Изходът на София по "Тракия" се оказа най-натовареният пътен участък

Изходът на София по "Тракия" се оказа най-натовареният пътен участък

Изходът на София по "Тракия" се оказа най-натовареният пътен участък
Началото на магистрала "Тракия" на изхода от София е най-натовареният участък от републиканската пътна мрежа. Интензивността на движениет тук достига  50 хил. коли за 24 часа, особено в края на работната седмица, когато се събират няколко почивни дни. Това показват данните от тестовото автоматизирано броене на трафика, съобщи агенция "Пътна инфраструктура".
Днес институцията отчете края на проекта, по който с европари по магистралите и републиканските пътища са монтирани сто преброителни пункта за следене и анализ на трафика, които ще заместят досегашното ръчно броене.  
Средно на денонощие по "Тракия" от и към София преминават между 35 000-47 000 моторни превозни средства, съобщи ръководителят на проекта Петър Иванчев. След разклона за Нови хан, Равно поле, Елин Пелин и Лозен натоварването намалява с 10 000-15 000 коли и достига между 20 000-25 000, а в пикови дни до 35 000. Най-интензивно е движението в дните петък и понеделник. 
Средно на денонощие по магистрала "Люлин" са регистрирани между 14 000 и 15 000 автомобила, а в софийския участък от "Хемус" в пикови дни трафикът е около 28 000 - 30 000 коли на денонощие. В останалото време интензивността е 26 000 - 27 000 за 24 часа.
След пускането на отсечката Дупница – Благоевград от магистрала "Струма" трафикът по път I-1 (E-79), в участъка преди Дупница намалява с около 5000 коли на ден. Преди завършването на участъка по първокласния път натовареността средно на денонощие е била 15 000 - 23 000 превозни средства.
Новите броячи са инсталирани на автомагистралите "Тракия", "Хемус", "Люлин", "Марица" и "Струма", както и на първокласни пътища от републиканската мрежа. Камери разпознават преминаващите моторни превозни средства и по софтуерен път определят направлението на движение. Чрез индуктивни рамки в пътната настилка пък се разпознава дали преминалото превозно средство е лека кола, камион, автобус. 
Данните са нужни, за да се анализира съотношението между разходите и ползите при планирането на инвестиционните проекти по пътищата, както и да се оценяват вече направените вложения. По тях се изчисляват и средната скорост и спестеното време при пътуване.
Инсталирани са и три системи за автоматизирано наблюдение на метеорологичните условия. Те ще отчитат температурата и влажността на въздуха, скоростта и посоката на вятъра, типа и количеството на валежите, температурата и влажност на пътната настилка и т. н. Трите станции са в областите Монтана (път Е-79 – при с. Долна Вереница), Благоевград (района на Кресна) и Бургас (път І-6).
Изпълнител на системата е сдружението "Контракс Инфра". В него участват: "Контракс" АД и "ИНФРА РОУДС" ЕООД. Стойността на договора е 3 997 524 лв. без ДДС.