Готово е първото хибридно МИНИ

Готово е първото хибридно МИНИ

Готово е първото хибридно МИНИ
БМВ груп
Разработката на първия хибриден модел на МИНИ е на финалния етап, като колата вече минава тестове, съобщиха от компанията. За волана на зареждащия се от контакта автомобил седнаха шефът на марката Себастиян Макензен и ръководителят на моделните семейства в нея Петер Волф.
На пръв поглед отвън хибридното МИНИ по нищо не се отличава от стандартните модели. Почти идентично е и оформлението на интериора.
При натискането на бутона за старт, обаче не се чува нищо, тъй като хибридният модел винаги стартира в електрически режим. Автомобилът използва типичният за електромоторите напълно използваем още от старта въртящ момент за подобно на катапулт ускорение.
В стандартния режим AUTO eDRIVE, при който електрониката определя кой мотор да използва, е възможна скорост до 80 км/ч, а в режим Modus MAX eDRIVE (само електрическо задвижване) дори до 125 км/ч. На разположение са и настройси SAVE BATTERY, при които втомобилът се задвижва само от двигателя с вътрешно горене.
Готово е първото хибридно МИНИ
БМВ груп
Окачването на хибридното МИНИ не е променено спрямо моделите с конвенционално задвижване, но хибридната концепция се отразява много добре на настройките. Благодарение на разположените ниско отзад електрически компоненти (батерии и електродвигател) се снижава центърът на тежестта и теглото се разпределя равномерно между предната и задната ос.
Електромоторът подава мощността си към задните колела, а двигателят с вътрешно горене задвижва предните колела. Тъй като интелигентното управление на енергията е свързано с динамичния контрол на стабилността (DSC), сцеплението и стабилността по курса могат да бъдат оптимизирани и от задвижващата система.
За целта, кгато се появи опасност от приплъзване на задвижваните колела, се активира вторият двигател, за да се осигури допълнително сцепление при потегляне или при завиване.
Петер Волф (зад волана) и Себастиян Макензен.
БМВ груп
Петер Волф (зад волана) и Себастиян Макензен.
Към момента няма технически данни за бензиновия мотор и електрически двигател в хибридното МИНИ. Най-вероятно се използва вече интегрираната в БМВ Серия 2 Актив турър система. Тя включва eлектромотор с мощност 88 конски сили и трицилиндров бензинов двигател със 136 к.с. Общата системна мощност е 224 коня.