"Рено Каптюр" е познат и добре приет модел в България. Повод отново да се срещна с него е пакетът X-Mod, предлагащ малко по-интересно излъчване и повишена проходимост.
"Рено Каптюр" е познат и добре приет модел в България. Повод отново да се срещна с него е пакетът X-Mod, предлагащ малко по-интересно излъчване и повишена проходимост. Отвън отличителните черти са предната и задната защита под бронята в сиво, който предлагат защита от надраскване и леки удари. Гумите пък са специално разработени за по-добро сцепление. В случая те са качени на 17-цолови алуминиеви джанти с черен диамантен ефект. Най-голямото предимство на пакета X-Mod е системата Extended Grip. Тя е своеобразно надграждане над тракшън контрола и оптимизира сцеплението в трудни условия като сняг, кал, пясък и т.н. Въртящ се контролер между седалките позволява да се избере режим за движение според терена. При движение в кал и пясък например се позволява по-голямо превъртане на предните колела, което води до изчистване на грайферите на гумите и по-добро сцепление. Едно от предимствата на "Каптюр" е, че предлага варианти за персонализация. Тестовият автомобил например се отличаваше с червените аератори, рамката на екрана на навигационната система в същия цвят, карбоновия мотив за вложката във волана и хромирани прагове на вратите. При разцъкването на навигационната система R-Link със 7-инчов сензорен дисплей открих различни онлайн базирани приложения, както и информация в реално време за качеството на околния въздух, пазещ данни за 30 минути назад. Специален сензор пък се грижи, когато постъпващият отвън въздух е мръсен, да го пречисти през система от филтри. Като цяло "пречиствателната станция" на борда работи доста добре и дори при движение в тежък трафик в града не усетих познатата миризма на изгорели газове. Иначе окачването на "Каптюр" е отлично балансирано между комфорт и стабилност на пътя. Воланът е прецизен и приятен, благодарение на променящите се според скоростта характеристики. От гамата от четири мотора горещо препоръчвам дизела с 90 конски сили в комбинация с автомат с двоен съединител. При тази комбинация имате приятен за шофиране автомобил както в града, така и извън него. При нормално каране в градски условия "Каптюр" се задоволява с около 6 литра гориво на 100 километра, а извън него му стигат и пет. Моето постижение беше 6 на сто, при присъдени 49% оценка за икономичност от съответната функция на бордовия компютър. Пакетът Xmod е с цена 450 лева, разлика, която си заслужава да доплатиш.