"Хюндай Кона" претендира, че задава стандартите при компактните кросоувъри
Пазарът на компактни кросоувъри расте неудържимо, като "Хюндай" става поредната марка, която стъпва на него. С "Кона" корейците твърдят, че задават стандартите в сегмента, по отношение на вътрешното пространство, комфорта, системите за сигурност и дори дизайна. Сред отличителните черти на автомобила са футуристичните фарове със светодиодни светлини и възможността купето да е издържана в различна цветове за долната и горната част.
Нова платформа за повече пространство
Автомобилът е качен на нова платформа, създадена специално за новото поколение кросоувъри на "Хюндай", като е помислено за поставяне на агрегатите по начин, който намалява минимално вътрешното пространство.
Крайният резултат е модел с дължина 4.17 метра и най-обширното вътрешно пространство в класа. Задните седалки са с разделена на две части облегалка, при сгъването на която се получава равен под. Багажникът пък е на две нива.

При оформлението на салона основно внимание е обърнато на ергономията. Всички основни настройки се правят през реагиращия на допир дисплей в средата на арматурното табло или чрез физически бутони. Размерът на екрана на мултимедията е 5, 7 и 8 инча.
Всичко най-добро като системи за сигурност
Системата за забавление на "Кона" позволява пълна интеграция на смартфон, така че огледален образ от дисплея на телефона да се извежда на екрана в колата. Моделът е и сред първите в класа, разполагащ с подложка за безжично зареждане на телефон, ако устройството е снабдено с такава функция.

По отношение на системите за сигурност "Кона" предлага всичко най-съвременно, като предупреждение за опасност от удар в предното превозно средство, с възможност за самостоятелно спиране при нужда, сигнализация за непреднамерено напускане на избраната лента на движение с коригиране на траекторията на колата и аларма за автомобил в мъртвата зона на огледалата.
Отношение към безопасното шофиране има и хед-ъп дисплеят, на който на нивото на очите се извежда полезна информация, свързана с пътуването – скорост, инструкции от навигацията, различни предупреждения и т.н.
Двигатели за всеки вкус
Новата платформа на "Хюндай Кона" осигурява висока позиция на седене и голям клиренс. Автомобилът ще разчита на турбо бензинови мотори с малък работен обем и икономични дизели.

Най-скромният двигател е с три цилиндъра и работен обем един литър. Неговата мощност е 120 конски сили, а въртящият момент 172 Нм. С този двигател "Кона" се ускорява до 100 км/ч за 12 секунди.
Следващият по мощност бензинов двигател е двулитров, работещ по цикъла на Аткинсън, като предлага 149 конски сили и 179 Нм въртящ момент. Той се комбинира с автоматична скоростна кутия и осигурява спринт от място до 100 км/ч за 10 секунди.
Третият бензинов мотор е 1.6 турбо със 177 коня и 265 Нм. Той се комбинира със седемстепенен автоматик с двоен съединител. Така конфигуриран "Кона" е най-пъргав, като се ускорява от място до 100 км/ч за 7.7 секунди.
С различни режими на шофиране
Дизелът е 1.6 литров. Независимо от мотора, "Хюндай Кона" ще може да се поръча със система за промяна на настройките на основните възли и агрегати в три режима – нормален, еко и спортен. В спортен режим например, автоматичната скоростната кутия превключва при по-високи обороти, а воланът става по-тежък.

"Хюндай Кона" ще е сред малкото компактни кросоувъри, който ще могат да се поръчат освен с предно предаване и със задвижване 4Х4. Тук е моментът да припомним, че при модели на "Рено", "Пежо", "Ситроен", "Форд" и други няма такъв избор.
Вдъхновен от комиксов герой
Любопитна подробност е, че версиите с предно и задно предаване имат различно окачване на задния мост. "Хюндай Кона" ще се предлага и в специална версия, вдъхновена от комиксовия герой на "Марвел" Железния човек. Автомобилите от нея ще са с 4 см по-широки, ще имат различно оформление на фаровете и стоповете и ще са качени на 19 цолови джанти, в средата на които ще е маската на героя.
В България "Кона" ще дебютира вероятно през септември. На първо време производството ще е в Корея.