Фоторазказ: "Ягуар" XE срещу германските хегемони

Георги Пауновски

Фоторазказ: "Ягуар" XE срещу германските хегемони

Стане ли дума за компактни премиум седани, веднага в ума изкачат модели като БМВ 3, "Ауди" А4 и "Мерцедес" С-класа. Новият "Ягуар" XE обаче има амбицията да разбие германската хегемония.

  • Стане ли дума за компактни премиум седани, веднага в ума изкачат модели като БМВ 3, "Ауди" А4 и "Мерцедес" С-класа. Новият "Ягуар" XE обаче има амбицията да разбие германската хегемония.
    Стане ли дума за компактни премиум седани, веднага в ума изкачат модели като БМВ 3, "Ауди" А4 и "Мерцедес" С-класа. Новият "Ягуар" XE обаче има амбицията да разбие германската хегемония.
  • Британците твърдят, че колата им съперничи както по отношение на комфорта и лукса, така и като пътно поведение и технологичност. Нещо повече, от "Ягуар" подчертават, че ХЕ има нещо повече - това е единственият автомобил в този клас със самоносеща конструкция от високоякостен алуминий.
    Британците твърдят, че колата им съперничи както по отношение на комфорта и лукса, така и като пътно поведение и технологичност. Нещо повече, от "Ягуар" подчертават, че ХЕ има нещо повече - това е единственият автомобил в този клас със самоносеща конструкция от високоякостен алуминий.
  • Резултатът от това е намалено тегло, което е ключов фактор за снижаване на разхода на гориво и подобряване на динамиката. Тествах ХЕ в неговата модификация S и логично интересът ми беше по-скоро към това колко бърз може да е седанът.
    Резултатът от това е намалено тегло, което е ключов фактор за снижаване на разхода на гориво и подобряване на динамиката. Тествах ХЕ в неговата модификация S и логично интересът ми беше по-скоро към това колко бърз може да е седанът.
  • Колата разчита на 3.0-литров бензинов V6 двигател с турбо, генериращ мощност 340 к.с. и въртящ момент 450 Нм. Той е комбиниран с осем-степенна автоматична предавателна кутия с пера на волана за ръчно превключване на скоростите. Спринтът до 100 км/ч отнема 4,9 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.
    Колата разчита на 3.0-литров бензинов V6 двигател с турбо, генериращ мощност 340 к.с. и въртящ момент 450 Нм. Той е комбиниран с осем-степенна автоматична предавателна кутия с пера на волана за ръчно превключване на скоростите. Спринтът до 100 км/ч отнема 4,9 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.
  • При първото рязко подаване на газ, стоварването на цялата тази мощност върху задния мост, ме хвана неподготвен и стабилизиращата програма се намеси дискретно, но авторитетно, за да не тръгне колата с вратите напред.
    При първото рязко подаване на газ, стоварването на цялата тази мощност върху задния мост, ме хвана неподготвен и стабилизиращата програма се намеси дискретно, но авторитетно, за да не тръгне колата с вратите напред.
  • Общото ми усещане е, че XE е по-първичен от германските си конкуренти, което в никакъв случай не е лошо. Разбира се, казаното до тук важи за шофирането в режим спорт, като на разположение са още комфортни и екологични настройки, които променят начина на работа на мотора, скоростната кутия, педала на газта, волана, асистиращите системи и т.н.
    Общото ми усещане е, че XE е по-първичен от германските си конкуренти, което в никакъв случай не е лошо. Разбира се, казаното до тук важи за шофирането в режим спорт, като на разположение са още комфортни и екологични настройки, които променят начина на работа на мотора, скоростната кутия, педала на газта, волана, асистиращите системи и т.н.
  • С "Ягуар" ХЕ достигането до 100 км/ч става неусетно при вдъхновяващ звук от мотора. В спортен режим автоматикът сменя предавките малко преди оборотомерът да влезе в червената зона, а автомобилът постоянно е "на щрек", за да се втурне напред при настъпване на педала на газта.
    С "Ягуар" ХЕ достигането до 100 км/ч става неусетно при вдъхновяващ звук от мотора. В спортен режим автоматикът сменя предавките малко преди оборотомерът да влезе в червената зона, а автомобилът постоянно е "на щрек", за да се втурне напред при настъпване на педала на газта.
  • XE, в изпълнението S, ми се понрави с тежкия и прецизен волан, и стегнато окачване. Всъщност да караш този автомобил по завои се оказа толкова приятно изживяване, че напълно безцелно минах два пъти прохода Троян-Кърнаре, а вместо по магистралата, както планирах, се прибрах до София по Подбалканския път.
    XE, в изпълнението S, ми се понрави с тежкия и прецизен волан, и стегнато окачване. Всъщност да караш този автомобил по завои се оказа толкова приятно изживяване, че напълно безцелно минах два пъти прохода Троян-Кърнаре, а вместо по магистралата, както планирах, се прибрах до София по Подбалканския път.
  • За около 300 километра планински преход оцених и великолепната работа на спирачките и асистиращите системи, намесващи се адекватно, без да ограничават особено удоволствието от шофирането.
    За около 300 километра планински преход оцених и великолепната работа на спирачките и асистиращите системи, намесващи се адекватно, без да ограничават особено удоволствието от шофирането.
  • Като по поръчка в един момент заваля и дъжд, не особено силен, но достатъчен, за да превърне праха по пътя в хлъзгава субстанция. При опит за бързо ускорение от място в тези условия, отлична работа свърши системата All Surface Progress Control (ASPC), която гарантира оптимално сцепление при потегляне.
    Като по поръчка в един момент заваля и дъжд, не особено силен, но достатъчен, за да превърне праха по пътя в хлъзгава субстанция. При опит за бързо ускорение от място в тези условия, отлична работа свърши системата All Surface Progress Control (ASPC), която гарантира оптимално сцепление при потегляне.
  • ХЕ може да предложи и типичния за марката комфорт на возене, като при предпочитане на тези настройки, моторът мърка, колата спокойно поддържа скорост при малко над 1000 об/мин, смяната на предавките ставе незабележимо, а част от неравностите по пътя просто изчезват.
    ХЕ може да предложи и типичния за марката комфорт на возене, като при предпочитане на тези настройки, моторът мърка, колата спокойно поддържа скорост при малко над 1000 об/мин, смяната на предавките ставе незабележимо, а част от неравностите по пътя просто изчезват.
  • Що се отнася до разхода, при мен той се оказа неочаквано разумен, предвид стила на каране - 10.9 литра на 100 километра. Това, което ме изуми е присъстващото в паметта на бордовия компютър най-ниско показание.
    Що се отнася до разхода, при мен той се оказа неочаквано разумен, предвид стила на каране - 10.9 литра на 100 километра. Това, което ме изуми е присъстващото в паметта на бордовия компютър най-ниско показание.
  • Тук е моментът да отбележа, че в купето присъства очакваната от "Ягуар" доза лукс във вид на висококачествени тъкани, кожи с фина текстура, елементи от алуминий и дървени фурнири. Салонът може да бъде осветен в до 10 различни цвята от светодиодите, монтирани в цялата кола.
    Тук е моментът да отбележа, че в купето присъства очакваната от "Ягуар" доза лукс във вид на висококачествени тъкани, кожи с фина текстура, елементи от алуминий и дървени фурнири. Салонът може да бъде осветен в до 10 различни цвята от светодиодите, монтирани в цялата кола.
  • Ергономията е на високо ниво, като е намерен балансът между настройки чрез физически бутони и през осем инчовия сензорен екран. Съсредоточеността на водача върху ставащото на пътя се гарантира и от предлаганата система за прожектиране на цветни изображения с висок контраст на предното стъкло (хедъп дисплей), даваща информация за скоростта и навигационни инструкции.
    Ергономията е на високо ниво, като е намерен балансът между настройки чрез физически бутони и през осем инчовия сензорен екран. Съсредоточеността на водача върху ставащото на пътя се гарантира и от предлаганата система за прожектиране на цветни изображения с висок контраст на предното стъкло (хедъп дисплей), даваща информация за скоростта и навигационни инструкции.
  • На разположение в модела са асистиращи системи последно поколение, сред които предупреждение за опасно приближаване към предното превозно средство със спирачна функция, предупреждението за автомобил в мъртвата зона на огледалата, сигнализацията за напускане на избраната лента на движение и т.н. Стереокамерата на предното стъкло забелязва и информира за последните пътни знаци по маршрута.Качеството на звука в салона пък се гарантираше от монтираната в тестовия автомобил аудио система на британската компания Meridian.
    На разположение в модела са асистиращи системи последно поколение, сред които предупреждение за опасно приближаване към предното превозно средство със спирачна функция, предупреждението за автомобил в мъртвата зона на огледалата, сигнализацията за напускане на избраната лента на движение и т.н. Стереокамерата на предното стъкло забелязва и информира за последните пътни знаци по маршрута.Качеството на звука в салона пък се гарантираше от монтираната в тестовия автомобил аудио система на британската компания Meridian.
  • Отзад мястото е на нивото на конкурентите.
    Отзад мястото е на нивото на конкурентите.
  • Багажният обем e 450 литра.
    Багажният обем e 450 литра.
  • Ценовото "Ягуар" XE e добре позициониран. Стартовата цена на модела е 65 000 лева с ДДС, при доста богато серийно оборудване.
    Ценовото "Ягуар" XE e добре позициониран. Стартовата цена на модела е 65 000 лева с ДДС, при доста богато серийно оборудване.
  • Тестовият ХЕ, с всички за модела екстри и най-мощния мотор в гамата, се предлага за около 102 хиляди лева. Част от версиите ползват и данъчен кредит.
    Тестовият ХЕ, с всички за модела екстри и най-мощния мотор в гамата, се предлага за около 102 хиляди лева. Част от версиите ползват и данъчен кредит.
  • Фоторазказ: "Ягуар" XE срещу германските хегемони
  • Фоторазказ: "Ягуар" XE срещу германските хегемони
  • Фоторазказ: "Ягуар" XE срещу германските хегемони