Гамата на "Дачия" беше променена според клиентските желания

Основните модели на "Дачия" - "Логан" (седан и комби) и "Сандеро" (нормалната версия и изпълнението "Степуей") бяха представени обновени на автосалона в Париж. Най-впечатляващите новости отвън са свързани с променението радиаторни решетки и въвеждането на светлинен подпис, от LED светлини, които прави автомобилите лесно разпознаваеми и на тъмно.
Във фаровете са вкарани четири светещи правоъгълника, насложени един върху друг, докато отзад моделите на "Дачия" се отличават по четирите светещи квадрата. Обновената гама на "Логан" и "Сандеро" се екипират с предна броня с по-модерен дизайн и хромирани детайли за радиаторната решетка. Леко пипнати са и задните брони.
Всичко вече е там, където му е мястото
При преработването на интериора стремежът е бил да се махнат всички дреболии, които досега правеха моделите на "Дачия" дразнещо различни. След анализ на обратната връзка от клиентите, клаксона, например, вече се задейства с натискане на средната част на волана, а не с бутон на лоста за мигачите.

Разположените на странни места в купето бутоните за предните и задните електрически стъкла вече са там, където на повечето коли - върху панелите на вратите. За водача, стъклото има функция за опериране с едно докосване.
За по-удобно пътуване между предните седалки може да се поръча подвижен подлакътник. Нов е и 12-волтовият изход в задната част на колата, който позволява на пътниците да зареждат електронни устройства.

В интериора на четирите модела могат да се видят по-елегантни и по-модерни хромирани пръстени със сатенен ефект на вентилационните отвори, имитация на карбон по облицовката и централната конзола.
Воланът при най-високите нива на оборудване е облечен в кожа. Моделите в гамата идват с нови платнени тапицерии.
Нов базов мотор и автоматик за "Дъстър"
Новите системи за сигурност и комфорт включват камера за движение на заден ход и асистент за потегляне по наклон, оборудване, което купувачите търсят. "Логан" и "Сандеро" във всичките си изпълнения могат да се поръчат с нов базов бензинов двигател.

Той е еднолитров, 3-цилиндров, с мощност 75 конски сили и отговаря на екостандарта Евро 6. В сравнение с досегашния базов мотор, новият е с почти 10% по-икономичен.
Гамата на "Логан" и "Сандеро" може да се поръча и с доказалите качествата си турбомотори с 90 конски сили на бензин и пропан-бутан, както и с 1.5-литровите дизели със 75 или 90 конски сили. Отскоро, като алтернатива на механичните скоростни кутии се предлага роботизираната трансмисия Easy-R.

Добра новина за почитателите на единствения кросоувър в гамата на "Дачия" - "Дъстър" е възможността дизеловата версия със 110 конски сили и предно предаване да се поръча с автоматичната скоростна кутия с двоен съединител.
Поредни пазарни рекорди
Иначе продажбите на "Дачия" не спират да растат, като в края на август беше поставен нов рекорд – 391 хиляди доставени автомобила или със 7.3% по-добър резултата спрямо първите осем месеца на миналата година. В Европа доставките са 288 477 бройки – нов рекорд и увеличение от 12.5 на сто.
От възраждането на марката през 2004 година, са продадени над четири милиона автомобила "Дачия", главно в Европа и Средиземноморския район.
