"Мерцедес" вкара СПА център в новата S-класа
Автосалонът в Шанхай, който отвори врати вчера, стана сцената, на която дебютира миналата през фейслифт S-класа на "Мерцедес". Новостите в колата са доста, а целта е ясна – лимузината да остане най-продаваната в класа си.
От лансирането на настоящото поколение през 2013 година са продадени на 300 000 коли, като една от причините за сериозното търсене е изборът между шест различни варианта на каросерията – къса и дълга база, суперлуксозна версия "Майбах", купе, купе кабрио и спортно AMG изпълнение.

Стане ли дума за S-класата, първата асоциация е комфорт, а обновеният флагман може да глези с непознати за масов автомобил екстри. Пакетът ENERGIZING, предлаган срещу доплащане, позволява пасажерите да ползват няколко програми за масаж (освежаващ, затоплящ, витализиращ, доставящ радост и комфортен). С избора на всяка от програмите, с продължителност десет минути, се променя осветлението в салона, аромата и звучащата музика от премиум системата Burmester.
Като на въздушно килимче
Ключови за комфортното пътуване са настройките на окачването, а адаптивната ходова част на S-класата, снабдена с пълни с въздух възглавници, предлага спортни и и релаксиращи настройки, активирани с натискане на бутон.

В интелигентен режим, камера на предното стъкло сканира състоянието на пътя напред и променя настройките според неговия характер – неравности, права с хубав асфалт, остър завой и т.н. Нова функция на окачването е накланяне на до 2.65 градуса на каросерията, така че да се неутрализира наклонът, коюто се получава в завой, заради инерционните сили.
Промени се забелязват и на работното място на водача, като приборното табло и дисплея на мултимедията изглеждат като един огромен екран с размер 24.6 инча. Що се отнася до визията на приборното табло, вариантите са тя да е класическа, спортна, или прогресивна.

На волана на S-класата се появяват чувствителни на допир бутони, които се управляват по сходен с този на дисплея на смартфоните начин. Всалона, отред и отзад, се появяват подложки за безжично зареждане на телефони.
Конферентен разговор
Функцията "Business Telephony in the Rear" позволява едновременно свързване към аудиосистемата на колата на два телефона, като има възможност за прехвърляне на разговорите от единия на другия телефон.

Всички в колата могат да се възползват и от новите функции, като получаване и изпращане на кратки съобщения, прочитането на входящите на глас и диктуване на изходящите. На разположение е и услугата "Иконом", която за момента покрива 20 европейски страни, като предлага справки за забележителности, с пращане на адресите им към навигацията на колата, резервиране на хотели и ресторанти и т.н.
Още по-близо до автономните автомобили
Новата S-класа на "Мерцедес" прави още една крачка и по посока на автономното шофиране. За целта интелигентният круз контрол вече не само поддържа зададената скорост и я съобразява с тази на предното превозно средство, но може да спре колата до покой, като ако колоната тръгне до половин минути, лимузината потегля сама.

Нова функция е автоматичното адаптиране на поддържаната скорост към зададените за конкретния пътен участък ограничения. Подобрена е и работата на асистентите за поддържане на избраната лента на движение и избягването на удар с превозно средство в мъртвата зона на огледалата. И при двете функции, при нужда електрониката коригира траекторията на движение на лимузината.
На разположение и функция за паркиране на колата от дистанция, като водачът е извън нея и управлява процеса през смартфона си.
Нощта става ден
Фаровете са светодиодни с още по-прецизна работа, като при движение на дълги светлини се получава осветяване с интензитет един лукс на разстояние 650 метра пред лимузината.

След фейслифта S-класата получава нови мотори, както и плъг-ин хибридна версия, можеща да измине на ток до 50 километра. Скоро предстои и дебютът на още нови двигатели, в които ще присъстват турбокомпресори с електрическо задвижване.
Нови двигатели и хибридна модификация
Към момента се съобщава, че версията 560 4MATIC ще използва нов V8 бензинов двигател с мощност 469 конски сили и 700 Нм. максимален въртящ момент. Той предлага с около 10% по-нисък разход на гориво, като има разход от 8.5 л/100 км в смесен цикъл.
Дизелите в модификациите S 350d 4MATIC и S 400 d 4MATIC мобилизират 286 и 340 конски сили, при консумация от 5.6 л/100 км.
Нови мотори се предлагат и за спорните изпълнение на S-класата, подготвени от AMG. Осемцилиндровият битурбо бензинов мотор в модификацията S63 AMG 4MATIC+ вече има 27 конски сили повече (до 612 коня), а въртящият момент стига 900 Нм.

В комплект с новата автоматична трансмисия с девет предавки и задвижването на четирите колела, двигателят катапултира лимузината до 100 км/ч за 3.5 секунди. В същото време разходът на гориво е под 9 на сто, което е възможно и заради интегрирането на системата за изключване на половината цилиндри. Тя се задейства при шофиране в комфортен режим и е активна при обороти 1000 и 3250.
Потегляне, като състезателен автомобил
За почитателите на дванадесетцилиндровите двигатели, AMG предлагат изпълнението S65 със 630 конски сили и 1000 Нм въртящ момент. Тук разходът на гориво е 11.9 л/100 км, а данни за динамиката няма.
Интересно е интегрирането в колата са системата състезателен старт. При нея с натискане едновременно на спирачката и газта, се дава възможност за вдигане на оборотите на място. Така при пускане на спирачката, лимузината се изстрелва напред максимално бързо.
AMG изпълненията на новата S-класа могат да се снабдят със спирачки с керамични дискове, които са по-леки и по-издръжливи.