Най-дискусионната тема около 3008 е доколко един автомобил с предно предаване може да претендира да е SUV.
Една автомобилна компания има амбицията да стане най-големият производител на SUV модели през следващата година, при това без да има нито един модел със задвижване 4Х4. С модели като новия 3008 "Пежо" планира да продаде около половин милион кросувъра. До края на тази година французите ще имат пет SUV автомобила, като всички ще дойдат от други класове. Крак повлече 2008, което след фейслифта от миналата година вече има излъчване на офроуд автомобил. Следват досега класифицираните като ванове 3008 и 5008. Бройката пет се допълва от продаваните на китайския пазар 4008 (удължена версия на новия 3008) и модел на базата на старото 3008. Новото 3008 има агресивно излъчване. Радиаторната решетка с изнесена напред долна част създава визуалното впечатление, че засмуква въздуха. Спортното излъчване на предницата се подсилва и от въздухозаборниците в двата края на престилката. SUV чертите идват от пластмасовите протектори на калниците, 19-цоловите гуми и клиренсът от 20 сантиметра. 3008 има амбицията да предложи и суперлуксозни изпълнения, които се отличават с изобилието от хром, двуцветните комбинации и елементите в бляскаво черно. С 3008 Peugeot влиза в С-сегмента на кросоувърите, който за миналата година само в Европа отчита над 1.5 млн. продажби, или пет пъти повече, отколкото преди десет години. Търсенето продължава да расте неудържимо, като в края на 2016 г. сделките вероятно ще са с над 20% повече от 2015 г. От шофьорското място се забелязва еволюция на вече отличения с куп награди i-cockpit. В него традиционните прибори са заменени с 12.3-инчов дисплей, предлагащ избор между пет различни графики, акцентиращи на различна информация – от класически скали на километража и оборотомера, през подчинена на навигацията картина, до акцент върху асистиращите системи. Има и вариант за персонализация, като всеки може да реши кои данни са му важни, докато шофира. Централният дисплей с формата на компактен таблет е другата новост. Интересно решение е достъпът на основните менюта, за настройки по колата, да става с физически бутони от алуминий с формата на клавиши за пиано. След избора на съответната функция (аудио, навигация, телефон, конфигуриране на колата) вече през екрана се сърфира изпод менютата. Трябва време, за да се усети логиката на този начин на общуване с автомобила, но след това вече се действа интуитивно. В 3008 се монтира най-малкото кормило в модерен сериен автомобил, което осигурява страхотен захват. Луксозният интериор в новата версия GT Line се изгражда и от широки вложки от дъбов фурнир по вратите и приборното табло, кожени тапицерии, включително и напа и алуминий. Френската компания с над 40-годишна история в изработката на качествено озвучаване Focal пък избира 3008 за първия сериен автомобил, в който да монтира свои колони. Предните седалки могат да бъдат с масажна функция, а атмосферата на борда се променя с избора на различни светлини и аромати от трите вградени парфюма, разработени от популярна козметична компания. Благодарение на добавените 6 сантиметра към междуосието и 8 към към дължината 3008 предлага повече простор за возещите се на задните седалки. Багажният обем пък скача с впечатляващите 100 литра до рекордните за сегмента 591 литра. Уникално предложение е сгъваемата електрическа тротинетка, която може да се сложи в багажника, да се зарежда, докато колата е в движение, и да се използва за придвижване от мястото, където автомобилът е паркиран, до крайната цел на пътуването – офисът, да речем. Двуколката позволява и поддържане на добра форма, тъй като няма режим да вози като мотопед, а само позволява изминаването на по-дълго разстояние с всяко оттласкване с крак. От гамата от шест двигателя (бензинови със 130 и 165 конски сили и дизели със 100, 120, 150 и 180 коня) тестовият автомобил разчиташе на най-мощния. Комбиниран с шестстепенен автоматик, дизелът направо изстрелва 3008 напред, като ускорение е идентично с това на най-мощния бензин (малко под 9 секунди). Известни проблеми в комуникацията между двигател и трансмисия усетих при шофирането по завои с изкачване. В стремежа да държи ниски обороти заради икономията на гориво кутията сякаш изпуска правилния момент за смяна на предавката, след което сваля две скорости и следва ускорение с неприятен тласък. В спортен режим обаче тази слабост липсва и 3008 става приятен за шофиране автомобил както по магистрала, така и по планински път. Що се отнася до разхода, той беше малко над 6 на сто, или с около два литра повече от обещания. Още след първите километри окачването демонстрира добър баланс между комфорт и пътно поведение, като все пак превесът е на страната на приятната возия. Воланът е приятно лек, при спокойно шофиране и възбуждащо директен, при активиране на спортния режим. Новото 3008 предлага всичко най-съвременно като системи за сигурност. Адаптивният круиз контрол работи прецизно, като поддържа темпото на колоната, като използва и спирачката, а не само чрез отнемане на газта, както досега. Системата за подпомагане на поддържане на лентата на движение е активна, като коригира траекторията, така че да не се стигне до нежелано престрояване или излизане от пътя. Традиционно добре работи сигнализацията за автомобил в мъртвата зона на огледалата, като електрониката контрира маневри, които могат да доведат до инцидент. Не липсва и сигнализация за опасно приближаване до предното превозно средство. 3008 може да оборудва и с набор от четири камери, даващи пълен обзор на зоната около колата, като при засичане на препятствие в опасна близост се увеличава проблемната зона. На разположение е и активен асистент за паркиране. Най-дискусионната тема около 3008 е доколко един автомобил с предно предаване може да претендира да е SUV. От "Пежо" отбелязаха при презентацията на модела, че голяма част от купувачите на подобни автомобили не държат те да се 4Х4. Достатъчно е да имат съответното излъчване и високата позиция на седене. Все пак проходимостта на 3008 е по-сериозна от тази на стандартен модел с две двигателни колела благодарение на системата grip control. Тя разчита на различни настройки за шофиране в зависимост от настилката – асфалт, пясък, кал, сняг, като адаптира работата на антиблокиращата система на спирачките и прехвърля тяга между двете колела. В рамките на теста колата се представи отлично при изкачването на каменист път, като десните колела бяха на кален терен, а левите на чакъл. Дали обаче 3008 ще се справи и ако целият път е потънал в кал, нямаше как да тестваме. Хареса ми обаче работата на асистента за спускане по наклон, който поддържа сам ниска скорост и зададената с волана траектория.
На по-късен етап 3008 все пак ще има версия с два задвижващи моста, като това ще стане чрез добавяне на електромотор към задната ос. Това изпълнение ще е плъг-ин хибрид, но повече подробности за момента няма.Цените на 3008 тръгват от 40 600 лева с ДДС за доста добре оборудван автомобил. На снимката "Пежо" 3008 в спортната версията GT (вляво) и в най-луксозното си изпълнение Allure.