Американският концерн "Кадилак", част от групата на "Дженерал мотърс", заяви амбициите си за по-сериозно присъствие на европейския пазар с представянето в Берлин на два модела в сегменти, към които до момента не е проявявал интерес. Седанът CT6 ще опита да спечели клиенти сред ползвателите на луксозни лимузини. XT5 пък не крие апетитите си към сегмента на пълноразмерните кросоувъри.
Американският концерн "Кадилак", част от групата на "Дженерал мотърс", заяви амбициите си за по-сериозно присъствие на европейския пазар с представянето в Берлин на два модела в сегменти, към които до момента не е проявявал интерес. Седанът CT6 ще опита да спечели клиенти сред ползвателите на луксозни лимузини, като БМВ Серия 7, "Мерцедес" S-класа и "Ауди" А8.
XT5 пък не крие апетитите си към сегмента, в която властват БМВ Х5, Ауди Q7, "Мерцедес" GLE, "Волво" XC 90, "Рейндж Роувър" и т.н.В изработването на шасито и купето на лимузината са използвани 11 различни материала, като е постигната свръхлека и здрава конструкция. Типично за сегмента, колата може да е само със задно предаване и със задвижване 4Х4. На разположение е и версия с четирите завиващи колела, екстра, която според слуховете скоро ще влезе и в моделите на БМВ. Окачването е адаптивно, а водачът може да променя настройките на всички основните агрегати в режими "Тур", "Сняг" и "Спорт". "Кадилак" СТ6 ще разчита на един изцяло нов трилитров V6 двигател с два турбокомпресора, мощност 400 конски сили и 543 Нм. максимален въртящ момент. Той е снабден със система за изключване на половината цилиндри, при ниско натоварване, за икономия на гориво. Скоростната кутия, естествено, е автоматична. Непозната в сегмента екстра е използването на камерите, които осигуряват пълна картина на зоната около колата при маневриране, в охранителен режим. При паркиран автомобил, всички те записват движението край лимузината. При шофиране записи правят предната и задната, така че могат да се ползват за изясняването на станали инциденти например. На арматурното табло е разположен 10.2 инчов екран с висока резлюция. Специална подложа пък позволява безжично зареждане на мобилни телефони. Приборното табло също се проектира на екран, като има вариянт за персонализация на визията му. Сред по-интересните системи за сигурност присъстват такава за нощно виждане, разпознаваща хора и големи животни, технология за засичане на пешеходци в опасна близост до пътя и функция за избягване на инцидент с тях. Шофирането нощем е по-безопасно и благодарение на светодиодните фарове. Продажбите на "Кадилак" СТ6 в Европа започват на 5 септември при стартова цена за Германия от 73 500 евро. Най-скъпата модификация ще се предлага за около 95 хиляди евро.
Също на 5 септември започват продажбите и на кросоувъра XT5. При него базовият модел в Германия ще струва близо 49 хиляди евро, а топ изпълнението почти 67 хиляди.ХТ5 е първият от четири нови кросоувъра на марката. Той използва новата платформа на "Дженерал мотърс" за кросоувъри, която със 68 кг. по-лека от досегашната, в модела SRX например. Окачването също е ново, с компоненти от леки сплави, като в двете от трите нива на оборудване амортисьорите са с променливи характеристики. Водачът може да избира между три режима на шофиране - комфортен, сняг и спорт. Задвижването е поверено на 3.6-литров V6 атмосферен двигател с 314 коня и 368 Нм въртящ момент. Той се комбинира с осемстепенен автоматик и позволява ускорение до 100 км/ч за 7.5 секунди. И този мотор може да изключва част от цилиндрите при слабо натоварване, коети сваля разхода с 8 на сто. Задвижването на четирите колела е със съединител, който позволява прехвърляне на променливо количество тяга към предните и задните колела, в зависимост от ситуацията. Водачът може да избере и режим, при който се използват само предните колела. Всички светлини в кросоувъра са светодиодни. А сред системите за сигурност присъстват покритие на цялата зона около колата с камери, функция автоматично паркиране, предупреждение за опасност от сблъсък с кола или пешеходец със спирачна функция, спиране на движението при приближаване на движещ се обект към маневриращ на заден ход автомобил.