"Пежо Ситроен" отчетоха колко са близо до автономните автомобили (видео)

Групата "Пежо Ситроен" ще лансира първите си серийни модели с ниво на автономност 3 и 4 след 2020 година, съобщиха от компанията. От концерна уточняват, че в колите от ниво на автономност три, водачът не е нужно постоянно да следи пътните условия, а в тези от следващото ниво, може изобщо да не участва в управлението.
Във вторник и сряда ПСА "Груп" даде възможност на обикновени хора, които не са експерти, да тестват автономния автомобил на групата, като водачи или пътници по пътищата около Париж. Събитието е част от стартирането на програмата AVA (Autonomous Vehicle for All - Автономен автомобил за всеки).Към настоящия момент функции в помощ на водача, произтичащи от програмата AVA, вече са налични в моделите "Пежо" 208, 308, 2008, "Травелър" и 4008 в Китай. Сред функциите са адаптивния круиз контрол, който съобразява скоростта на превозното средство с това отпред и поддържа безопасна дистанция. Освен това, автомобилът може да спре автоматично, благодарение на системата Адаптивен автопилот със стоп функция.
Екстрата Предупреждение за спазване на дистанция пък ще предупреждава водача в случай на опасност от сблъсък. При нужда електрониката може в автомобила може да активира и спирачната система, благодарение на системата Активна спирачка за безопасност.Друга система, идваща от автономните автомобили автоматично връща колата в неговата лента, ако тя е напусната без мигач (Асистент за придържане в лентата).
Автомобилите на групата "Пежо Ситроен" могат и сами да откриват подходящо за размерите му свободно паркомясто и поема контрол над управлението, благодарение на системата Помощ при паркиране.

От 2018 г. функциите за автономно управление "под контрол на водача" ще съставляват втората фаза на програмата AVA. При нея автомобилът управлява скоростта си и контролира траекторията си, като функцията Connected Pilot предлага пълна асистенция по магистрали.
Автомобилът ще може и да се паркира сам без действия от страна на водача, благодарение на Park Pilot. Интегрираното в автомобила оборудване разпознава препятствията, осигурявайки подобрена видимост през нощта, благодарение на Night Vision. Камера в автомобила пък следи бдителността на водача, благодарение на Driver Attention Monitoring.
От 2020 г. функциите за автономно управление, наречени "hands off" (дават възможност на водача да свали ръце от волана по време на управление), последвани от функциите от ниво 3 "eyes off", ще позволят на шофьора напълно да делегира управлението на самия автомобил.

Към днешна дата над 120 000 километра са изминати в режим на автономно управление (нива 2, 3 и 4) по европейските магистрали. Общо групата и нейните партньори са използвали 15 прототипа.