Фотогалерия: В новото "Ауди" А5 дебютира по-ефективно задвижване куатро

Ауди

Фотогалерия: В новото "Ауди" А5 дебютира по-ефективно задвижване куатро

Девет години след дебюта на "Ауди" А5 излиза второто поколение на модела. То предлага различен външен вид, по-ефективни мотори и високи технологии. В него ще се предлага и по-ефективно задвижване куатро, с коренно различен принцип на работа.

  • С появата на "Ауди" А5 през 2007 година компанията от Инголщат извърши революционна промяна при моделите в средния клас. Девет години по-късно за дебют е готово второто поколение на модела. То предлага различен външен вид, по-ефективни мотори и високи технологии. Теглото на автомобила е намалено с 60 килограма, а подобреният коефициент на въздушно съпротивление вече от 0.25.
    С появата на "Ауди" А5 през 2007 година компанията от Инголщат извърши революционна промяна при моделите в средния клас. Девет години по-късно за дебют е готово второто поколение на модела. То предлага различен външен вид, по-ефективни мотори и високи технологии. Теглото на автомобила е намалено с 60 килограма, а подобреният коефициент на въздушно съпротивление вече от 0.25.
  • Новото "Ауди" А5 купе се отличава с перфектно балансирани пропорции на каросерията с дълъг преден капак, издължено междуосие и къси надвеси в предната и задната част.
    Новото "Ауди" А5 купе се отличава с перфектно балансирани пропорции на каросерията с дълъг преден капак, издължено междуосие и къси надвеси в предната и задната част.
  • Предната решетка е значително по-плоска и по-широка от тази при предшественика. Фаровете могат да са светодиодни или Matrix LED. На снимката е спортната версия на модела S5.
    Предната решетка е значително по-плоска и по-широка от тази при предшественика. Фаровете могат да са светодиодни или Matrix LED. На снимката е спортната версия на модела S5.
  • Задните светлини са със светодиодни елементи. A5 купе излизи на пазари в Германия два бензинови и три дизелови двигателя. Те са с повишена мощност, която се простира между 190 и 286 к.с. В сравнение с предходния модел, моторите предлагат с до 17% по-добра динамиката, при намаляване на разхода на гориво с 22 на сто.
    Задните светлини са със светодиодни елементи. A5 купе излизи на пазари в Германия два бензинови и три дизелови двигателя. Те са с повишена мощност, която се простира между 190 и 286 к.с. В сравнение с предходния модел, моторите предлагат с до 17% по-добра динамиката, при намаляване на разхода на гориво с 22 на сто.
  • При скоростните кутии на разположение са шестстепенната механична и седемстепенната автоматична S tronic. Най-мощният дизел, който предлага 286 к.с. и двигателят на версията S5, разчитат на осемстепенен автоматик. Тези два агрегата се предлагат серийно със система за двойно предаване куатро, на разположение и допълнителен спортен диференциал на задния мост, прехвърлящ въртящ момент между лявото и дясното колело.
    При скоростните кутии на разположение са шестстепенната механична и седемстепенната автоматична S tronic. Най-мощният дизел, който предлага 286 к.с. и двигателят на версията S5, разчитат на осемстепенен автоматик. Тези два агрегата се предлагат серийно със система за двойно предаване куатро, на разположение и допълнителен спортен диференциал на задния мост, прехвърлящ въртящ момент между лявото и дясното колело.
  • За първи път моделите с четирицилиндрови дизелови и бензинови мотори с механична трансмисия, могат да се поръчат с новата система за двойно предаване quattro ultra. При нея двойното предаване се активира само при нужда. При моделите на марката със самоблокиращ централен диференциал, какъвто използват повечето с надлъжно разположен двигател, куатро системата обикновено праща 40% от въртящия момент към предните колела и 60% към задните. При спортните модели, като RS 4 Avant, RS 5 Coupе и RS 5 Cabriolet, технологията е по-различна, като при необходимост може да прати до 85% от въртящия момент към предните и до 70% към задните колела.
    За първи път моделите с четирицилиндрови дизелови и бензинови мотори с механична трансмисия, могат да се поръчат с новата система за двойно предаване quattro ultra. При нея двойното предаване се активира само при нужда. При моделите на марката със самоблокиращ централен диференциал, какъвто използват повечето с надлъжно разположен двигател, куатро системата обикновено праща 40% от въртящия момент към предните колела и 60% към задните. При спортните модели, като RS 4 Avant, RS 5 Coupе и RS 5 Cabriolet, технологията е по-различна, като при необходимост може да прати до 85% от въртящия момент към предните и до 70% към задните колела.
  • Версията S5 купе използва нов V6 мотор с мощност 354 конски сили. Той предлага ускорение от 0 дo 100 км/ч за 4.7 секунди. Средният разход на гориво е 7.3 литра на 100 километра пробег.
    Версията S5 купе използва нов V6 мотор с мощност 354 конски сили. Той предлага ускорение от 0 дo 100 км/ч за 4.7 секунди. Средният разход на гориво е 7.3 литра на 100 километра пробег.
  • Изцяло променено е и окачването на "Ауди" А5, като на разположение са и амортисьори с променливи характеристики. Серийно колата е с електромеханичното сервоуправление, което адаптира работата си според скорост на движение. Като опция се предлага кормилната уредба "динамик", при която предавателното число се променя в зависимост от скоростта на движение и ъгъла на отклонение на волана.
    Изцяло променено е и окачването на "Ауди" А5, като на разположение са и амортисьори с променливи характеристики. Серийно колата е с електромеханичното сервоуправление, което адаптира работата си според скорост на движение. Като опция се предлага кормилната уредба "динамик", при която предавателното число се променя в зависимост от скоростта на движение и ъгъла на отклонение на волана.
  • Нарасналите размери на каросерията и увеличеното междуосно разстояние дава по-щедро вътрешно пространство. Минималният багажен обем е увеличен с 10 литра и е 465 литра. Задната седалка може да бъде разделена в отношение 40:20:40. Новост е възможността капакът на багажника да се отвори след движение с крак.
    Нарасналите размери на каросерията и увеличеното междуосно разстояние дава по-щедро вътрешно пространство. Минималният багажен обем е увеличен с 10 литра и е 465 литра. Задната седалка може да бъде разделена в отношение 40:20:40. Новост е възможността капакът на багажника да се отвори след движение с крак.
  • Висококачествените материи и тапицерии, в богата цветова гама, осигуряват приятната атмосфера в салона. Светодиодни светлини предлагат 30 на брой регулируеми светлинни нюанса. Акустичният комфорт в купето на модела е почти сравним с този на представител на луксозния клас, посочват от компанията.
    Висококачествените материи и тапицерии, в богата цветова гама, осигуряват приятната атмосфера в салона. Светодиодни светлини предлагат 30 на брой регулируеми светлинни нюанса. Акустичният комфорт в купето на модела е почти сравним с този на представител на луксозния клас, посочват от компанията.
  • A5 купе вече може да се поръча с виртуалния кокпит с 12.3-инчов TFT екран. На него се показват данни за скоростта, оборотите на двигателя, различна сервизна информация, указания от навигацията и т.н., като водачът може да избере коя информация да е представена приоритетно (в случая това са оборотомера и скоростомера).
    A5 купе вече може да се поръча с виртуалния кокпит с 12.3-инчов TFT екран. На него се показват данни за скоростта, оборотите на двигателя, различна сервизна информация, указания от навигацията и т.н., като водачът може да избере коя информация да е представена приоритетно (в случая това са оборотомера и скоростомера).
  • Системата MMI navigation plus е с 8.3-инчов екран, който се командва през кръгл селектор с функции за въртене и натискане и сензорна повърхност в горната част. През чувствителната на докосване зона може с пръст да се "нарисуват" букви, по които да се търси информация в навигацията , телефонния указател и т.н. Цялостната логика в управлението на мултимедията е близка до тази при съвременните смартфони.
    Системата MMI navigation plus е с 8.3-инчов екран, който се командва през кръгл селектор с функции за въртене и натискане и сензорна повърхност в горната част. През чувствителната на докосване зона може с пръст да се "нарисуват" букви, по които да се търси информация в навигацията , телефонния указател и т.н. Цялостната логика в управлението на мултимедията е близка до тази при съвременните смартфони.
  • С постоянно инсталирана в автомобила SIM карта A5 Coupé има мобилна връзка с интернет с високоскоростен пренос на данни чрез LTE мрежите. Това позволява колата да ползва различна уеб-базирана информация – за времето, трафика, разписание на влакове и самолети, новини и т.н. Освен това, при инцидент се задейства автоматично обаждане на аварийните служби. На снимката е интериорът на S5.
    С постоянно инсталирана в автомобила SIM карта A5 Coupé има мобилна връзка с интернет с високоскоростен пренос на данни чрез LTE мрежите. Това позволява колата да ползва различна уеб-базирана информация – за времето, трафика, разписание на влакове и самолети, новини и т.н. Освен това, при инцидент се задейства автоматично обаждане на аварийните служби. На снимката е интериорът на S5.
  • Срещу доплащане се предлага се и Wi-Fi точка, така че интернет да ползват и пътуващите в колата. Допълнително предлагания пакет услуги Audi connect safety & service включва функции катоповикване на пътна помощ, отключване и заключване на автомобила, проверка на местоположението на колата, получаване на данни за техническото състояние на превозното средство и т.н. Опционално се предлага и озвучителна система Bang & Olufsen с триизмерен звук.
    Срещу доплащане се предлага се и Wi-Fi точка, така че интернет да ползват и пътуващите в колата. Допълнително предлагания пакет услуги Audi connect safety & service включва функции катоповикване на пътна помощ, отключване и заключване на автомобила, проверка на местоположението на колата, получаване на данни за техническото състояние на превозното средство и т.н. Опционално се предлага и озвучителна система Bang & Olufsen с триизмерен звук.
  • Сред системите за сигурност и комфорт, присъстват такива за подпомагане на икономичното шофиране, за активно поддържане на лентата за движение и адаптивният темпомат с функция за автономно придвижване в задръстване. Новите, важни системи за безопасност, включват функцията за подпомагане на паркирането, системата за известяване за опасност от приближаващи се автомобили при движение на заден ход, предупреждение за опасност при излизане от гараж, пресечка или паркомясто, системата за предотвратяване на сблъсък и за подпомагане на завиването.
    Сред системите за сигурност и комфорт, присъстват такива за подпомагане на икономичното шофиране, за активно поддържане на лентата за движение и адаптивният темпомат с функция за автономно придвижване в задръстване. Новите, важни системи за безопасност, включват функцията за подпомагане на паркирането, системата за известяване за опасност от приближаващи се автомобили при движение на заден ход, предупреждение за опасност при излизане от гараж, пресечка или паркомясто, системата за предотвратяване на сблъсък и за подпомагане на завиването.
  • Новите "Ауди"A5 и S5 купе ще се появят на пазарите в Европа през есента. Тогава ще бъдат съобщени и повече технически подробности за колата. Наред с базовия модел се предлагат и линиите на оборудване "sport" и "design". Предлагат се и спортния пакет S line, както и почти изцяло поръчковото Audi design selection.
    Новите "Ауди"A5 и S5 купе ще се появят на пазарите в Европа през есента. Тогава ще бъдат съобщени и повече технически подробности за колата. Наред с базовия модел се предлагат и линиите на оборудване "sport" и "design". Предлагат се и спортния пакет S line, както и почти изцяло поръчковото Audi design selection.