За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
4ort
Рейтинг: 116 НеутралноБолшинството от тези соц.возила не са свалени от отчет.
Имам време да питам всеки идиот.nv
Рейтинг: 1212 ВеселоХехе, едно време колко "posh" бяха Полонезите
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxQnyx
Рейтинг: 652 НеутралноПритеснителното е следното: 3% от автопарка в България е под 5 години (предполагам голяма част от тях са служебни по разпределението по марки). Приблизително 9% са от 6 до 10 годишни или под 10 годишна е една на всяка 8(!) коли. 72% от колите са на възраст над 15 години, като над 20 са 44%. Грубо 3 от всеки 10 коли са произведени след 2000-та.
Trust no one.Премиум марката - Мерцедес е третата най-често срещана кола в България след Фолксваген и Опел и е преди Форд, Рено и Пежо.
Целият ни автопарк е тотално сбъркан
zo
Рейтинг: 418 НеутралноЖалко, че вече ЗАЗ и Волга не се виждат по улиците. То даже ЗАЗ и в Украйна не вече не карат.
Beyond
Рейтинг: 768 Неутралноhttp://85.14.28.164/d/images/slideshows/0000033194 -middle.jpg
TAKE THE RED PILL!Виктор Флоров
Рейтинг: 1286 НеутралноЗа всяка от тези коли е чакано по двадесет и повече години.
Как да не ги "обичаш след това".Някой ги обичаха повече от роднините си!!!
442
Рейтинг: 544 НеутралноДумата ДВИЖАТ в случая не е много на място. Тек там можеш да видиш някой таласъм от соца, но повечето даже 80% не са в движение, само навиват сметка за данъци на някой.
ostin22
Рейтинг: 870 НеутралноТози уикенд видях три лади и москвич по пътищата..
There is no way to happiness, happiness is the way!dnk
Рейтинг: 235 НеутралноЧак пък да се движат.
Моралът не е порок!skylers
Рейтинг: 5 НеутралноКъде могат да се видят тези публични данни на пътна полиция?
Norman Granz
Рейтинг: 1366 НеутралноНай-вероятно стоят под някое дърво в някой селски двор...
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.В моята махала има един Москвич 403, отпреди 60 години, вероятно не е пален от 40, стои си в едно дворче с черните номера (по-възрастното поколение ги помни), а около него има издигната нова ограда, така че и да искат да го изкарат, ще трябва с кран...
noidea
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#3] от "Qnyx":
притеснителното за мен е не, че се карат стари коли, а че голяма част са технически неизправни, Масово с махнати или въобще без филтри за твърди частици дизели, сложени са целогодишно зимни гуми на по 10 години, ГТП е пародия, Уникални бараки от Западна Европа, купени от морги, напудрени тук. Малки дребни тарикатлъци, породени от пестене на средства, занижен контрол или никакъв и накрая статистиките за катастрофите са ясни!
historama
Рейтинг: 659 Неутрално[quote#3:"Qnyx"]Целият ни автопарк е тотално сбъркан
[/quote]
Виждал съм Jaguar, от новите на БМВ, паркиран и нощувал на улицата, неизмит.
WALL-E
Рейтинг: 707 НеутралноУважаеми г-н Пауновски, в текста към втората снимка в статията заблуждаваш, че Лада 1500 е 2105 а това са съвсем различни модели.
Умен и красив жълтопаветник.*****
НеутралноДо коментар [#3] от "Qnyx":
[quote#3:"Qnyx"]Целият ни автопарк е тотално сбъркан [/quote]
Грешна данъчна политика.Не е нормално автомобил на 15 години да има 1/3 от данъка на автомобил на 5 години.
p911
Рейтинг: 116 НеутралноАми трудно е да се разделиш с автомобил, за който си чакал 15г., струвал ти е колкото един апартамент (около 20-50 заплати), а и на практика е вечен с оглед на използваните материали ... ако не го е подхванала ръждата
Радва ме, че има ентусиасти, които реставрират имено тези автомобили, та да останат в историята, за добро или лошо.
В статията са пропуснати автомобилите Рено, които са произведени в България по време на Соц-а.
vesolr
Рейтинг: 924 ВеселоЧерна Волга - мечта за всеки млад и наивен комсомолец. Отраканите партийни секретари обаче гледаха все към чуждата продукция - Мерцедес, които се полагаха на най-висшите кадри на Партията Майка.
От клеветника https://goo.gl/QdmktQЗа нашего брата простосмъртен труженик Лада бе обект на гордост и завист.
Мили спомени за бай Таньо и боби45та...
Книжовник
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#11] от "Norman Granz":
Още по-притеснителна е силната любов, между собственика и колата, която за мен е необяснима аномалия. Пред моя блок има един възрастен господин, който всеки ден постила един палатум под Лада 1500 , вдига капака и започва да я човърка. Колата е със съвременни номера, от преди последната смяна, но съм убеден че няма технически преглед и е с неплатени данъци поне за последните 8-10 години. Проблемът за мен в този случай е манталитета и липсата на строги регулации. Снощи си говорих с един познат на тази тема по повод статия от миналата седмица в Дневник за увеличението на броя на МПС-та в България. Покупката на кола се определя според мен на базата на доходите на първо място и нуждите. В едно четиричленно семейство е напълно нормално да има 1 кола, която според нуждите да попада и в съответния производствен и ценови клас (комби, хечбек, кросоувър, миниван). Но... човешкият фактор винаги е бил водещ в България и най-вече манталитета.
yu22
Рейтинг: 823 Разстроено...И беше едно чакане, идни Мототехники, едни депозити за 10 - 15 години. Баща ми беше военноивалид, та купи един Москви4 2140D.
мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...Без обичайния ред. Нов, но с нарушено лаково покритие. Нищо лошо не мога да кажа. Вървеше добре с бензин А 86. Като "пушка" В 2ооо_та го продадох за $150. Кой знае, какво е станало с тази кола, още си я обичам, обиколихме България с нея...!!!
voltron
Рейтинг: 225 Неутрално[quote#15:"yanne"]Не е нормално автомобил на 15 години да има 1/3 от данъка на автомобил на 5 години.
ПУТИН АКБАР[/quote]
Нормално е, даже данъка за новите трябва да е още по - висок, имаш кинти за нова кола, ще плащаш.
А ладички виждам всеки ден, корави машини.
Taiga
Рейтинг: 980 НеутралноЩе движат я! Щото са най-здрави, особено руските!
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"proventuss
Рейтинг: 199 Неутрално[quote#10:"skylers"]
ДА РАЗЛАЕМ ПУДЕЛИТЕ !Къде могат да се видят тези публични данни на пътна полиция?[/quote]
На следващите парламентарни избори в графата "брой гласували за БСП".
Николай Георгиев
Рейтинг: 489 ВеселоДо коментар [#20] от "voltron":
Точно заради тази логика в тази държава накрая ще останат само милиционери и "електорат".
И тук таме някой борец за свобода и равенство
Norman Granz
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#18:"Книжовник"]Още по-притеснителна е силната любов, между собственика и колата, която за мен е необяснима аномалия.[/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Един колега по-горе се е опитал да я обясни: това са възрастни хора, над 70-те, които са ЧАКАЛИ по 15 години за въпросните Лади, 10 за Вартбург или Москвич, 12 за Шкода и т.н.
Навремето кола се купуваше за цял живот, даже цвят не можеше да избираш. Каквото ти се падне, това.
p911
Рейтинг: 116 Неутрално[quote#12:"kras4o"]притеснителното за мен е не, че се карат стари коли, а че голяма част са технически неизправни[/quote]
Абсолютно съгласен!
Нов автомобил, но със зимни гуми при 40-50 градуса на асфалта е доста опасен ... а такива се срещат масово ... скъпи им били гумите!
Пълно е с дизели с "изкормени" или премахнати катализатори - пушат като печки, всички ги виждате - такива просто нямат място на пътя, дори да са "чисто нови"!
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#14] от "WALL-E":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Всъщност на снимката е ВАЗ 2103.
Е-е-е-х..., нашата баща ми я чака 15 години!
tokkay
Рейтинг: 523 НеутралноДо коментар [#14] от "WALL-E":
No Pain No GainВАЗ 2103 е познатата ни Лада 1500.
Моята първа кола бе ВАЗ 2106, Лада 1600, купена без ред от Кореком с меката валутата от аватара ми. Наследена от родителите, естествено.
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#20] от "voltron":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Ладичките, всъщност са 99%-та Фиат... Ако бяха "сделани" в СССР, щяха да са същия боклук, като Москвич!
marrad
Рейтинг: 815 НеутралноДо коментар [#16] от "p911":
" В статията са пропуснати автомобилите Рено, които са произведени в България по време на Соц-а."
Проспали са и полския FIAT.
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#14] от "WALL-E":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Като споменахте Лада 2105...
http://demotivation.me/f5qz24pbr4vjpic.html
Norman Granz
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#20:"voltron"]Нормално е, даже данъка за новите трябва да е още по - висок, имаш кинти за нова кола, ще плащаш. [/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Като имам кинти, не искаш ли направо да ти ги дам на теб?
Или предпочиташ сам да си ги вземеш?
Новите коли в цивилизования свят се облагат с минимални данъци, защото не замърсяват околната среда. След определев пробег трябва или да се сменят катализаторите, или данъкът става непосилен и след време колата се изземва принудително от собственика и се унищожава.
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноПри нас има един със стар "Москвич",с острите стопове,който продава на тротоара на едно площадче гипс. Ако щете вярвайте,но всеки делник натоварва "Москвич"–а с двадесет и пет килограмови чували с гипс,(багажника догоре и на задната седалка догоре!!!),и пълзейки с него ги откарва до площадчето!
Читател
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#3] от "Qnyx":
Що автопаркът да е сбъркан? Просто у назе има много баровци. След като населението устойчиво намалява, и то особено младите и икономически активните, а строежът и продажбата на нови жилища расте, както и броят на автомобилите, както и броят на частните клиники и болници, значи една немалка част от населението разполага с доста добри доходи. Вероятно затова и финансовият министър не иска да направи дифиренцирано ДДС.
The Core
Рейтинг: 442 НеутралноЕдин приятел на времето казваше: "Колкото по-малко руски неща имаш, по-дълго ще живееш!"... Важи за всичко!
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеDeepBlue
Рейтинг: 447 ВеселоПочти 180 хиляди автомобила соцпроизводство се движат в България.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.По инерция .
Дундурук
Рейтинг: 116 Неутрално[quote#28:"tww09306483"]Ладичките, всъщност са 99%-та Фиат... Ако бяха "сделани" в СССР, щяха да са същия боклук, като Москвич![/quote]
Москвич пък е БМВ. От масовите модели СССР няма собствена разработка. Нито има собствен двигател в цялата си история. Лада и Москвич са еднакво съвецки и несъвецки.
p911
Рейтинг: 116 Неутрално[quote#31:"Norman Granz"]Новите коли в цивилизования свят се облагат с минимални данъци[/quote] - Така се облагат най-вече електрическите или хибридни автомобили.
Данъкът трябва да отчита два важни компонента - единият е цена на актива/автомобила, а другото е - колко замърсява.
У нас базата е мощността, което е някакво далечно приближение и за замърсяване и за стойност. С други думи ако карате кола за 100 000 хиляди и тя е 200к.с. и ако карате кола за 20 000 хиляди и тя е 200к.с. плащате еднакво.
А колко е лесно - в Европа има Европейски стандарти за изгорели газове, както и Шваке каталога за стойност на автомобили, само трябва да се приложи адекватно и да се следи, дали автомобилите са технически изправни и отговарят на производствените данни за замърсяване.
onq_s_konq
Рейтинг: 652 НеутралноДо коментар [#14] от "WALL-E":
Изпреварихте ме, с поправката на неточността
Дундурук
Рейтинг: 116 НеутралноВсеки българин над 30 години има някакъв соц-автомобил, който е останал дълбока в сърцето му. Може да са били некадърни копия, но са част от младостта ни, която също бече тотално соц. Аз вечно ще помня семейната червена Шкода 105L. В и покрай нея съм израстнал.
Дундурук
Рейтинг: 116 Неутрално[quote#37:"p911"]а другото е - колко замърсява. [/quote]
Електромобилите тогава трябва да са с най-високи данъци. НЯМА по-токсична отрова като резултат от човешката дейност от БАТЕРИИТЕ.
onq_s_konq
Рейтинг: 652 НеутралноДо коментар [#34] от "The Core":
а за жените отнася ли се?
proventuss
Рейтинг: 199 Неутрално[quote#39:"Дундурук"]и покрай нея съм израстнал.[/quote]
ДА РАЗЛАЕМ ПУДЕЛИТЕ !Някои са израснали лежейки под тях.....
Qnyx
Рейтинг: 652 НеутралноДо коментар [#12] от "kras4o":
Не е задължително старото да е лошо, но конректно ситуацията при нас си води към извода че старо = абсолютна барака. Огромна част от "нововноските" са били тотална щета, постегнати и напудрени и си мислят хората, че карат "страхотна кола" и са ударили къоравото. Да ама не
Trust no one.Абсолютно съгласен
До коментар [#15] от "yanne":
Отново съгласен. 20+ годишни таралясници, с изтърбушени катализатори имат данък в пъти по-нисък дори от старички (10-тина годишни) автомобили. Познат има 28 годишна кола, данъкът му е 20 лева годишно. Предната ми кола (Купих я на 8, продадох на 10) - 200 лева. Сегашната - 5 годишна, 1 евро категория над старата - пак толкова. Новите - доста по-високо. И защо? Никой не знае
До коментар [#33] от "Читател - подкрепям budd.bg":
Баровци, с добри доходи но парите стигат за 20 годишен премиум немски автомобил, купува хубави джанти, спойлер и газово, но слага трета ръка гуми
gost22
Рейтинг: 823 ВеселоА аз виждам, че КАТ нямат данни за броя на миналите ГТП (годишните технически прегледи) соц возила.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...wanderer
Рейтинг: 2618 Весело[quote#1:"4ort"]Болшинството от тези соц.возила не са свалени от отчет. [/quote]
И на тия червени комунето им плащаме "Гражданска отговорност"!? Я, бързо да им бъде отнета таз демократична придобивка!
ceci_
Рейтинг: 815 НеутралноМуахахаха:
""Дачия" с емблемата на "Рено"
Все едно Дачия притежава Рено
Дневник, всъщност е точно обратното, Дачия е притежание на Рено и освен това се използва като евтин вариант на марката на европейския пазар.
The Core
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#28] от "tww09306483":
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеДо коментар [#36] от "Дундурук":
Тези глупости хвърчаха из въздуха още от соц-а... Не знам кой ги "пусна", вероятно отдела на ДС, който пускаше политическите вицове, ама и двете коли имат не-повече от 9% общо със споменатите!
Жигули, ВАЗ 2101 има визията на ФИАТ 124 и комай, само толкова! Двигателят е коренно-различен, техническото изпълнение на колата е много зле! На първите партиди директно им отлитаха колелетата при движение! Всички метали, ползувани в колата бяха с "една идея" по-калпави от нужните!
МОСКВИЧ по никой начин не мога да изгенерирам какво общо има с БМВ! Слуховете бяха, че двигателят бил тяхна разработка, но вероятно БМВ никога не са го ползували, защото в изчисленията му имаше термо-динамична грешка - при подаване на газ започваше кавитационно горене (чукане в двигателя), което не съм чувал на ни едно БМВ.
Окачването на БМВ е независимо на всички колелета, Москвич ползуваха едни листови ресори, които са пригодни за ремаркета... такива ми ти неща!
Сещам се и за вица, как проверявали уплътненията на вратите в Япония и в СССР с котката: Ако в Япония котката се задуши за 12 часа - колата е ОК, ако в СССР след 12 часа котката е все още в колата - уплътненията са ОК...
wanderer
Рейтинг: 2618 Неутрално[quote#3:"Qnyx"]
Целият ни автопарк е тотално сбъркан[/quote]
Няма производство, няма мита, само митове и охлюви по пътя.
The Core
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#41] от "onq_s_konq":
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеДа!
200%
gost22
Рейтинг: 823 Весело[quote#37:"p911"]С други думи ако карате кола за 100 000 хиляди и тя е 200к.с. и ако карате кола за 20 000 хиляди и тя е 200к.с. плащате еднакво.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...А колко е лесно - в Европа има Европейски стандарти за изгорели газове, както и Шваке каталога за стойност на автомобили, само трябва да се приложи адекватно и да се следи, дали автомобилите са технически изправни [/quote]
Ехеееее ти с десетина реда разби всички хранилки на катаджиите и администрацията, че и успя да прецакаш повечето избиратели на политиците ни. Да и бюджета оголи (през некупените горива и невнесените акцизи)...
wanderer
Рейтинг: 2618 Любопитно[quote#44:"gost22"]А аз виждам, че КАТ нямат данни за броя на миналите ГТП[/quote]
За какво са им на КАТ такива данни? Нито извършват ГТП, нито вписват в търговския регистър извършителите на ГТП, нито събират общински данък на автомобилите. Да сме им благодарни на мързела, че заради него отказват да задоволяват мераците на пешемушмуроците-талибани - през 20 метра пътека тип "Зебра", а през 50 метра "хълм" на пътя. Гаче тия автомобили са направени за "бягане с препятствия".
Virgin
Рейтинг: 924 НеутралноДо коментар [#6] от "!D !":
Стега глупости!
Че се чакаше-чакаше се, но обикновено до 4 години.
Coreni
Рейтинг: 225 НеутралноКато знам фамилната лада "се движат" май е силно казано. Все пак и се плащат данъци и се води в движение де, нищо ч еотдавна никой не смее да пробва да я подкара.
Coreni
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#52] от "Virgin":
мхм, за това ме записаха и започнаха да ми внасят на влог от 6 годишен... За сватбата да си имам кола.
БМЗ
Рейтинг: 826 НеутралноДо коментар [#43] от "Qnyx":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Защото данъка не е същото като еко-такса. Данъка се плаща, за да ти направят пътища, маркировка и т.н. Щото един амортисьор за жигулата ако е 20 лв, то за съвремнната кола е 150-200 лв.
Еко-таксата би следвало да е обратното - колкото повече замърсяваш, толкова повече плащаш.
Симеон
Рейтинг: 225 ВеселоДо коментар [#6] от "!D !":
Не е много вярно това, което си написал.
Чакало се е много за Жигули - 15 години. За Лада (понеже е по-скъпа) - 5 години, за Москвич, ЗАЗ, Трабант и Вартбург или не се е чакало или по няколко месеца до година.
Е, сега не чакат хората. Отиват и си вземат "нова" кола, нов внос, на 10-15 години, гаражна, карана от бабичка през уикенда до супермаркета, на 100 000 км...
wanderer
Рейтинг: 2618 Любопитно[quote#37:"p911"]дали автомобилите са технически изправни и отговарят на производствените данни [/quote]
Кой да го следи? Производствените данни са търговска тайна - ха някой ги ползва, ха са го вкарали в затвора за нарушаване на патентни, авторски, ноу-хау, служебни, данъчни и търговски тайни.
Дундурук
Рейтинг: 116 Неутрално[quote#47:"The Core"]МОСКВИЧ по никой начин не мога да изгенерирам какво общо има с БМВ![/quote]
Има! Както и други модели имат общо с Опел, Талбот и т.н..
shileto
Рейтинг: 1044 НеутралноВиждат се и така добре поддържани, по добре от много "западни" от последното десетилетия
dido7801
Рейтинг: 225 Весело[quote#39:"Дундурук"] Аз вечно ще помня семейната червена Шкода 105L. В и покрай нея съм израстнал[/quote]
И аз така с червената 105Л на баща ми. Интересното е, че още се карат из Чехия от разни студенти и пенсионери.
Virgin
Рейтинг: 924 НеутралноДо коментар [#54] от "Coreni":
Баща ми си получи москвича след 2 години чакане.
А сега де.
20 години ли твърдеш че се чакало?!)
Гарван
Рейтинг: 776 Неутрално[quote#31:"Norman Granz"]Новите коли в цивилизования свят се облагат с минимални данъци, защото не замърсяват околната среда. След определев пробег трябва или да се сменят катализаторите, или данъкът става непосилен и след време колата се изземва принудително от собственика и се унищожава. [/quote]
Пълни глупости. Емисиите на изходящите газове се проверяват при ГТП. В централна Европа общо казано колите се облагат на база мощност и вид на двигателя. Имаш отстъпка спрямо количеството на СО2. За коли над с цена над определена сума за съотв. страна имаш т.н. данък лукс. Олдтаймерите са с намален данък, но имаш определен лимит на пробег за година.
wanderer
Рейтинг: 2618 Любопитно[quote#20:"voltron"]даже данъка за новите трябва да е още по - висок, имаш кинти за нова кола, ще плащаш. [/quote]
Колко пъти ще се плаща данък? Нали е платен 20% ДДС за нова кола за разлика от колите "нов внос" на старо. И тоя данък-автомобил що трябва да е по-висок от такса-смет и от данък-сгради (актив с по-висока стойност от автомобил), дори взети заедно. "Охлювите" на пътя повече от автомобил замърсяват околнота среда - хвърлят хартийки, обелки от банан, фасове, джапанки, бастуни. Да не говоря колко вредни газове отделят!
forum_terrorist
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#15] от "yanne":
You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!Ако автомобилът на 15 години се движи на газ, а този на 5 е на дизел? Така придобива ли логика за теб?
wanderer
Рейтинг: 2618 Весело[quote#55:"Bulgarische Motoren Werke"]Данъка се плаща, за да ти направят пътища, маркировка и т.н[/quote]
Пътищата и маркировката се финансират от "винетките". А местният данък-автомобил се плаща за да може общината да увреди пътищата с бабуни, пешеходни пътеки на сред кръстовища и разграфени парко-места по улиците за да не би случайно някой да си помисли, че може да се движи с повече от 5 км/ч.
Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноНосталгия по соца.
*****
НеутралноДо коментар [#64] от "forum_terrorist":
[quote#64:"forum_terrorist"]Ако автомобилът на 15 години се движи на газ[/quote]И поради каква причина си мислите,че 15 годишен автомобил на газ е по-безопасен?!Или си мислите,че случайно им е забранено да влизат в закрити пространства.Или си представяте таксита на газ в западна държава?!
*****
НеутралноДо коментар [#20] от "voltron":
[quote#20:"voltron"]Нормално е, даже данъка за новите трябва да е още по - висок, имаш кинти за нова кола, ще плащаш. [/quote]
Отново знаменитата "руска обществена система" а?!В голяма грешка си!Новите коли трябва да имат по-нисък данък,защото са по-чисти и по-надеждни и пазят пътниците.По-старите коли трябва да са с по-висок данък,заради щетите на околната среда и заради по-големия риск,който представляват на пътя.А що се отнася до "скъпите" коли(там те стяга чепика явно) си има регулация на базата на мощността.
*****
НеутралноДо коментар [#43] от "Qnyx":
[quote#43:"Qnyx"]Отново съгласен. 20+ годишни таралясници, с изтърбушени катализатори имат данък в пъти по-нисък дори от старички (10-тина годишни) автомобили. Познат има 28 годишна кола, данъкът му е 20 лева годишно. Предната ми кола (Купих я на 8, продадох на 10) - 200 лева. Сегашната - 5 годишна, 1 евро категория над старата - пак толкова. Новите - доста по-високо. И защо? Никой не знае[/quote]
Ясно е защо-от криворазбрано сиромахомилство.Нищо,че с такива коли се тровят и трепят хората по пътищата.
wanderer
Рейтинг: 2618 Неутрално[quote#64:"forum_terrorist"]Така придобива ли логика за теб? [/quote]
Тц. Улиците и пътната инфраструктура се увреждат в зависимост от теглото на автомобила. Сиреч, местният данък-автомобил за всички лични автомобили с тегло до един тон трябва да е еднакъв. За тон и половина следва да е двоен, а до два тона четворен.
С теглото на автомобила се отчита и замърсяването - колкото е по-тежък, толкова повече СО2 ще отделя за единица разстояние.
Иначе, екстрите (мощност на двигателя, катализатор, нисък разход на гориво, оборудване) и лукса се отчитат с ДДС-то. Само завистливците у България прилагат тройно и четворно облагане ... за да пъплят по тротоарите.
forum_terrorist
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#67] от "yanne":
You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!Газта е най-екологично чистото гориво. Може да поцъкате из нета и да го разберете. На Запад се карат повече коли на бензин и дизел, защото са по-мощни, но въпреки това големите марки произвеждат серийно модели с газови уредби не от вчера. На закрито, при изтичане на газ може да се получи експлозия - това ли искахте да чуете?! Е, не ви интересува, как аджеба би станало това изтичане на газ, защото ще опрем до проверките, които направо ги няма, не че са слаби. ГТП ти правят за 15 мин., за което времме попълват формулярчета и един накрая ти тества спирачките. Ако има здрав контрол над газовите уредби, то те стават еднакво сигурни с бензиновите и дизеловите коли...разбира се, пак няма да могат да влизат на закрити паркинги, което също не се контролира въобще!
dj x2805
Рейтинг: 116 НеутралноАз съм твърдо за вдигане на данъка на старите автомобили пропорционално... Народа (и разни приятели/познати) вика - Ама как тъй бедни сме и ни трябват трите автимобила, че с един ама по-нов не можем...
www.soundcloud.com/x2805wanderer
Рейтинг: 2618 Любопитно[quote#68:"yanne"]заради по-големия риск,който представляват на пътя.[/quote]
Какъв риск имаш при паркиран автомобил или такъв, който изминава 1000 км годишно? Аман от еко-талибани! Дай да турим и рискова премия върху горивата освен трите вида застраховки, щото колкото повече гориво харчиш/изминат път, толкова е по-голям риска. Или застраховка "гражданска отговорност" на парко-място, че някой заспал пешеходец може да се блъсне в автомобила.
Coreni
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#61] от "Virgin":
Е не, всички. Ако случайно работиш министър, полковник или член на ЦК може и изобщо да не чакаш за Лада.
Чичо ми примерно беше майор и изобщо на чака за трабантче (за Лада или Москвич обаче вече трябваше).
10 години чакаше човек от народа, някои равни просто бяха по-равни при "комунизма".
wanderer
Рейтинг: 2618 Любопитно[quote#72:"dj x2805"]Аз съм твърдо за вдигане на данъка на старите автомобили пропорционално[/quote]
Не е ли по-рационално отмяната на ДДС-то за първа семейна кола? Защото, ако автомобилът покрива техническите изисквания, няма значение дали е стар или нов. Единствено само теглото му е от значение за пътната инфраструктура.
deep_water
Рейтинг: 225 НеутралноДоста са на трупчета, но факт че съвсем скоро видях Трабант да си се движи
Virgin
Рейтинг: 924 НеутралноДо коментар [#74] от "Coreni":
Баща ми беше работник, майка ми също.
Не членуваха в БКП.
Намахме роднини партийни членове (дядо ми бе земеделец-петковист).
Coreni
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#73] от "wanderer":
Зависи какво имаш предвид под "автомобил". Споменах горе за семената Лада (спомен от дядо ми, то за тва и не е отишна за старо желязо). Спирачки... ами... ръчна ако дръпнеш мощно. Ма то за кво ти е с тия 30-40 коня. Гуми... ми от на времето нямаше зимни и летни... абе има гуми ДОТ 1987-а. Стопове и мигачи не се знае, коланите си ги премяташ. Зимата не става с това задно и нестабилност. Латото не става, щото на качване прегрява... Да, определено мисля че и 10 километра годишно са по-рискови за шофоьора и околните (както споменах, никой от нас вече не смее да пробва), отколкото 30 000 с по-нормална кола.
wanderer
Рейтинг: 2618 Весело[quote#71:"forum_terrorist"]Газта е най-екологично чистото гориво. Може да поцъкате из нета и да го разберете.[/quote]
Цъкахме из нета и върху ел. автомобили, и с горивни клетки, по-екологичен автомобил от кракомобила не се намери.
И да, автомобилите не се създават заради нечии еко-виждания, а за да вършат работа за възможно най-кратно време. Само мързеливците си мислят друго и тургат ограничения за да не се върши работа.
Coreni
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#77] от "Virgin":
(ако вече им се разказва де...).
Поразпитай някой път как точно се е случило
През 80-те вариантите бяха на старо (цени като новите, че и нагоре... щото не чакаш). Търг на Кореком (ако случайно имаш валута) или бракувана нещо (имаше един паркинг в Бяла русенско). Ако нямате лични спомени, гледайте поне малко стари български филми и помислете при всичкита цензура и фасадност на времето кое как ставаше в добрия случай.
shileto
Рейтинг: 1044 НеутралноДо коментар [#61] от "Virgin":
Моя Москвич през 1983 го взех без ред, отиваш с парите в джоба, ходеше се рано (5 часа) за да избереш цвят
wanderer
Рейтинг: 2618 Неутрално[quote#78:"Coreni"]Зимата не става с това задно и нестабилност. Латото не става, щото на качване прегрява... [/quote]
Ами, аз виждам закъсали Ланд-ровъри и катастрофирали мерцеседи в планината с иначе перфектни гуми за сняг. Както и прегрели фордове и фолксвагени през лятото (по обяд, на баир и с товар). Но на са виновни колите, а "зад-кормилното устройство". Ако един шофьор не знае спецификите на автомобила, който кара, за какво са му дали изобщо шофьорска книжка.
Virgin
Рейтинг: 924 ВеселоДо коментар [#80] от "Coreni":
Личнете ми спомени започват от началото на 70-те години и няма какво да питам. Добре помня и как баща ми взе москвича, братовчед ми полският фиат и т.н.
Или се опитваш да ме убедиш че са чакали 20 години?
Нямаш шанс!!!
alextan
Рейтинг: 732 НеутралноПоловината са на трупчета из разни села. Да ги проверят по застраховки и платени данъци - така ще изкочат колко са.
wanderer
Рейтинг: 2618 Неутрално[quote#80:"Coreni"]През 80-те вариантите бяха [/quote]
От 1980 г. чакането за Москвич отпадна (сглобяваха се в Ловеч);
От 1986 г. отпаднаха и списъците за Жигули и в Мототехника останаха само списъци от чакащи само за Лада 2107 до 1990 г.
След 1987 г. (Указа за насърчаване на стопанската инциатива) почти нямаше проблем да се закупи веднага автомобил с валута от Кореком. Дори на номенклатурата й излизаше по-евтино да си купи Лада-та от Кореком - 3500 долара (при търговски курс от 1.76 за долар) срещу 9500 лв. от Мототехника.
stg
Рейтинг: 924 Любопитно"Лада" 2105, позната и като 1500. - кой "специалист" написа тая глупост ?
"Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"stg
Рейтинг: 924 Неутрално[quote#83:"Virgin"]Или се опитваш да ме убедиш че са чакали 20 години?
"Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"Нямаш шанс!!! [/quote]
москвич се вземаше за 4-5 години но лада за 15 -20, а пък ти си фантазирай каквото си искаш
stg
Рейтинг: 924 Неутрално[quote#85:"wanderer"]От 1980 г. чакането за Москвич отпадна (сглобяваха се в Ловеч);
"Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"От 1986 г. отпаднаха и списъците за Жигули и в Мототехника останаха само списъци от чакащи само за Лада 2107 до 1990 г. [/quote]
чиста лъжа
mitko11
Рейтинг: 2160 ВеселоДо коментар [#13] от "historama":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовЕто една S-класа с ремарке:
http://seir.bg/pictures/53431_thumb.jpg
stg
Рейтинг: 924 Неутрално[quote#47:"The Core"]Жигули, ВАЗ 2101 има визията на ФИАТ 124 и комай, само толкова![/quote]
"Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"закупен е пълен лиценз за фиат 124 напълно официално, това че руснаците не могат да изпълнят технически всичко което правят италианците е и причина ваз 2101 да е колхозната версия на диат 124
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#47] от "The Core":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Без съмнение съветското качество, беше пословично калпаво!
Но лично съм имал възможност да сравнявам първите Жигули-та с по-стари и разликата се виждаше, още от боята! Виждал съм и Жигули, купувано от ГДР, което също беше една идея по-добро, от масовите и двигателя му беше по-различен.
Та, първите са били много повече Фиат, отколкото Лада... После естествено..., всичко си идва на мястото.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1138 НеутралноБраво The Core-някои даже си докараха жени от СССР.После доста плакаха ,а съседите се радваха.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#85] от "wanderer":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando[quote#85:"wanderer"]От 1980 г. чакането за Москвич отпадна [/quote]
1984-та. И пак се чакаше. Внасяш 1 500 лева в ДСК, чакаш, но наистина малко и го вземаш. Жигули посмъртно не можеше да се вземе без чакане с години.
[quote#85:"wanderer"] Дори на номенклатурата й излизаше по-евтино да си купи Лада-та от Кореком - 3500 долара[/quote]
Не ДОРИ, а само на нея, щото тогава долара вървеше по 4 лева.
Така дъртия станишев купи на сергея моторче за 8 000 долара и не по курс 1,76 лв., а по 92 стотинки колкото им струваше на тях доларчето.
stg
Рейтинг: 924 Неутрално[quote#39:"Дундурук"]Аз вечно ще помня семейната червена Шкода 105L. В и покрай нея съм израстнал.[/quote]
"Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"е шкода беше единствения истински производител на коли , който продаваше у нас
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#86] от "stg":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoЕ аз имах от "познатата" 1 500 и нямаше нищо общо с петицата.
Но пък гниеха еднакво бързо.
И моят мотор беше от почти оригиналните, не подобрени от сесесерето.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#94] от "stg":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoПолските фиати. Малкия и другият, ценния "Фиат 125".
И за него нямаше включване.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#94] от "stg":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoИ "Вартбурга" и "Трабант" на ГДР-то.
Накрая на соца се появи и "Вартбург" с четиритактов двигател.
stg
Рейтинг: 924 Неутрално[quote#81:"shileto"]Моя Москвич през 1983 го взех без ред, отиваш с парите в джоба, ходеше се рано (5 часа) за да избереш цвят [/quote]
"Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"може но с москвича беше както дойде, имаше такива периоди имаше и периоди когато се чака и след 1983, с ладите разбира се нямаше проблем, чакаше се до 1990 и много така и не дочакаха
mitko11
Рейтинг: 2160 ВеселоДо коментар [#88] от "stg":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовПрез февруари 1990 г. 23 годишния ми ред не стигна за Лада-2104 с повреда по лаковото покритие/ за 2105 и 2107 можех само да си мечтая/ и се принудих да купя Вартбург - алтернативата беше Москвич-Алеко 2141. Редът за Лада-та ми го прехвърлиха нотариално през 1980 г. след сватбата като подарък...
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 НеутралноИ верно, оная лада 1500 няма нищо общо с петицата...2105.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoВземете си оправете текста, ако ще и "Ройтерс" така да са го праснали.