"Ситроен" връща фокуса върху комфорта

"Ситроен" връща фокуса върху комфорта

"Ситроен" връща фокуса върху комфорта
Ситроен
Френският производител на автомобили "Ситроен" показа на автосалона в Шанхай концептуален автомобил, от който ще се роди интересен сериен модел. При "C5 Аъркрос Ес Ю Ви" (C5 Aircross SUV), акцентът ще е върху комфортното возене, което дълги години беше запазена марка за бранда.
За целта моделът използва нова окачване с хидравличне елементи, което се очаква да осигурява комфорт без аналог в сегмента на кросоувърите. Плановете са серийната версия на кросоувъра да излезе на пазара в Китай още през октомври, а в Европа да се появи около година по-късно.
"Ситроен" връща фокуса върху комфорта
Ситроен
С цел всички на борда да се чувстват добре, французите са разработили нови седалки, вдъхновени от удобните кресла. Задните седалки са с регулиращ се до 27 градуса наклон на облегалка и щедро място пред коленете.
Новият кросоувър на "Ситроен" е дълъг 4.50 метра, широк 1.84 м, висок 1.67 м и има междуосие от 2.73 м. Колата предлага минимален багажен обем от 482 литра, като вратата на багажника се отваря без ръце, след прокарване на крак под задната броня.
"Ситроен" връща фокуса върху комфорта
Ситроен
Приборно табло е дигитално, като данните се извеждат на екран с размер 12.3-инча. Дисплеят на мултимедията е 8 инчов.
Сигурността на пасажерите в "C5 Еъркрос Ес Ю Ви" e гарантирана от набор от камери, даващи пълен обзор на зоната около автомобила. Сред асистиращите системи присъстват още сигнализация на автомобил в мъртвата зона на огледалата и предупреждение за напускане на избраната лента на движение. И при двете системи е предвидена възможност за коригиране на траекторията на автомобила, ако има риск той да се удари в друго превозно средство.
"Ситроен" връща фокуса върху комфорта
Ситроен
Новият модел на "Ситроен" ще се предлага с богата гама мотори. За сега обаче има данни само за бензиновите, които са предвидени основно за пазара в Китай. Става дума за агрегати с мощности 165 и 200 конски сили.
Кросоувърът ще може да се поръча и като зареждащ се от контакта хибрид, какъвто до момента "Ситроен" няма. Хибридната система ще използва бензинов двигател с 200 конски сили и два електромотора, като така задвижването ще е 4х4. Общата мощност ще е 300 конски сили, което прави модела най-мощният сериен "Ситроен", правен някога.
"Ситроен" връща фокуса върху комфорта
Ситроен
Хибридът ще може да се шофира в четири режима – изцяло електрически, като само на ток ще се изминават до 60 километра, хибриден, комбиниран и 4X4. Версиите на "C5 Еъркрос Ес Ю Ви" с предно предаване ще ползват позната система за контрол на сцеплението, която чрез прехвърляне на въртящ момент между лявото и дясното колело, гарантира проходимост близка до тази на класическите офроудъри с 4Х4 задвижване.
Сред оборудването ще присъства и функцията за подпомагане на спускането по наклон. При нея водачът задава скоростта, която иска да се поддържа, докато слиза по склонове, като след това му остава само да насочва автомобила в желаната посока чрез волана. Управлението на газта и спирачките се поема от електронния мозък на колата.