Фоторазказ: Стана ли по-добър най-продаваният "Рейндж Роувър" след фейслифта

Георги Пауновски

Фоторазказ: Стана ли по-добър най-продаваният "Рейндж Роувър" след фейслифта

Когато нещо работи, не го пипай, това гласи българската поговорка. Производителите на автомобили обаче явно не са чували за нея. Поредното доказателство е "Рейндж Роувър Ивоук".

  • Когато нещо работи, не го пипай, това гласи българската поговорка. Производителите на автомобили обаче явно не са чували за нея. Поредното доказателство е "Рейндж Роувър Ивоук". Лансиран преди четири години, моделът достига най-силните си продажби през миналата. Въпреки това през тази "Ивоук" мина през фейслифт.
    Когато нещо работи, не го пипай, това гласи българската поговорка. Производителите на автомобили обаче явно не са чували за нея. Поредното доказателство е "Рейндж Роувър Ивоук". Лансиран преди четири години, моделът достига най-силните си продажби през миналата. Въпреки това през тази "Ивоук" мина през фейслифт.
  • До сега от "Ивоук" са продадени над 400 000 бройки в световен мащаб, което го прави най-търсеният модел в цялата история на "Рейндж Роувър". Отличителен белег на модела е привлекателният дизайн. Новостите целят да подсилят стилното и спортно излъчване. Отпред това е постигнато с въвеждането на елегантни светодиодни фарове за мъгла, нови дизайн на предната броня и уголемените въздухозаборници.
    До сега от "Ивоук" са продадени над 400 000 бройки в световен мащаб, което го прави най-търсеният модел в цялата история на "Рейндж Роувър". Отличителен белег на модела е привлекателният дизайн. Новостите целят да подсилят стилното и спортно излъчване. Отпред това е постигнато с въвеждането на елегантни светодиодни фарове за мъгла, нови дизайн на предната броня и уголемените въздухозаборници.
  • Светлинната графика на фаровете също е променена. "Ивоук" става и първият модел на "Ленд Роувър" с изцяло светодиодни фарове.
    Светлинната графика на фаровете също е променена. "Ивоук" става и първият модел на "Ленд Роувър" с изцяло светодиодни фарове.
  • Променена е и формата на светлината при стоповете
    Променена е и формата на светлината при стоповете
  • Радиаторната решетка е различна в зависимост от избраното ниво на оборудване.
    Радиаторната решетка е различна в зависимост от избраното ниво на оборудване.
  • В салона на пръв поглед няма нито един нов елемент. При внимателно вглеждане също не открих такива. Все пак преработено е приборното табло, по-добра е и графиката на екрана в средата на арматурното табло.
    В салона на пръв поглед няма нито един нов елемент. При внимателно вглеждане също не открих такива. Все пак преработено е приборното табло, по-добра е и графиката на екрана в средата на арматурното табло.
  • На разположение са нови тапицерии на седалките и облицовки на вратите. Новите меки премиум материали на арматурното табло изглеждат доста по-добре. Цялостното усещане е за още по-натрапчив лукс и класа.
    На разположение са нови тапицерии на седалките и облицовки на вратите. Новите меки премиум материали на арматурното табло изглеждат доста по-добре. Цялостното усещане е за още по-натрапчив лукс и класа.
  • Изцяло новата информационно-развлекателна система, снабдена с 8-инчов сензорен екран, предоставя по-интуитивно изживяване и повече възможност за адаптиране на различни приложения.
    Изцяло новата информационно-развлекателна система, снабдена с 8-инчов сензорен екран, предоставя по-интуитивно изживяване и повече възможност за адаптиране на различни приложения.
  • Нормално за фейслифт, промяна в размерите на колата няма, което е и причина на задните седалка да е все така тесничко.
    Нормално за фейслифт, промяна в размерите на колата няма, което е и причина на задните седалка да е все така тесничко.
  • Минималният багажен обем е 575 литра, като след сгъване на облегалките на задните седалки, той се увеличава до 1475 литра.
    Минималният багажен обем е 575 литра, като след сгъване на облегалките на задните седалки, той се увеличава до 1475 литра.
  • Най-голямата новост всъщност се крие по предния капак. Там може да се намира един от новите четирицилиндрови дизелови мотори. Всъщност базата е една и съща, но мощностите са две - 150 и 180 конски сили. Въртящият момент е еднакъв - 430 Нм. Моторът е първата рожба на нов самостоятелен завод за двигатели, в който са инвестирани 500 млн паунда. Агрегатът има по добри характеристики по отношение на разхода и динамиката, в сравнение с предшественика, който беше 2.2-литров. Освен с двата дизела "Ивоук" може да се екипира и с бензинов агрегат с 240 конски сили.
    Най-голямата новост всъщност се крие по предния капак. Там може да се намира един от новите четирицилиндрови дизелови мотори. Всъщност базата е една и съща, но мощностите са две - 150 и 180 конски сили. Въртящият момент е еднакъв - 430 Нм. Моторът е първата рожба на нов самостоятелен завод за двигатели, в който са инвестирани 500 млн паунда. Агрегатът има по добри характеристики по отношение на разхода и динамиката, в сравнение с предшественика, който беше 2.2-литров. Освен с двата дизела "Ивоук" може да се екипира и с бензинов агрегат с 240 конски сили.
  • "Ивоук" е първият сериен автомобил в света с 9-степенна автоматина скоростна кутия. Тя е разработена съвместно с германския концерн ZF. Освен прецизна работа и поддържане на ниски обороти дори при високи скорости, трансмисията може да имитира и бавни предавки, при преходи извън пътя.
    "Ивоук" е първият сериен автомобил в света с 9-степенна автоматина скоростна кутия. Тя е разработена съвместно с германския концерн ZF. Освен прецизна работа и поддържане на ниски обороти дори при високи скорости, трансмисията може да имитира и бавни предавки, при преходи извън пътя.
  • "Ивоук" вече може да се поръча с адаптивно окачване, но тестовият автомобил беше със стандартното за модела. Моторът беше по-мощният от двата дизела.
    "Ивоук" вече може да се поръча с адаптивно окачване, но тестовият автомобил беше със стандартното за модела. Моторът беше по-мощният от двата дизела.
  • Произведен в петък, доставен в сряда и подкаран в четвъртък, нашият "Ивоук" се оказа с пробег 5 мили. При това положение, в началото го карахме кротичко. Моторът ми хареса със спокойната работа, а трансмисията нежно и почти неусетно сменяше предавките.
    Произведен в петък, доставен в сряда и подкаран в четвъртък, нашият "Ивоук" се оказа с пробег 5 мили. При това положение, в началото го карахме кротичко. Моторът ми хареса със спокойната работа, а трансмисията нежно и почти неусетно сменяше предавките.
  • Всички в колата бяхме впечатлени от тишината на борда. Дори при 140 км/ч шумът беше като в електромобил - чуваха се само леки аеродинамични шумове.
    Всички в колата бяхме впечатлени от тишината на борда. Дори при 140 км/ч шумът беше като в електромобил - чуваха се само леки аеродинамични шумове.
  • Желанието ни за по-динамично шофиране обаче срещна пълна липса на съдействие от страна на автомобила, може би заради твърде малкият пробег. При рязко подаване на газ, трансмисията реагира отлично, като сваля нужния брой предавки. "Ивоук" обаче започва ускорението с истински аристократизъм - след около секунда забавяне. Дори в спортен режим нещата не се промениха, ръчната смяна на предавките също не помогна.
    Желанието ни за по-динамично шофиране обаче срещна пълна липса на съдействие от страна на автомобила, може би заради твърде малкият пробег. При рязко подаване на газ, трансмисията реагира отлично, като сваля нужния брой предавки. "Ивоук" обаче започва ускорението с истински аристократизъм - след около секунда забавяне. Дори в спортен режим нещата не се промениха, ръчната смяна на предавките също не помогна.
  • Иначе веднъж "захапал" моторът дърпа доста отзивчиво. Ускорението до 100 км/ч отнема 9 секунди, като средният разход на гориво по книжка е малко над пет на сто. В рамките на теста той се движеше около 7 л/100 км.
    Иначе веднъж "захапал" моторът дърпа доста отзивчиво. Ускорението до 100 км/ч отнема 9 секунди, като средният разход на гориво по книжка е малко над пет на сто. В рамките на теста той се движеше около 7 л/100 км.
  • Що се отнася до окачването, то осигурява приемливо ниво на комфорт за возещите се на предните седалки. На пътуващите отзад обаче не им се спестява нито една неравност на настилката. Поне според мен подобна возията не отива на луксозен автомобил, пък макар и кросоувър.
    Що се отнася до окачването, то осигурява приемливо ниво на комфорт за возещите се на предните седалки. На пътуващите отзад обаче не им се спестява нито една неравност на настилката. Поне според мен подобна возията не отива на луксозен автомобил, пък макар и кросоувър.
  • Иначе "Ивоук" стои добре на пътя, стабилен е и не се накланя неприятно в завой.
    Иначе "Ивоук" стои добре на пътя, стабилен е и не се накланя неприятно в завой.
  • Усеща се и подобряване на работата на кормилното управление, което е станало по-фино и по-чувствително.
    Усеща се и подобряване на работата на кормилното управление, което е станало по-фино и по-чувствително.
  • Сериозните възможностите на "Ивоук" извън пътя са допълнително подобрени със снабдяването му със системата All-Terrain Progress Control (ATPC), която се появи за първи път в "Рейндж Роувър". Тя позволява поддържане на предварително определена скорост, като за водача остава само да се съсредоточи върху работата с волана.
    Сериозните възможностите на "Ивоук" извън пътя са допълнително подобрени със снабдяването му със системата All-Terrain Progress Control (ATPC), която се появи за първи път в "Рейндж Роувър". Тя позволява поддържане на предварително определена скорост, като за водача остава само да се съсредоточи върху работата с волана.
  • Системата за задвижване на четирите колела е с електронно управление, като функцията Terrain response променя настройките според пътните условия и терена, по който се шофира - асфалт, кал, сняг, пясък и т.н.
    Системата за задвижване на четирите колела е с електронно управление, като функцията Terrain response променя настройките според пътните условия и терена, по който се шофира - асфалт, кал, сняг, пясък и т.н.
  • Сериозен напредък "Ивоук" демонстрира и по отношение на системите за безопасност. Нова стереокамера позволява следене на позицията на колата на пътното платно, като при излизане от лентата без мигач, системата Lane-Keeping Assist прилага лека корекция на волана, за да остане автомобилът в неговото платно.
    Сериозен напредък "Ивоук" демонстрира и по отношение на системите за безопасност. Нова стереокамера позволява следене на позицията на колата на пътното платно, като при излизане от лентата без мигач, системата Lane-Keeping Assist прилага лека корекция на волана, за да остане автомобилът в неговото платно.
  • На камерата разчита и системата за аварийно спиране при опасност от удар. В зависимост от скоростта тя може да предотврати катастрофа или да намали сериозно силата на удара.
    На камерата разчита и системата за аварийно спиране при опасност от удар. В зависимост от скоростта тя може да предотврати катастрофа или да намали сериозно силата на удара.
  • Отношение към безопасността има и Head up дисплеят, който проектира на нивото на очите на водача данни за скоростта, указания от навигацията и друга полезна информация.
    Отношение към безопасността има и Head up дисплеят, който проектира на нивото на очите на водача данни за скоростта, указания от навигацията и друга полезна информация.
  • След фейслифта са променени и означенията на нивата на "Ивоук", така че те да са в тон с тези при останалите модели на "Ленд Роувър". Купувачите могат да избират между пет нива - Pure, SE, SE Dynamic, HSE и HSE Dynamic.
    След фейслифта са променени и означенията на нивата на "Ивоук", така че те да са в тон с тези при останалите модели на "Ленд Роувър". Купувачите могат да избират между пет нива - Pure, SE, SE Dynamic, HSE и HSE Dynamic.