През 2017 г. България отбелязва десета година на участие в надпреварата "Шел Еко-маратон Eвропа". В нея се включват ученици и студенти от цял свят, които разработват автомобили, изминаващи максимум дистанция с минимум енергия.
Тази година България отбелязва десета година на участие в надпреварата Шел Еко-маратон Eвропа. В нея се включват ученици и студенти от цял свят, които разработват автомобили, изминаващи максимум дистанция с минимум енергия. Идеята за състезанието се заражда още през 1939 г., когато двама служители на Шел в САЩ правят приятелски облог кой ще измине най-дълго разстояние с най-малко количество гориво. От тогава състезанието се е разпространило на още два континента. В Европа състезанието започва през 1985 г. с 25 автомобила на стартовата решетка, а днес е вече надпревара с над 4000 студенти от над 30 страни на Стария континент.
Тази година състезанието е от 25 до 28 май в Лондон, а снощи бяха представени колите на седемте български отбора, който ще участват. Три от тях дебютират в екоралито.Сред дебютантите е тимът на Русенския университет, който залага на прототип на автомобил, задвижван с водородна клетка.
От Русе идва и тима от ученици от Професионална гимназия по механотехника. Те също участват за първи път.Професионална гимназия по транспорт и транспортен мениджмънт в Казанлък е третият дебютант.
Сред основните български участници през годините са студентите от Технически университет – София и Технически университет – Варна.През 2013 г. в надпреварата се включва трети български отбор – този на учениците от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Н.Й. Вапцаров" от град Чепеларе, а през 2014 г. – отборът на Русенски университет "Ангел Кънчев". Технически университет – София е най-успешният български участник в Шел Еко-маратон Европа. От 2008 г. насам отборът се състезава в категория "градски тип", защото според студентите тази категория има огромен потенциал за иновации. Сред постиженията на отбора ТУ-София са 4-то място в Шел-еко маратон Европа през 2011 г. с автомобил с горивна клетка с водород (63 км с 1 кВтч),През 2012 година тимът е втори с електромобил с plug-in батерия (188.5 км с 1 кВтч), Година по-късно студентите от софийския университет отново са втори с автомобил с водородна горивна клетка, повтарят постижението си и през 2015 г. Студентите на Технически университет –Варна още през 2010 г. постигат трето място в категория "прототипи", задвижвани от пропан-бутан. През 2015 г. те са шести в категория "градски тип" автомобили, задвижвани с бензин, като изминаха 105 км с 1 л гориво.