За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Nikoi
Рейтинг: 488 Неутралномного добри условия за експлоатация на колата ,при все ,че е и екологично най доброто превозно средство , но цената е прекалена ,дизеловия ми автомобил ,който гори средно 6 на сто ,ми струва за 10 години експлоатация и ремонти около 100000 лв с всички разходи при 300000 км изминати за периода , тук цената ,ако е 1200 лв с ДДС на месец ,при всички разходи цената за 10 години става 144000 лв ,трябва да падне .
Бо По
Рейтинг: 747 НеутралноНай-популярният автомобил е Тесла модел С. Това, че към момента нисана е най-продавания с 200 000 бродажби не го прави най-популярен. То и Тесла модел 3 има над половин милион поръчки.
Net Surfer
Рейтинг: 12 НеутралноГолфа на снимката и той ли е електромобил? :))
Levski Levov
Рейтинг: 221 НеутралноХубава кола, но малко ми замирисва на платена реклама...
Модела в графата пробег е далеч след лидерите bmw i3, golf с пробег 300км, и новата ампера е с пробег 380км(реални), за тесла няма да споменавам.
Плюса където може да е победител е вътрешното пространство и крайната цена(изключваме тесла).
Любимеца ми относно пространството е плъгин-хибрида Mitsubishi Outlander PHEV -не случайно е най-продавания плъгин хибрид в държавите където се предлага(заради пространството).
kirile
Рейтинг: 221 НеутралноЕлектромобилите не са някаква новост. Първите се появяват още в началото на XIX век...
След такова начало какво повече да четеш
tvr18355030
Рейтинг: 114 Неутрално[quote#1:"edin drug"]дизеловия ми автомобил ,който гори средно 6 на сто ,ми струва за 10 години експлоатация и ремонти около 100000 лв с всички разходи при 300000 км изминати за периода ,[/quote]
Един електромобил ще ти спестява по 16000-18000 лева на всеки 100к километра само от гориво и поддръжка. Разходите за ток са 15-20% от тези за бензин/нафта. Един масов електромобил в момента стръва към 60К до 70К лева. И ако успееш да му навъртиш 300000км за 8-10 години (колкото е гаранцията на батерията) ще ти излезе по-евтин дори и от бюджетна сапунерка...
tvr18355030
Рейтинг: 114 Неутрално[quote#2:"bpcorp"]Най-популярният автомобил е Тесла модел С. Това, че към момента нисана е най-продавания с 200 000 бродажби не го прави най-популярен. [/quote]
А как точно измерваш "популярност" ако не е със продажбите? Да не мериш лайкове във фейсбук? Много некадърно изказване...
m_style
Рейтинг: 274 НеутралноИ как с такъв автомобил да тръгна през зимата на ски?
В електрокарите има два основни проблема - консумацията на енергия е абсолютно неясна - може да изминеш 130км, а може да не изминеш дори 30км. с един заряд. Това ги прави 100% градски коли, при това летни градски коли. Е да, ама през лятото предпочитам да карам велосипед /може и с ел. батерия/, скутер, електро-скутер, или просто да вървя пеша 1км. Ако тези автомобили бяха икономични - те щяха да са рационален избор и на потребителите и на производителите, НО ОЧЕВИДНО ВСЕ ОЩЕ НЕ СА! С две думи - нито са надеждни, нито икономични...
tvr18355030
Рейтинг: 114 Неутрално[quote#8:"m_style"]консумацията на енергия е абсолютно неясна - може да изминеш 130км, а може да не изминеш дори 30км. с един заряд. [/quote] - това са пълни глупости!
krasi_kara
Рейтинг: 173 Неутрално[quote#8:"m_style"]Ако тези автомобили бяха икономични - те щяха да са рационален избор и на потребителите[/quote]
Аз лично чакам да видя кога куриерите и таксиджиите ще започнат да карат електрички. На теория те би трябвало да са почти идеалните експлоататори на електричките. Почти, защото дневно въртят доста повече от 100-150км.
Но пък не забелязвам и хибриди да търкалят особено много, така че явно тези сметки с икономиите не са баш толкова кръчмарски.
znayko84
Рейтинг: 245 ВеселоТрябват им още 5 до 10 години, за да стигнат до нашите географски ширини. Това няма къде да го зареждам - моята кола стои на улицата, а зарядни обществени станции йок. За да е успешно въвеждането на тези автомобили общината трябва да инвестира в зарядна станция за всеки 2 или 3 паркоместа синя зона. Второ, голям проблем е липсата на разграфени места за паркиране на всеки собственик на имот на съответната улица. При положение, че всеки може да спре където си иска в съответната зона е практически невъзможно да се зареждат тези коли, освен ако зарядните не са вградени в стълбовете на уличното осветление. Проблем тогава ще са мургавите братя, които ще крадат кабелите от стълба до колата вечер.
Другият основен проблем е цената на придобиване. При два пъти по-висока цена от нормална кола не става. Разликата трябва да падне до максимум 15 процента, за да се замислят хората.
Основният проблем обаче е инфраструктурата. Ако общината бе изграждала обществени паркинги със събраните от синята зона пари, вместо да ги крадат мутраците от общинските съвети и приближените на кмета, то сега проблема щеше да е решен от само себеси.
xcheffo
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#10] от "krasi_kara":
-dostavki-s-elektromobili-sofia
Спиди започна да експериментира преди 3 години. Ако някой знае повече, да каже.
http://www.ecars.bg/elektromobili/item/3555-speedy
И аз неведнъж съм писал, че електрификацията на такситата би била сериозен знак, че тази технология е готова за масова употреба. Нямам търпение!
The Island
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#1] от "edin drug":
Трябва да извадиш и 50 000 лв спестяване за синя зона за 10 години, но не съм сигурен дали има достатъчно места за ел. колите. Зависи дали човек полза синя зона или не.
Нико
Рейтинг: 701 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "krasi_kara":
Не е до икономия а до народопсихология.
Като начало българинът си е селския хитрец, който се "кефи" на великия си дизел, докато децата му кашлят ходейки към училище.
Замърсяването е огромно до степен да не се диша. А какъв стимул имат гражданите да платят двойно за екологичен автомобил?
Главната причина за положението е липсата на адекватна политика - например ако в столицата въведат крути мерки за опазване на въздуха - положението коренно ще се промени.
Нико
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#1] от "edin drug":
Много са ти тънки сметките човече.
Добави чудесиите, които бълва великия ти дизел и "може би" ще бъдеш изумен за колко изхвърлена във въздуха отрова си лично отговорен.
Камен
Рейтинг: 879 Неутрално[quote#13:"The Island"]Трябва да извадиш и 50 000 лв спестяване за синя зона за 10 години[/quote]
А аз от 10 години ходя пеша на работа, къде са ми спестените 50 бона от синя зона, която не съм ползвал?
Тези сметки са като на оня дето спрял цигарите и си купил Ферари.
Освен това, ако всички подкараме електромобили, за всички ли ще важи безплатно паркиране и нулев данък? Ясно е, че тези бонуси са само докато електромобилите са малък % от общия брой коли, а като станат масови трябва да се премахнат.
bobyb
Рейтинг: 187 НеутралноДо коментар [#1] от "edin drug":
Много си изкривил сметките - умножаваш лизинговата вноска по 10 години. Кой ти е казал че лизинга е 10 години???
Реално трябва да намалиш сметката най-малко двойно.
Levski Levov
Рейтинг: 221 Неутрално[quote#6:"tvr18355030"]И ако успееш да му навъртиш 300000км за 8-10 години (колкото е гаранцията на батерията) ще ти излезе по-евтин дори и от бюджетна сапунерка... [/quote]
.
Това може да се окаже проблем за много хора(навъртането)!
Аз лично стигам до 15 000км на година т.е. 120-150 000км за макс 10 години -тоест -можеби няма да мсе на далавера
Номера на електричката за да излезеш отгоре е да се навъртат много километри за сравнително кратък период от време, примерно с макс. пробег 380км всеки ден сутрин да пътуваш Костенец -Бургас, след като пристигнеш -да заредиш и надвечер обратно същия път(или друг сходен маршрут), така сметките ще излязът налице.
При хибридите заради по краткия километраж на ток(40-50км), пък идеята е след зареждането по нощна тарифа -през деня да се вместиш(основно в града) в посочения километраж.
Моята надежда е все някога едно 4-5 години, човек закупил такъв автомобил, да има възможност да си замени батерията на добра цена например -цената да стане около 100 долара за киловат,(при 250 сега), тогава експертите предвиждат уаднакваване на цените с двг и електричките.
Levski Levov
Рейтинг: 221 Неутрално[quote#8:"m_style"]С две думи - нито са надеждни, нито икономични... [/quote]
Бих добавил и екологични... защото те може и да не замърсяват, но станат ли след време повече, то другаде ще се замърсява Цитирам автора за столицата:
"За София над 52% от тока идва от въглища, а още почти 9 на сто от изгарянето на природен газ. От възобновяеми енергийни източници пък се осигурява около 35% от електроенергията.
При това положение не може да се твърди, че карането на "Лийф" в столицата не замърсява въздуха. Хубаво е обаче, че поне вредните емисии не се отделят в най-замърсените от коли райони."
Когато на " възобновяеми енергийни източници" им се вдигне осезателно процента(35), то тогава наистина може да се твърди че нещата са така както се представят!
krasi_kara
Рейтинг: 173 Неутрално[quote#12:"xcheffo"]Спиди започна да експериментира преди 3 години.[/quote]
Точно, че само "експериментираха" с едни Рена и с това си останаха. То дори и в София има таксита Приуси, но и те си стоят общо взето константно количество.
При километрите, които въртят и Спиди и таксита, дори и малката икономия на километър би следвало да води до спестяване на доста пари, но явно само това не стига.
krasi_kara
Рейтинг: 173 Неутрално[quote#14:"Нико"]Замърсяването е огромно до степен да не се диша. А какъв стимул имат гражданите да платят двойно за екологичен автомобил?[/quote]
А случайно да знаеш например, че кислородът, т.е. окисляването, е една от предполагаемите основни причини за стареенето и смъртта на клетките в човешкото тяло?
xcheffo
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#20] от "krasi_kara":
Имаш ли повече информация за експеримента на Спиди? Не съм виждал нищо извън пресрелийзите им в началото на проекта.
Levski Levov
Рейтинг: 221 Неутрално[quote#15:"Нико"]лично отговорен. [/quote]
Винаги са ми интересни такива "индивиди" като тебе, все едно АЗ лично съм го конструирал и направил този автомобил... аз лично съм издал сертификатите за да може да се продава и да се използва...
Затова главния отговорник е ДЪРЖАВАТА, лично тя е одобрила, това да се случи, и от друга страна производителя който прави печалба!
Ако едни хора са си били на мястото(а те не са били), то нещата със сигурност биха били по друг път и по-различен!!!
Как е възможно непрекъснато да се обвинява, най-долната част от веригата/пирамидата - и все тя да обира ПАЯ?!?
Примерно човек купил си сега нов модерен дизелов автомобил -да му кажеш в лицето че примерно до 5 години няма да може да го кара?!? При все това през толкова много години че ти си му одобрил разрешенията(държавата)...
Ти може и да го спреш но е редно да му върнеш една голяма част от парите инвестирани в този автомобил, така е правилно!!! А и като искаш зелени технологии -ти трябва да ги насърчиш, да инвестираш за да има инфраструктура, повод да си замени ТОЙ САМ автомобила!
krasi_kara
Рейтинг: 173 Неутрално[quote#22:"xcheffo"]Имаш ли повече информация за експеримента на Спиди? Не съм виждал нищо извън пресрелийзите им в началото на проекта.[/quote]
Официално на сайта им стои информацията за целите 18 електрички (от общо 700 превозни средства!!!), закупени преди 3 години. Плюс колко вредни емисии са спестили и каква награда са им дали за тази покупка.
Мислиш ли, че ако си направят градските флотилии електрически, няма да ни проглушат ушите колко "еко" са станали?
gmalinov
Рейтинг: 708 ЛюбопитноИмам ли толкова пари, които да не ми трябват за друго - купувам си електричка, ма засега ще я карам постаро му - на бензин, с колело и пеш. За детето ми (след 10-15 годинки) се надявам времената да са се променили и нафтата и бензина да са само история...
GMСимо
Рейтинг: 594 НеутралноВ България реалността е друга. Масово хората карат стари коли, защото нямат пари за нови. Тези цени на лизиг за непосилни за средната класа в България. Само хора развиващи бизнес с големи доходи могат да си ги позволят, но те биха избрали по-престижна кола от някаква си голфоподобна електричка. А дори и един човек от средната класа да си избере един такъв автомобил, то най-често няма гараж където да го паркира и зарежда.
Ако искаме масово навлизане на електромобили, първо цените им трябва да паднат още, второ за София трябва да се направят още паркоместа, за да се реши проблема с паркирането на коли където им падне поради липса на място, и да се сложат колонки за зареждане на тях. Ако разкарат незаконните гаражи много място ще се освободи за читави паркинги.
Ала-бала с Президента
Рейтинг: 740 ВеселоАко батериите издържаха 10 години и експлоатацията беше по-евтина вички таксита щяха да са електромобили....
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!scott
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#12] от "xcheffo":
Доста често срещам коли на Спиди, които са електрически.
malevv
Рейтинг: 221 НеутралноТокът може да идва от ТЕЦ, но ТЕЦовете са далеч извън София и имат кпд над 40% а колите само 20%. И в новите ТЕЦ има много по-добро пречистване.
http://koli.bghot.com/koli-electromobili.php
Нико
Рейтинг: 701 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "Levski Levov":
Чудно ми е дали се храните и с най-долнопробните хранителни продукти, които са доказано вредни, но по една или друга причина са достъпни в търговската мрежа?
Покупката на такива също е личен избор, който води до сериозни здравословни проблеми.
Нов дизелов автомобил каран у нас много бързо става съвсем "нормален" такъв след като собственикът му се запознае с цената на катализатора, която учудващо много често се оказва далеч от възможностите му "в момента".
Имайки предвид и достъпноста на информацията касаеща казуса, нечетенето също се оказва слаба черта на българина.
Бягането от лична отговорност и ползването на лични квалификации също няма да променят факта, че самосъзнанието ни е доста първобитно.
Все си мисля, че ако имахме различна образователна система ситуацията щеше да е различна ...
PETZL
Рейтинг: 747 НеутралноДо коментар [#5] от "kirile":
99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.Много си прост човек.Първият автомобил развил 100кмч е бил електрически.
Realist
Рейтинг: 2881 ВеселоТази статия опровергава напълно твърденията, че електромобила не бил практичен и евтин за ползване, батериите не ставали, разваляли се и трябвало напълно да се сменят за има- няма 2 години.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Изчакайте следващата версия на Лийф, 2018-та, за която Нисан вече има прототип и тогава пак ще си говорим!
Електрическите автомобили в следващите 5 години ще стават все по- достъпни и по- масови. И съвсем скоро, в рамките на 7-10 години за автомобилните компании ще е по- евтино, по- лесно и по- просто да сглобят електрически отколкото бензинов. Тогава, за ДВГ пътят е един, лоените свещи.
Levski Levov
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#32] от "Realist":
Това е така което казвате, но както знаете у нас нещата стават с едно +10 години назад, като се има впредвид какви автомобили се купуват...
Те(електричките), може и да поевтенеят, но българина като няма пари и за автомобил с двг, надали ще има за "зелен"...
Отделно той(българина) трябва да има къща или гараж за да зарежда нощем, трябва и инфраструктурата да е ок.
Тесла бяха обещали някоя зарядна станция у нас 2016г, подминаха ни, сега и водещите производители които ще слагат в цяла Европа станции за зареждане ни подминат... ще стане на щатите които технично ни минават за визите(за пореден път).
historama
Рейтинг: 647 Неутрално[quote#16:"Камен"]Освен това, ако всички подкараме електромобили, за всички ли ще важи безплатно паркиране и нулев данък?[/quote]
ще дойде времето, и то много скоро когато ще забранят в центъра на София на първо време дизелите, а след това и останалите коли с ДВГ. И това ще е много скоро!
shafrana
Рейтинг: 221 НеутралноДокато цената не стане достъпна, т. е. по-евтина от другите коли в един и същ клас, докато не ги направят да минават поне 500 км, и да могат да се зареждат на всяка бензиностанция за не повече от 5 мин, още дълго време ще са рядкост....а и не е лошо да им инсталират и слънчеви батерии на покрива и капака, да се зареждат.....защото никой не казва ко праим кат ти свърши тока на пътя!
m_style
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#9] от "tvr18355030":
Е като си такъв умник дай данни за разход при включени отопление, фарове, вкл. отопление на стъкла и седалки, каране в задръстване 30 мин. и пробег на път примерно от София до Боровец /около 70км/! То заблудените овце са винаги мнозинство...
Levski Levov
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#34] от "historama":
Много скоро... колко скоро -минимум 20-25 години... Дотогава някой ще са смени още 3-4 коли...
historama
Рейтинг: 647 НеутралноДо коментар [#37] от "Levski Levov":
"...Много скоро... колко скоро -минимум 20-25 години..."
Много по-скоро! 2025г. През 2025г. Германия, Франция спират производството на автомобили с ДВГ.
И в момента е лудница в няколкото големи града в България, и това заиграване със социално слабия електорат и неговите таратайки ще продължи още най-много 2-3 години. В противен случай колите просто няма да могат да се придвижват.