Най-компактният кросоувър на "Сеат" ще е първият с версия на метан

Концернът "Фолксваген" продължава с интересната си политика да атакува сегмента на най-компактните кросоувъри с модели на дъщерните си брандове, вместо с основния, като лансира и "Сеат Арона". С пускането на автомобила испанската компания продължава най-мащабната продуктова офанзива в своята история, като това е трети нов модел за годината, след "Леон" и "Ибиса".
Следващата година пък ще излезе новият голям кросоувър на "Сеат", който ще е технологичен близнак на "Шкода Кодяк". Плановете на испанската компания са да пуска по един нов модел на всеки шест месеца, в следващите две и половина години. За периода 2015-2019 година ще бъдат инвестирани 3.3 млрд евро в нови продукти, уточняват от компанията.

"Арона" се позиционира под "Атека" в гамата на "Сеат", като има дължина от 4.14 метра, или с почти 8 см повече от Ибиса. Автомобилът попада в сегмента на най-компактните кросоувъри, който е пораснал четири пъти от 2015 година насам.
На първо време "Арона" ще излезе на пазара с три бензинови и два дизелови мотора. Базовият агрегат е трицилиндров бензинов с работен обем един литър и мощност 95 конски сили. Той ще се комбинира с петстепенна механична скоростна кутия.
Същият като обем и конфигурация двигател ще се предлага и с още две мощности – 115 и 150 конски сили. И двата ще се оборудват с шестепенна механична скоростна кутия, а по-маломощният и с автоматична трансмисия с двоен съединител.

Дизелите ще са 1.6-литров с 95 и 115 конски сили, като скоростните кутиите ще са петстепенна механична или седемстепенна с двоен съединител, а за втория шестепенна механична.
В средата на следващата година ще се появи версия на "Арона" с еднолитровия двигател с 90 конски сили на метан, като това ще първо подобно предложение в сегмента.
Новият кросоувър на "Сета" ще може да се оборудва с всички системи за сигурност, познати от останалите модели на испанците. Става въпрос за предупреждение за удар в предното превозно средство, адаптивен круиз контрол с функция за автоматично спиране и потегляне, сигнализация за умора на водача и система за задействане на спирачките при катастрофа, така че да се избегне последващ удар.

На разположение са също предупреждение за автомобил в мъртвата зона на огледалата, асистент за задържане на избраната лента на движение и система за автономно паркиране. "Арона" ще разполага и с подложка за безжично зареждане на смартфон, която ще усилва и сигнала, като ползва антената на покрива и система за безключов достъп.
Мултимедията използва осем инчов реагиращ на допир дисплей и е предлага интеграция на смартфон чрез Apple Car Play, Android Auto и Mirror Link. По отношение на озвучаването ще има и версия, подготвена от BeatsAudio на д-р Дре, със шест говорителя и мощност от 300 вата.

"Сеат Арона" излиза на пазара в четири нива на оборудване - Reference, Style, FR и Xcellence. Спортното изпълнение FR ще е снабдено със система за промяна на настройките на волана, ходовата част, асистиращите системи и т.н. в три режима - нормален, спортен, еко и индивидуален.
"Арона" ще дава и огромни възможности за персонализация, като в различен цвят могат да са покрива и A и С – колоните на купето. Това дава възможност за 68 различни цветови комбинации.
