"Ауди" А5 кабриолет прибави сантиметри и интелект

Новото "Ауди" А5 кабриолет е с близо 5 сантиметра по-дълго от своя предшественик, което наред с по-компактната конструкция на седалките позволява увеличаване на простора за водача и пътниците, съобщиха от компанията. Колата се отличава и със значителния брой интелигенти системи за асистиране на водача - до 30 в зависимост от изпълнението.
Актуалната дължина на А5 кабрио е 4.67 метра, а на междуосието 2.77 м. Багажният обем е минимум 380 литра, а срещу доплащане капакът му може да се отваря след прокарване на крак под задната броня.

Покривът е платнен, с напълно автоматизирано задвижване, като превръщането от купе в кабрио отнема 15 секунди, а затварянето на тавана става за 18 секунди. Това се случва при движение със скорост до 50 км/ч.
С до 40 кг по-лек
Общото тегло на "Ауди" А5 кабрио е намалено с дo 40 килограма в зависимост от версията, а срещу доплащане се предлага изцяло светодиодни фарове. Откритият автомобил излиза на пазара с избор от три двигателя - 2.0 TFSI с 252 к.с., 2.0 TDI със 190 к.с. и 3.0 TDI с 218 к.с.

По-късно ще се добавят вариантите 2.0 TFSI със 190 коня и 3.0 TDI с 286 к.с.). В сравнение с предходния модел, двигателите предлагат с до 17% по-висока мощност при едновременно намаляване на средния разход на гориво с 22 на сто.
При скоростните кутии изборът е между шестстепенна механична, седемстепенна S tronic с два съединителя или осемстепенна tiptronic. Серийно тягата се насочва към предните колела, а системата quattr се предлага допълнително.
Безжичен интернет на борда и музика от Bang & Olufsen
Срещу доплащане се предлагат адаптивни амортисьори. Новоразработеното електромеханично сервоуправление предлага отлична обратна връзка от пътя към волана и подобрена прецизност на управлението.

Автомобилът приема гласови команди за определени действия, а вградените в предпазните колани на водача и пътника отпред микрофони гарантират оптимално качество на приемане на гласа дори при подаване на команди или провеждане на телефонен разговор в движение с отворен покрив. Като алтернатива на аналоговите контролни прибори се предлага виртуалният кокпит, проектиран на 12.3 инча TFT монитор, с разнообразни варианти за оформление на показанията на арматурното табло.
Мултимедията използва реагиращ на допир екран с диагонал 8.3 инча, може да има до 10 гигабайта вградена памет, LTE модул за мобилна връзка, и Wi-Fi точка за достъп до интернет. Най-скъпата озвучителната система е Bang & Olufsen.
Автономно придвижване в задръстване
Сред асистиращите системи впечатлява адаптивният темпомат, който при движение в условия на натоварен трафик облекчава водача, поемайки грижата за спирането, ускорението и завиването на автомобила при движение със скорост до 65 км/ч.

Системата за предотвратяване на сблъсък се намесва при необходимост от заобикаляне на препятствие на пътя с цел предотвратяване на произшествия и злополуки. На разположение са още асистенцията при завиване и паркиране, функцията за предупреждение за наличие на напречно приближаващи автомобили и подпомагане на излизането от тесни пространства с лоша видимост настрани. Не липсват активен асистент за поддържане на избраната лента на движение и помощник за избягване на инциденти при пристрояване.
354 конски сили за новото S5 кабрио
Новата версия на S5 кабрио разчита на новоразработен бензинов агрегат 3.0 TFSI с 354 конски сили (+21 к.с.). Топмоделът се ускорява до 100 км/ч за 5.1 секунди.
Серийното оборудване включва система за постоянно двойно предаване quattro и осемстепенна автоматична предавателна кутия tiptronic.

Новите A5 и S5 кабриолет ще бъдат на разположение в търговските центрове на "Ауди" от март 2017 година. Цените за Германия започват от 49 350 евро. S5 кабрио струва минимум 67 800 евро.