За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
svetlio_rm
Рейтинг: 217 НеутралноБедни сме какво да се прави...
Иначе можеше и на световно ниво да сме номер 1
Дундурук
Рейтинг: 112 НеутралноВ България годишно се продават нови автомобили колкото в средно голям немски град.
Free person
Рейтинг: 374 НеутралноХем сме бедни,хем горивата ни скъпи,винетките скъпи,ама от коли не се отказваме.Всеки втори има кола и си я кара в баш трафика,вместо да ползва метрото и друг градски транспорт.
TonyДедо Либен
Рейтинг: 1309 ЛюбопитноЗащо продажбите на нови автомобили в България напоследък нараства?
Според мен, защото лихвите по банковите депозити у нас са нищожни, а бизнесът е рисково занимание, хората с пари предпочитат да ги инвестират в луксозни стоки - коли, вили и апартаменти.
ppopov_67
Рейтинг: 785 НеутралноЗащото сме първа в ЕС по крадене на европейски пари.
Пък и не само европейски.
pavur
Рейтинг: 716 Неутралноот хотел голде тулип във варна,посока пазара има една фурна ''бай бисер''.пред нея постоянно спират коли и задръстват едното платно.вчера беше спряло едно бееНве хикс шес,а собственика му муаше мазна баница с боза Анет на капака.а аз си мислех че тия гъзари маат само суши и го поливат с дом периньон,баси.
pafel
Рейтинг: 226 НеутралноМоже би нарастването все пак има нещо общо с факта,че като цяло средната възраст на автопарка ни е изключително висока.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
angevins
Рейтинг: 819 НеутралноБе май си има яко реекспорт 60-80% са си трошляци които би трябвало да ги забранят,..
...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...bgmusquetaire
Рейтинг: 519 НеутралноИзсветляване на значителен поток пари от големия дял сива икономика..също се отчита вероятно
pavur
Рейтинг: 716 НеутралноДо коментар [#7] от "pafel":
автопарка си е доста приличен.повечето живеят под наем,имат два заема,обаче отпреде има изкипрено бееНве или а-четри.може да няма пари за овърдрафта,обаче има лети джанти за пет бона.
pavur
Рейтинг: 716 Неутралнозатуй плющят дюнери и баници с боза.един приятел работи на бензиностанция и разпраа,че таквизи масово зареждат за пет до десет лева,за да може да отиде на ''барче''с колата и да задръсти тротоара отпреде.
EU defender
Рейтинг: 838 НеутралноРекордът пък се държи от Холандия (+91%)
The best way to predict the future is to invent it.Това си е много впечатляващ ръст. На какво ли се дължи?
EU defender
Рейтинг: 838 Неутрално[quote#3:"Free person"]Хем сме бедни[/quote]
The best way to predict the future is to invent it.Не сме бедни. Бедни бяхме през соца и примерно през 1996. Все с комунизъм свързано.
СДС
Рейтинг: 1323 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "angevins":
nemo malus felix, minime corruptor.Бе май си има яко реекспорт 60-80% са си трошляци които би трябвало да ги забранят,..
..............
Възможно е да шиткат в Раша, нали дядо Иван се сдоби със санкции, а Геша му е нещо като далечен братчед
Ватник
Рейтинг: 112 Неутрално[quote#13:"EU defender"]На какво ли се дължи? [/quote]
Every cradle is a grave.Пропусна ги ВОСР.
faraon
Рейтинг: 1716 НеутралноЗа съжаление повечето богати българи педпочитат да влагат парите си в луксозни стоки, имоти, да пътуват по света, вместо да инвестират в производство.
rurade
Рейтинг: 217 НеутралноБомбастично заглавие,но класацията е само за един месец и само ПО РЪСТ в проценти!Абсолютната бройка повече са само 1200 автомобила и то в края на годината ,когато преди облагане трябва да се изхарчат едни пари!
При 23500 нови ,сигурно се купуват 200 000 втора употреба!
При около 3 000 000 регистрирани коли в България, 2/3 са над 15 години,т.е. брак по западния стандарт,но няма пари да бъдат заменени!
alabalko
Рейтинг: 426 НеутралноПросто в ЕС се усетиха, че в България колите са евтини. По едно време правих сравнение. Шкода Йети в България - 16 хиляди евро, в Германия - 20 хиляди евро. В немските вестници има обяви за по-евтини нови коли, с по-дълго време на доставка. Знае се, че са реимпорт, но на доста хора не им пука, защото в ЕС гаранцията на стоките важи във всяка държава. Кола купена в България има заводска гаранция и в Германия, а там по-друг начин ремонтират.
невеж
Рейтинг: 112 Веселохахах, сигурно и по продажби на лукс имоти на топ локации
alabalko
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#18] от "rurade":
тия коли са брак по западния стандарт по една много проста причина - ремонтите излизат много скъпо, защото човешкия труд на запад е скъп. В България ремонтите излизат по-малко от загубата на стойност на новия автомобил. Всичко е въпрос на сметка. Един нов автомобил губи 100-200 евро на месец, и то през цялото време, от стойността си. Повечето нови автомобили губят 30% от стойността си още през първата година. 10-годишна кола струва между 10 и 20% от първоначалната цена. Така един ван за 30 хиляди евро, на 10 години и 100 хиляди км е 6000. В колата има сигурно капацитет за още 200-300 хиляди. А разликата от 24 хиляди евро няма как да отиде за ремонти. Да кажем, че ще се дадат 4 хиляди евро за ремонти за 10 години. Тогава общо 10 хиляди евро за 10 години (колата има остатъчна стойности, но ще я пренебрегнем). Така с 30 хиляди евро ще кара човек 3 коли общо 30 години. Ако някой купува нова кола, за 10 години ще изгуби 20 хиляди евро само от стойността, за ремонтите не говорим.
m_todorov
Рейтинг: 681 НеутралноНа баце приятелите обичат колички.
OMUNVINGE
Рейтинг: 112 Неутрално"Никой не знае колко от продадените коли остават в България"
Айде стига вече с тези глупости, те за това всички мутри си карат лимозините с немски номера (в Германия не се плаща ДДС за фирмени коли без значение какви са).
rurade
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#21] от "alabalko":
Така е!
Има и един малък проблем-не е престижно да караш стара кола -не изглежда добре и говори лошо за теб!А и новото си е ново-има повече екстри,някои от които са въведени с новия модел и всеки иска да скокне в нещо модерно,даже и старото да е добре поддържано и здраво!
niakoi_si
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#4] от "Дедо Либен":
. Купуваш си кола да си возиш задника, държавата ти връща ДДС-то, а данъка на 5 литров джип 500 коня е ..... точно 18 кинта. Кеф.
Прибави и непознатото по света данъчно облекчение откъм ДДС
Ако провериш, ще се окаже, че 90% от купените коли са с Н1 сертификат.
niakoi_si
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#19] от "alabalko":
Само дето между Шкода за България и Шкода за Германия има малка разлика.... ама това го разбираш като станеш притежател на двата вида
Но то с кое не е така де, затова и внимателно гледам къде е произведена бирата, нищо, че марката е немска/чешка.
Biker
Рейтинг: 112 НеутралноДо коментар [#4] от "Дедо Либен":
Ти сериозно ли? Кола инвестиция?
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 806 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "angevins":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειПродажбите на нови автомобили у нас са традиционно много ниски. Най-високото число достигано някога е, ако не се лъжа близо до 50 000 на година, преди кризата, като се има предвид, че по-голямата част от тези бройки бяха корпоративни продажби на най-нисък клас. За сравнение автомобилите втора употреба, които се регистрират за първи път у нас на година (внесените от европейските държави и САЩ стари коли), са около 300 000 бройки. Това е реалният пазар всъщност. Само си представете, колко по-различна щеше да е картината, ако полюсите бяха обърнати - 2/3-ти от регистрациите да бяха на нови автомобили - към 200 хил., а около 100 хил. да бяха трошиляците и варелите, които се влачат вече 25 години от къде ли не, за да приключат земният си път на някой български тротоар, като склад за боклуци...
Много пъти съм споделял тук, че промяната не е възпирана само от бедност и парични възможности. Има много марки като Рено, Дачия, Шкода, Киа, Грейт Уол също вече и много други, това не е реклама, които предлагат нови автомобили на цена около 25 хил лв, което е приблизително 300 лв на месец при обикновена лизингова схема. Не мога да подкрепя избора, който хората правят, да дадат 7-10 хил лв за кола от автокъща, цялата сума в брой, вместо да дадат 5000 лв първоначална вноска и после за 3-5 години да си изплатят чисто новата кола, която ще е и в гаранция за целият този период... Това се случва в Румъния, Сърбия, Словакия... не и у нас. Все още.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 806 НеутралноДо коментар [#27] от "Biker":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειКолата няма как да бъде инвестиция, ако се разглежда директно като резултат от дадените пари за нея, както правим например с жилището си, което определено е и инвестиция, а не само подслон и сигурност.
Но е инвестиция в качеството ни на живот, в спестяването на време, в мотивацията да се справяме с проблемите, които безмилостно ни стоварва ежедневието. Катализатор на самочувствието ни е, а това е съществено и ежедневно положително. Затова си има своята цена. Не искам да давам примерът с дрехите втора употреба, за да не звуча надменно и цинично спрямо хората с по-малки възможности към момента, но е нещо подобно.
alabalko
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#26] от "niakoi_si":
Шкода освен в Млада Болеслав къде произвеждат? В Румъния? В Тайланд?
niakoi_si
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#30] от "alabalko":
Колата за Германия е друга.
Произвеждат се за различни пазари. Ние сме в една графа с руския пазар
Прост пример ще ти дам - в нашенските с ниско ниво на оборудване, често липсват цели шумозаглушителни елементи. В Германия те са монтират и на най-ниския клас. Антикорозионното покритие също е различно. Официалното обяснение е разлика в климата, но заради тази разлика в климата, Шкода си спечели славата на доста бързо ръждясващ автомобил в България
Това което пиша е точно на база опис с Шкода.
niakoi_si
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#28] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Еми има си логика, за 25000лв. ще купиш доста добра кола втора ръка, която ще превъзхожда Дачията във всичко, включително и безопасност.
Нямам нищо против Дачията - това е перфектния работен кон, но като личен автомобил е лишен от всякакъв смисъл, освен ако не си на 70 години
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 806 ВеселоДо коментар [#32] от "niakoi_si":


Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειЕейй не увирате! 25 000 лв за хубаво Ауди втора употреба, ама в БРОЙ, всичките накуп! Щото втора употреба не се лизингова на добри условия, а на специфични схеми с големи първоначални вноски и т.н. в най-добрият случай.
До коментар [#31] от "niakoi_si":
Това е така, заради цената. На нашият пазар всичко се изтънява, заради ниската покупателна способност. И затова производителите се чудят как хем да ни угодят за цените, хем да си запазят нивата на печалба, без които няма смисъл да стоят на пазара. Това ражда тези аномалии. Затова ако купувате стара кола, гледайте поне да е произведена ЗА немския, френският или скандинавският пазар. Въпросните липси, са заради цените. Моята първа нова кола беше Тико, през 1995 година. Имаше един сенник, само на шофьора, нямаше дръжка на тавана, нямаше и жалузи за обдухване срещу пасажерската седалка, не помня още какво. Сякаш беше произведена само за един човек - никой друг да не се вози в нея. Същото е с шкодите и другите марки и модели от ниските класове. От клас C нагоре тези особености изчезват, но и цените да други.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 806 ВеселоДо коментар [#25] от "niakoi_si":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειЕ що да не са N1? Законно е.
S класата или подобните й няма как да минат по този параграф, пък те също са доста. Това за данъка от 18 лв не си сигурен в него много, но то и без това този данък е нищожен от гледна точка на бюджета, дори и по 500 лв да е. Както виждаш от броя на продажбите на нови коли, това "облекчение" не влияе изобщо на продажбите - не са се втурнали да купуват по три коли на глава, защото могат да ги прекарат на N1.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 806 ВеселоДо коментар [#6] от "pavur":

Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειТой е бил шофьорче, повечето са такива - валета.
niakoi_si
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#33] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Няма как лизинг да е по изгоден от плащане кеш. Е освен ако не искаш да ми кажеш, че банките се управляват от баламурници
За С класата незнам, ама Г класата минава одма
И незнам от гледна точка на бюджета какво е 18лв., ама знам какво е от гледна точка на пенсионера с Жигулката. Остави данъка, ама пенсионера си плаща като поп ДДС на киселото мляко, а мутрата държавата му връща 20-40 бона... ей тъй да си има за гориво за жипката. Гориво на което също му връща ДДСто де, да може да си ходи спокойно по морето...
Лизинга е с лихва
Относно Н1 - да законно е. Но само в България
Роси
Рейтинг: 5502 НеутралноГрешка в системата.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 806 ВеселоДо коментар [#36] от "niakoi_si":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειЕ не! Безплатен е!
Въпросът е де не плащаш никога в кеш! Освен това много по-трудно се спестява, та да чакаш да ги натрупаш, че да ходиш да купуваш каквото и да е, той живота минава безвъзвратно!
Та в този смисъл - времето е пари! Много пари! НО даваш примерно 5000 лв и се качваш в кола за 25-30 хил лв! Това е смисъла, който искам да видиш, като алтернатива на тънката сметка за триците и брашното!
Навсякъде по света богатите хора имат начини да избягват данъци, но те като бройка не са съществени. Пенсионера с жигулката - сори. Както казах по-горе времето е пари. Нека не отваряме тази тема, защото е безкрайна и не й е тук мястото. Има пенсионери и в Румъния, и в Сърбия, и в другите подобни нам държави. Цял живот се мисли за пенсията, не когато навършиш 65 години. Със 140 лв пенсия, всяка стотинка която даваш за каквото и да е, ти е непосилна!!!
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 806 РазстроеноДо коментар [#36] от "niakoi_si": syya-naglo-ograbva-balgariya-firmite-y-ne-plastat- pechalba-vtora-chast.html
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειОтделно от нашата тема, да споделя, понеже обръщаш внимание на данъци и кой как ги плаща у нас:
[quote#36:"niakoi_si"]И незнам от гледна точка на бюджета какво е 18лв., ама знам какво е от гледна точка на пенсионера с Жигулката. Остави данъка, ама пенсионера си плаща като поп ДДС на киселото мляко, а мутрата държавата му връща 20-40 бона... ей тъй да си има за гориво за жипката. Гориво на което също му връща ДДСто де, [/quote]
http://m.faktor.bg/mnenia/lacheni-carvuli/64734-ru
Статията е писана малко на едро и без вникване в детайла на някои от казусите, например Лукойл отдавна не е монополист на данъчните складове за горива или пък числата около БТК, за колко била "харизана", колко оброт правела, но тя декларира добра печалба през годините, само дето никой не споделя колко е обемът на дълговете й спрямо например оборот, печалба и активи... Но като цяло тази картина я има, за съжаление! Особено на Камчия и по другите курорти...
niakoi_si
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#38] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Няма такъв филм - безплатен лизинг! Ако го вярваш наистина всяка дискусия по натам е безпредметна
Лизинга е безплатен, но при плащане в кеш дават отстъпка (примерно 10-15 %).
Просто реалната цена е тая с отстъпката, а на лизинг, са ти го оскъпили с 10%. После ти го представят като безплатен.
В противен случай вярваш в Дядо Коледа. Т.е. някъде има някой банкер който работи на загуба... което разбираемо не може да се случи
Друг проблем на лизинга е, че трябва да ходиш само в техния сервиз и да обслужваш както те ти наредят, застрахователя те ти определят (измежду няколко избрани от тях) и въобще куп ограничения. Всеки сам си решава дали да ги приеме естествено.
niakoi_si
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#38] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Въпроса за пенсионера го намесих, просто за да ти покажа, че в БГ скатаването на данъци е национален спорт, а закона такъв какъвто е, го толерира в частта си данък МПС!
Пенсионера беше просто пример за онагледяване на една явна несправедливост в закона. Която пък несправедливост води до това, че колите масово се купуват на фирми, а се ползват лично и реално това е двигателя за разтеж при продажбите на нови автомобили, откъдето тръгна и разговора.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 806 РазстроеноДо коментар [#40] от "niakoi_si":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειЗащо ме обиждаш? Аз съм възрастен човек, работя от 1988 г. после казарма и после уча у нас и в чужбина и работя - собствен бизнес от 2002 и т.н.
Какъв безплатен лизинг измисли?????
Разочароващо...или си прекалено млад 18-22 г и нещо не се разбираме перфектно...
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 806 НеутралноДо коментар [#41] от "niakoi_si":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειИма усещането че е така, но всъщност цифрите не го доказват.
Аз съм бил дилър на няколко марки автомобили, за това ги говоря тези неща. Има разбира се такива продажби, но те далеч не са преобладаващата част. Преобладаващата част са наистина за служебни автомобили - за това се продават такива модели най-много, ако погледнеш статистиката продажби, по модели. Пикапи, малолитражни и бусове. Автомобили от малкият или средният клас напр., фокус или мондео винаги са с малко продажби, когато не са за служебни цели. Висок клас автомобили и джипове, ВИНАГИ се продават с данъчни преференции, когато това е възможно. Но така или иначе техните продажби като бройки, в абсолютна стойност са много малко. Това искам да кажа. Например от тези 25 000 продадени нови автомобила през 2015, джипове от висок клас ще са по-малко от 500.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 806 ЛюбопитноДо коментар [#40] от "niakoi_si":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειЗащо ходенето в сервиза на продавача, да ти е проблем, когато си в гаранция? Къде другаде искаш да ходиш? На моята кола например сервизният интервал е на 30 хил км. Сметни си сам кога ги правиш. Относно едрогабаритните ремонти пък какво те засяга, след като друг ти плаща сметката и то при новите коли винаги е в оригиналните сервизи, където ремонтите са възможно най-качествени. Не си ползвал явно такива неща. Пробвай.
niakoi_si
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#42] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Имах предвид, че лизинга винаги върви с лихва, независимо как я е маскирал търговеца/банкера. След като някой дава нещо на изплащане, значи е вкарал вътре минимум прогнозната инфлация, различните по вид банкови рискове, както и печалба за банкера.
Извинявам се ако съм обидил, не е било целта на писането
niakoi_si
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#44] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Напротив, ползвам фирмения сервиз точно по принуда. И не съм доволен - работят калпаво, чака се много.
niakoi_si
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#43] от "Чичи (Ice Man's fan)":
И последно - незнам дали си наясно със ситуацията в момента, но всички вносители се изхитриха да предлагат Н1 сертификат.
Има даже спортни модификации лна хечбек със сертификат за повишен товар на осите.
Напрактика ако не предлагаш Н1 в момента, си обречен като продажби, това е първото, което пита клиента като дойде.
Вярно е, че има и доста наистина работни коли, но продажби на частни лица вече почти не се правят. То затова и Горанов се опитва да ги удари с данъчни изменения, ама пусто и депутати и те ползват фирмени коли
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 806 НеутралноДо коментар [#47] от "niakoi_si":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειПрочетох отговорите. Наясно съм разбира се, макар че вече не се занимавам директно - в тотално друга сфера съм. Но контактите ми са си същите, а и си оставих малък процент собственост, защото все пак автомобилите са ми страст, като на повечето момченца. Ако караш чисто нов автомобил в гаранция, който не е с N1, което всъщност няма значение - едва ли плащаш нещо в сервизът , който те обслужва освен консумативите. Много е възможно да работят както казваш, то всъщност в това практически се изразява днешната конкуренция между марките - в цялостното пред и следпродажбено обслужване на клиентите. Иначе нещата са доста близо от техническа гледна точка.
Но за да приключим, припомням че разговорът ни беше за предимствата и възможностите на хората днес да си купят чисто нова кола, вместо втора употреба внесена от друга държава, с неясна история.
Пояснението ти за лизинга е напълно излишно.