"Мазда" възражда роторния мотор
"Мазда" възражда роторния автомобилен двигател, като новият е по-лек, по-компактен и още по-ефикасен. Моторът се появи в прототипа RX-Vision, представен тази седмица на автосалона в Токио.
В агрегата са доразвити предимствата на ванкеловите двигатели, както е другото им име – икономичност, ниски нива на вредни емисии и вибрации, висока специфична мощност и надеждност. "Мазда" беше единственият световен производител, който успя да вкара роторен мотор в сериен автомобил. До 2012 година компанията произвеждаше задвижвания от него модел RX-8.

От 1967 година, когато "Мазда" представи Cosmo Sport, компанията е продала почти два милиона автомобила с роторен двигател. През 70-те години на ХХ век четири от пет автомобила на концерна, продадени в Щатите, са с такъв мотор.
Прототипът е издържан в актуалния за марката дизайнерски стил KODO, като не липсват и препратки към култови спортни модели от миналото. "Мазда" RX-Vision е с разположен отпред мотор и задно предаване.
Цветът е специално разработен за прототипа, като предлага интересна игра на светлини и сенки.

Интериорът е максимално изчистен с качествени материали и внимание към детайла.