За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
gottijohn
Рейтинг: 489 Веселомда арабюгите и путаран за тва помпят петрол като бесни......
Дундурук
Рейтинг: 110 НеутралноТова да не е като безкрайните руски прототипи от последните 20-30 години, които аха ей ся все ще влязат в серийно производство?
doxen
Рейтинг: 160 ВеселоСн. 10 :Д точно това винаги съм искал да правя докато карам да мога да гледам филм :Д Ако няма автопилот не става.
Pontif
Рейтинг: 2164 НеутралноИнтересна е тази по-лека батерия дети издържа 650 км. Някъкви тек данни няма ли.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesАз до колкото знам новата Гига Фабрика в Невада на Тесла и Хитачи ще бъде най-модерната в света. Батериите ще са ЛиЙон не съм чул за други които да са в производство сега.
destino
Рейтинг: 110 ВеселоКолкото повече конкуренти, толкова по-добре.
То и Маск именно това иска, но за съжаление, все още нямат реален конкурент.
Дизайнът отпред на колата нещо не ми хареса.
biss Mark
Рейтинг: 1166 Неутрално[quote#4:"Pontif А"]Батериите ще са ЛиЙо[/quote]
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Тук е проблемът лития е кът.
Ристьо
Рейтинг: 521 Неутрално[quote#6:"biss Mark"]Тук е проблемът лития е кът.[/quote]
най-големият производител на литий ще определи Цената.
Някои от най-известните залежи са в пустинята Атакама, Боливия, Аржентина и Чили
Sabbath
Рейтинг: 572 ЛюбопитноХайванският автомобил ми се вижда по-добът от Тесла!Ако и цената е приемлива,ще им вземат клиентите(ако те не свалят тази на продукцията си).
42
Рейтинг: 110 НеутралноВъпреки че съм голям фен на италианския дизайн и автомобили, в тоя случай външно автомобила не ми харесва. С тия малки фарчета отпред и отзад прилича на земеровка или къртица.
След комунистите най-много мразя антикомунистите!jony
Рейтинг: 673 НеутралноЗащо му е на електрически автомобил радиаторна решетка? Само вдига възд. съпротивление.
Рол
Рейтинг: 682 НеутралноЕлектромоторът също има нужда от охлаждане. Но не мога да разбера това залитане по конски сили. 30-40кв 300 км пробег това би направило пробив при цена около 10-15000 евро.
pag
Рейтинг: 264 ЛюбопитноТия тайнствени нови акумулатори - хем по-леки, хем с тройно по-голям капацитет - ми се виждат малко съмнителни.
Culus capitem delitНи дума за тях, вместо това някакви сензорни екрани с епохално важната екстра да се зяпа телевизия + крайно странна огромна радиаторна решетка........
pag
Рейтинг: 264 Весело[quote#11:"Рол"]Електромоторът също има нужда от охлаждане[/quote]
Culus capitem delitТе и акумулаторите имат нужда, но не от огромен радиатор като за ДВГ, който да отдава десетки киловати.
Все пак КПД на електромоторите е над 90%, а на бензиновия мотор - няма и 40%.
Съмнителна работа.......
charlesdegaulle
Рейтинг: 316 ВеселоДо коментар [#4] от "Pontif А":
Ами пробива им (технологичния!) ще е голям, след като Тесла има около 300 км, тези два пъти повече...
42
Рейтинг: 110 НеутралноДо коментар [#14] от "charlesdegaulle":
След комунистите най-много мразя антикомунистите!Жълтите обикновено много лъжат в данните, даже и японците, а тези просто са се отнесли. За съжаление още няма някакъв голям пробив при батериите. Технологично има батерии дето са два пъти по-добри литиевите, но са от някакви мега-екзотични метали из Менделеевата таблица дето са много рядки и не стават за масово производство.
Pontif
Рейтинг: 2164 Неутрално[quote#14:"charlesdegaulle"]Ами пробива им (технологичния!) ще е голям, след като Тесла има около 300 км, тези два пъти повече...[/quote]
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesДо коментар [#14] от "charlesdegaulle":
Easy cowboy ... Tesla прави 260 мили което е 420 км и това е доказано на живо и има хиляди коли които всеки ден са по пътищата. Та 500 км са 20% повече преход обещан а не постигнат.
На мене въпроса ми беше какви батерии използват че да са по-леки и с по-голям капацитет. Ако наистина имат такива батерии те ще започнат веднага да ги произвеждат и продават. Има стотици потребители които ще купуват. Автомобилите въобще не са най-големия потребител. Ако има такава батерия до една година няма да има лаптоп, таблета или телефон който да не е с такава батерия. Факта че няма ме навежда на мистълта че това е един от тези "Ще стане" проекти.
Миналата година имаше една страхотна швейцарска електрическа кола която работеше с две електролитни течности вместо батерии. И тя щеше да смачка Тесла та да я помете. ОК, само че освен че беше красива като всяка концепсия, която не може да мине абсолютно никъкви стандарти за безопасност и никога не може да се появи по пътищата, също и никой не можеше да отговори колко струват тези течности, къде ще се зареждат, колко време може да изкарат, ще трябва ли да се изсипват старите течности или не .... но иначе щеше да бъде страхотна кола. Нещо да си чувал за нея?
Не подценявай Тесла, В Калифорния имам чуството че всяка втора кола е Тесла вече. Имат няколко хиляди зарядни станции по цял свят. И до една година започва да работи Гига Фактори в Невада което ще ги направи едни от най-големите производители на батерии. Имат идея да продават батерии за дома за да можеш да си увеличиш капацитета на фотоволтееците и да станеш 100% независим от ток от мрежата. Мерцедес и Тойота имат модели които едно към едно използват батерията и мотора на Тесла. И всичко това е сега а не "ще стане".
DareDebil
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#6] от "biss Mark":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.въобще не е кът, даже и след тройния скок на цената на лития, пак представлява само 1-2% от цената на батерията. Сегашните находища могат да стигнат за 200 млн електромобили със среден пробег около 250 км. И това без даже да е започнала експлоатацията на находищата в боливия и афганистан. А когато и те свършат, в океаните има предостатъчно.
Lemmy
Рейтинг: 829 ВеселоДо коментар [#16] от "Pontif А":
Прав си и за бъдещето, и за това, което имаме сега, но тайванските другари твърдят, че са инсталирали 125 kWh power pack. Струва ми се невъзможно в същото време да намалят теглото под това на батериите 85-90 kWh на Тесла, но де да знаеш. Също така ми се струва, че те се опитват с LiPo батерии, но там наистина има проблеми със сигурността. Бъдещето ще покаже, особено ако предложат цена под $250 за киловат мощност, пазарът ще преглътне останалите несъвършенства, вкл. и решетката.
Pontif
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#18] от "Lemmy":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesВиж, аз не съм женен за Тесла. Колкото повече конкуренция, толкова по-добре. Просто ми беше интересно каква е тази батерия дето хем е два пъти по лека хем е с два пъти по-голям капацитет. Дайте една такава батерия за лаптопа ми и за телефона. Къде ги тези батерии?
Иначе Руснаците всяка година вадят по една Маруся която е направена от папиемаше и никога няма да види друго освен няколко изложби, но това не им речи да обявят победа над целия свят и да се напият след това.
charlesdegaulle
Рейтинг: 316 ВеселоДо коментар [#16] от "Pontif А":
+++! За Калифорния не знаех...
Avalanche
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#4] от "Pontif А":
ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!Лийон има от 30 години.Стига глупости.И са панасоник и тесла а не хитачи.Тесла нямат шанс ако големите производители се захванат с електрички при всичките си инженерни капацитети ще ги наврат в трета глуха!
Pontif
Рейтинг: 2164 Неутрално[quote#21:"Lavinata"]Тесла нямат шанс ако големите производители се захванат с електрички при всичките си инженерни капацитети ще ги наврат в трета глуха![/quote]
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesДо коментар [#21] от "Lavinata":
Да бе, да. Те големите ако искат ама не искат .... и защо не искат? Ами ей така пък .. не им се иска. Ти си явно от гениите с цървули за които фактите не трябва да пречат на хубавия ти анализ.
Да те попитам все пак - Тойота е най-големия и така както не иска прави Тойота Приус от 14 години. Нисан и те са от големите и правят Нисан Лийв от колко години? БМВ и те имат електромобил + i8. Дженерал Мотърс имаха EV1 още през 90те и сега имат Шеви Волт. Фолксваген имат 100% електрически Голф на пазара в САЩ. Мерцедес имат СУВ което използва директно едно към едно батерията и мотора на Тесла, също и Тойота Хайландер. Форд имат ел-С-Макс. Но щом си казал че не им се иска ... Иначе Тесла продава на месец колкото Мерцедес, БМВ, Ауди и Лексъс взети заедно. Това е в Калифорния .. ама пак какво е Калифорния - нищо, село някъкво и затова на големите не им се иска. Ти кога за последен път се чу с големите? Често ли се виждате та знаеш какво искат и какво не?
xflood
Рейтинг: 720 ВеселоХаха, чудя се по-скоро смешно или грозно ми е това..
Fail with honour then succeed by fraudполувишис
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#4] от "Pontif А":
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesтези са толкова конкуренти на Тесла, колкото НТС са конкуренти на Apple...
Avalanche
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#22] от "Pontif А":
ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!Елементарно доскоро ел колите бяха нерентабилни.С малък пробег и с малко станции за зареждане(по-скоро никакви в Европа) логично беше да се мине през хибриди което направиха тойота което правят сега и всички.Още ел.колите са доста безсмислени.Тесла губи няколко хиляди долара от всяка кола която произведе.Все още батериите са скъпи колите са с малък пробег а и никой няма да инвестира в собствени станции защото няма възвращаемост на вложените пари.На немският пазар примерно такива коли изобщо не се търсят(което ги прави слабопродаваеми).Тесла продава основно в Норвегия благодарение на огромните облаги които получаваш от държавата които скоро ще бъдат спрени.Та така трябва да си доста заблудено парче за да мислиш че примерно който и да е сериозен производител имащ сума ти инженери дизайнери и тн не може да бие гаражната компаниика на Мъск.Явно са преценили че още не е дошло пазарното време на електрическите коли с което съм съгласен.Тези екзотики са слабопродаваеми с изключение на Сащ при това в няколко щата.В Китай примерно търсенето им също е слабо за Латинска Америка и Африка да не говорим,Австралия и Океания също.В западните градове-Париж и Амстердам можеш да си ги наемаш като велосипеди и да караш едно Рено Зое има около 250км пробег което е добре за града.Но за европейците тези коли са скъпи а и малко хора живеят в къщи и не могат да ги зареждат през ноща което ги обезсмисля.Друго:в западна европа за разлика от америка общественият транспорт е отлично развит има метра трамваи а извън градовете ТЖВ и Интерситита което прави като цяло зависимостта от автомобили по-малка.Още нещо в западна европа много се продават вановете Рено Еспас Шарана и тн защото там хората имат по няколко деца тесла такива модели не предлага а и да предлага ще са с по-малък пробег и за извънградско пътуване ще са безсмислени от един дизел примерно.
Pontif
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#25] от "Lavinata":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesЗа да намравиш нов модел на която и да марка кола ти трябват около $1 милиард. Старите компании имат резерви от между 10 и 20 милиарда. Тесла е нова компания и няма такива резерви, нито има толкова много продажби и различни модели че да акумулира толкова пари. Затова за да финансират нов модел те трябва да съберат парите от продажба на акции. Затова и технически работят на загуба. Губят по $4К от всеки автомобил, ако трябва да амортизираш тези пари върху броя на продадените им коли. Затова и Илон Мъск прави Гига фактори за батерии и други паралелни бизнеси с които да повиши рентабилността. Тесла подари на света всичките си няколко хиляди патенти. Сега Мерцедес и Тойота копират едно към едно тяхната технология без да са платили една стотинка. Волво е единствената друга автомобилна компания която е подарила на всички патента за триточковите предпазни колани през 60те години. Няма други. Това се цени в Америка. В Бухово вероятно не, Гоуф дизел е по-ценен там.
Avalanche
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#26] от "Pontif А":
ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!Няма как да бият големите.Най-малкото защото нямат капацитета да изградят станции извън Сащ.А Сащ не е достатъчен като пазар за световното господство макар и втори по-големина след Китай.Доказа се това навремето когато ГМ продаваха основно в Сащ но загубиха битката с Тойота и Волксваген.Гига факторито им е с панасоник и сега батериите им са на панасоник та технологията с батериите си е на панасоник.Електрическите коли на този етап без субсидии от държавите са слабопродаваеми с изключение на Сащ защото са скъпи.А ако разчитат само на пазара в Сащ няма как да стане да не говорим че и в Сащ пикапи и подобни са най-продаваните автомобили а там тесла ги няма!
Pontif
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#27] от "Lavinata":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesЕстествено че не могат да бият най-големите. Те и достатъчно големите не могат да бият. Това никога не е било обещавано нито пък е възможно.
Факт е че Тесла направи първия истински електрически автомобил на света, който хората искат да си го купят не защото е електрически а защото е хубав. За това са необходими яки топки и доста акъл. Факт е че нито Мерцедес, нито Тойота, нито ФВ го направиха. Затова сега Мерцедес и Тойота използват ходовата част и батериите на Тесла за електреческите си автомобили а Фолксваген тази година за първи път пусна Ел-мобил в САЩ.
Не е реалистично да се мисли че Тесла или елмобилите ще заменят ДВГ скоро. Но също е глупаво да се отрича ролята която играят. До 20 години почти всики автомобили ще бъдат хибридни. Не защото трябва а просто защото е много умна идея и използва най-доброто от ДВГ и ЕлМоторите. Не е случайно че трите най-скъпи екзотични спортни автомобила сега Ферарри, Порше 918 и МакЛарен са хибридни.
Никой не очакваше, че една компания като Тесла може да направи такава революция в мисленето на хората. Но е факт че го направи. Сега хората чакат по 6 месеца за Тесла и това е в Америка. Всички взеха да ги копират. Това означава че до 20 години ще има сериозен ръст и при чисто електрическите автомобили. А от какво се интересуват инвеститорите? Не от мнението на аграрите в Перник и Краводер. Интересуват се от потенциален РЪСТ. Това че си най-големия на света не значи че ще имаш ръст в следващите 5 години. Тесла има ръст и затова пазарната и капитализация е по-голяма от тази на Митсубиши.
А? Ама Митсубиши прави близо милион коли а Тесла само 50,000. Да ама ако инвестираш в Митсубиши в следващите 5 години парите ти ще се увеличат с 5% а в Тесла с 500%. Ето това "изкривяване" използват всички нови компании на борсата за да финансират новите технологии. Затова печелят тези които мислят и който рискуват. А тези които карат Гоуф дизел, люпят семки и въздишат колко им било убаво при Тошето, нищо не печелят.
Avalanche
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#28] от "Pontif А":
ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!За хибридите съм съгласен.За чисто електрически има вереме.В Европа трудно както и в Тексас.Порше с един прототип и им надминаха пробега.Щом другите не са пуснали значи не мислят че им е дошло времето.Не че не могат когато дойде ще ги отвеят като бръмбър сламка.Рено рискуваха пуснаха 4 модела те не продават в Сащ търсят да могат да ги продадат евтино в Европа а това значи по-слаби батерии и пробег.Мъск разсъждава като американец що не пусна една електричка докат спя ще се зарежда сутринта карам кеф.Европа Чайна и тн са други няма къщи има панелки хората нямат пари станции за зареждане няма.Как докато спиш ще си заредиш колата не сатава.А с този ограничен пробег без достатъчно станции забрави за градско е ок ама много пари за по-малко казах какво Зое примерно или Лииф това е.А и субсидии трябват без тях ще им секне и продажбата в Норвегия едно от малкото места извън Сащ където продават.Големите на тесла не чакат могат да си разработят батериите са панасоник тях могат да си ги купят.С тази цена на петрола двг има още бъдеще.Преходно ще се увеличат продажбите на хибриди после ще го видим.
Pontif
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#29] от "Lavinata":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesСъгласен съм с анализа ти. Разбирам трудностите и особеностите на автомобилистите извън САЩ. В Америка поне от 100 години е Автомобилна цивилизация. Паркинги има навсякъде, аз не си спомням с години да съм търсил или да съм се притеснявал за паркинг. Всички услуги можеш да ги получиш в колата си - можеш да внесеш или изтеглиш пари от банка без да слизаш, да гледаш кино от колата, да си купиш храна, лекарства .... Това че почти всички живеят в къщи със гаражи също помага.
В Европа културата е трамвайна - стари градове, хора са по-на гъсто. Но има начини да се въведе електизиране. Ако живееш в блок не можеш да си зареждаш колата но като ходиш на работа паркираш някъде. На тези паркинги може да има зарядни станции на повечето места и да си плащаш за зареждането. Дори Паркинга да те чарджи някой % отгоре за услугата пак ще ти излиза значително по-евтино на ток. За по-чисто да не говорим.
Аз смятах за мене - работата ми е на 19 мили, ако карам на ток ще ми излиза минимум 5 пъти по-евтино. Но и не е само за парите. Просто Тесла са страхотни коли. Трябва веднъж само да се позовиш и ще се влюбиш. Тези които ги купуват не се интересуват от икономии въобще. Просто е красива кола и начина по който се ускорява, абсолютната тишина в която си ... има нещо много космическо. Гарантирам ти че 90% от собствениците на Тесла въобще не я купуват заради икономиите. Тесла е единствената кола която има 100% "Потребителско Удовлетворение" според класациите на Кънсумър Рисърч. Няма друга такава кола или предмет. Най-добрите постижения за кола са около 85%.
Днес Апъл обявиха че ще пускат електрическа кола през 2019. А те имат $200 милиарда резервни пари в банката. На тях им вярвам повече отколкото на Тайванците.
Avalanche
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#30] от "Pontif А":
ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!Със сигурност са много удобни.По-малко триещи се компоненти => по-малко загуби на енергия по-високо кпд.Няма ги тези консумативи както при двг по голямо удобство при пътуване по-тихи ускоряват по бързо използване на цялата мощност на двигателя във всеки момент и тн.Но основната цел пробега е незадоволителен.Решенията са различни повече станции пак не е защото времето за зареждане е голямо което прави пътуването неудобно и изисква специфично планиране на маршрут време и тн.Хибридите засега ми се виждат оптималният избор.Ако се комбинира мисля че в австралия имаше проект слънчеви панели на покрива примерно и система керс за трансформиране на кинетичната енергия при спиране в електрическа да се зарежда батерията при самото движение ще увеличи достъпа.Естествено перпетуум мобиле няма да стане но при наличие на достатъчно станции ще увеличи пробега значително което е и най-големият недостатък на електричките.
Pontif
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#31] от "Lavinata":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesЗа слънчевите батерии на покрива забрави. Имаш един квадратен метър. Нищо не можеш да заредиш за 8 часа. Най-много един вентилатор вътре да захраниш.
За пробега ... тези страхове са малко неоснователни. Ако всеки ден пътуваш по 450 км явно не си за Тесла. С Тесла можеш да минеш спокойно 360 км. Тя е направена за 360 мили - това са 420 км но ако я гониш + климатик да кажем 360км са сигурни. Хайде кажи ми сега кога за последен път си минал 360км? В Америка където се кара много. Много повече отколкото в Европа, средния път до работа и обрато е 40 мили. Това са 70км. Усреднено за всички Американци които всеки ден пътуват с колите си - 70км на ден. Ами Шеви Волт е направен да минава по 40 мили на ден само на ток и след това се включва и ДВГ. Оказа се че почти 90% от хората които имат Шеви Волт не могат да изхарчат един резервоар с бензин на година! Въпреки че карат всеки ден. Затова му сложиха софтуер който да включва ДВГто от време на време дори и когато не е нужно защото иначе мотора ще клеяса и ще се повреди.
Колко е цяла София - най-големия град в България? 7 км от единия край до другия! Къде ще караш 70км всеки ден? Значе един Волт или Нисан Лийв ще ти задоволи 90% от нуждите. ОК в България е тежко, хората имат една кола за всичко. Как ще отидат на море? Ами за морето ще си рентват кола. Казвам ти аз смятах - при този евтин бензин тука ще ми излиза 5 пъти по-евтино да карам електричка. Освен това нищо не им пипат бе братле. Не съм виждал закъсала електричка или пък в сервиз. На 100,000 спирачките им са като нови. Тука ги карат и като таксита! Значи щом може да издържат на това зверско каране ..
Не ме разбирай неправилно. Няма я романтиката на бензина. Аз държа една Мазда Миата - двуместна, открита количка. Няма серво на волана, нито на спирачките .. абсолютно чиста спортна количка. Сина ми и сложи спортно окачване, леки джанти, големи спирачки, ролбар. Страшна е за кеф, мирише на бензин, трябва да я управляваш яко, нпма ненужни електроники, Караш и виеш от кеф. Но след около 20 минути .... почва да ти писва. След 30 минути искаш да слезнеш и да се прибереш пеша. Тя има специален ауспух и реве като ядосано Ферарри, друса ще ти изкърти зъбите, на завоите с тези лепкави състезателни гуми ще ти изхвърчи главата, така че е страхотен кеф за малко и после всичко това те уморява и ти писва. Тотално ненужна кола. Но я държа и и плащам данъка защото за мене в нея има романтика. Сигурен съм че ще дойде деня когато ще се разделя с нея и вероятно ще я заменя с електричка. Мисля че повечето хора са като мене - носталгията по старите коли и съмненията за електриките не им позволяват да го вземат това решение. Тука поне в Северна Калифорния понеже всички са куку на тема чист въздух и спасяване на планетата, сега ми изглежда че 50% от колите са хибриди или Електрички. Не е чак толкова невероятно след 10 години тези 50% да се само електрички. Да сме живи ще видим. На мене все ми се струва че и за Европа това е решение. По-гъсти градове, по-къси разстояния ... ако се намери смислено решение за зареждането ..ще се изненадаш колко ще намалее шума и замърсяването.
Avalanche
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#32] от "Pontif А":
ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!Ееех живот си живееш ти.Къща соларни панели на покрива зареждаш докато спиш.Размечтах се
Pontif
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#33] от "Lavinata":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesО нещо не сме се разбрали. Аз мислех че ми говориш за соларен панел на покрива на колата. Имаше една такава кола Фискър Карма с панел на покрива.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fisker_Karma
Но те фалираха. А на покрива на моята къща нямам слънчеви панели. Може би някой ден.
Avalanche
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#34] от "Pontif А":
ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!Това беше як модел ама що фалираха.
Pontif
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#35] от "Lavinata":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesАми това за което говорим - хибрид = на кола с ДВГ + електричка. А те бяха много амбициозни и не си прецениха до къде ще им стигнат парите. В този смисъл Мъск пое по-голям риск но оцеля.
Още не е 100% сигурно дали ще оцелее наистина, затова той се разклонява и в други насоки с батериите.