За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
calc
Рейтинг: 180 НеутралноС това нящо можем ли да пренесеме чувалчета с картофи, пипер, доматки и др. благинки? Или некоя кака с найсе куфара? Сигурно ще ги навържат на детско влакче.
pag
Рейтинг: 294 НеутралноС една дума - скучен.
Culus capitem delitПо-добре с градския транспорт......
lz2
Рейтинг: 2346 НеутралноПреходни модели както винаги, преди да се появи наистина нещо революционно.
ПравописА е поле за изява на неграмотните!S
Рейтинг: 2217 НеутралноКакви ще са самолетите на бъдещето като свърши евтиния петрол?А тракторите и те ли на ток ще се движат?
Волният Ибрик
Рейтинг: 122 НеутралноЗащо всички електрички светят като дискотека? Защото носят толкова ток, че се чудят какво да го правят ли?
Иво
Рейтинг: 3275 ВеселоИзглежда много футуристично, но това е и идеята. :-)
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Deputat 241
Рейтинг: 2627 РазстроеноНе става.
УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.Определено.
При тия прозрачни врати как да правиш секс?...
Лео
Рейтинг: 1141 НеутралноИдеята за "споделен" все повече започва да придобива смисъл, когато не можеш без зареждане да пътуваш Варна-София, обаче може на Търново просто да смениш колата.
penetrating
Рейтинг: 5943 НеутралноПостоянно в движение за електрически автомобил звучи футуристично :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertDr_Doolittle
Рейтинг: 1203 НеутралноСподелен, а ?
http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/Бъдещето му просто свършва в циганската маала...
edin slep
Рейтинг: 803 НеутралноСъгласен съм, ако се движи в някой студентски кампус (на запад, а не нашенския ст. град) или в парка на някой голям завод, изследователски център и изобщо - затворена среда.
preklara raraЩе трябва да променим изцяло градската среда, за да има смисъл от такива возила.
Е да, хубаво е да купим 5-6 на нашите депутати. Веднъж стоях около 30 минути до задния вход на парламента и гледах как 2 служебни автомобила качваха 2-3 депутати, возеха ги цели 200 метра по права линия до някогашния партиен дом и се връщаха.
Тогава се чудех що за тюфлек трябва да си, за да те мързи да идеш в един хубав - слънчев и прохладен ден от Парламента до кабинета си на 3 минути пеша или 5 за жена с токчета, през хубави парк по улица Московска. Да де, депутат.
valtoro
Рейтинг: 580 НеутралноПрекалено футуристичен, и малко практичен !!!
tiger
Рейтинг: 180 НеутралноСподелен, електрически и автономен... От всичко това само "електрически" може би има някакъв смисъл и то при положение, че цялата инфраструктура както и степента на развитие на технологиите прави такъв автомобил достатъчно функционален. В момента дори в далеч по-развити страни тези условия не са налице. Как да си купя електрически автомобил, който нито мога да зареждам където пожелая, нито за самото зареждане се случва достатъчно бързо. Да не говорим, че такава малка кола не може да изпълнява основното си предназначение на дълъг път - да вози комфортно хора и багажа им.
Колкото до "споделен", какво трябва да значи това? Аз не искам да споделям личния си автомобил с никого. "Автономен" - не вярвам на тази технология поне до момента. Вече имаше катастрофи с автономни автомобили на Google. Според мен, за да се ползват автономно автомобилите ще трябва да се достигне до съвсем ново ниво на пътната инфраструктура не само като качество, но и като системи за сигурност. На този етап всичко това изглежда като фантастика и ще изисква инвестиции в рамките на трилиони долари. Всичките тези пари могат да се използват за далеч по-необходими и належащи промени, включително и в транспортната индустрия. Защо например не се инвестира в системи, които да засичат опасно поведение на пътя и да санкционират тежко опасните шофьори. Ефектът от нещо подобно би бил в пъти по-ценен от някакви "автономни" и "споделени" сапунерки.
dejmos
Рейтинг: 407 НеутралноЩе се случи в Холандия , Дания ,Швеция ,Германия .... При нас депутатите ,като и кандидатите го приемат като място за секс. Герберска извратения.
Камен
Рейтинг: 944 Неутрално"идеята е постоянно да е в движение, така че да не се нуждае от паркомясто."
Баш така няма да стане, защото сутрин и вечер в час пик има нужда от много повече автомобили, когато хората отиват на работа, а децата на училище. Така че през деня в слабите периоди пак ще трябва да си търси къде да паркира.
А цялата идея за споделени автомобили трудно ще потръгне. Ще пробваш, но след втория-третия път когато ти трябва, но няма свободен, ще си купиш собствен.
Те хората с жена си не могат да споделят един автомобил, та си купуват по 2-3 на семейство, пък с целия град ще го споделят - как ли пък не.
gmalinov
Рейтинг: 760 РазстроеноВажното е да пишем негативни коментари и да покажем на света, че ние, българите не приемаме неговите подканяния за промяна на мирогледа. Нека си простеем в кочинката, в която живеем, а белия свят да си върви напред. Ние си имаме пушещи таралясници навсякъде и така ще бъде още дълги години, с нашия манталитет и мислене...
GMДжелсомино
Рейтинг: 795 НеутралноКато падне големият сняг на зима, това нещо май ще го закъса.
Гласуваш за Борисов, получаваш Пеевски!uq
Рейтинг: 1466 НеутралноТова със споделянето са ПЪЛНИ ама пълни глупости. В София, Варна, Пловдив и във всеки голям европейски град,всяка сутрин хиляди хора пътуват до работа със споделени електрически превозни средства. Казват се метровлакове, трамваи и тролеи. Автомобилът е именно за тези, които не искат да споделят. Нещата са одавна измислени, но разни хипстъри дават "мъдри" идеи и се чудят каква глупост да направят, че да се харесат на други хипстъри и за кратко време да им приберат парите за нещо "фенси" и "екологично" и уж евтино и ефективно, а всъщност- безобразно скъпо и неудобно, което след година две няма да си спомняме.
Ако ви е грижа за екологията, купете си колело и карта за градски транспорт.
инж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 8 ВеселоАма пък товариш до тавана и му казваш къде да го откара ... :-)))
... където 3ма "брат'чеда" с ножовки придават нов смисъл на думата "споделен" ... :-)))
Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "tiger":
До коментар [#18] от "uq":
Пътуването с такси и то ли пълна глупост?!
Защото споделеното пътуване ще е точно това - такси, но без шофьор.
Никой ни Ви кара да си споделяте автомобила. Споделя го някоя фирма.
Няма до го има вмирисаният, кисел и дори пиян шофьор.
Колите ще са чисти, защото, ако някой нещо оплеска нещо, повече няма да види споделена кола, освен ако не плати почистването.
За картофите и туршиите ще има споделени товарни автомобили.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 ЛюбопитноИ като общините забранят използването на лични автомобили в широкия център или наложат някаква висока такса за влизане, какво ще го правит този автомобил?
uq
Рейтинг: 1466 НеутралноДо коментар [#20] от "tie_interceptor":
И в този момент се събуди :) И що ли тогава такситата не са изместили личните автомобили, че има и градски транспорт? Дали само заради киселия шофьор?
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#22] от "uq":
Не са ги изместили в България. Без никакви допълнителни забрани и такси, само ако се следваха немските изисквания за техническите прегледи, поне 3/4 от собствениците на лични автомобили щяха да се откажат от тях...
Ако се утежнят още малко условията за влизане и паркиране в центъра на София, само най-големите тежкари ще останат да карат лични автомобили в града.
Масовият градският транспорт ще е винаги по-едтин от индивидуалния. Няма нужда от такси, когато пътуваш всеки ден по обичайния маршрут до работа, училище, ...
Когато решиш да отидеш официално облечен на концерт, прием, до летището, до гарата с багаж или по маршрут непокрит от градския транспорт, тогава използваш такси.
За съжаление, наистина, това са мечти в нашата страна на тарикати и андрешковци, за които своето е свое, чуждото е общо... Статията беше за Германия, все пак... Там просто ще направят и сега действащата мрежа от споделени автомобили в межа от автономни споделени електрически автомобили.
half truth
Рейтинг: 1075 НеутралноТакси без шофиор. Хубаво. Лошото е, че ставаме все по-мързеливи.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "half_truth":
Освен, че ставаме по-мързеливи, ставаме и прекалено зависими...
Може би, градовете стават някакъв вид организъм или органите на глобален организъм и хората сме само отделни клетки. Колкото по-голям ред и зависимост на отделните клетки, толкова по-добре за целия огранизъм... Е, всичко зависи от тези, които ще са мозъчните клетки. :)
rainbou1
Рейтинг: 766 ЛюбопитноАвтомобилът е отживелица - спешно трябва да променим начина си на живот, ако искаме да имаме шанс за оцеляване, както и да го оставим и за бъдещите поколения.
half truth
Рейтинг: 1075 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "tie_interceptor":
Иначе казано от самостоятелни човешки същества се превръщаме в безмозъчни клетки на организъм ръководен неясно от кого. Това добро ли е или зло?
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#27] от "half_truth":
Какво е добро или зло? Има ли универсално добро?
Аз, примерно, бих предпочел клетките ми да не проявяват твърде много самостоятелно мислене... :)
Уверен съм, че едва ли ги ръководя по най-добрия начин и, все пак, ако не се подчинават на една обща цел, всички умират... и аз оставам без тяло.
Може би универсалният разум се е позапуснал и сега се е захванал да тренира, за да си преведе тялото във форма, а ние да следваме една обща цел...
Каква е тази цел, едва ли е във възможностите на една клетка да разбере...
half truth
Рейтинг: 1075 НеутралноДо коментар [#28] от "tie_interceptor":
Добро е да вършим полезни неща за другите. Добро е да развиваме личността си в морален аспект. Защо това да не е универсално?
Притежаваме личен разум, за да правим личен избор, а не да се групираме зад обща цел без дори да я познаваме. А общата цел трябваше да е опознаването на доброто, а не дълголетието :)
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#29] от "half_truth":
Точно решението, кое е добро за другите и какво е морално, е обект на спорове от хилядолетия... Както и до къде имаме право на личен избор.
На вярващите хора им е по-лесно - служат на бог. На невярващите в бог им е по-сложно с целта... :)
half truth
Рейтинг: 1075 НеутралноЕ да, нека си спорят. Затова аз държа на личния си избор и то без ограничения.