Ултракомпактният SUV "Сузуки Игнис" ще търси клиенти първо в България (видео)
В днешно време да пуснеш автомобилен модел без конкуренция на пазара е трудна работа. "Сузуки" обаче успяха с новия "Игнис". Вчера моделът направи своя български дебют, като дойде у нас месец преди официалната си премиера в Европа.
С дължината си от 3.7 метра "Игнис" е най-компактният SUV на пазара. Близко до него, като размери и излъчване, е само "Фиат Панда".
Що се отнася до възможностите извън пътя на мъника, те са гарантирани от клиренса от 18 сантиметра и системата за задвижване на четирите колела с електронно управление. В нормални условия предаването е предно, което се отразява добре на разхода на гориво. При превъртане на предните колела, за части от секундата се активират и задните.
Асистиращи системи улесняват шофирането извън пътя
Дори най-неопитните в карането извън утъпканите пътища могат да подкарат "Игнис" през полето и планината, като разчитата на помощта на асистентите за изкачване и спускане. Тяхната работа е да контролират спирачното усилие, тягата и работата на стабилизиращата програма така, че автомобилът да следва послушно зададената с волана траектория.
Що се отнася до външния вид на "Игнис" в него могат да се открият елементи от редица обичани модели от настоящето и миналото на "Сузуки". Огледалата например напомнят на тези в "Суифт", отворът отстрани на предния капак е взаимстван от "Витара". Фаровете препращат към "Серво" от 80-те години, а хрилете над задните калници са познати от "Фронте Купе" от 70-те.
С идеални за града качества
Ширината от 1.69 метра, наред с малката дължина, превръщат "Игнис" в идеален автомобил за града. В тази среда ключова е маневреността, като радиуса на обратен завой е едва 4.7 м.

Това, което изненадва е, че в салона четирима души пътуват доста комфортно. Достъпът до вътрешността пък е улесен от широкия ъгъл на отваряне на вратите.
На разположение е и багажник с минимален обем 267 литра. При сгъване на облегалките на задните седалки, той се увеличава до 501 литра.
Цветни акценти
В салона прави впечатления големият екран на мултимедийната система (7-инча в най-високото ниво на оборудване) и стилните контролери за основните функции. Не липсва и камера, която се активира при включване на задна скорост.

На разположение са различни варианти за оцветяване на дръжките на вратите, ринговете на аераторите, барчето около скоростния лост и т.н. Приятно изненадват качествените материали и дори лекият привкус на лукс в купето.
С бензинов мотор и полухибридна система
За момента "Сузуки Игнис" излиза на пазара с два варианта на двигателя. Базовият е 1.2-литров атмосферен бензинов с 90 конски сили и 125 Нм въртящ момент. Същият мотор може да се комбинира с новата полу-хибридна система на японците, при която генератор подпомага двигателя при потегляне и ускорение и позволява намаляване на разхода на гориво с 300 милилитра до 4.3 л/100 км.

Предстои пускането и на версия с 1.0-литров бензинов турбо мотор със 112 к.с. При скоростните кутии изборът е между пестепенна механична и автоматична.
Задвижването може да е само предно, или 4Х4. "Сузуки Игнис" разполага серийно с шест въздушни възглавници, стабилизираща програма и система за следене на налягането в гумите.
Максимална оценка за безопасност
В по-високите нива на оборудване присъства и двойна камера, която предупреждава водача при риск от удар в предното превозно средство или опасност от блъскане на пешеходец. При липса на реакция от страна на водача, системата задейства автономно спирачките (виж видеото в края на текста).

Камерата се използва и от асистента за следене на поддържане на избраната лента на движение. При пресичане на пътната маркировка без мигач, тази система предупреждава водача със светлинен сигнал и вибрация във волана.
Благодарение на екипировката за сигурност "Сузуки Игнис" вече спечели максималните пет звезди в теста на независимата организация EuroNCAP.
Произведен в Япония
"Сузуки Игнис" се прави в Япония, а в България се предлага в три нива на оборудване. Изборът е между девет външни цвята, като три са уникални за модела.

На разположение са също двуцветни комбинации, цветни линии по купето отвън и оф-роуд пакет. Джантите са 15 и 16 цолови.
Цените на "Сузики Игнис" тръгват от 21 990 лева с ДДС за версията с предно предаване и 31 490 за най-достъпната 4Х4 модификация, която предлага и по-богато серийно оборудване.