Популярна тенденция в автомобилния свят е появата на модели - хибриди, които събират в себе си силните страни на коли от различни класове. Типичен техен представител е "Фолксваген Пасат Олтрак", чието второ поколение излезе на пазара наскоро.
Популярна тенденция в автомобилния свят е появата на модели - хибриди, които събират в себе си силните страни на коли от различни класове. Типичен техен представител е "Фолксваген Пасат Олтрак", чието второ поколение излезе на пазара наскоро. Няколко са отличителните черти, които издават по-особения характер на колата. Веднага се забелязват протекторите на страничните прагове и калниците, а при вглеждане се вижда и подкартерната защита от стоманен лист. Хромираните странични огледала допълват визията. Различното излъчване се подсилва и от специалния за модела оранжев цвят. В салона отличителните белези включват праговете на вратите от неръждаема стомана с надпис "Alltrack" и стелките с характерен шев. Педалите имат алуминиева вложка, а информационният дисплей на приборното табло предлага специфична офроуд информация - ъгъл на изкачване, страничен наклон и т.н. Приборното табло е всъщност дисплей, като водачът може сам да избере каква информация да е изобразена приоритетно. В тестовия автомобил, оборудван с всичко най-добро, което моделът предлага, седалките бяха тапицирани с алкантара и кожа, като шофьорската имаше и масажна функция. В дългото почти 4.80 метра комби пространството на задните седалки е предостатъчно. Багажният обем пък варира между 639 и 1769 литра. Мултимедията на "Пасат Олтрак" предлага свързаност с външни устройства, интеграция на смартфони с всички предлагани на пазара операционни системи и използване на огромен набор от възможни приложения, включително достъп до новини от "Капитал" и "Дневник", прогноза за времето и т.н. При "Пасат Олтрак" изборът е между пет двигателя, като тестовият автомобил разчиташе на най-мощния от тях - двулитров дизел със 240 к.с, комбиниран с шестепенна автоматична кутия с двоен съединител. Така екипиран, автомобилът се ускорява до 100 км/ч за впечатляващите 6.4 секунди. Приятно изненадва и стабилността, постигната както с много работа по окачването, така и с интегрирането на системата XDS . Нейната роля е да изпраща спирачен импулс към вътрешните на завоя колела, като така се подобрява прецизността на завиване и стабилността. Удоволствието от шофирането се подсилва от директния волан и прецизната работа на скоростна кутия. "Фолксваген Пасат Олтрак" е снабден със система за промяна на настройките на основните възли и агрегати в комфортен, екологичен, споретн, оф-роуд и индивизуален режими. Възможностите на "Пасат Олтрак" извън пътя се подобряват от допълнителните 3 сантиметра към клиренса, в сравнение със стандартното комби, като разстоянието от най-ниската точка на колата до земята са 17.4 см. Автомобилът разчита на система за задвижване на четирите колела 4Motion, която използва пето поколение Haldex съединител. Неговата роля е да прехвърля тяга между предните и задните колела, в зависимост от сцеплението. Електронната блокировка на диференциала, интегрирана в стабилизиращата програма пък следи даля някое колело е склонно към прибоксуване и пренасочва въртящ момент към гумата от противоположната страна за части от секундата. При включване на оф-роуд режима на колата, се активират системите за подпомагане на спускането и изкачването, а автоматичната скоростната кутия мина в режим за поддържане на по-ниска предавка. Без да съм си поставял за цел, вкарах "Пасат Олтрак" в много коварна комбинация от рядка кал и смес от мокър сняг и кал. Дори на този терен, автомобилът не показа дори да миг колебания и така и не усетих да изпитва някакви заструднения. Що се отнася до разхода на гориво, той варираше от 6.4 л/100 км в екорежим до 8.4 л/100 км при подчертано динамично шофиране на спортни настройки. По книжка консумацията е 5.5 на сто Както стана дума, тестовият автомобил разполагаше с всичко, което моделът предлага. Полезните екстри от допълнителното оборудване, поне за мен, са светодиодните фарове и адаптивния круизконтрол. За по неопитните в управлението на автомобил с ремарке, полезна ще е системата Trailer Assist, при която с джойстика за контролиране на страничните огледала, водачът избира посоката, в която иска да отиде композицията, като електроника управлява волана, за да зададе правилната траектория. Както може да се очаква "Фолксваген Пасат Олтрак" няма амбиции да е масов и не е евтин. Най-достъпната версия е с цена малко над 87 хил лева. Тестовият автомобил пък струваше малко повече от 105 хил лева.