Отвори врати най-посещаваният автосалон в света (видео)

Най-посещаваният и най-отразяваният автомобилен салон в света отвори врати на 29 септември в Париж. Изложението, което се провежда всяка четна година, като се редува с автомобилния форум във Франкфурт, дебютира през далечната 1898 година. Тазгодишното издание е номер 82, като само двете световни войни стават причина за отлагане на салона.
Посетителите на експоцентъра в Париж в периода 1-16 октомври и журналистите в двата пресдни преди това, могат да видят над 200 марки от 18 страни, а световните премиери са повече от 60. Акредитираните журналисти са над 10 хиляди от 103 държави. Последното издание на автосалона през 2014 година беше посетено от над 1.3 млн. души, но тази година едва ли рекордът ще бъде подобрен.
Причината е продължаващото извънредно положение във Франция, но изложението ще се опита да запази традиционният си блясък, независимо от сериозните мерки за сигурност. Това, което остава без промяна на автосалона в Париж, е задаването на тенденциите, които ще определят развитието на автомобилната индустрия през следващите години.
Фокусът е върху електромобилите
На пръв поглед прави впечатление връщането на фокуса върху електромобилите. След първоначалната еуфория, те бяха обречени на известно забвение, основно заради недостатъка им, че изминават малко разстояние с един заряд.
В Париж обаче ще видим коли на ток, предлагащи пробег от над 400 километра (Опел Ампера-e), както и такива, които могат да се заредят за 40 минути (Смарт). Концептуален автомобил пък ще покаже амбициите на "Фолксваген" при електромобилите, като германците имат намерение да предлагат подобна опция за всеки от моделите си. Чува се за разработки, гарантиращи до 600 километра пробег, така че определено предстоят интересни новини от този автомобилен сегмент.
Нови предложения видяхме и в междинното звено между електромобилите и колите с традиционен двигател – плъг-ин хибридите. "Тойота" например, представи "Приус" с подобно задвижване. Такива модели изобилстват също на щандовете на БМВ, Ауди, "Мерцедес", "Мицубиши" и т.н.
Домакинското предимство
Разбира се, най-силно е участието на френските марки, които са ангажирали огромни площи и имат най-пищните щандове. "Ситроен" залага основно на компактния си модел С3, който е представен в най-различни варианти. В същото време концептуалният автомобил CXperience Concept демонстрира как ще изглежда лимузината на бъдещето.
"Пежо" има амбициите да се намести сред лидерите в продажбите на SUV модели, като за целта препозиционира доскорошните си ванове 3008 и 5008. Интересно решението на французите да се наложат в сегмента с модели само с предно предаване, снабдени с една хитроумна и доста по-евтина система от класическите 4Х4 задвижвания, гарантираща прецизен контрол на сцеплението.
"Рено" пък влиза в нов сегмент с пикапа "Аласкан". Компанията обаче показва и най-съвършените до момента версии на вановете, спечелили милиони клиенти – "Сеник" и "Гран Сеник". Прототипът "Трезор" пък чертае бъдещите пътища на развитие на "Рено".
В Париж сериозни площи са ангажирали и производители на не особено популярните в България мини автомобили със скромна мощност, който могат да се карат и без шофьорска книжка - Aixam и Ligier.
В нови територии стъпват и от "Шкода" с техния първи седеместен високопроходим модел "Кодяк". БМВ уплътнява гамата си от кросоувъри с Х2. Актуалността на кросоувър модата се демонстрира и от новия "Ленд Роувър Дискавъри".
Големите отсъстващи
Забелязва се обаче отсъствието на марки, който винаги са представяли по нещо интересно в Париж. Тази година не участват "Мазда", "Волво", "Форд", "Ролс Ройс" и "Ламборгини", без които шоуто няма да е същото.
Премиерите
Audi Q5
Audi A5 & S5 Sportback
Bentley Bentayga Diesel
BMW X2
Honda Civic Type R
Kia Carens
Lexus UX concept car
Mercedes-AMG GT C Roadster
Toyota CH-R
Всички новини от автосалона в Париж можете да намерите в едноименната метатема на "Дневник"