Новата "Хонда" NSX впечатли Фернандо Алонсо
"Хонда" представи новото поколение на модела си NSX на събитие на португалската писта "Ещорил". Актуалната версия на спортния автомобил за всеки ден е хибрид, предлагащ обща мощност 581 конски сили, осигурявани от V6 бензинов двигател и три електромотора.
Скоростната кутия е деветстепенна автоматична с двоен съединител. Така екипиран японският спортист спринтира до 100 км/ч за под 4 секунди, а максималната скорост е 308 км/ч.

Интересно решение е два от електромоторите да са монтирани в главините на предните колела, докато третият е интегриран в трансмисията. Това позволява електродвигателите да се използват не само за подобряване на ускорението, но и за по-прецизно управление и по-бързо спиране.
Алонсо за NSX
Сред първите тествали NSX в Европа беше пилотът от отбора във Формула 1 "Макларън Хонда" Фернандо Алонсо.
"Това, което наистина ме изненада по време шофирането, бяха спирачките, усещането е доста близко до карането във Формула 1", заяви пилотът, цитиран от пресслужбата на компанията. Отличното спиране е факт благодарение на общите усилия на електродвигателите и спирачните апарати на "Брембо" с 368 мм дискове отпред и 361 мм отзад.

Алонсо допълва, че всъщност да управляваш NSX е по-лесно и приятно, отколкото болид, "защото не се вглеждаш във всяка малка част от инча, както правиш в състезанията". "Това е като разликата между изобразителното изкуство и техническото чертаене", обобщава пилотът.
Алуминий и композитни материали за купето
Иначе новата "Хонда" NSX се отличава с използването на алуминий и композитни материали за изработката на купето и шасито. При оформянето на колата специално внимание е отделено на оптималното използване на въздушните потоци, така че те да подпомагат охлаждането на различните агрегати, като повишават и силата на притискане.
Много усилия са хвърлени и за това моделът да звучи подобаващо добре. Заслугата е както на ауспуховата система, така и на допълнително интегриран в салона високоговорител.

"Хонда" NSX може да се шофира в няколко режима, сред който комфортен, два спортни и за писта. Окачването използва амортисьори с променливи характеристики.
Комфорта на борда
В салона има две места, като седалките са спортни. Воланът е от магнезий, облечен в кожа. Екранът на мултимедията е седеминчов, реагиращ на допир и позволяващ интегриране на смартфон. Багажният обем е 110 литра, като в салона също има места за съхранение на различни дреболии.

Актуалният модел се произвежда в от Honda Performance Manufacturing Center в Мърсивил, Охайо. Европейските поръчки на NSX започнаха през април, а доставките на континента ще бъдат факт от есента.
