Революция вместо еволюция при новия "Нисан Микра"
При автомобилите обикновено промените вървят на принципа на еволюцията – бавно и постепенно. За развитието на популярния си модел "Микра" обаче от "Нисан" избраха революционния подход.
Петото поколение на модела с над 7 млн. продажби за 30 години е автомобил, който се приближава до колите в горния сегмент и като пространство на борда, и като системи за сигурност. Любопитното е, че точно "Микра" е моделът на "Нисан", в който влизат част от разработените от компания системи за автономните коли.
Типичен пример е система за активно поддържане на избраната лента на движение. Освен предупреждение към водача тя прилага и намеса с волана, за да задържи колата в нейната лента.

Важна за безопасността е и системата за автономни спиране, при риск от удар в предното превозно средство или при опасност от инцидент с пешеходец. Сред другите полезни екстри са пълният обзор около колата с набор от камери, сигнализацията за автомобил в мъртвата зона на огледалата, система за разпознаване на пътните знаци и т.н.
Прави впечатление снижената позиция на шофьора, която позволява по-добре да се усеща колата. Автомобилът се отличава с увеличена широчина и междуосие, които гарантират повече място за всички на борда.
Интересно е, че "Микра" ще е сред малкото автомобили в В-сегмента, който може да се похвали с озвучаване от Bose, с вградени в подглавника на шофьорската седалка говорители. Мултимедията е със 7-инчов цветен дисплей, даващ достъп до аудиосистемата, навигацията и пълна интеграция на мобилен телефон.

Новият "Нисан Микра" е снабден със системата за активно поглъщане на неравностите Active Ride Control, която направи дебюта си в "Кашкай". Присъства и технология Active Trace Control за намаляване на недозавиването. Новото електрическо серво на волана дава по-добра обратна връзка.
Специално внимание е отделено на намаляване на шума в купето. Подобренията включват шумоизолация и оптимизация на аеродинамиката.
Новият "Нисан Микра" излиза на пазара с 900-кубиков трицилиндров бензинов двигател с 90 конски сили и 1.5-литров дизел, със същата мощност. Предстои гамата да се обогати с атмосферен 1.0-литров бензинов двигател със 75 к.с.

Разбира се, и най-добрият автомобил няма шанс да привлече внимание, ако не изглежда добре. А в това отношение "Микра" няма от какво да се срамува. Колата изглежда динамична и модерна, като на практика е почти точно копие на впечатляващия прототип "Суей", представен на автосалона в Женева преди година и половина.
"Микра" се предлага в 10 външния цвята и три цветови варианта за салона. Така възможните комбинации са 125, а вариантите за персонализация достатъчно много. Автомобилът ще излезе на пазарите в Европа след около половин година и ще се произвежда в завода на "Рено" във Флинс, Франция.