"Мерцедес" вече е най-големият производител на луксозни автомобили

"Мерцедес" вече е най-големият производител на луксозни автомобили

"2016 беше най-успешната година за "Мерцедес-Бенц" в историята на компанията", каза д-р Дитер Цетче, председател на борда на директорите на Даймлер АГ и ръководител на звеното за леки автомобили.
Мерцедес
"2016 беше най-успешната година за "Мерцедес-Бенц" в историята на компанията", каза д-р Дитер Цетче, председател на борда на директорите на Даймлер АГ и ръководител на звеното за леки автомобили.
След шеста поредна година на ръст на продажбите "Мерцедес Бенц" стигна до позиция на най-продавана луксозна марка в света. През 2016 концернът е доставил 2.083 млн. коли, което е ръст от 11.3% спрямо предходната година.
Досегашният лидер "Ауди" слиза на трето място с 1.87 млн. продажби, рекорден за компанията резултат, но със сигурност повлиян от скандала с вредните емисии. С доставените малко над 2 млн. автомобила БМВ са на второ място, като ръстът е 5.2%.
Успехът на "Мерцедес" се дължи на няколко фактора, основният от които е най-широката гама от когато и да било. Така например компактните модел A-, B-клас, CLA, CLA Shooting Brake и GLA са намерили 636 903 купувачи.
Голямата звезда при "Мерцедес" е С-класата с приблизително 425 хиляди доставени бройки. Моделната офанзива в SUV сегмента води до 34.3% ръст в този сегмент и 706 170 продажби.
Кросоувърите имат голяма заслуга и за ръста при БМВ, като Х-моделите на марката се дължат 644 992 от продажбите миналата година, което е ръст от 22.3% спрямо 2015.