"Нисан" Х-Trail получи 2-литров турбодизел

Три години след дебюта си "Нисан" Х-Trail се сдоби с нов 2-литров дизелов двигател. Новият мотор развива мощност 177 конски сили и има 380 Нм максимален въртящ момент. С новия агрегат "Нисан" Х-Trail вече може да предложи на клиентите си най-търсената у нас комбинация от дизелов двигател, автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите кола 4х4.
В случая автоматичната трансмисия е безстепенна вариаторна, която в "Нисан" наричат Xtronic CVT. Автоматичната трансмисия има 7 виртуални предавки, които могат да се сменят ръчно чрез селектора на централния тунел.

Новият 2-литров двигател може да се комбинира и с 6-степенна механична скоростна кутия, също с двойно задвижване. Системата 4х4 в "Нисан" Х-Trail се нарича All-Mode 4x4-i и дава възможност на водача да избира чрез въртящ се бутон на централния тунел един от три режима на работа.
При първия режим 2WD тягата се предава само към предните колела за максимална ефективност и за икономия на гориво. Този режим е подходящ за суха настилка, когато не е необходимо допълнително сцепление. В режим AUTO електрониката постоянно следи и регулира автоматично баланса на въртящият момент между предния и задния мост, осигурявайки най-доброто сцепление.

Режимът LOCK може да се включи при скорост до 40 км/ч, при което тягата от двигателя се разпределя поравно (50:50) между осите. Този режим е за движение извън пътя в кални коловози, в пресечени местности или при прекосяване на реки.
Благодарение на мощния 2-литров турбодизелов двигател и системата All-Mode 4x4-i, "Нисан" Х-Trail може да тегли прикачен товар с тегло до 2000 кг при модела с 6-степенна механична скоростна кутия и до 1650 кг при версията с автоматичната трансмисия CVT, което го превръща в подходящ за теглене на каравани и лодки.

С новия 2-литров турбодизелов двигател, в комбинация с автоматичната скоростна кутия и задвижването 4х4, "Нисан" Х-Trail е станал още по-атрактивен и се очаква да привлече нови клиенти. Новият мотор осигурява по-динамично ускорение както при потегляне от място, така и при изпреварване с ограничена видимост. Благодарение на големия въртящ момент, автоматичната трансмисия CVT се държи не като типична вариаторна кутия, а много наподобява на автоматик с хидравличен преобразувател.
Освен това автоматичната трансмисия осигурява голямо удобство при придвижване в града, където не се налага да се превключват предавки. С новия мотор "Нисан" Х-Trail не среща никакви затруднения и извън пътя, тъй като по-голямата тяга му помага по-лесно да се справи с препятствията.

Във външния вид на "Нисан" Х-Trail не са настъпили промени. Моделът предлага комфортен интериор за 5 или 7 пътници, като 7-местната версия има възможност за ползване на данъчен кредит. Новият двигател се предлага само в най-високото ниво на оборудване "Ултимейт", като с 4х4 и 6-степенна ръчна кутия цената е 69 680 лева, а версия с автоматична трансмисия и 4х4 е 72 380 лева.
Нивото "Ултимейт" включва богато серийно оборудване, като електрическа врата на багажника, електрически отварящ се панорамен покрив, кожена тапицерия с двоен шев, LED интериорно осветление и черна гланцова облицовка с метални акценти, подгряване на предните седалки и мултимедийна система със 7-инчов сензорен екран, която включва цифрово радио, Bluetooth и др. За сигурността на пътниците "Нисан" Х-Trail е оборудван с всеобхватна гама от модерни и интелигенти системи за безопасно управление, сред които система от 4 камери за по-лесно маневриране и паркиране.
