За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
442
Рейтинг: 514 ВеселоХубавка е, в тях е бъдещето, аз обаче ще изчакам още малко, надявам се белите държави да забранят по техните пътища да се движат автомобили с ДВГ и ние аборигените да доизгорим останалия петрол с някакви ферарита, ламборгинита и нещо от този род.
DS
Рейтинг: 719 Неутрално"не плащат местен данък, който е символичен"
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"хаха,Гоше, ела ми плати данъка - нали е символичен. На автомобил с 110 киловата /като новия Нисан Лийф/ данъка е точно 385.00 лв. в Ивайловград.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноХубав автомобил, но не чак толкова, че да си го мерят с Тесла...
hasmokar
Рейтинг: 305 Неутралнобила баба ти на младини. Купчината ламарина си е друго измерение.
Norman Granz
Рейтинг: 1291 НеутралноТеслата ми харесва повече, но то си е въпрос на вкус.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Читател
Рейтинг: 1291 НеутралноХубава колица. Повече такива по родните пътища, моля!
podhod
Рейтинг: 110 НеутралноДо коментар [#3] от "tie_interceptor":
Здравей!
Нямам идея ,как бих могъл да сравня два различни ел.автомобила.Подскажи малко ,по какво ги разбираш дали е по добър ли ели по зле. 10х!
Индиана
Рейтинг: 418 Неутрално150кс стандартно на това купе, а догодина по-мощен ? Хмм.
quatro_4x3
Рейтинг: 514 ВеселоХубавото е, че вече спорът "ще ги бъде ли или не електричките" става безсмислен и се измества към "коя от ... и ... е по добра". Някои са се изпокрили! Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#7] от "rss":
Никак не е сложно.
- Изминато разстояние с едно зареждане
- Време на зареждане
- Мощност/ускоряване
- Екстри
- Цена
Новият Лийф може да се сравнява с Модел 3. Само в цената е по-добър.
Останалите му показатели са по-слаби.
С Модел С и Х няма електромобил, който да може да се сравнява по технически показатели.
valtoro
Рейтинг: 511 НеутралноКато е най продавана колко струва, или ги е срам да кажат !!!
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#11] от "valtoro":
Всъщност този модел точно не е най-продаваният...
Цената му в Щатите е около $30 000. В ОК започва от £26 400. Тук би трябвало да е поне 60 000 лв, когато се появи...
aussie
Рейтинг: 339 НеутралноСамо не разбрах момента с продаване на излишния ток как става. Предполагам зареждаш от общата (безплатна) станция на пътя и вкъщи врещиш тока в мрежата срещу заплащане :)
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "aussie":
В момента си осигуряваш непрекъснато захранване вкъщи, ако настъпи авария с мрежовото.
Когато навлезе масово технологията, вече няма да има безплатен ток по зарядните станции. Вероятно и акцизът от горивата ще се прехвърли на тока, ако няма яростна съпротива от страна на населението...
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 309 НеутралноОтърваването от ДВГ набира скорост....дано се ускори!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...puknatastotinka
Рейтинг: 123 ВеселоИ защо? Акцизът върху горивата не е ли предназначен за борба със замърсяването? Шишковците из цяла Еврпа ще минат на диета...
caterpillar
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#14] от "tie_interceptor":
Абсолютно !!
Парите от акциз върху горивата са колосална сума. Доколкото си спомням минимумът за ЕС е около 410 Е за 1000 литра бензин. В Германия е 600 и нещо. Откъде ще се дои не ми се мисли.
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноДо коментар [#14] от "tie_interceptor":
Не е точно така. При навлизане на смарт грид системите, цената на тока няма да е фиксирана, а ще се изменя всеки час на съвсем пазарен принцип.
Сега енерго преносните дружества са длъжни да ти изкупят енергията от фотоволтаичния покрив независимо дали им трябва или не.
При смарт грид системата, когато предлагането е повече, отколкото търсенето, цената на енергията ще става по-евтина. По този начин ще се стимулира използването й. Когато има недостиг , например когато не духа вятър и не пече слънце или потреблението нарастне спрямо производството, тогава токът ще е доста по-скъп за този час.
Идеята описана В статията, предполага зареждане на най-ниска цена и продаването на енергията на по-висока. По този начин, освен че собственика на електромобила печели, се разтоварва енергийната система. Също така няма да е необходимо да се плаща на тецове за горещ резерв, които горят въглища и замърсяват околната среда без да произведат и един киловатчас.
Друго предимство е зареждане на фотоволтаичен паркинг, без да се плащат такси за пренос на енергия, а след това ползването на енергията за захранване на дома като се прибереш.
Акциз се слага на стоки които навреждат на здравето . Няма никаква причина да слагат акциз на тока. Могат да сложат акциз само на тока произведен от ТЕЦ или друга замърсяваща технология.
tsvetko_51
Рейтинг: 778 НеутралноАз също мисля, че това е бъдещето, защото освен липсата на газове, тези коли са много по тихи, много по-лесно и плавно е управлението, ускорението в общия случай е много добро и т.н.
Но по отношение на екологията, нещата не са чак толкова еднозначни, защото електроенергията е много хубаво нещо за пренасяне и използване, но за да я произведеш, все още не е най-екологичния процес. Подобна е ситуацията и с необходимите акумулаторни батерии, които освен че са съществена част, са и много големи и тежки и добиването на необходимите метали, обработка, производство и рециклиране, също не са идеални от екологична гледна точка.
Но това е бъдещето и е хубаво, че дупченето на земята в търсене на петролни продукти и съсипването и във времето на извличане ще намалява, а и политическото и икономиеско влияние на държавите-бензиностанции също ще отиде на кино, а напред ще излезат тези със съвременните технологии, т.е. нещата ще си дойдат на място.
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноДо коментар [#19] от "tsvetko_51":
Нима си повярвал в мантрите на петролното лоби?
А знаеш ли че за производството на един литър гориво са необходими 2 киловатчаса енергия. Тази енергия е достатъчна за изминаването на същите километри, колкото с електрически автомобил, ако директно се зареди с тези два киловатчаса без да е необходимо производството на горивото.
С други думи двигателите с вътрешно горене, освен отделените газове от ауспуха, имат замърсяване и допълнително колкото един електромобил.
Ако не се произвеждат горивата, ще остане достатъчно енергия за да се зареждат с нея електромобилите, без да се налага изграждане на допълнителни мощности и преносна структура за електроенергия.
А енергията и замърсяванията от производството на нефт и транспортирането му до рафинериите?
EU defender
Рейтинг: 823 НеутралноХубава кола. Повече такива новини да четем.
The best way to predict the future is to invent it.sasoss
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#12] от "tie_interceptor":
При 10000 евро бонус става 40000 лева, става доста атрактивен за България/Румъния. Плюс бонус паркиране и съм кандидат. При 25000 км годишно икономията би била 2500 лева годишно. При 10 години експлоатация прави 25000 лева икономия. Т.е. реално колата ще струва по 1500 лева годишно, което ми изглежда доста атрактивно. Подръжката предполагам, че е е по-евтина от ДВГ.
Засега реалността е 80000 лева за е-голф и съвсем друг резултат на година.
lol
Рейтинг: 1276 НеутралноСегашната батерия е литиево-йонна с капацитет 40 киловатчаса и осигурява до 380 километра пробег, или с 40% повече от предшественика.
Това им е проблема в момента на електричките, всеки следващ модел е несравним с предишния и старите се обезценяват твърде много и твърде бързо. Може би на някакъв лизинг и после да я върнеш... ама да набия тия пари и след 3 години да е абсолютно остаряла...
bvu38525482
Рейтинг: 213 НеутралноХубаво се минава на ток ама това състезание с конете между производителите не е хубаво. Част от рекламата в статията е "с 40 коня по-мощен от предния модел" ... Не може да продаваш коли по 200-300 коня и да очакваяш безопасни пътища без жертви
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноДо коментар [#24] от "bvu38525482":
Не забравяй че повечето коне ядат повече сено. Nissan Leaf с максимална скорост няма да измине и 100 километра преди да му падне батерията.
Освен това конските сили на един електродвигател са за максималната мощност предполагам. Всеки асинхронен двигател има стартов ток пет пъти по-голям от номиналния.
Максималната мощност може да се ползва само кратковременно без да прегрее двигателя. Именно затова конските сили ти изглеждат в много, но на практика не са.
niakoi_si
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#17] от "caterpillar":
Ще сложат акциз на тока. Ако измислят кола на вода - и на водата акциз. Като вали дъжд, улуци с водомер и те така.
historama
Рейтинг: 623 НеутралноДължина 4,48 чудесен компактен автомобил. Само не разрахме цената му, но надали ще е под 60 000?
niakoi_si
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#24] от "bvu38525482":
Просто е, съвременния добър ДВГ е поне 150 коня за такова купе. Не можеш да очакваш да лансираш електричката с по - лоши динамични качество, защото просто няма да я продадеш.
Иначе реално за 99% от нуждите 30-40 коня са достатъчни. Ако всички наоколо разполагат с по толкова де :) Ама около теб всички са с 150, а ти с 30 - риска за теб е огромен.
niakoi_si
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#22] от "sasoss":
То хубаво, ама откъде да се вземат тия 10000 евро за субсидията. От пенсиите, образованието или от инфраструктурата?
пустиняк
Рейтинг: 162 НеутралноДали е хубава или не е въпрос на вкус, на мен ми харесва. Най-хубавото и на най-гразната електричка, че е на ток и петролните деривати отиват в миналото а с тях и едни окови, които някой се опитва да ни убеди, че понеже са "братски" не са окови!
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!До-ви-жда-не....
sasoss
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#18] от "Ivane":
Малко офтоп - според последните ПР тенденции, в България скоро ще имаме дефицит на електроенергия и съответно цената ще скочи значително. Затова се налага строежа на АЕЦ Белене с много изгодната цена на електроенергията 150 лева или май евро на МВтч. С доклада на БАН в края на месеца, който се очаква като оправдание за прахосване на едни пари, тази мантра ще ни я набиват с интензитет, пропорционален на комисионните покрай строежа.
Jordan Dimitrov
Рейтинг: 316 НеутралноКолкото има възможност да си я купи!
Petleshev
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#18] от "Ivane":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ..."... Сега енерго преносните дружества са длъжни да ти изкупят енергията от фотоволтаичния покрив независимо дали им трябва или не..."!
Аха...! Имаш много поздрави от ЕРП-тата...! Аз съм се пробвал да започна процедура за такова нещо, тоест за поставяне на 30 киловата солар на покрива на административна сграда. Познай, какво се случва...! Реалността е много по-различна от розовите приказки в статиите за електромобили...!
Напуснал Поради ОграниченДостъп
Рейтинг: 213 НеутралноАкциз на енергията от възвръщаеми източници не може да има.
Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шефПроблем ще възникне с пиковите часове в мрежата и почасово сепариране на цената на електрическата енергия е неизбежно. Така както е неизбежен и двустранния обмен на енергия във всяка точка на мрежата.
Така ще си зареждаш колата на комшията от панела без да знаеш и двамата ще се радвате на придобивките от технологиите.
sasoss
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#29] от "niakoi_si":
В Испания има един данък при регистриране на автомобил в зависиомост от емисиите. При джиповете е 18 %. Или беше, че мина много време откакто се интересувах. Малолитражките май бяха с 6 %.
При нашите условия събраните пари на първо време ще са доста повече от даваните за бонуси.
Разбира се, воят ще бъде до небесата - последните пари на българина ще вземат, ще оставят българина без автомобил, а той се ражда заедно с автомобила си, ама няма смисъл да се въвежда този данък, защото всички ще мамят и прочие оправдания.
Petleshev
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#22] от "sasoss":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...За бонуси при покупка на електрическа кола в България, даже не се и говори...! Да дадеш 60-70 или нагоре хиляди лева, за кола, която минава около 300 километра, поне в момента няма никакъв смисъл. В България никой от управляващите не мисли за екология и на хората, които си купуват нови коли, се гледа като на възможност да ги дерат с възможно най-високи данъци!
Странно, но има и много малко производители, които предлагат фабрично произведени модели коли на метан или пропан-бутан. А уж, много мислели за екологичните проблеми...!
puknatastotinka
Рейтинг: 123 НеутралноДанък се слага на всичко от политиците. Не слагат данък, когато има опасност за властта им или биха задушили кокошката със златните яйца. Ако имаше начин и данък зъби щяха да сложат избраниците. Най-лесно смилаеми за гласоподавателите са данъците грях - замърсяване, алкохол и цигари. А, най-безпроблемни са данъците, които не плащат гласоподавателите.
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноОт сините и зелени зони. Само от новите две зелени зони от онзи ден, очакват над 4 милиона приходи в хазната. Така или иначе никой не знае къде потъват, поне ще свършат нещо полезно, което наистина е свързано с чистотата на въздуха в градовете.
sasoss
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#36] от "tww09306483":
Засега е така.
Но се замислих, какви ли ще са административните разходи за да си купиш автомобил от Румъния. Сигурно не много големи. Предполагам, че нашите търговци на автомобили имат едно наум и затова започнаха с искания за 4к евро и без ДДС. По една случайност това е около румънските 10000 евро.
historama
Рейтинг: 623 НеутралноНе е съвсем така. Боко е поканил "братята" за АЕЦ Белене.
Отърване няма, освен ако не се присъединим към някоя съседна държава.
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноТова е така, защото в момента са длъжни да ти изкупуват енергията със собствени средства, а на всичко отгоре отговарят за баланса на системата. Балансирането им е по-големият проблем, защото трябва да предвиждат и плащат горещ резерв, заради непостоянния характер на слънчевата енергия.
Ако всичко беше на пазарен принцип, както рано или късно ще стане, ЕРП ще са само посредник между производители и потребители на енергия, като ще взимат комисионна, както досега. Тогава ще са много отзивчиви за всеки един киловатчас който може да мине по мрежата им. За балансът на системата ще се грижи пазара.
Елементарен пример - настройваш бойлера да се загрява само при цена под 15 стотинки за киловатчас. Електромобила да се зарежда под 10 стотинки, а да връща енергия в мрежата, когато цената е над 25 стотинки.
По този начин самата промяна на цената, променя и натоварването на мрежата в реално време, като автоматично включва и изключва уреди във всеки дом или предприятие.
bvu38525482
Рейтинг: 213 НеутралноАко аз пиша законите ще забраня колите над 1 тон и над 100 коня :D Моментално жертвите на годишна база ще спаднат от 700 на 70, Минус на тази политика ще бъде спад в раждаемостта сред Селяните. Защото няма да има беемвета с които да се гъзареят пред коврити :D
Petleshev
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#39] от "sasoss":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Е, те румънците вероятно, няма да са много радостни от мисълта, да спонсорират с по 10 хиляди евро граждани на други държави. Може да си сигурен, че ще има някакви условия.
Нашите търговци си мислят за бизнеса, не се интересуват от екология. Гледат, как да си продават стоката.
Електрическите коли и хибридите, са коли за къси и средни разстояния. Идеални за големите градове в западна Европа. Ние, трябва да почакаме малко... Нямаме нито инфраструктура, нито доходи за тая работа. По-големия проблем е, че нямаме политици, които да мислят в перспектива, не само по тия, ами и по много други проблеми...!
sasoss
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#43] от "tww09306483":
Затова писах административни разходи - дали ще се регистрирам като жител там ( все пак сме ЕС , би следвало да имам същите права като румънците) или ще бъде купена от името на румънско физическо или юридическо лице, или пък нещо друго, разликата ще е в разходите за реализацията.
Ако не се лъжа, в Испания беше необходимо да си регистриран 2 или 3 години като жител за да ползваш някои преференции за автомобилите. И една и половина административни процедури.
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 112 Неутралнодокато не вдигнат километрите на зареждане поне на 600 км, това чудо е неконкурентно, поне за мен. и зареждането да не е 40 мин, а да е като на бензиностанция - 5 мин. ясно е, че има закони на физиката, но затова си има и инженери, да се борят с тях. и искам да видя как това чуда действа през зимата на -20, как се пали и как се движи. щото доста от батериите, които ползвам, на -20 дават много, ама много по-малко ток отколкото на +20. а в бг зимъска често е -20, поне таз дето аз живея.
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28sasoss
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#45] от "彼得。斯托亚诺夫":
Е да де - за теб, но ти не си цяла България. Около 3 млн българи живеят в големите градове със задръствания, замърсен въздух и ползват най-често автомобила в рамките на градовете.
penetrating
Рейтинг: 5310 НеутралноИзглежда доста добре :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilberthistorama
Рейтинг: 623 Неутралномалко са колите, които палят при -20. Докато електричките не "палят", те просто тръгват.
Ivan_
Рейтинг: 418 РазстроеноДо коментар [#10] от "tie_interceptor":
Модератора е неадекватен!Сериозно ли!
Модел 3 има доставени 0 бройки, Нисан 300 000 броя...
Тесла има мижава дистрибуторска мрежа само в САЩ, Нисан и Рено глобално...
Новиян Нисан мога да си го платя и да си тръгна с него веднага от шоурума, Тесла 3 мога да я платя и да получа обезщание, че някога ще ми я доставят...
Нисана направо закопава теслата, тесла 3 не може да се сравнява с нисана...
Аман от вярващи последователи...
tvr18355030
Рейтинг: 110 НеутралноХаха, вие аборигените ще трябва да издържате сами всичките дъжави-бензинови колконки след 5 години. ..
Яши
Рейтинг: 384 ГневноДо коментар [#22] от "sasoss":
Пропускаш нещо - в БГ няма бонус! И имайки предвид лобито на всички свързани с петрола ми се струва абсурдно да въведат такъв бонус. За съжаление разбира се
Камен
Рейтинг: 844 НеутралноЕ там е ключът от палатката - "най-често" - ама не винаги, нали?
Няколко пъти отиваш и до Бургас, нали - ама е 400 км, а пробегът ти е 350. Значи по средата спираш да заредиш 40 мин. голяма работа, нали - тъкмо ще пиеш едно кафе. Добре ама ако има 5-6 колеги с електрокари на опашката преди теб? Айде отиде ти деня за път.
Ами ако отиваш на Банско за уикенда примерно - стигаш дотам, а пред хотела ще има ли къде да заредиш? Защото за връщане няма да ти стигне тока.
Та най-вероятно ще си купиш и втора кола с ДВГ: една за града, една за извън. Е много екологично, няма що. Два пъти повече тонове желязо, гуми и пластмаси по улиците, два пъти повече паркоместа.
Разбира се, има и рентакари, но проблемът е примерно че половин България тръгва едновременно по празниците и дългите уикенди - изведнъж на всички им трябва кола за извън града, и точно като ти трябва ще е най-трудно да се вредиш. След първия път в който останеш без кола, ще си купиш своя.
hifi hifi
Рейтинг: 213 НеутралноКолата изглежда добре, чисто, на ток София-Пловдив-София ( евентуално)... обаче непрекъснатия стрес кога ще ми свърши захранването и къде да я заредя, което е свързано с непрестанно планиране... не знам
Вярно, че много хора карат само градско и това е варинат за смяна на едната кола в семесйтвото, но при тази цена... сори
Бъдещето в големите градове е добър градски транспорт ( евентуално пак електрически).
Освен това ел. кола е за хора със самостоятелни къщи. нали не си представяте че пред блока с 50 апартаемнта половината ще метнат кабели през прозорците :-)
sasoss
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#51] от "Яши":
Да. Но мисълта ми беше, че щом в Румъния има, нашите автотърговци ще имат много голям стимул да лобират за бонуси и в България. Вероятно вече им припарва под г.. и затова по една случайност исканията им от 5к евро и без ДДС се равняват на румънския бонус при един 60к лева електромобил. - http://www.dnevnik.bg/skorost/avtomobilna_industriia/2017/10/09/3056308_subsidiia_ot_5000_evro_za_elektromobili_i_otpadane_na/
Petleshev
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#46] от "sasoss":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Колегата е общо взето прав...! Електрическите коли имат ограничен пробег, освен това се зареждат и продължително време. Най-добре се ползват, за градски нужди. Проблема на българите със замърсения въздух не е толкова от колите, колкото от това, че през зимния сезон се горят какви ли не боклуци за отопление. Освен това, въздуха в градовете е много запрашен, заради невероятната мръсотия в която живеем. В много от градовете ни се ползват коли, защото няма свестен транспорт и може да паркираш във всяка градинка или на всеки тротоар, без особени последствия.
Предполагам, че през зимата, в нашенски условия, кола на ток ще е почти неизползваема. Както заради непочистените пътища, така и заради ниските температури. Оставането в снега с празна батерия, поне на мен, никак не ми допада... В южна България ще е по-добре, ама в северна, със сигурност ще береш много ядове с такава кола...!
marker
Рейтинг: 335 НеутралноСамо където никой не дава данни за живота на батерията. Колко цикли зареждане позволява? Защото при една реално натоварена експлоатация животът излиза под три години. А после какво? Цените на литиевите батерии са ужасяващо скъпи - до 1/3 от цената на новата кола. И още нещо, изкупуват ли старите батерии и на каква цена?
Това са много по-съществени въпроси по отношение на експлоатационните разходи, отколкото данъка и безплатното паркиране.
sasoss
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#52] от "Камен":
Сигурен съм, че точно ти ще донесеш от 100 кладенеца вода за да докажеш, как това, което става другаде, няма да стане при нас.
А ако правя от 60 до 120 км градско дневно, живея в къща (е все още нямам фотоволтаици), не искам да плащам за синя зона и имам втора семейна кола за да ходя до Бургас?
tvr18355030
Рейтинг: 110 НеутралноРеалния пробег на колата ще е 240км. Другия голям проблем е, че батерията няма активно охлаждане. Поне в Испания първото поколение е имало доста проблеми в жегите.
Аз лично бих чакал за Модел 3 :-D
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
subaru
Рейтинг: 361 Неутрално"Тя се зарежда от стандартен контакт за 16 часа, а от станции за бърз заряд, възстановява 80% от заряда си за 40 минути."
Petleshev
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#57] от "sasoss":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Няма, какво да се доказва... То се вижда. Не, че не ни се иска да сме по-добре уредени и подредени, ама за съжаление не сме. Твоите разсъждения са, както се казва, при равни други условия. Ако било това, ако било онова... Говориш с допускания и условности. Става въпрос, какво правим тук и сега. Иначе си говорим, за светлото бъдеще...
Сам можеш да си сметнеш, колко ти струва синята зона, колко ти струва колата и колко години избиваш паркирането през цената на колата. И дали няма да се окаже, че по някое време трябва да се бръкнеш още едни големи пари, за нова батерия.
И мене в момента много добра работа би ми свършила електрическа кола, че въртя много градско и къси разстояния... Ама, цената обезсмисля упражнението. Много ми допада Тойота Приус плъгин, ама не се предлага в България. Плюс това е над 40 хиляди евро...!
nigel
Рейтинг: 858 НеутралноДоколкото съм чел в Щатите преди 100 години бензинът се е продавал на тенекии в дрогериите. Бензиностанциите се появили когато колите станали достатъчно за да е икономически изгодно.
С колонките за зареждане ще стане нещо подобно. Разликата е че технологично не е толкова трудно. Електрическата мрежа я има навсякъде, за инсталиране на колонките не се изисква специална инфраструктура като за бензиностанциите с всичките им изисквания за взривобезопасност и т.н. Няма проблем да се инсталират и 50 колонки пред блока, стига да има толкова места на паркинга. Паркираш, включваш кабела, плащаш за количество електроенергия направо на колонката, както се плаща сега на колонките за паркиране.
Технологично не е проблем, въпросът е че трябва да се направят съответните инвестиции в инфраструктура. Ако не ги прави държавата заради някаква своя политика трябва да ги направят частни инвеститори - които разбира се първо смятат възвръщаемостта.
Net Surfer
Рейтинг: 11 НеутралноХич не е символичен данъка, за 150 коня кола до 5 години е 400-500 лева, а за една тесла със 780 коня данъка е 2500 лева на година :)
sasoss
Рейтинг: 270 ВеселоДо коментар [#56] от "marker":
Да, това е проблем. Но при сегашните 8 години гаранция ( аз се надявам на 10) на батериите, това няма да е мой проблем. :) 1500 цикъла са 4000-4500 дни по 60-120км или 11-12 години. После в Перник ще съживят колата.
Съгласен съм и че манталитета ни е такъв, че по-скоро ще "докажем" как нещо няма да стане, вместо да намерим начин да стане.
sasoss
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#61] от "tww09306483":
Да. Опитвам се да открия условията, при които електромобилите ще станат масови в България. Другият подход да доказвам, как и защо нямат бъдеще в България не ми е интересен.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#49] от "ivan_":
Нисан са продали към 300 000, но не от този модел...
Щото и Тесла са продали над 250 000 общо.
Ivan_
Рейтинг: 418 ВеселоДо коментар [#66] от "tie_interceptor":
Модератора е неадекватен!Именно "вярващия в Тесла"!
Нисан вече имат ВТОРА генерация масов ЕВТИН електрически автомобил...
Тесла още не са изкарали на пазара една бройка от ПЪРВАТА си генерация ЕВТИН електрически автомобил...
Та кой според теб е по-напред при евтините електрически автомобили, дали пък не е Нисан ДОКАЗАНО...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#49] от "ivan_":
А от кой шоурум ще купите Нисана?
Значи, половин милион глупака са готови да чакат година поне за кола по-калпава от някоя, която могат да купят веднага?!
Да сте чували за зарядната мрежа на Нисан случано, защото тази на Тесла има над 1000 бързи зарядни станции и над 7000 по курорти, супермаркети и учреждения...
Светлозар Колев
Рейтинг: 493 НеутралноДо коментар [#29] от "niakoi_si":
От Пеевски!
Ivan_
Рейтинг: 418 ЛюбопитноУважаеми модератор на Дневник,
Модератора е неадекватен!може ли да ми обясните публично във форума коя е причината да изтриете моя коментар 68, моля?
Питам сериозно, за да мога да осмисля по-добре правилата на форума!
Моя коментар е следния:
"Ти продължаваш да демонстрираш, че си функционално неграмотен...
Лошо няма и за такива като теб има място под слънцето...:)"
Функционално неграмотен означава съгласно определение следното:
"ниво на уменията за четене и писане, което е недостатъчно за извършване на ежедневните дейности, изискващи четене над начално ниво"
С оглед на това, че отговарям на коментар на съфорумник, който определено не успява да осмисли изцяло писан текст и поради това попада в определението, къде е обидата?
Или може би има нещо вулгарно в коментарът ми?
П.С. Вие самите сте изтрили коментарът, на който отговарям, който пък е от съфорумник, който редовно и системно бива отстраняван от ВАС от участие във форума, след което си прави поредната регистрация и продължава да си пише...
Ivan_
Рейтинг: 418 ЛюбопитноДо коментар [#69] от "tie_interceptor":
Модератора е неадекватен!От шоурума на Нисан, който е най-близо до моя дом мога да си купя, разстоянието е около 24 км. понеже живея на село. Ако пък искам мога да го купя и от който и да е шоурум на Нисан в района, в радиус от 100 км. от дома ми има поне 3 такива...
Ако пък нямам толкова пари мога да си купя втора ръка от първото поколение, като която и опция да си избера автомобилът е наличен и след заплащане и оформяне на документите го получавам.
Не зная за каква зарядна мрежа на Тесла ми пишете, Аз живея в Европа и тук не съм виждал такава, но засметка на това има публични такива които мога да ползвам.
Най-близкия шоурум на Тесла е на едни 1000км от мен, а отделно всеки от 3 те посочени на Нисан разполага и със сервиз, а и където и да отида с Нисана ще има сервиз това при Тесла как е?
Защо се опитвате да изкарате бялото черно не ми е ясно?
Тесла към момента НЯМА евтин ел.автомобил.
Когато го изкара може и да най-добрия но към настоящия момент няма никакъв!
Няма нито нещо срамно в това, това е факт, дали ни харесва или не факт е, какво се пънете да го оборвате?
cristo_n
Рейтинг: 418 ВеселоКрасива играчка :)
На това чудо колко му е голям багажника? :)
Някой ще ми помогне ли да си подредя багажа в него? Значи имам 3 деца, като най-малкото е бебе и все още пътуваме навсякъде с бебешка количка. Значи представете си тръгването на 5-членноти ни семейство за 3-4 дни някъде в провинцията и феновете на елекрическите играчи да ми нарисуват картинката, да ни подредят :)
cristo_n
Рейтинг: 418 Весело"от станции за бърз заряд, възстановява 80% от заряда си за 40 минути" - представете си само опашките по зарядните станции когато тези автомобили станат по-масови - собствениците им ще проклинат пак държавата (забелязал съм, че когато някой няма акъл, все държавата му е виновна), че ТЯ не им е осигурила по 2 зарядни станции на всеки километър от където, на всичко отгоре, ще искат да зареждат почти базплатно!!! :)
WALL-E
Рейтинг: 668 НеутралноДо коментар [#64] от "sasoss":
Умен и красив жълтопаветник.Ц. Няма вторичен пазар. Купувате я нова и е завинаги ваша. Когато дойде момент за раздяла след 3-4-5 години вече ще е технологично жестоко остаряла а "справедливата" според вас цена, която бихте потърсили няма да има кой да плати.
Ако има buy-back опция сте донякъде ок, ама и там няма да харесате стойността, на която ще ви я оценят (защото и дилъра няма шанс да я продаде) и или им я подарявате или си я карате...
Отваряме мобилето и гледаме какво има на пазара и на каква цена. Кое поколение са предлаганите коли и с какъв пробег са (стария Лийф прави 100-130км с едно зареждане). А цените?
Тезата ми е, че тук, днес и сега е още рано за електрически автомобили. Да ги гледаме на картинки и да четем за тях - да, ама да ги купуваме и ползваме - още не.
The Core
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#62] от "nigel":
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше...Електрическата мрежа я има навсякъде, за инсталиране на колонките не се изисква специална инфраструктура..
Грешка, колега!
Зареждането бързо на батерия за електро-автомобил иска мощност от порядъка на 100-200 киловата и повече. В момента инсталираните мощности на средното жилище в България не надхвърлят 10 киловата! По-висока мощност, до 20 кВ, имат само някои проточни бойлери и електрически отоплителни системи за големи къщи. Ако 10% от населението има нужда да зарежда ел-автомобили, консумацията на електричество ще нарасне с около 50% за държавата. Това изисква нови електроцентрали, нови далекопроводи, нови под-станции, нови локални трансформатори и съответното сериозно усилване на електро-преносните съоръжения за ниско напрежение. Освен това, такива мощности обикновено изискват 3-фазен ток, за да не се получават големи фазови дебаланси. Т.е. - инфраструктура, та дрънка... отвсякъде!
За зарядна станция тип "бензиностанция" трябва да има най-малко самостоятелен трафопост с доста сериозен капацитет, а 3-4 такива вече ще искат и подстанция на високо напрежение.
Скиорски
Рейтинг: 668 ВеселоДо коментар [#73] от "cristo_n":
Вариант 1: Изпращащ количката предния ден по куриер в провинцията.
Вариант 2: Купуваш багажник за покрив - ще може да слагаш и ските зимата...
Вариант 3: Не вземаш количката - 3-4 дни не са чак толкова много.
Вариант 4:Оставяш бебето на тъщата - и тя иска да му се порадва малко
Вариант 5:Изчакваш бебето да порасте(като през това време започваш да използваш презервативи за всеки случай) и след 2 години си купуваш третото поколение на колата. Дотогава може да излязат и комбита, колите ще са по-евтини, а може да има и стимули(едва ли в Бг).
Да ти кажа честно не мисля че и в дизелова кола с подобни размери, ако не използваш горните варианти можеш да събереш количката. Багажникът на електрическите коли не е зает от батериите - те са в пода...
Поздравявам за 3-те деца !
Kosta Delev
Рейтинг: 747 НеутралноВ официалната страница на Нисан (nissan.bg) няма никаква информация. Може би те още не знаят, че автомобила им вече се предлага в България.
Освен това, ако може да се изразя по-академично, трябва да отбележа, че първите две снимки в статията къртят мивки...
cristo_n
Рейтинг: 418 Веселоhifi hifi
Рейтинг: 213 НеутралноМного як коментар :-)
тези 5 точки може да ги издаваш като "Библия за купувача на електромобил" :-)))))
Ivan_
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#76] от "The Core":
Модератора е неадекватен!Грешка колега!
Хайде сега си представете една умна мрежа с много локални производитея в града и сте готов.
Инвестицията ще се отплаща поне от два източника, от новите производства и от ефективността на консумацията, като даже ще доведе до по-ниски разходи за подръжката на съществуващата инфраструктура и производства...
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#72] от "ivan_":
В коя част на Европа живеете?!
Това е картата на зарядните станции, магазините и сервизите на Тесла:
https://www.tesla.com/findus #/bounds/42.7877752,23.45690490000004,42.4900111,23.190988500000003,d?search=store,service,supercharger,destination%20charger
Ако имате време, бройте ги.
Значи, спорът вече се води, не дали Тесла имат по-добрите модели, а дали са по-евтини?
Ами, за над 200 000 купувача са достатъчно евтини...
От друга страна и на Нисан не са най-евтините. Тази мога също веднага да си я купя за 1/4 от цената на Лийф:
http://www.vromos.com/shop/eko-transport/ %D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB-vromos-city-spirit/
uq
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#18] от "Ivane":
Искаш да каеш, че тва е един вид бидон и пълниш кога има налягане, после ползваш кога нема. Освен това, мое да си наточиш на централна баня и да не ти втърти водомера дома :)
uq
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#42] от "bvu38525482":
Добре че не ги пишеш ти, щото вакуума между ушите ти ще всмукне цялата вселена. И как ще имаш бус под 1 тон и под 100 коня?
marker
Рейтинг: 335 НеутралноДо коментар [#64] от "sasoss":
Числата и сметките, които даваш, изглеждат верни, но в реалността не е така. Отоплението зимата и климатизацията лятото (все пак сме 21- век и искаме да се возим комфортно) харчат ток от батерията, а не отпадна топлина от двигателя с вътрешно горене. Освен това електромобилите дори погледнато само от екологична гледна точка, са конструирани за градско движение. А там километрите за единица пробег са много по-малко. Да не говорим, че поради технологични особености не може да изразходваш батерията до нула, трябва да заредиш като останат най-малко 20-30%. Изобщо експлоатационният живот на батериите в реална обстановка е много по-малък от показаните от теб 11-12 години.
И последно, не съм против електромобилите. Напротив, смятам че те са реалното близко бъдеще. Просто въпросите с батериите, литиево-йонни или други е най-важния.
sasoss
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#73] от "cristo_n":
Определено логиката ти е желязна! Щом за теб е неудобна, то и за всички останали е неудобна! Оставам безмълвен пред силата на фактите!
Я си представи, че ти се налага да водиш децата на 2-3 различни места сутрин, да отидеш на друго място на работа, после да заведеш децата на плуване, гимнастика, да вземеш жената и т.н. И всичко това от единия до другия край на града. Дали ще ти е така икономично и удобно да използваш Транспортера, който ти е безкрайно удобен за детската количка? Хайде сега си представи, че годишно плащаш по 1500лева примерно данък според емисиите за удобството да си сложиш детската количка в дизела? Излиза ли сметката? А ако държавата ти даде бонус 5к евро срещу това? Или 10к?
А държавата така или иначе се е приготвила да ги харчи тези пари - https://nova.bg/news/view/2017/10/12/195444/ %D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%82-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%B3%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%B8-%D0%BE%D1%82-%D0%B5%D0%BA-%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D0%BC%D1%80%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%85/
Между другото компаниите вече прокарват електрическите SUV. За всеки влак си има пътници.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#73] от "cristo_n":
Събирал съм в Рено 19 количката, столчето за хранене и кошарата за спане на бебе, както и багажа на другото дете и двамата им родители... Общо 5 човека.
Лийф има по-голям багажник, така че бихти могли да се съберете. Може да се наложи да поиграете Тетрис 1-2 седмици преди това...
А в Тесла модел Х може спокойно да се съберете 7 човека. Има и два багажника... Може да тегли и ремарке, ако не Ви стигнат багажниците...
The Core
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#22] от "sasoss":
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеКолега, за 10000 евро и при спестяване на разходите, които съм изброил в предишния си коментар 76, направо могат да ти назначат личен асистент, който да те носи на ръце, до където пожелаеш в града!
Предлагам да се бориш за това! :-)
И пак - на фона на необходимостта от грандиозна и скъпа инфраструктура за зареждане на акумулатори, защо трябва да спонсорираме Нисан, например, с по 10000 евро на бройка?
Някаква подобна практика има например във Валенсия - там общината спонсорира всяко хибридно такси с 6000 евро, но става дума за обществен транспорт и това е вече вид политика на общината! Ако е за нечия лична кола - повечето хора няма да се съгласят да спонсорират с данъците си някого, който е решил да си купи кола за 60 000.
Ivan_
Рейтинг: 418 ВеселоДо коментар [#82] от "tie_interceptor":
Модератора е неадекватен!Пак да попитам, защо се пънеш да оборваш факт?
как ще го направиш, ще си повториш невярното твърдение много пъти или някакви заклинания и магии ще използваш?
Тесла НЯМА ЕВТИН МОДЕЛ!
Тесла подготвя да произвежда евтин модел, но все още не произвежда такъв, а какво остава да го продава!
ФАКТ !!!!!!!!
Живея в Южна Испания, отвори си картата от твоя линк и виж че най - близкото представителство е това във Барселона близо 1000 км. от мен.
Тези зарядни станции дето си дал не са на тесла, а са въпросната мрежа, за която ти пиша, която е обществена и мога да я ползвам с какъвто си искам ел.автомобил.
Относно другия ти линк какво ми показваш, че освен рено нисан и други произвеждат и продават евтини ел.автомобили ли?
Да, точно така е, а Тесла още НЕ ГО ПРАВИ!
И не спор няма!
Има факт, който е, че към момента ТЕСЛА НЯМА евтин модел...
И другия факт е, че Нисан са продали повече броя и продават от преди Тесла да започне да предлага...
sasoss
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#75] от "WALL-E":
Добре де, а защо не четете внимателно, вместо да се хващата за всяка сламка как тази работа нямало как да стане.
започнах с това, че при такава цена, такъв бонус, толкова години използване, колата ще ми излезе толкова пари и ще представлява реален интерес за мен. Предполагам и на доста други хора. Без детски колички.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#89] от "ivan_":
Опитвах се да Ви дам факти, но явно не се получава... Хубав ден!
cristo_n
Рейтинг: 418 НеутралноМодели с ДВГ колкото искаш - миниванове, ванове, големи комбита, а и там багажника на покрива не те вкарва в риск да не успееш да стигнеш до крайната точка, нали така. Затова наричам тези "автомобили" ИГРАЧКИ. Те са нещо като Смарт-а и Мини-купър-а - гъзария за ергенчета.
Petleshev
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#62] от "nigel":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Е, първата бензиностанция в света е една аптека в Германия...! :)
Газта и бензина са се продавали в бакалиите най-общо казано, защото са се ползвали за осветление. Но, това е било преди повече от 100 години...
Вярно, че електрическата мрежа я има почти навсякъде. Но, естествено си има много условности. 50 колонки пред блока, означават едни големи киловати. Ами в квартала? Стават мегавати... Откъде ще се вземат и по какви кабели ще минава тая мощност.
Нищо не става толкова лесно и не е толкова розово, колкото изглежда...!
sasoss
Рейтинг: 270 НеутралноДо коментар [#85] от "marker":
Безспорно е така. И температурата при зареждане, и колко често се правят бързи зареждания и сигурно и други фактори. Но вече има хора изкарали по 200-300к с едни батерии. Което в моя случай ще бъде 10 години. Затова ми се иска да има малко по-дълги/големи гаранции на батериите от даваните в момента.
The Core
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#81] от "ivan_":
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеКолега,
Умна, умна, колко да е умна мрежата?
Колкото краставицата на Мирча Кришан ли, та "цакаш" навсякаде с "умна мрежа"?
Подозирам някаква фиксация на тема "умна мрежа", компютри и т.н...
Защото като са "умни" нещата и като има компютър и арр-ове, стават чудеса, нали?
Все пак, онези, "умните", не се раждат от нищото, ами някой трябва да ги измисли, проектира, произведе, програмира и т.н... Т.е. - все пак трябва да има и някой по-умен от мрежата!
Дай по-напред хората-ползуватели да "поумним" , за да не стане мрежата по-умна от тях, нали? А и да не се хващат на "умни" въдици!
Сериозни производители в рамките на града - съмнително!
На всеки 1 консуматор на 100 киловата, трябва да има поне 1 производител на толкова и малко отгоре, нали? В момента 100 киловата може да произведе фотоволтаик с площ поне 200 квадратни метра и то само денем, при силно слънце! И комай, друг никой не ства за града! Градоустройствени проблеми тук няма да коментираме!
А ако домашната ти мрежа, колкото и да е умна, е оразмерена за 10 кВ и монофазен ток (63 ампера ти е предпазителя, нали?), няма как да ти "пусне" 100 киловата, ако ще да е умна като Айнщайн!
А как ще стане "умна" - безплатно ли? Без инвестиции?
Ако може така и кабелите да надебелеят самички за 100 киловата, и да пропълзат още 2 умни фази самички до вас - всичко е наред тогава!
Ivan_
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#91] от "tie_interceptor":
Модератора е неадекватен!Ми не се получава, защото нямате факти в подкрепа на тезата си!
Тесла има единствено представителство в Испания във Барселона откриха го преди по-малко от година...
Модел 3 официално ще навлезе в етап на масово производство следващия месец, ако няма поредното забавяне...
Колкото и да се мъчите това са фактите, и е добре, че се осъзнахте да спрете да се опитвате да ги оборвате...
gmalinov
Рейтинг: 681 ЛюбопитноСамо да ми "падне" някоя електричка и я яхвам веднага. Зареждането ще го измисля, пробега не ме притеснява. Няма защо все да викаме, че това не може, онова не може - всичко може, само желание да има. След някоя и друга година няма да си познаем градовете, в които живеем, просто нещата се случват прекалено бързо. А за батериите какво мога да кажа от собствен опит? Имам Li-polymer 48V батерия на колелото, която кара вече 5-та година - ми супер е, скъсвам я от каране целогодишно, и в студ, и в пек, над 15к км съм и навъртял, а е износена само 15%. И не е от хубавите, с каквито могат да се похвалят елколите, а са едни китайски елементи, не си е работа,
GMта искам да успокоя всички, които са се притеснили за батериите - хората мислят с всеки изминал ден все нови и нови технологии, батериите ще стават все по-добри. А това, че нас не ни бива за нищо е друг въпрос, няма нужда да отричаме всичко, което не разбираме...
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноДо коментар [#95] от "The Core":
Защо ти е бързо зарядно вкъщи? У вас разполагаш с цяла нощ за зареждане, а на работа с 8 часа. За изминаване на 100 километра с Nissan Leaf са ти необходими 15 киловатчаса. От най обикновен контакт 16 ампера, ще ги заредиш за 5 часа с мощност която се изразходва от един бойлер. Следователно няма нужда от усилване на инсталацията.
По 200 километра за нощ зареждане, се равняват на над 70 хиляди годишен пробег. Средностатистическия шофьор в България изминава 13 000.
Ivan_
Рейтинг: 418 ЛюбопитноДо коментар [#95] от "The Core":
Модератора е неадекватен!Колега, дадохте си вид на запознат с енергетика, но явно не сте или познанията са ви остарели и от миналото.
Та точно града е доста подходящ за локални малки призводствени мощностти, пълно е със сгради като болници, хотели, търговски центрове и т.н.
Можете спокойно да инсталирате газови когенератори, които да ви дадат необходимата гъвкавост на локално производство, което да се управлява "умно"...
Относно необходимата крайна инфраструктура колко да е скъпо и сложно да се изгади подобна на задоволително ниво?
И ако случайно сте наясно бихте ли обосновали финасово, защо това да не е по-евтино с оглед необходимите средства за подръжка на средно и високо напрежение преоразмерени мрежи?
И ако може да питате там краставиците дето ги давате за пример, защо ми е да "вкарвам" кабел в някава сграда, за да зареждам автомобил извън сградата, не мога ли просто да си пусна нов кабел до паркинга за зареждането?
sylvester
Рейтинг: 668 НеутралноДо коментар [#22] от "sasoss":
Това е МНОГО пожелателно четене на статията, за съжаление :) Първо, в България са ПОИСКАЛИ бонус от 5000 евро за нова електрическа кола. Което е много различно от "получили". И второ - в Румъния 10 000 евро бонус се дава, докато не се изчерпи лимита на средства за субсидия. Който е едва за 1000 коли към този момент. Да не говорим, че в Румъния, въпреки големите и към тази година бонуси, са купили шокиращо малко (точно 160) електромобила. Най-вече поради практически несъществуващата мрежа от места за зареждане. Които също са силно дотирани от правителството, но не се строят... Иначе, да, бъдещето е в електромобила. Но едва СЛЕД следващия технологичен скок, който да го направи значително по-евтин и значително по-автономен. В сегашните конфигурации, с приблизително двойна цена спрямо подобен с ДВГ и реален пробег под 200 километра с пътници, багаж и включени климатик, този Нисан и подобните на него, не са алтернатива на традиционния автомобил.