ което използва директно едно към едно батерията и мотора на Тесла, също и Тойота Хайландер. Форд имат ел-С-Макс. Но щом си казал че не им се иска ... Иначе Тесла продава на месец колкото Мерцедес, БМВ, Ауди и Лексъс взети заедно. Това е в Калифорния .. ама пак какво е Калифорния - нищо, село някъкво и затова на големите не им се иска. Ти кога за последен път се чу с големите? Често ли се виждате та знаеш какво искат и какво не?

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  23. 23 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 720 Весело

    Хаха, чудя се по-скоро смешно или грозно ми е това..

    Fail with honour then succeed by fraud
  24. 24 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#4] от "Pontif А":

    тези са толкова конкуренти на Тесла, колкото НТС са конкуренти на Apple...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  25. 25 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 118 Неутрално

    До коментар [#22] от "Pontif А":

    Елементарно доскоро ел колите бяха нерентабилни.С малък пробег и с малко станции за зареждане(по-скоро никакви в Европа) логично беше да се мине през хибриди което направиха тойота което правят сега и всички.Още ел.колите са доста безсмислени.Тесла губи няколко хиляди долара от всяка кола която произведе.Все още батериите са скъпи колите са с малък пробег а и никой няма да инвестира в собствени станции защото няма възвращаемост на вложените пари.На немският пазар примерно такива коли изобщо не се търсят(което ги прави слабопродаваеми).Тесла продава основно в Норвегия благодарение на огромните облаги които получаваш от държавата които скоро ще бъдат спрени.Та така трябва да си доста заблудено парче за да мислиш че примерно който и да е сериозен производител имащ сума ти инженери дизайнери и тн не може да бие гаражната компаниика на Мъск.Явно са преценили че още не е дошло пазарното време на електрическите коли с което съм съгласен.Тези екзотики са слабопродаваеми с изключение на Сащ при това в няколко щата.В Китай примерно търсенето им също е слабо за Латинска Америка и Африка да не говорим,Австралия и Океания също.В западните градове-Париж и Амстердам можеш да си ги наемаш като велосипеди и да караш едно Рено Зое има около 250км пробег което е добре за града.Но за европейците тези коли са скъпи а и малко хора живеят в къщи и не могат да ги зареждат през ноща което ги обезсмисля.Друго:в западна европа за разлика от америка общественият транспорт е отлично развит има метра трамваи а извън градовете ТЖВ и Интерситита което прави като цяло зависимостта от автомобили по-малка.Още нещо в западна европа много се продават вановете Рено Еспас Шарана и тн защото там хората имат по няколко деца тесла такива модели не предлага а и да предлага ще са с по-малък пробег и за извънградско пътуване ще са безсмислени от един дизел примерно.

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  26. 26 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    До коментар [#25] от "Lavinata":

    За да намравиш нов модел на която и да марка кола ти трябват около $1 милиард. Старите компании имат резерви от между 10 и 20 милиарда. Тесла е нова компания и няма такива резерви, нито има толкова много продажби и различни модели че да акумулира толкова пари. Затова за да финансират нов модел те трябва да съберат парите от продажба на акции. Затова и технически работят на загуба. Губят по $4К от всеки автомобил, ако трябва да амортизираш тези пари върху броя на продадените им коли. Затова и Илон Мъск прави Гига фактори за батерии и други паралелни бизнеси с които да повиши рентабилността. Тесла подари на света всичките си няколко хиляди патенти. Сега Мерцедес и Тойота копират едно към едно тяхната технология без да са платили една стотинка. Волво е единствената друга автомобилна компания която е подарила на всички патента за триточковите предпазни колани през 60те години. Няма други. Това се цени в Америка. В Бухово вероятно не, Гоуф дизел е по-ценен там.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  27. 27 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 118 Неутрално

    До коментар [#26] от "Pontif А":

    Няма как да бият големите.Най-малкото защото нямат капацитета да изградят станции извън Сащ.А Сащ не е достатъчен като пазар за световното господство макар и втори по-големина след Китай.Доказа се това навремето когато ГМ продаваха основно в Сащ но загубиха битката с Тойота и Волксваген.Гига факторито им е с панасоник и сега батериите им са на панасоник та технологията с батериите си е на панасоник.Електрическите коли на този етап без субсидии от държавите са слабопродаваеми с изключение на Сащ защото са скъпи.А ако разчитат само на пазара в Сащ няма как да стане да не говорим че и в Сащ пикапи и подобни са най-продаваните автомобили а там тесла ги няма!

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  28. 28 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    До коментар [#27] от "Lavinata":

    Естествено че не могат да бият най-големите. Те и достатъчно големите не могат да бият. Това никога не е било обещавано нито пък е възможно.
    Факт е че Тесла направи първия истински електрически автомобил на света, който хората искат да си го купят не защото е електрически а защото е хубав. За това са необходими яки топки и доста акъл. Факт е че нито Мерцедес, нито Тойота, нито ФВ го направиха. Затова сега Мерцедес и Тойота използват ходовата част и батериите на Тесла за електреческите си автомобили а Фолксваген тази година за първи път пусна Ел-мобил в САЩ.
    Не е реалистично да се мисли че Тесла или елмобилите ще заменят ДВГ скоро. Но също е глупаво да се отрича ролята която играят. До 20 години почти всики автомобили ще бъдат хибридни. Не защото трябва а просто защото е много умна идея и използва най-доброто от ДВГ и ЕлМоторите. Не е случайно че трите най-скъпи екзотични спортни автомобила сега Ферарри, Порше 918 и МакЛарен са хибридни.
    Никой не очакваше, че една компания като Тесла може да направи такава революция в мисленето на хората. Но е факт че го направи. Сега хората чакат по 6 месеца за Тесла и това е в Америка. Всички взеха да ги копират. Това означава че до 20 години ще има сериозен ръст и при чисто електрическите автомобили. А от какво се интересуват инвеститорите? Не от мнението на аграрите в Перник и Краводер. Интересуват се от потенциален РЪСТ. Това че си най-големия на света не значи че ще имаш ръст в следващите 5 години. Тесла има ръст и затова пазарната и капитализация е по-голяма от тази на Митсубиши.
    А? Ама Митсубиши прави близо милион коли а Тесла само 50,000. Да ама ако инвестираш в Митсубиши в следващите 5 години парите ти ще се увеличат с 5% а в Тесла с 500%. Ето това "изкривяване" използват всички нови компании на борсата за да финансират новите технологии. Затова печелят тези които мислят и който рискуват. А тези които карат Гоуф дизел, люпят семки и въздишат колко им било убаво при Тошето, нищо не печелят.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  29. 29 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 118 Неутрално

    До коментар [#28] от "Pontif А":

    За хибридите съм съгласен.За чисто електрически има вереме.В Европа трудно както и в Тексас.Порше с един прототип и им надминаха пробега.Щом другите не са пуснали значи не мислят че им е дошло времето.Не че не могат когато дойде ще ги отвеят като бръмбър сламка.Рено рискуваха пуснаха 4 модела те не продават в Сащ търсят да могат да ги продадат евтино в Европа а това значи по-слаби батерии и пробег.Мъск разсъждава като американец що не пусна една електричка докат спя ще се зарежда сутринта карам кеф.Европа Чайна и тн са други няма къщи има панелки хората нямат пари станции за зареждане няма.Как докато спиш ще си заредиш колата не сатава.А с този ограничен пробег без достатъчно станции забрави за градско е ок ама много пари за по-малко казах какво Зое примерно или Лииф това е.А и субсидии трябват без тях ще им секне и продажбата в Норвегия едно от малкото места извън Сащ където продават.Големите на тесла не чакат могат да си разработят батериите са панасоник тях могат да си ги купят.С тази цена на петрола двг има още бъдеще.Преходно ще се увеличат продажбите на хибриди после ще го видим.

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  30. 30 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    До коментар [#29] от "Lavinata":

    Съгласен съм с анализа ти. Разбирам трудностите и особеностите на автомобилистите извън САЩ. В Америка поне от 100 години е Автомобилна цивилизация. Паркинги има навсякъде, аз не си спомням с години да съм търсил или да съм се притеснявал за паркинг. Всички услуги можеш да ги получиш в колата си - можеш да внесеш или изтеглиш пари от банка без да слизаш, да гледаш кино от колата, да си купиш храна, лекарства .... Това че почти всички живеят в къщи със гаражи също помага.
    В Европа културата е трамвайна - стари градове, хора са по-на гъсто. Но има начини да се въведе електизиране. Ако живееш в блок не можеш да си зареждаш колата но като ходиш на работа паркираш някъде. На тези паркинги може да има зарядни станции на повечето места и да си плащаш за зареждането. Дори Паркинга да те чарджи някой % отгоре за услугата пак ще ти излиза значително по-евтино на ток. За по-чисто да не говорим.
    Аз смятах за мене - работата ми е на 19 мили, ако карам на ток ще ми излиза минимум 5 пъти по-евтино. Но и не е само за парите. Просто Тесла са страхотни коли. Трябва веднъж само да се позовиш и ще се влюбиш. Тези които ги купуват не се интересуват от икономии въобще. Просто е красива кола и начина по който се ускорява, абсолютната тишина в която си ... има нещо много космическо. Гарантирам ти че 90% от собствениците на Тесла въобще не я купуват заради икономиите. Тесла е единствената кола която има 100% "Потребителско Удовлетворение" според класациите на Кънсумър Рисърч. Няма друга такава кола или предмет. Най-добрите постижения за кола са около 85%.
    Днес Апъл обявиха че ще пускат електрическа кола през 2019. А те имат $200 милиарда резервни пари в банката. На тях им вярвам повече отколкото на Тайванците.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  31. 31 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 118 Неутрално

    До коментар [#30] от "Pontif А":

    Със сигурност са много удобни.По-малко триещи се компоненти => по-малко загуби на енергия по-високо кпд.Няма ги тези консумативи както при двг по голямо удобство при пътуване по-тихи ускоряват по бързо използване на цялата мощност на двигателя във всеки момент и тн.Но основната цел пробега е незадоволителен.Решенията са различни повече станции пак не е защото времето за зареждане е голямо което прави пътуването неудобно и изисква специфично планиране на маршрут време и тн.Хибридите засега ми се виждат оптималният избор.Ако се комбинира мисля че в австралия имаше проект слънчеви панели на покрива примерно и система керс за трансформиране на кинетичната енергия при спиране в електрическа да се зарежда батерията при самото движение ще увеличи достъпа.Естествено перпетуум мобиле няма да стане но при наличие на достатъчно станции ще увеличи пробега значително което е и най-големият недостатък на електричките.

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  32. 32 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    До коментар [#31] от "Lavinata":

    За слънчевите батерии на покрива забрави. Имаш един квадратен метър. Нищо не можеш да заредиш за 8 часа. Най-много един вентилатор вътре да захраниш.
    За пробега ... тези страхове са малко неоснователни. Ако всеки ден пътуваш по 450 км явно не си за Тесла. С Тесла можеш да минеш спокойно 360 км. Тя е направена за 360 мили - това са 420 км но ако я гониш + климатик да кажем 360км са сигурни. Хайде кажи ми сега кога за последен път си минал 360км? В Америка където се кара много. Много повече отколкото в Европа, средния път до работа и обрато е 40 мили. Това са 70км. Усреднено за всички Американци които всеки ден пътуват с колите си - 70км на ден. Ами Шеви Волт е направен да минава по 40 мили на ден само на ток и след това се включва и ДВГ. Оказа се че почти 90% от хората които имат Шеви Волт не могат да изхарчат един резервоар с бензин на година! Въпреки че карат всеки ден. Затова му сложиха софтуер който да включва ДВГто от време на време дори и когато не е нужно защото иначе мотора ще клеяса и ще се повреди.
    Колко е цяла София - най-големия град в България? 7 км от единия край до другия! Къде ще караш 70км всеки ден? Значе един Волт или Нисан Лийв ще ти задоволи 90% от нуждите. ОК в България е тежко, хората имат една кола за всичко. Как ще отидат на море? Ами за морето ще си рентват кола. Казвам ти аз смятах - при този евтин бензин тука ще ми излиза 5 пъти по-евтино да карам електричка. Освен това нищо не им пипат бе братле. Не съм виждал закъсала електричка или пък в сервиз. На 100,000 спирачките им са като нови. Тука ги карат и като таксита! Значи щом може да издържат на това зверско каране ..
    Не ме разбирай неправилно. Няма я романтиката на бензина. Аз държа една Мазда Миата - двуместна, открита количка. Няма серво на волана, нито на спирачките .. абсолютно чиста спортна количка. Сина ми и сложи спортно окачване, леки джанти, големи спирачки, ролбар. Страшна е за кеф, мирише на бензин, трябва да я управляваш яко, нпма ненужни електроники, Караш и виеш от кеф. Но след около 20 минути .... почва да ти писва. След 30 минути искаш да слезнеш и да се прибереш пеша. Тя има специален ауспух и реве като ядосано Ферарри, друса ще ти изкърти зъбите, на завоите с тези лепкави състезателни гуми ще ти изхвърчи главата, така че е страхотен кеф за малко и после всичко това те уморява и ти писва. Тотално ненужна кола. Но я държа и и плащам данъка защото за мене в нея има романтика. Сигурен съм че ще дойде деня когато ще се разделя с нея и вероятно ще я заменя с електричка. Мисля че повечето хора са като мене - носталгията по старите коли и съмненията за електриките не им позволяват да го вземат това решение. Тука поне в Северна Калифорния понеже всички са куку на тема чист въздух и спасяване на планетата, сега ми изглежда че 50% от колите са хибриди или Електрички. Не е чак толкова невероятно след 10 години тези 50% да се само електрички. Да сме живи ще видим. На мене все ми се струва че и за Европа това е решение. По-гъсти градове, по-къси разстояния ... ако се намери смислено решение за зареждането ..ще се изненадаш колко ще намалее шума и замърсяването.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  33. 33 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 118 Неутрално

    До коментар [#32] от "Pontif А":

    Ееех живот си живееш ти.Къща соларни панели на покрива зареждаш докато спиш.Размечтах се

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  34. 34 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    До коментар [#33] от "Lavinata":

    О нещо не сме се разбрали. Аз мислех че ми говориш за соларен панел на покрива на колата. Имаше една такава кола Фискър Карма с панел на покрива.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fisker_Karma
    Но те фалираха. А на покрива на моята къща нямам слънчеви панели. Може би някой ден.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  35. 35 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 118 Неутрално

    До коментар [#34] от "Pontif А":

    Това беше як модел ама що фалираха.

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  36. 36 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    До коментар [#35] от "Lavinata":

    Ами това за което говорим - хибрид = на кола с ДВГ + електричка. А те бяха много амбициозни и не си прецениха до къде ще им стигнат парите. В този смисъл Мъск пое по-голям риск но оцеля.
    Още не е 100% сигурно дали ще оцелее наистина, затова той се разклонява и в други насоки с батериите.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #