"Ламборгини Авентадор" отслабна, прибави мощност и вече е със задни завиващи колела
Италианският производител на спортни автомобили "Ламборгини" представи S-версия на модела си "Авентадор". Тя се отличава с намалено тегло, повишена мощност, допълнителни аеродинамични елементи и задни завиващи колела.
Промените отвън включват по-агресивна предница, с издължен сплитер, черен дифузьор отзад и троен ауспух. Част от серийното оборудване е активно задно крило, позицията на което зависи от скоростта и избраният режим на шофиране.
Крайният резултат е повишено със 130% притискане на предницата и 50 на сто за цялата кола. Благодарение на използването на въглеродни влакна и алуминий в конструкцията общото тегло на "Ламборгини Авентадор" S е 1575 килограма.

При повишената с 40 конски сили мощност на 6.5-литровия V12 двигател (вече 740 коня) съотношението е 2.13 кг/кс. Автомобилът се ускорява до 100 км/ч за 2.9 секунди, а максималната скорост е 350 км/ч. Трансмисията е седемстепенна, роботизирана, позволяваща смяна на предавките за около 50 милисекунди.
За първи път в модел на "Ламборгини" се вкарва система, включваща задни завиващи колела. Тя осигурява по-голяма маневреност при ниска скорост и подобрява стабилността в завой при висока.
При движение с ниска скорост, задните колела завиват в посока обратна на предните. Така се получава виртуално скъсяване на междуосието и автомобилът е по-маневрен.

При завиването на предните и задните колела в една посока, при висока скорост, резултатът е виртуално удължаване на колесната база и повишаване на стабилността. Преработеното магнитно адаптивно окачване предлага подобрен комфорт и по-добро пътно поведение.
В режимите за шофиране в "Авентадор" S към вече познатите "Път", "Спорт" и "Писта", се добавя четвърти, кръстен "Его". При активирането му водачът задава параметрите на работа на двигателя, скоростната кутия, задвижването на четирите колела, волана и окачването
Новият модел на "Ламборгини" използва спирачни дискове с размер 400 мм отпред и 380 отзад, осигуряващи спиране от 100 км/ч до покой за 31 метра.

В салона на колата се забелязва ново дигитално табло, на което излиза различна информация, в зависимост от избрания режим на шофиране. Бордовият компютър на "Авентадор" S разполага с нови функции, с повече данни за представянето на колата на писта.
Първите доставки на новия модел ще са факт през пролетта. За Европа цените тръгват от 281 555 евро.