"Порше" представи през миналата седмица новото поколение "Панамера" под мотото "Куражът променя всичко". По този повод беше организирана импровизирана изложба на други смели модели, лансирани от различни производители преди години.
"Порше" представи през миналата седмица новото поколение "Панамера" под мотото "Куражът променя всичко". По този повод беше организирана импровизирана изложба на други смели модели, лансирани от различни производители преди години. Най-интересният, поне за мен модел, беше този на белгийската марка "Империя" от първите години на нейната история в началото на ХХ век. Към този момент седалището на "Империя" е в Лиеж. Впоследствие седалището се мести, но "Империя" остава най-бляскавата автомобилна компания на "Белгия". Марката има както търговски, така и спортни успехи. През 1958 година успешната история на "Империя" приключва и заводът затваря врати. В началото на 2008 година белгийската компания Green Propulsion възражда марката "Империя" като към момента произвежда бутикови електрически автомобили. Любопитен експонат е и този "Ауто Юнион Уондърър" W24, от края на 30-те. Четирицилиндровият мотор на колата предлага 42 конски сили. Между 1937 и 1940 година са произведени 22 хиляди екземпляра от модела. Ретро експозиция в Чехия няма как да мине и без някоя от местните марки. В случая това е "Шкода"Популар" от 1939 година. Четирицилиндровият мотор с 995 кубика има мощност 22 конски сили и осигурява ускорение до 90 км/ч. Скоростната кутия е три степенна. Същият автомобил, но погледнат отзад. Преди да стане известна със своите камиони, чешката марка "Татра" прави и коли, като тази "Татра" 57В, произвеждана от 1938 до 1949 година. "Татра" 57В от друг ъгъл. "Рено Селта Куатре" се прави между 1934 и 1938 година. Моделът е издържан в стила на американските модели от този период. Моторът е четирицилиндров с 34 коня. От "Топката Селта", както е наричан моделът, заради своята форма, са произведени 44 хиляди бройки. Този "Мерцедес" едва ли има нужда от представяне. Моделът се прави от средата на 30-те до края на 50-те. Между 1936 и 1939 година колите от серията 170V са най-продаваните за германската марка. Специално внимание заслужава и представеното "Порше" 928 от 80-те години на миналия век. Това е един от седемте модела на марката, в периода от 1949 до 1978 година, с разположен отпред мотор. 928 е първият модел на компанията с V8 мотор. Спойлерът отзад подсказва, че това е S версия на автомобила. Първоначално мощността е 300 конски сили, при 240 к.с. за стандартния, за да стигне 330 коня по-късно.