Фоторазказ: Какво повече дава електрическото "Рено Зое"

Рено Нисан България

Фоторазказ: Какво повече дава електрическото "Рено Зое"

С лансирането си през 2012 година електромобилът "Рено Зое" се превърна хит благодарение на разумната цена и практичността, която предлага. Сега автомобилът се оборудва с нова батерия, която увеличи пробега до 400 километра.

  • С лансирането си през 2012 година "Рено Зое" се превърна хит на пазара на електрически автомобили в Европа благодарение на разумната цена и практичността, която предлага.

    До момента колата, която има външните размери на "Рено Клио", е намерила над 50 хиляди купувачи, а в България се предлага от 2015 година, като е намерила 17 купувачи.
    С лансирането си през 2012 година "Рено Зое" се превърна хит на пазара на електрически автомобили в Европа благодарение на разумната цена и практичността, която предлага.<br /><br />До момента колата, която има външните размери на "Рено Клио", е намерила над 50 хиляди купувачи, а в България се предлага от 2015 година, като е намерила 17 купувачи.
  • В началото на тази година "Зое" мина през фейслифт, което е и повод отново да му обърна внимание, след като вече веднъж го бях тествал.

    Отвън промените са трудно забележими, като в тон с традицията на всеки фейслифт се вкарват нови цветове и джанти.
    В началото на тази година "Зое" мина през фейслифт, което е и повод отново да му обърна внимание, след като вече <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2015/11/01/2639971_fotorazkaz_reno_zoe_-_elektricheskata_alternativa_na/" target="_blank">веднъж го бях тествал</a>.<br /><br />Отвън промените са трудно забележими, като в тон с традицията на всеки фейслифт се вкарват нови цветове и джанти.
  • В салона също има нови цветове, а независимо от нивото на оборудване, всяко "Рено Зое" е снабдено със 7 инчов сензорен екран на мултимедията.
    В салона също има нови цветове, а независимо от нивото на оборудване, всяко "Рено Зое" е снабдено със 7 инчов сензорен екран на мултимедията.
  • Голямата промяна при "Зое" е свързана с батерията. Тя е разработена от корейците от LG и при запазен размер, вече съхранява почти два пъти повече електричество (41 срещу 22 киловатчаса).
    Голямата промяна при "Зое" е свързана с батерията. Тя е разработена от корейците от LG и при запазен размер, вече съхранява почти два пъти повече електричество (41 срещу 22 киловатчаса).
  • С новата батерия и благодарение на използването на термопомпа за охлаждането и отоплението, "Рено Зое" вече може да измине до 400 километра, при до 240 км за старата версия.
    С новата батерия и благодарение на използването на термопомпа за охлаждането и отоплението, "Рено Зое" вече може да измине до 400 километра, при до 240 км за старата версия.
  • Подобрена е и системата за зареждане, като тя избира най-подходящия режим за пълнене на батерията, според подаваното напрежение. Идеята е да се използва максимума, който зарядната станция подава.

    Така вече от станция за бърз заряд за час може да се получи електричество за изминаването на 120 километра.
    Подобрена е и системата за зареждане, като тя избира най-подходящия режим за пълнене на батерията, според подаваното напрежение. Идеята е да се използва максимума, който зарядната станция подава.<br /><br />Така вече от станция за бърз заряд за час може да се получи електричество за изминаването на 120 километра.
  • Електромоторът е същият като досега и е разработка на "Рено". Той има мощност от 92 конски сили и максимален въртящ момент 225 Нм.

    Въпреки че ускорението на "Зое" до 100 км/ч не впечатлява (все пак отнема 13.2 секунди), колата е приятно пъргава при потегляне и позволява динамично шофиране в градска среда.

    Електромоторът е същият като досега и е разработка на "Рено". Той има мощност от 92 конски сили и максимален въртящ момент 225 Нм.<br /><br />Въпреки че ускорението на "Зое" до 100 км/ч не впечатлява (все пак отнема 13.2 секунди), колата е приятно пъргава при потегляне и позволява динамично шофиране в градска среда.<br /><br />
  • По време на теста на новия модел, от София до базата на НСА на язовир "Искър", стигнах до заключение, че колата е подходяща и за преходи извън града, където дава сигурност при изпреварване.
    По време на теста на новия модел, от София до базата на НСА на язовир "Искър", стигнах до заключение, че колата е подходяща и за преходи извън града, където дава сигурност при изпреварване.
  • Това, което ме изненада неприятно, беше доста големият наклон в завой. Въпреки поставянето на батериите в пода на колата, не се забелязва особено подобрение на стабилността, заради пониженият център на тежестта.

    Не ми се понрави и доста твърдата возия на "Рено Зое".
    Това, което ме изненада неприятно, беше доста големият наклон в завой. Въпреки поставянето на батериите в пода на колата, не се забелязва особено подобрение на стабилността, заради пониженият център на тежестта.<br /><br />Не ми се понрави и доста твърдата возия на "Рено Зое".
  • Що се отнася до салона, той изглежда доста шик със сините акценти и мотивите от електрически схеми на облегалките на седалките и по арматурното табло.

    Предните седалки са удобни, но отзад ми се стори тесничко.

    Иначе багажният обем е приемлив за сегмента - минимим 338 и максимум 1225 литра.
    Що се отнася до салона, той изглежда доста шик със сините акценти и мотивите от електрически схеми на облегалките на седалките и по арматурното табло.<br /><br />Предните седалки са удобни, но отзад ми се стори тесничко.<br /><br />Иначе багажният обем е приемлив за сегмента - минимим 338 и максимум 1225 литра.
  • "Рено Зое" се предлага на българския пазар и с двата си варианта на батерията. С тази, позволяваща изминавае на до 240 киломтра, цената на базовия модел е 52 990 лева с ДДС.
    "Рено Зое" се предлага на българския пазар и с двата си варианта на батерията. С тази, позволяваща изминавае на до 240 киломтра, цената на базовия модел е 52 990 лева с ДДС.
  • Оборудването на колата с акумулаторите, осигуряващи със 160 километра по-голям пробег, я оскъпява с 6000 лева.

    За сравнение, "Рено Клио", дори с най-високото ниво на оборудване, би струвало не повече от 37 000 лева.
    Оборудването на колата с акумулаторите, осигуряващи със 160 километра по-голям пробег, я оскъпява с 6000 лева.<br /><br />За сравнение, "Рено Клио", дори с най-високото ниво на оборудване, би струвало не повече от 37 000 лева.
  • Разликата от 16 000 лева би могла да се компенсира частично от цената на пробега. При "Зое" изминаването на 100 километра струва между 2.50 и 1.60 лева, в зависимост от това дали се зарежда по дневна или нощна тарифа.

    Все още в София има и станции, на които може да се зарежда безплатно.
    Разликата от 16 000 лева би могла да се компенсира частично от цената на пробега. При "Зое" изминаването на 100 километра струва между 2.50 и 1.60 лева, в зависимост от това дали се зарежда по дневна или нощна тарифа.<br /><br />Все още в София има и станции, на които може да се зарежда безплатно.
  • В същото време с дизелово "Клио", дори ако се постигне разходът на производителя за градски цикъл (4 на сто), същата дистанция ще се измине с гориво за поне 8 лева.
    В същото време с дизелово "Клио", дори ако се постигне разходът на производителя за градски цикъл (4 на сто), същата дистанция ще се измине с гориво за поне 8 лева.
  • Собствениците на електромобили в София пестят и от свободното паркиране в синята и зелената зона, като при престой на колата от 10 часа на ден, могат да се икономисат над 400 лева месечно.
    Собствениците на електромобили в София пестят и от свободното паркиране в синята и зелената зона, като при престой на колата от 10 часа на ден, могат да се икономисат над 400 лева месечно.
  • Електромобилите имат и друго предимство - много по-евтината поддръжка, като липсват смяната на масла и филтри, за които се плащат поне 200 лева годишно.
    Електромобилите имат и друго предимство - много по-евтината поддръжка, като липсват смяната на масла и филтри, за които се плащат поне 200 лева годишно.
  • Що се отнася до гаранцията, за "Рено Зое" тя е 5 години, или 100 000 километра.
    Що се отнася до гаранцията, за "Рено Зое" тя е 5 години, или 100 000 километра.
  • Ако трябва да обобщя, "Зое" е доста добра алтернатива на колите от компактния сегмент, основно за фирмите, които искат да имат "зелен" имидж и да намалят разходите си за ползване на автомобил в градски условия.За да се насочат към колата и частни лица обаче е нужда държавна политика на стимулиране на покупката.
    Ако трябва да обобщя, "Зое" е доста добра алтернатива на колите от компактния сегмент, основно за фирмите, които искат да имат "зелен" имидж и да намалят разходите си за ползване на автомобил в градски условия.За да се насочат към колата и частни лица обаче е нужда държавна политика на стимулиране на покупката.