"Дачия" планира да пусне най-евтиния електромобил на европейския пазар

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 827 Неутрално

    На 50 години съм и никога не съм мечтал за най-евтиния автомобил.
    Искал съм най-скъпия!

  2. 2 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Щом става дума за най-евтиния електромобил, без съмнение става дума за някоя градска сапонерка, или някой олекотен вариант на "Сандеро".
    Във всеки случай автопроизводителите сериозно се готвят за промяната.

  3. 3 Профил на Чарли
    Чарли
    Рейтинг: 1294 Любопитно

    На 50 години съм и никога не съм мечтал за най-евтиния автомобил. Искал съм най-скъпия!
    —цитат от коментар 1 на yavooor



    До коментар [#1] от "yavooor":

    Разбира се. Баце ще ти пусне една обществена поръчка и ти ще си купиш най-скъпия автомобил, дизел, нали? :-)

    Russia delenda est ---- Путин kiss май ЕС! ----- www. деньги .ru.net :-)
  4. 4 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Заглавието по-скоро трябва да бъде " Рено подготвя да пусне евтина електрическа Дачиа". Браво, дано да стане и държавата ако даде 7 500 лева дотация за всяка електрическа кола и цената пада на 22 000 лв, с разход от 2 лв на 100 км и не забравяйте, че това е кола без скорости, т.е. автоматик.

  5. 5 Профил на neut СУПЕР
    neut
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Амбициозни намерения

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на Бо По
    Бо По
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Най-евтиния и респективно най-скапания :)

  7. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално



    Значи споменатите в статията цени са само за закупуването на автомобил без батерия, защото както знаем при Рено батерията не се купува, а се взима под наем.

    Трябва да им кажеш колко километра ще правиш на година и те съответно ти дадат цена за месечнен наем от няколко десетки евро.

    С даването на батерията на лизинг или под наем, автомобилостроителите искат да си осигурят постоянни приходи.
    Тоест те + енергоснабдителите ще заместят петролните корпорации, касиращи за горива и масла при двг.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  8. 8 Профил на ilev1940
    ilev1940
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Разни многознайковци опитват да се подиграват и омалаважават Дачия, но трябва да им напомня, че от близо половин век румънците произвеждат и продават в Европа и света стотици хиляди Дачии, а в БГ оакаха вси.ки опити за производство на коли!! Е, за това тук ни дават само да правим евтини и трудоемми части като ел.снопове за колите ....за друго .....не ставаме !! Е, за обслужване на хотели и молове....да това можем !!!!

  9. 9 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 458 Любопитно

    На тази цена батерията сигурно ще бъде за не повече от 100 км.
    И вече срещу доплащане на още 15000 евро получавате още 100 км. пробег, което е минимума за някаква практичност.

  10. 10 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 458 Неутрално

    На 50 години съм и никога не съм мечтал за най-евтиния автомобил. Искал съм най-скъпия!
    —цитат от коментар 1 на yavooor


    Ти го карай на мечти и си живей с "това ми се иска", пък ние през това време ще живеем истински, макар и с евтини автомобили!

  11. 11 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 120 Неутрално

    На 50 години съм и никога не съм мечтал за най-евтиния автомобил. Искал съм най-скъпия!
    —цитат от коментар 1 на yavooor


    Точно затова продължаваш само да си мечтаеш за скъпите неща....

  12. 12 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Значи споменатите в статията цени са само за закупуването на автомобил без батерия, защото както знаем при Рено батерията не се купува, а се взима под наем. Трябва да им кажеш колко километра ще правиш на година и те съответно ти дадат цена за месечнен наем от няколко десетки евро.С даването на батерията на лизинг или под наем, автомобилостроителите искат да си осигурят постоянни приходи.Тоест те + енергоснабдителите ще заместят петролните корпорации, касиращи за горива и масла при двг.
    —цитат от коментар 7 на Ф.Нинов


    Батерията на Рено от доста време се продава заедно с автомобила.Цените по-горе са на автомобил Рено с батерии, включени в цената..

  13. 13 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ф.Нинов":

    Искаш да кажеш, че цитираните в статията цени на Рено:
    "У нас "Рено" предлага още колите на ток "Зое", което е с размерите на "Клио" и струва поне 57 900 лева, и лекотоварното "Рено Канго" ZE, продавано за поне 56 990 лева.",
    са цени на автомобили без батерия??? Не го вярвам - че какво в една електричка може да струва 57 хиляди???

  14. 14 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Няма да е най-евтиният.

  15. 15 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не зная но на мен тези ми изглеждат на победители в надпреварата с Мъск, поне към момента.
    Последния се чуди кога ще има сто тестови електроатомобила от нисък клас, а тези вече са доставили стотици хиляди, които са си в редовно производство.

    Модератора е неадекватен!
  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#12] от "Само Левски":

    Цъ.
    Това не е вярно.

    Във ФРГ купуваш електромобила Рено + плащаш месечен наем за батрията.

    Ето линк от самата ценова брошура на Рено.
    За да ти дадат цена - трябва да попълниш формуляр кой си: http://bit.ly/2uOLWlf

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#13] от "cristo_n":

    Ами идете на уебсайта на Рено България и вижте какви оферти ще направят и дали батерията е вкл. в 57 бона или не?

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  18. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#12] от "Само Левски":

    Ето цени в Германия:
    Renault ZOE LIFE mit Z.E. 40 Batterie UPE zzgl. Überführung ab 25.200 € zzgl. ab 69 € Batteriemiete*

    ** Zzgl. eines monatlichen Mietzinses von € 69,- bei einer jährlichen Mindestlaufzeit von 7.500 km. Das Fahrzeug wird nur verkauft bei gleichzeitigem Abschluss eines Mietvertrags für die Antriebsbatterie mit der Renault Bank.

    https://www.renault.de/modellpalette/renault-modelluebersicht/zoe.html

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  19. 19 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 120 Неутрално

    100 км. пробег, което е минимума за някаква практичност.
    —цитат от коментар 9 на cristo_n


    Ами всъщност не. Живея в малък град, 10хил жители, имам малък бизнес и 2 баничарки.
    Едната я карам аз, и не мога да направя повече от 50км дневно.
    Трябва ми да отида на работа, 3-4км, после до Еконт и да обядвам, още 4-5км, следобяд още 10км въртене и се прибирам вечер, още 3-4. Всичко 20-30км, ако отскоча до съседният град, стават около 50-60км.

    Такава, евтина кола би била идеална за мен. Имам възможност и желание да поставя 20-40м2 панели на покрива на цеха.

  20. 20 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 120 Неутрално

    И по дяволите, да ги пускат тези коли по-бързо, искам да допринеса повече за чиста околна среда, а дизелът е едно от нещата, което много ме притиснява.

  21. 21 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#12] от "Само Левски":
    До коментар [#13] от "cristo_n":

    Значи трябва да се коригирам.
    В България, Рено продава електромобила с батерията, което е супер.

    Ниво на оборудване
    Двигател и батерия
    Код версия
    Life
    R90 Normal Range
    LIFEMB 17 P
    57 990 лв.

    Life
    R90 Long Range
    LIFEMB 17 RP
    63 990 лв.

    Intens
    R90 Normal Range
    INT MB 17 P
    60 990 лв.

    Intens
    R90 Long Range
    INT MB 17 RP
    66 990 лв.

    https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/BG/Pricelists/Pricelist_ZOE_11_04_2017.pdf

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  22. 22 Профил на Росен    съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#20] от "destino":

    Нямаш нужда от електоромобил за да не цапаш природата.

    Тон и половина кола се движи с ШЕСТ лева за 100 км. смесено градско и извън градско при 20% от времето и с включен климатик.
    МЕТАН е отговора.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  23. 23 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 346 Весело

    До коментар [#22] от "Росен (Путлер капут)":

    Сакън, не споменавай газовете на путин. Ако имаш предвид американски втечнен, това е друго!

  24. 24 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 346 Весело

    До коментар [#21] от "Ф.Нинов":

    Чудесно, айде юруш! шейсет бона кво му плащаш!

  25. 25 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Разни многознайковци опитват да се подиграват и омалаважават Дачия, но трябва да им напомня, че от близо половин век румънците произвеждат и продават в Европа и света стотици хиляди Дачии, а в БГ оакаха вси.ки опити за производство на коли!! Е, за това тук ни дават само да правим евтини и трудоемми части като ел.снопове за колите ....за друго .....не ставаме !! Е, за обслужване на хотели и молове....да това можем !!!!
    —цитат от коментар 8 на ilev1940


    А някои се подиграват на сънародниците си без да знаят, че Рено през 1966 сключи договор с България и от 1968 до 1970 произвеждахме Булгаррено и Булгаралпин.

    http://www.168chasa.bg/article/1175295

    От 1970 руснаците започнаха да правят Лада и нашите верноподнически разтуриха завода в Пловдив.

  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#24] от "ban":

    ами учените от БАН трябва да изчислят първо разликата м/у цените на новия електромобил и новия бензинов Рено Клио.

    После да сметнат за 100 хил км. разликата за гориво и масла спрямо разходите за ел.енергия.

    След това разликата в разходите за поддръжка.

    Накрая да сметнат бъдещата стойност на първоначлните разходи (сл. 5 год), ползвайки формулата за future value както и остатъчната стойност на двата автомобила.... и накрая да теглят калема.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  27. 27 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ф.Нинов":

    Това е така.
    Освен този похват, в Белгия практикуват "застраховка батерия" - плащаш месечно примерно по €75 с идеята след години да ти помогнат да си платиш новите батерии, които неизбежно са се амортизирали...
    На пракрика електромобилът излиза по-скъп от такъв с ДВГ (при масовите нива на пробег).

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  28. 28 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 346 Любопитно

    Аз лично съм скептичен към подобни гръмки маркетингови изцепки на Рено.
    Когато се появи електрическата Дачия ще се окаже, че споменатата цена не вклщчва дори седалка за шофьора...
    Ходил съм да питам за двуместното "Туизи" в близкия дилър, подмамен от цената бърху билбордовете, дето бяха налепили из града... Изненада! Вратите били ОПЦИЯ !!! И като се почна едно добавяне и смятане... то излезе на цената на Smart!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#27] от "Торбалан":

    в България обаче от една страна Zoë е 7 хил. лв. по-скъпо от ФРГ, но батерията е вкл. в цената, което показва колко по-ниски са цените на новите автомобили като цяло.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  30. 30 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#22] от "Росен (Путлер капут)":

    При метана, освен газовете имаме всички други недостатъци при ДВГ: ремъци, филтри, масла, картери, радиатори, ниско КПД, турбини, ОС, и т.н.
    Мисля, че от Рено-Нисан искат да повторят успеха на Дачия.
    Имат технологиите, просто трябва да го направят на евтина цена.

  31. 31 Профил на Росен    съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#23] от "ban":

    Всъщност Путлер само го препродава. Казахстан е източника обикновено.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  32. 32 Профил на Росен    съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#30] от "destino":

    Метана е само за двигатели 100 коня или повече.

    Шумен София е под 18 лева вече.

    Сигурно ще успеят с "Дачия".
    Ниският пробег на електричките въобще не е драма. Аз покрай 9-те години на метан съм свикнал.
    130 км. градско и към 200 извънградско.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  33. 33 Профил на Росен    съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#28] от "Торбалан":

    За Дачията директно в Румъния. Никакви представители в България дори и да са румънци.
    Директно в завода.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  34. 34 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#12] от "Само Левски":

    Той е прав.В Германия е така! Питал съм.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  35. 35 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#19] от "destino":

    Пробег 100-150 км, двуместен автомобил, кожен салон и навигация... и много други екстри. Цената е близо до тази, за която говорят Дачия. И вече се движи в Европа. Скоро и у нас.

  36. 36 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#19] от "destino":Пробег 100-150 км, двуместен автомобил, кожен салон и навигация... и много други екстри. Цената е близо до тази, за която говорят Дачия. И вече се движи в Европа. Скоро и у нас.
    —цитат от коментар 35 на truly


    И що е то?

  37. 37 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#33] от "Росен (Путлер капут)":
    За една кола в завода? И генералния директор на завода ще те чака с чиния мамалига на входа на Миовени ...

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  38. 38 Профил на Стефан СУПЕР
    Стефан
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Tesla car battery production releases as much CO2 as 8 years of gasoline driving!

    Някои хора още се заблуждават, че може да се изгирае природата, е не може. Всичко това в момента е политика и нацкване между фирмите, а вие кълвете като шарани. Цената на една електричка е мин. 3 пъти над еквивалентна с ДВГ а природата е натоварена с СО2 като за 8 години експлоатация на ДВГ още преди батерията да е напуснала завода. Щели дазабранят дизела през 2040 г. ама друг път. Тировете на какво ще се движат, корабите, и т.н. Въобще цяблата тази работа с глобалното затопляне е като вица за паяка: един учен сложил паяк на масата и кала ХОДИ и паяка тръгнал,после му откъснал краката и казал ХОДИ и паяка стой на място, от което заключил, че ушите на пяка са в краката. Така е и с глобалното затопляне, който каже че такова нещо няма, е еретик, спира му се финасрирането и т.н. защото уважаеми шарани, глобалнотжо затопляне е двигателя на икономиката, иначе няма нужда от солари, ватърни турбини, ел. коли и т.н. всичо щеше да е в застой. Между другото някой да се сеща, че глобалното затопляне дойде след край на студената война, защото трябваше да има нещо, което да подържа състоянието на страх и да движи икономиката разбира се. И не че няма затопляне на климата, но антропогенния фактор е силно надценен.

  39. 39 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    секи 4ти км

    Топлофикация планира да пусне на евро пазара най-скъп смарт парномобил!

    пп
    Cheap is cheap. Неизбежен фалит:
    "Дачия планира да пусне на евро пазара най-евтин електромобил"

  40. 40 Профил на ППДБ сами срещу ГЕРБ-НовоНачало КЛУБ
    ППДБ сами срещу ГЕРБ-НовоНачало
    Рейтинг: 1285 Неутрално

    добрата новина е, че сички производители на коли се насочват сериозно към електрическите

    след 10 години едва ли ще се ползва руско-арабското горивце

    като си облепиш къщата със соларни панели и горивото ще ти е безплатно :)

    ПРОДЪЛЖАВАМЕ ПРОМЯНАТА - ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ са единственият шанс за НОРМАЛНА И УСПЕШНА ЕВРОПЕЙСКА ДЪРЖАВА
  41. 41 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 346 Любопитно

    До коментар [#29] от "Ф.Нинов":

    Много съм любопитен с какви акцизи ще натоварят европейците водорода https://ssl.toyota.com/mirai/fcv.html ...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  42. 42 Профил на pesheff
    pesheff
    Рейтинг: 919 Любопитно

    От кога Дачия е пак румънска компания?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  43. 43 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#42] от "Пешката":

    Винаги е била румънска компания, просто сега собствениците не са румънци, а французи, компанията продължава да си е румънска.

    Модератора е неадекватен!
  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  46. 46 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Браво на Франция. Дано навсякъде в Европа до 20-30г. са забранени дизелите и старите банзинки.

  47. 47 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 627 Любопитно


    "Плановете са първият електромобил на ток да е готов до две-три години".
    Много интересно.Вероятно авторът е виждал и други видове електромобили- на въглища,на спирт,на дърва,на нафта,на слама.Ученото си е учено,надявам се,че в някой от бъдещите броеве ще сподели и с нас по-простите тези типове електромобили и производителите им.

  48. 48 Профил на Росен    съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#37] от "kasko":

    Приятел така си купи. Верно, че не беше една "Дачия", а две. Джипа и пикапа.
    И си ги поръча с някои само екстри и цената падна доста.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  49. 49 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#48] от "Росен (Путлер капут)":

    Джипа и пикапа са с право на данъчен кредит , т.е румънците ще му ги продадат без ДДС ако купувачът е българска фирма , а не физическо лице.Един вид ако плаща кеш ще спести за момента 8-9 хиляди . Иначе няма логика заводът да продава директно на единични клиенти и да си прецаква местните дилъри които продават с хиляди.
    Иначе най-евтиният модел на Логан у нас е 14300 с ДДС , в Румъния е 6950 евро -13 630 лв.
    За за шестотин лева разлика не виждам смисъл , разходите ще я изядат.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  50. 50 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3647 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ф.Нинов":
    "Значи споменатите в статията цени са само за закупуването на автомобил без батерия, защото както знаем при Рено батерията не се купува, а се взима под наем.

    Трябва да им кажеш колко километра ще правиш на година и те съответно ти дадат цена за месечнен наем от няколко десетки евро."
    ====================
    Знам, че съм позакъснял с отговора, но пътувах.
    Какво излиза, че за посочената цена мога да си купя нещо, дето не върви? Така ще ме накарт да си търкалям ДВГ-то до последния възможен ден.

    Еретик
  51. 51 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#19] от "destino":

    С изминаване на 20 км. на ден в твоя малък град, няма как да ти е икономически изгоден електромобил - при малък пробег няма как с евтиния ток да избиеш цената на придобиване!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #