От "Волво" решиха да купят тунинг компанията "Полстар", с която работят съвместно от двадесет години. Това стана през лятото на миналата година, а вече излязоха и първите фабрично доработени модели.
За притежателите на автомобили става все по-важно техните коли да са различни. Тук е ролята на тунинг компаниите. Но и самите производители се ориентират в ситуацията и предлагат собствени програми за външни промени и персонализиране.
Нещо повече, някои правят и собствени тунинг компании като М-подразделението на БМВ. През лятото на миналата година от "Волво" решиха да купят тунинг компанията "Полстар", с която работят съвместно от двадесет години.Вече са факт и първите пакети, които подобряват визията и представянето на моделите S60, V60 и ХС60. До България стигна S60, във версията си "Полстар", което е представен в тази галерия. За колата се предлагат четири пакета от "Полстар", като тестовият автомобил беше оборудван с всички тях.Отвън е засилено агресивното излъчване на модела благодарение на добавянето на спойлер на капака на багажника, променените въздухозаборници и прагове, монтирането на дифузьор отзад и различните джанти. Принадлежността на колата към фабрично тунингованите модели на "Волво" си личи още по черните капаци на страничните огледала и лайстни на вратите с емблемата на "Полстар". В салона спортното излъчване се подсилва от педалите с метални капаци и гумени пъпки, скоростния лост с емблемата на "Полстар" и изобилието от метални акценти. На дигиталното приборно табло с червена графика доминира оборотомерът, в който в цифров вид се показва скоростта. Функционалността е запазена, като отзад има достатъчно място за двама възрастни и дори трима, ако се налага. Отделен пакет има за цел да повиши мощността на избрания двигател и да подобри звука на мотора. Това е постигнато с промени в софтуера на двигателя, преработването на изпускателната и всмукателната система, използването на спортен въздушен филтър и т.н. "Полстар" се намесват и в окачването, което е със спортни настройки. Веднага се забелязват оцветените в синьо спортни пружини. Амортисьорите пък са собствена разработка на "Полстар". Добавена е и напречна щанга за подобряване стабилността на шасито. Дизеловият D5 двигател след тунговането е с мощност 233 конски сили и 500 Нм въртящ момент при оригинални 225 коня и 470 нютона. Ускорението до 100 км/ч става с една стотна по-бързо и отнема 6.3 секунди. В същото време разходът на гориво остава 5.4 л/100 км. Колата демонстрира впечатляващо ускорение, съчетано и с никак нелош за дизелов мотор звук. Друсането при движение по път с неравности е сериозно, но пък в завой S60 Polestar е изключително стабилно. Воланът е приятно директен, а спирачките действат безкомпромисно. Що се отнася до разхода на гориво - при постоянна настъпване завърших теста с показание на бордовия компютър 8.2 л/100 км. С всички пакети на "Полстар" серийният автомобил се оскъпява с почти 26 хиляди лева. Компактният седан обаче изглеждаше наистина страхотно с дизайнерския пакет отвън и избрания светлосин цвят. Част пакета са и 19-цоловите алуминиеви джанти с гуми Bridgestone Potenza. Крайната цена на фабрично тунингованото S60 стига 126 373 лв с ДДС.