Електрическият "Опел Ампера-е" постигна пробег от над 400 километра с един заряд

Електрическият "Опел Ампера-е" постигна пробег от над 400 километра с един заряд

Новият електромобил "Опел Ампера-е" постигна пробег от над 400 километра при тест, направен съгласно Новият европейски цикъл на шофиране (NEDC). Това е най–актуалният стандартен метод за сравнение на разхода на енергия при колите, което е много по-близък до експлоатацията им в реални условия.
Постижението на "Ампера-е" е поне с 25% по-добро от това на най-близкия конкурент. От "Опел" все пак уточняват, че в реални условия запасът от ход може да варира, в зависимост от атмосферните условия, товара и най-вече стила на шофиране. Посочва се обаче, че без усилие електромобилът ще покори 300 и повече километра.
Официалният дебют на "Опел Ампера-е" ще се състои на 29 септември на автосалона в Париж. Първите доставки пък ще са факт пред пролетта на следващата година.
Автомобилът е дълъг 4.17 метра, като попада между моделите от В и С-сегмента, или "Корса" и "Астра", ако говорим за "Опел". Салонът предлага до пет места, а багажният обем започва от 381 литра.
Това е постигнато, като десетте акумулаторни модула са монтирани в пода на колата. Литиево-йонни клетки са общо 288, имат капацитет от 60 киловатчаса и са изработени от LG Chem.
"Опел Ампера-е" има мощност от 204 конски сили и максимален въртящ момент от 360 Нм, което е достатъчно спринтът до 50 км/ч да трае само 3.2 секунди. Впечатлява и доускорение от 80 дo 120 км/ч, което става за 4.5 секунди. Максималната скорост на новия модел е електронно ограничена на 150 км/ч.
Специално внимание при модела е обърнато на оползотворяването на отделяната енергия при спиране и движение по инерция. С планки на волана, водачът може да избере различна степен на задържане от страната на електромотора, като при максимален спирачният момент, за спирането на колата изобщо не се използва традиционната спирачна система.