За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
442
Рейтинг: 574 НеутралноАйдеееее ЛУМБУРДАССС петроладжиите. Що давахте толкова скъпо бе пичове, за какво не Ви стигаха парите А ???
hmmmmm
Рейтинг: 237 НеутралноДобре че бяха Тесла да го създадат този пазар, че да станат всичките "утвърдени марки" иноватори, когато вече не е рисково.
Свинчуга
Рейтинг: 1177 НеутралноАйде Рассия ботуряс...
Обичам да грухтя и плюскам.mongeneral
Рейтинг: 237 НеутралноЛоши новини за акционерите на теслата,ще трябва да се освобождават от акциите й!
traveler1
Рейтинг: 971 НеутралноЧудесно, но е ли твърде късно?
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОПреди 15-20г, може би щеше да има съвсем друг ефект върху природата и Майката Земя.
Отгоре на всичко, изобщо не съм убеден, че химическото съхраняване на електричеството е най-подходящия начин автомобилите да станат ЕКО.
quatro_4x3
Рейтинг: 574 Весело"Електрическото задвижване е бъдещето. Затова ние масивно инвестираме във флотилия с електрическо задвижване на батерия и в развитие на технологията на батериите .........", каза Ола Калениус, член на борда на директорите на "Даймлер".
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Хайде сега, мурзита, опровергайте го!!!
quatro_4x3
Рейтинг: 574 Весело[quote#5:"traveler1"]Преди 15-20г, може би щеше да има съвсем друг ефект върху природата и Майката Земя.[/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Преди 15-20 ВЕКА би било още по-добре.
pag
Рейтинг: 294 ВеселоНай-сетне големите усетиха накъде духа вятъра и се радвам, че се ориентират към по-масови модели като цена и параметри.
Culus capitem delitЕ, по-добре късно, отколкото още по-късно.......
Саудитите се оказаха най-хитри със сриването на цената на петрола, но и това само ще забави нещата с някоя и друга година. Пък и опитите на останалите опекаджии да вдигнат пак цената му само ускоряват електромобилното бъдеще.
Предстои интересно десетилетие.......
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДаймлер беше един от големите първоначални инвеститори в Тесла, но си продадоха 10%-тния дял , след като курсът излетя в космоса.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноЗначи относно статията - корпорацията се казва Даймлер.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Мерцедес-Бенц е само част от нея, както и Смарт.
mongeneral
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#9] от "Ф.Нинов":
Умно решение-знаят,че балона може да се надува до време-после се пука!
1gmbh1
Рейтинг: 167 Неутрално""Захранваният от трифазен ток мотор, разположен под багажника, ще е способен да извади 80 к.с. при въртящ момент от 160 Nm""
Забравете за нафтовите печки в градски условия. След пет години Ел задвижването ще е масово в ЕС и щатите. Ай, горките роснефтци.
stef
Рейтинг: 688 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "mongeneral":
StefТесла никога не се е плашила от конкуренцията, ако беше така нямаше да са публични патентите й. Напротив, поощрява я, за да се помогне на бързото развитие на технологиите в сферата...
Определено ще е добре да има повече играчи на пазара...
Нещо сте в грешка... или просто е важно да хейтим пионерите...
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДо коментар [#11] от "mongeneral":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Интересен обаче е фактът, за вземане на решение да ударят кайметата на масата в момента, когато Елон Мъск е създал фирмата.
EP
Рейтинг: 122 Неутрално[quote#2:"zeo21369688"]Добре че бяха Тесла да го създадат този пазар[/quote]
There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.Съгласна съм!
Viva la Evolution
Рейтинг: 753 Весело[quote#4:"mongeneral"]Лоши новини за акционерите на теслата,ще трябва да се освобождават от акциите й![/quote]
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Мислиш че Смарт ще е конкурент на Тесла? Германците имат много да наваксват. Доста време ще им трябва, преди да са способни да се конкурират с най-добрите, при електромобилите. Смарта на снимката, до колкото си спомням го анонсираха, че ще е 25 000 евро. Тесла Модел 3 ще струва 35 000 долара. Само 6 000 евро повече, за истинска кола.
mongeneral
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#14] от "Ф.Нинов":
Използвали са го за опитна мишка за да не поемат те такъв риск ,защото при провал щеше да им се отрази на акциите...
mongeneral
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#16] от "Георги":
Проблема е ,че за теслата се чака като за лада при социализма и освен това се произвежда в щатите и трудно стига до Европа...
EP
Рейтинг: 122 НеутралноЯвно нещата в следващите 3-4 години много ще се променят. Вероятно дори тези от нас, които не се кефят особено много на електромобилите, ще си купят такива.
There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.Какво обаче ще се случи с държавите, които са много зависими от износа на петрол? Държавите в Близкия Изток, Русия, дори и Норвегия...
Pontif
Рейтинг: 2431 НеутралноДа сме благодарни на Тесла че направиха всичко това възможно. Никой нямаше да поеме този риск преди тях.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesЗа съжаление Тесла не е истинска автомобилна компания и ще им е трудно да оцелеят като такава. Да се надяваме че някой ще купи автомобилната им част. Изглежда Мъск нарочно прави сериозна диверсификация в батериите за коли но и за дома и като акумулаторни станции.
Тесла си подариха всички патенти на света да ги ползва. С което показаха че се интересуват от разпространението на ел. автомобили повече отколкото собствения си успех. Така че концесията и технологията за правене на Ел. коли не е проблем за никой. Мрежата за зареждане е проблем който трябва да се реши. В САЩ е лесно защото всеки си зарежда в гаража през нощта. В Европа е по-трудно защото хората нямат гаражи. Но и това може да се реши лесно. Може да се направят станции за зареждане на паркингите където да се зарежда срещу кредитна карта. За България ще е малко трудно защото нито гаражи за къщите има, нито паркинги като хората ...
EP
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#16] от "Георги":
There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.Ако Модел 3 е 35 000 евро, тогава всеки ще предпочете да си купи Тесла, естествено. Много хора от години чакат Тесла да "поевтинее".
Проблемът е, че да си купиш Смарт в Европа е много по-лесно, отколкото да си купиш Тесла. Засега виждам Тесла главно в скандинавските държави. В Дания има Тесла таксита (под наем още не съм засичала).
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДо коментар [#19] от "EP":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Норвегия няма да има проблеми, защото нейният нефт е на привършване.
1gmbh1
Рейтинг: 167 Неутрално[quote#19:"EP"]Държавите в Близкия Изток, Русия, дори и Норвегия...[/quote]
Нито Норвегия, нито Шотландия са толкова зависими от добиването на петрол. Не е така за останалите.
mongeneral
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#13] от "stef":
Не знам защо си мислиш,че споменаването на една от основните черти на капитализма-тази за конкуренцията ,която води до изравняване на възвръщаемостта на инвестициите трябва да е хейтене?!А и щом в тесла не се плашат от конкуренция,значи трябва да се радваш.Според мен Тесла,които "откриха" бизнеса с електричките,ще имат съдбата на Епъл,който "откри" смартфона-една от многото фирми на пазара ,които предлагат подобни продукти и нищо повече.Конкуренцията не търпи свещени крави...
EP
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#22] от "Ф.Нинов":
Имаш предвид, че за Норвегия е все тая, какво ще се случва, защото така или иначе петрол там вече няма.
There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.Това, обаче, от своя страна, са лоши новини за Норвегия, или?
Икономиката на норвежците не е ли силно зависима от петрола? Искам да кажа, че там много диверсификация няма - сьомга и петрол е всичко. Знам за прословутия фонд, ама то тоя фонд в какво точно инвестира? Ще ги спаси ли в момента, в който петролната идилия приключи (то тя вече май приключи)?
Интересно ми е, какво планират държавите, които досега разчитаха на петрола.
EP
Рейтинг: 122 Неутрално[quote#23:"gmbh"]Нито Норвегия, нито Шотландия са толкова зависими от добиването на петрол. [/quote]
There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.Хм...моето впечатление е, че Норвегия е доста зависима от приходите от продажба на петрол.
На какво точно се базира норвежката икономика? На сьомгата?
herbaltea
Рейтинг: 820 НеутралноДо коментар [#2] от "zeo21369688":
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2024/05/28/4630833_da_ostavim_putin_da_gadae_polsha_ne_izkljuchi/comments?#comment-75Не е рисково? Отстрани може да изглежда така но се опитай да извадиш нов продукт на такъв конкурентен пазар и ще видиш дали не е рисково.
Angel Simeonov
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#17] от "mongeneral":
По принцип ролята на догонващ винаги не е най-добрата... спомни си какво се случи с най-великия производител на ГСМ-и Нокия след като Ейпъл пуснаха първия си ГСМ... Мерцедес, а и другите са в същата позиция в момента. Ще има зор...
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДо коментар [#25] от "EP":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Норвегия е последната страна, която да мислим.
С техния фонд от $1трлн за 5 млн. калпаци.
Освен това те знаят, че нефтените залежи земята изчерпват и предполагам са си направили сметката.
1gmbh1
Рейтинг: 167 Неутрално[quote#26:"EP"]На сьомгата?[/quote]
Лесно е да се провери; трябва да се види икономиката на Норвегия преди разработването на находищата в Северно море. Също така имат добре развит търговски флот. Не е само улов на сьомга.
valtoro
Рейтинг: 580 НеутралноДори на външен вид Смарт е като
грозното пате пред Тесла, да не
говорим за характеристики !!!
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДо коментар [#30] от "gmbh":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Норвегия е бъкана с ВЕЦ (99% добива на ел.енергия).
В бъдеще се очертава да захранва ФРГ с ел.енергия, когато няма слънце и вятър.... Тоест да бъде батерията на Германия.
Нефтът ще бъде заменен с електричество.
EP
Рейтинг: 122 Неутрално[quote#29:"Ф.Нинов"]С техния фонд от $1трлн за 5 млн. калпаци[/quote]
There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.И какво ще стане с тоя фонд при предстоящата фин. криза?
Ми не, то аз не ги мисля норвежците. Просто ми е интересно като цяло, какво се случва със зависимите от износ на петрол държави.
cristo_n
Рейтинг: 466 НеутралноА нещо нови при батериите? Защо не правят нищо ново при батериите? Докато са с литиеви, нищо по-различно от модерен дизайн и еко-маркетинг не правят!
EP
Рейтинг: 122 Неутрално[quote#32:"Ф.Нинов"]Нефтът ще бъде заменен с електричество.[/quote]
There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.Ето това е интересно. Ще прегледам после повече инфо за това.
mongeneral
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#28] от "black_jack":
За големите автопроизводители електричките просто са поредния вариант на автомобил,който ще сглобяват и предлагат,разширяване на гамата.Нищо трудно,малко нова технология ,малко нови детайли,бизнес както винаги.
Сравнението с Нокия не върви,тъй като телефоните имат къс живот и пазара бързо може да бъде променен като се залее с нещо ново.При автомобилите това не може да стане,а и Тесла не може да "залее" пазара!
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДо коментар [#33] от "EP":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.А ти какво би направила, ако видиш на хоризонта фин.криза ?
Предполагам ще си хеджираш позициите и ще си свиркаш, а няма да се оставиш да бъдеш оглозгана до кокал.
cristo_n
Рейтинг: 466 Неутрално[quote#4:"mongeneral"]Лоши новини за акционерите на теслата,ще трябва да се освобождават от акциите й![/quote]Предполагам, че те и сега се чудят как да се освободят от акциите си, без с това да предизвикат паника и от там главоломното им падане и огромна загуба от продажбата! Досега никой не е взел и лев дивидент от акциите си Тесла - откакто я има компанията все си е на загуба!
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДо коментар [#35] от "EP":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.В момента полагат подводен кабел м/у ФРГ и Норвегия с капацитета на един АЕЦ. Един вид "Северен поток" за ток.
EP
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#37] от "Ф.Нинов":
There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.Ако бяха толкова елементарни нещата, колкото ги описваш, то тогава нямаше да има губещи от фин. кризи. Според те има абсолютна застраховка срещу криза, и като се застраховаш, всичко е 6.
galapagas
Рейтинг: 96 Неутрално[quote#4:"mongeneral"]Лоши новини за акционерите на теслата,ще трябва да се освобождават от акциите й! [/quote]
Лошата новина е по-скоро за недоразвитите държави, които освен да добиват нефт, друго не могат да произведат.
niakoi_si
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#2] от "zeo21369688":
Ами то така се правят пари - с риск, ядеш от баницата докато е дебела и топла. После идват големите, добавената стойност пада, конкуренцията те смазва... Накрая идват азиатците и таковат мамамата на пазара, почваш да работиш за жълти стотинки добавена стойност, накрая продаваш бизнеса на азиатците и търсиш нова дебела и топла баница
niakoi_si
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#4] от "mongeneral":
То да си акционер в Тесла си лоша инвестиция отвсякъде. Тая компания дивиденти не плаща, тя си е перманентно на загуба. Става само за спекулации тая акция.
galapagas
Рейтинг: 96 Неутрално[quote#34:"cristo_n"]А нещо нови при батериите? Защо не правят нищо ново при батериите?[/quote]
Работи се, разбира се, скоро ще има технологичен пробив. Умните държави инвестират в науката, в тъпите като България най-много се търсят право, икономика и психология.
mongeneral
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#43] от "niakoi_si":
Твоя коментар ще разплаче много хора в този форум!
musashii
Рейтинг: 1032 НеутралноЕлектрическите автомобили са бъдещето, но има голяма разлика дали ще е близкото или далечното бъдеще.Не се ли постигне пробив в бързината за зареждане на батериите и на елстанция да се зареждат за не повече от 5 минути, не вярвам да имат повече от 10 процента дял от всички автомобили.Дори и 500 км пробег да имат пак трябва постоянно да се мисли дали няма да надвишиш този лимит. А ако има верига елстанции като бензиностанциите бързо ще навлязат.Поне в богатите държави, тук при тая беднотия ще се наложат много трудно.
cristo_n
Рейтинг: 466 Неутрално[quote#13:"stef"]Тесла никога не се е плашила от конкуренцията, ако беше така нямаше да са публични патентите й. [/quote]Много интересно... Я ми кажи един ценен публичен патент на Тесла, че не се сещам за нищо в съвременните електроавтомобили, което да не е съществувало и преди 20 години. Освен да са патентовали формата на дръжките на вратите си (в духа на Епъл) и използването на голям таблет на централната конзола - те, американците много ги бива в патентите на това и онова!
madcat
Рейтинг: 237 НеутралноИнтересно, нямат един електрически модел на пазара а се тупат в гърдите с някакъв концепт, който няма да се произважда още поне 5 години. Тесла яко стъпка швабите и сега са се изприщили от яд.
gmalinov
Рейтинг: 760 ЛюбопитноЕлектрическото задвижване е бъдещето и това го знаят всички - и производителите на петрол, и тези на коли. Кой как ще се включи в транспорта на бъдещето е отделна тема. Вижда се, че някои (хора, държави) мислят с главите си, други с г*зовете си. А както се знае г*з глава затрива...
GMstef
Рейтинг: 688 ЛюбопитноДо коментар [#18] от "mongeneral":
StefЕ и за Мерцедеса доста ще почакаш - те даже не знаят още какво точно предлагат
А дори в София вече има поне два модел Х...
cristo_n
Рейтинг: 466 Неутрално[quote#16:"Георги"] Тесла Модел 3 ще струва 35 000 долара. Само 6 000 евро повече, за истинска кола. [/quote]
До коментар [#21] от "EP":
35 000 долара ще е само на обещания.
Наскоро четох изследване на някаква независима американска организация (причината за това изследване е, че Тесла пазят в тайна крайните продажни цени на колите си), че средната продажна цена за Тесла е с около 20-30 хил. долара над обявената от компанията цена за даден модел. Т.е. обявяват цена 80 000 долара, ама това е цена без абсолютно никакви екстри (а човек който има 80 хил. долара за кола иска лукс!), а реалната продажна цена с екстрите отива над 110 000 долара! В някои случаи цената за придобиване е надхвърляла 130 хиляди долара!
niakoi_si
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#13] от "stef":
Тесла пък какво смислено е патентовала - ползва технологии известни отдавна на човечеството. Технологично в Теслата няма нищо ново, всичко е оптимизация и дизаин.
Свалям шапка на чорбаджията и де. Човека е прогресивен отвсякъде. Ама тая Тесла я превъзнасят прекомерно според мен. Нещо като Ифон на автомобилите е, нищо кой знае какво, просто бранд и секта зад него.
niakoi_si
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#48] от "madcat":
Като как точно Тесла е "стъпкала" швабите. Нали се сещаш, че сигурно само Смарт има 10 пъти повече продажби от цялата гама на Тесла
Да не говорим за добавена стойност, защото при Мерцедес тя е наистина сериозна. За оборот и печалби на компаниите няма смисъл да коментираме, разликата е в 100ци пъти.
madcat
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#46:"mushashi"]Не се ли постигне пробив в бързината за зареждане на батериите и на елстанция да се зареждат за не повече от 5 минути, не вярвам да имат повече от 10 процента дял от всички автомобили.[/quote]
Защо си мислите, че електрическите автомобили трябва да емулират начина на ползване на бензиновите? Да, не може да се зареждат за 5 но се зареждат за 30-45. А и може да се зареждат в гаража, в мола, доакто гледате кино, докато сте на работа. Само трябва да се появи малко повече инфраструктура и ще видите, че елетричките са много по-удобни от фосилните таратайки. Най-малкото, че не се нуждаят от никъква поддръжка, отпадат проблемите около калпавите горива, и разхода за ток е само 10% от този за гориво...
falcone
Рейтинг: 833 НеутралноДо коментар [#51] от "cristo_n":
Да имаш такава кола не е въпрос на гъзария, демонстриране на възможности и показност а манталитет и кауза. Така че не се търси лукс толкова тук...
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1291 НеутралноВ момента ,в който на пазара има елавтомобил,който може да мине 500км с едно зареждане и е сравнително евтин-край на бензина и дизела.Дизелът ще остане само в камионите и корабите.
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДо коментар [#40] от "EP":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Тънкият момент се състои в това, че фин.криза не е като ламята Спаска, крещяща "Пайсааа, че идааа".
Например ако погледнеш днешните курсове - всичко е на плюс и който е лонг, той е човек.
madcat
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#53:"niakoi_si"]Като как точно Тесла е "стъпкала" швабите. [/quote]
За 2015 Тесла Модел S има повече продажби и от MB S Class, и от БМВ 7-ма серия, и от Ауди А8 - и във САЩ и във Европа.
На последното събрание на акционерите на Мерцедас, CEO-то го попитага три пъти защо нямат конкурентен модел на Tesla.
Ето така ги стъпкаха, швабите вече са догонващите...
Дразнител
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#9] от "Ф.Нинов":
А тоя "кросоувър" е всъщност копие на модел Х, но с друга външност. Голямата далавера на такива като Даймлер са патентите в двигателите и скоростните кутии. А то в една електрическа кола нема ни едното, ни другото.
Жизнь или Life - избор има.Да, отидоха, за да засмучат малко технология и после се чупиха. Електрическата В-класа на Мерцедес е с мотор и управление на Тесла. Може да видиш има филмчета на разглобени такива коли в тубата
cristo_n
Рейтинг: 466 Неутрално[quote#55:"falkoneti"]Да имаш такава кола не е въпрос на гъзария, демонстриране на възможности и показност[/quote]Ама ти сериозно ли? За Тесла ли говориш или за Приус, Шеви Волт и т.н.
ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА
stef
Рейтинг: 688 Весело[quote#24:"mongeneral"]Тесла,които "откриха" бизнеса с електричките,ще имат съдбата на Епъл[/quote]
StefА дано - всеизвестно е до какво доведе това за Apple - нищо работа - най-скъпата компания в света
Дай Боже всекиму такива "незначителни откривателства" Ако и след това да го следват Овците
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДо коментар [#59] от "Дразнител":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Значи след като си продадоха участието в Тесла, Даймлер обяви, че ще продължат партньорството закупувайки компоненти от тях.
Но това не е новост, защото и в момента Мерцедес купува двг от Рено.
madcat
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#43:"niakoi_si"]То да си акционер в Тесла си лоша инвестиция отвсякъде. Тая компания дивиденти не плаща, тя си е перманентно на загуба. Става само за спекулации тая акция.[/quote]
Всеки, който знае що за човек е Мъск ще се досети, че на него въобще не му дреме за печалби а и не се страхува от провали. Аз лично му се кефя много но не бих си купил акции от негова компания
stef
Рейтинг: 688 Весело[quote#52:"niakoi_si"]Технологично в Теслата няма нищо ново, всичко е оптимизация и дизаин.[/quote]
StefА "премиум" марките като са толкова велики защо продават по-малко от Тесла в нейния клас?
Елементарна оптимизация, елементарен дизайн, никакви нови технологии - би трябвало да е детска игра да направят конкурентен автомобил - защо не го правят? Защо дават с лекота пазар, който тепърва ще расте като гъба след дъжд?
Явно са мазохисти... или са "далновидни" като висшето ръководство на VW, решило напълно съзнателно да сътвори най-голямата измама в автомобилната индустрия
Дундурук
Рейтинг: 122 НеутралноМечтаещите за крах на държавите-бензиностанции имат ли представа какъв процент от произведения петрол се ползва за автомобилно гориво? ТВЪРДЕ МАЛЪК. Петролът се използва като суровина за производство на всякакви материали, битова химия, строителство, отопление, а самолетите, корабите и камионите ОЩЕ ДЕСЕТКИ ГОДИНИ няма да сменят фосилните горива. Компютърът, от които пишете, Е НАПРАВЕН ОТ ПЕТРОЛ. Спрете с полюциите!
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДо коментар [#65] от "Дундурук":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.64% косумацията нефт се използва за транспорт: http://www.globalpetrolprices.com/articles/39/
havyd.
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#47] от "cristo_n":
Inc-nm1.php
Ами погледни тук и ще видиш ,че има доста повече от форма на дръжки за врати...http://stks.freshpatents.com/Tesla-Motors-
blaf
Рейтинг: 860 НеутралноАЕЦ "Белене" напред!
penetrating
Рейтинг: 5943 НеутралноКрайно време е германските фирми да се включат по-сериозно. Меркел се вслуша в лобитата им и не натисна за по-бързо въвеждане на рестриктивните екологини норми. Затова сега изостават ...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertДундурук
Рейтинг: 122 Неутрално[quote#66:"Ф.Нинов"]64% косумацията нефт се използва за транспорт:[/quote]
От който 55-60% се използва за леки автомобили, което прави около 35% от всичкия нефт.
dbbmu7TNT9
Рейтинг: 464 НеутралноЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ+СЪВЕТСКА ВЛАСТ = КОМУНИЗЪМ
ВЛАДИМИР ИЛИЧ УЛЯНОВ- ЛЕНИН
dbbmu7TNT9
Рейтинг: 464 НеутралноС електрификацията добре я подкарахме да видим другото
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДо коментар [#70] от "Дундурук":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.35% никак не е малко.
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 125 НеутралноДо коментар [#13] от "stef":
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28не се заяждам, но мисля, че няма "секретен патент". самият смисъл на патента е да е публичен и да се ползва от други хора/компании, които ви плащат права за ползването
CINZANO
Рейтинг: 688 НеутралноА какво става с водородните клетки, май само японците се мъчат там!? Според мен те имат по-добро бъдеще (ако не се взривяват
), от нещо, което трябва да зареждам 40-тина минути, а и производството на електричество, все още е много далеч от това да бъде наречено екологично чисто...
Мома, събори Альошата!stef
Рейтинг: 688 ЛюбопитноДо коментар [#74] от "彼得。斯托亚诺夫":
StefДа може би е така. Тесла не са им платени патентите в такъв случай
beatles
Рейтинг: 1090 Неутрално[quote#52:"niakoi_si"]ползва технологии известни отдавна на човечеството. Технологично в Теслата няма нищо ново, всичко е оптимизация и дизаин. [/quote]
Всички животни са равни, но някои са по-равни от другизаеби дизайна. но имай предвди, че от едни просташки литиево йонни клетки на вадят до 500км, докато всички други вадят по 300, т.е. оптимизация има в контрола и разпределението на захранването. което не че е зле, но просто не е пробив.
beatles
Рейтинг: 1090 Весело[quote#54:"madcat"]Най-малкото, че не се нуждаят от никъква поддръжка, отпадат проблемите около калпавите горива, и разхода за ток е само 10% от този за гориво.[/quote]
Всички животни са равни, но някои са по-равни от другито лошо няма, а как стана този номер с липсата на поддръжка? нямат скоростни кутии ли? или няма двигател? моят БМВ е запечатан и се води без поддръжка за 300 000км.
а да питам, тоя ток, абе аджеба, как ще го произведете? и от какво? или тези въглища или газ, дето ще правят тока няма да пускат СО2 във въздуха, щото е за зелени електромобили????
beatles
Рейтинг: 1090 Любопитно[quote#58:"madcat"]За 2015 Тесла Модел S има повече продажби и от MB S Class, и от БМВ 7-ма серия, и от Ауди А8 - и във САЩ и във Европа. [/quote]
Всички животни са равни, но някои са по-равни от другихайде сега сравни всчики модели на тесла, с всички модели на мерцедес, или БМВ и погледно колко е на печалба едното предприятие, и колко другото?
beatles
Рейтинг: 1090 НеутралноДо коментар [#66] от "Ф.Нинов":
Всички животни са равни, но някои са по-равни от други404
beatles
Рейтинг: 1090 Неутрално[quote#75:"CINZANO"]А какво става с водородните клетки, [/quote]
Всички животни са равни, но някои са по-равни от другимерцедес имат прототип, ако не се лъжа и фолксваген....ама има едно още 10 години докато излязат на пазара...и там е една драма не само със съхранението на водород, но и с пренасянето му, наличните гъзопровпди просто не стават....
Индиана
Рейтинг: 466 НеутралноСамо след няколко години, автомобилите с ДВГ ще започнат да изглеждат нелепо.
Finland
Рейтинг: 925 Неутрално[quote#20:"Pontif А"] За България ще е малко трудно защото нито гаражи за къщите има, нито паркинги като хората ... [/quote]
Ама като цяло няма нужда - тук се кара на автогаз
До коментар [#20] от "Pontif А":
В България ще трябва да правят зареждалките по тротоарите
abdulhazred
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#5] от "traveler1":
Тези литиево-йонни батерия са така химия, че ако почнат всички коли да карат с такива, екологичния проблем ще е в пъти по-голям от сегашните емисии на дизелови и бензинови двигатели.
Гарван
Рейтинг: 818 Неутрално[quote#19:"EP"]Какво обаче ще се случи с държавите, които са много зависими от износа на петрол? Държавите в Близкия Изток, Русия, дори и Норвегия... [/quote]
Не ги мисли, а погледни нагоре. Летенето със самолет стана достъпно за всички и самолетостроенето бележи огромен ръст. Един А320 и подобните му горят средно 4/4,5 тона за час. Смятай колко автомобила са това, а и защо броите само леките автомобили?
pag
Рейтинг: 294 Любопитно[quote#32:"Ф.Нинов"]Нефтът ще бъде заменен с електричество.[/quote]
Culus capitem delitЯвно съвсем неслучайно А. Арабия (където нефтът още съвсем не е на привършване) смятат за по-малко от 10 години да инвестират над 30 милиарда долара във фотоволтаици за да захранват голяма част от региона с електроенергия..
ppa01574002
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#78:"beatles"][/quote]
1. електрическия автомобил има в ПЪТи по-малко движещи се части
2. скоростна кутия не е задължителна и повечето ел. автомобили в момента са без скоростна кутия
3. ефективността на електрическия двигател е над 90%, а тази на ДВГ - 30-40%
4. производството на ел. енергия далеч не е ограничено до няколко държави-бензиностанции
..
pag
Рейтинг: 294 Весело[quote#85:"Гарван"] Един А320 и подобните му горят средно 4/4,5 тона за час[/quote]
Culus capitem delitКоето при 180 пътници прави по 2.5 (два и половина) грама на човек на километър.
Приведено към автомобил с трима души на борда - 0.75 л/100 км или 10 пъти по-ефективно.......
А, и малката подробност - при 6 (шест) пъти по-висока скорост.
И последната малка подробност - по пътищата обикалят 1.2 МИЛИАРДА МПС-та, от които поне 800 милиона са леки автомобили, а пътническите+товарните самолет по света са едва около 20 хиляди - "само" три порядъка.
Та - МПС-тата харчат на порядък повече горива от самолетите, корабите и строителните машини. Половината да минат на електричество ще е напълно достатъчно сегашните залежи от нефт да стигнат за следващите поне 100 години, ако тогава изобщо нефт се ползва за нещо друго освен за химическа суровина.
pag
Рейтинг: 294 Неутрално[quote#87:"Mihail Chatlabashev"]ефективността на електрическия двигател е над 90%, а тази на ДВГ - 30-40% [/quote]
Culus capitem delitЕлектромоторите отдавна стигнаха 97%.
Дизелите - максимално около 37%, бензините - 30%.
За сложността на конструкциите да не говорим........
stef
Рейтинг: 688 Весело[quote#78:"beatles"]моят БМВ е запечатан и се води без поддръжка за 300 000км[/quote]
StefНаглеждай си пластмасовия радиатор само
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДо коментар [#80] от "beatles":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Маркирай линка с мишока.
После го копирай и го пейстни в барузера.
Така става.
Иначе наистина дава 404
http://www.globalpetrolprices.com/articles/39/
cristo_n
Рейтинг: 466 Неутрално[quote#67:"havyd."]Ами погледни тук и ще видиш ,че има доста повече от форма на дръжки за врати...http://stks.freshpatents.com/Tesla-Motors- Inc-nm1.php[/quote]А ти погледна ли линка, който ми пращаш? Патенти има за формата на кабели, за куплунзите за зареждане, как да си монтират батериите и т.н. глупости. Посочи ми нещо революционно!
Това всъщност не е критика на Тесла, колкото към патентното право като цяло, което позволява патенти върху всякакви незначителни неща! Доколкото бях чел, в момента китайците са подели кампания за патенти за всичко, за което американците още не са ги изпреварили - всякакви форми, кривини и извивки се запазват с патент, така че утре да не можеш едни клечки за уши с по-причудлива форма да произведеш - ще се окаже, че тази форма вече е запазена или от китайци, или от американци!
cristo_n
Рейтинг: 466 Неутрално[quote#78:"beatles"]моят БМВ е запечатан и се води без поддръжка за 300 000км. [/quote]
Та викаш, 300 000 км няма да влизаш в сервиз - нито за смяна на масло, нито за свещи - за нищо, а? Яко! Това ще е някакъв подобрен модел с пазарджишка регистрация!
hmmmmm
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#92] от "cristo_n":
Направих си труда да ги изчета и и като цяло по малко от 5% бяха за формата на нещо и за разни интерфейси. Сега колко са революционни, явно ти може да прецениш. Между другото епъл си търсят специалисти за техния електромобил, може да се пробваш.
pag
Рейтинг: 294 Весело[quote#78:"beatles"]моят БМВ е запечатан и се води без поддръжка за 300 000км[/quote]
Culus capitem delitМоже ли една снимка на печата?
Един безплатен съвет - ако смятате да не сменяте маслото 300 хил. километра, гответе се да разпечатвате банковата сметка за смяна на двигателя преди да сте изминал 100 хил.
Гаранцията не важи, ако не го обслужвате според сервизната книжка, а тя свършва далеч преди цифрата "300 000".......
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноДо коментар [#86] от "pag":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Значи големият проблем са страните от Третия свят, които са ужасно зле с електричството.
Например в Пакистан е тотална скръб, а Индия има огромен недостиг и постоянни сривове в мрежата. В някои региони даже има режим на тока.
Поради тази причина бизнесът има бекъп с батерии и собствени дизелови генератори.
Според някои проучвания на всеки барел спестен от Първия свят ще са падат два барела повишена консумация от Третия свят, водещи дефакто до увеличаване на общата консумация на нефт в сл. 25 години.
Ключът за мазата са многолюдните държави да подкарат електромобили.
cristo_n
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#94] от "zeo21369688":
Не мерси - ще поизчакам да измислят нещо по-революционно за съхранението на ел.енергията. Иначе ел.автомобила е лесна работа - правихме си електрически колички като тинейджъри - модифицирана "лагерница" със стар акумулатор и стартер от Лада ли беше, от Москвич ли... Голям майтап беше!
Лесна работа е електрическия автомобил - лесна, проста и високоефективна! Батерийките са проблема!
Гарван
Рейтинг: 818 ВеселоДо коментар [#88] от "pag": Става въпрос, че берат дертове на износителите на нефт. Сметни темпа на увеличение на самолетите във въздуха и темпа на увеличение на електричките и чакай да фалират износителите на нефт.
Doichin Stefanov
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#25] от "EP":
Сладур, сериозно ли мислиш, че от петрол само нафта и бензин се произвеждат? 😉😉😉Всичко около теб е от петрол, огледай се. Дори и клавиатурата ти. Да не говорим за кораби, самолети, тежки машини, бойни машини и какво ли още не... Тия неща никога няма да са на, хм... ток. Така че спокойно, не ги мисли петролните държави.
nigel
Рейтинг: 962 Неутрално[quote#42:"niakoi_si"] Ами то така се правят пари - с риск, ядеш от баницата докато е дебела и топла. После идват големите, добавената стойност пада, конкуренцията те смазва... Накрая идват азиатците и таковат мамамата на пазара, почваш да работиш за жълти стотинки добавена стойност, накрая продаваш бизнеса на азиатците и търсиш нова дебела и топла баница [/quote]
Разкошно описание, ще си го запиша за спомен ! Само че в много случаи азиатците не си правят и труда да купуват бизнеса ти, а направо крадат технологията и започват да произвеждат продукта ти под тяхна марка.