23-ото издание на Софийския автосалон събира повече от 40 премиерни за България модели, а "Дневник" продължава с тяхното представяне.
Софийският автосалон продължава до неделя в "Интер експо център". 23-ото издание на изложението събира повече от 40 премиерни за България модели, а "Дневник" продължава с тяхното представяне. Ако има модели, които доминират на автосалона, това са компактните кросоувъри. Типичен техен представител е "Фолксваген Т-Рок". За клиентското внимание сред най-малките джипки ще се бори и "Хюндай Кона". "Киа Стоник" е технологичен близнак на "Хюндай Кона", но на външен вид роднинската връзка почти не личи. "Ситроен" също опитва да яхне вълната на клиентския интерес към компактните кросоувъри с "С3 Еъркрос". За вниманието на българския купувач се бори и Н2, който излиза под луксозната марка на "Грейт Уол" - "Хавал". При най-малките кросоувъри "Мицубиши" имат представител от години - ASX, но в София дебюта си прави "Еклипс Крос", който се позиционира под "Аутлендър". Изцяло новият компактен всъдеход "Джип Компас" също е сред новите модели, които могат да се видят на салона. Преходът към по-големите кросоувъри правим с "Хавал" Н6 в неговото специално изпълнение "Гладиатор". "Тигуан Олспейс" уплътнява гамата от кросоувъри на "Фолксваген", като се позиционира между "Тигуан" и "Туарег". Моделът предлага седем места. На салона за пръв път пред българската публика беше показана и новата "Тойота Ленд Круизър". "Рейндж Роувър Велар" е насочен към клиентите сред търсещите свободата да пътуват и извън утъпканите пътища в лукс. Познатият ван "Кади" на салона дебютира в приключенската си версия "Олтрак". Задвижването 4Х4 и мощният дизел превръщат и "Фолсваген Калифорния" в доста способна офроуд машина. Предимството на тази версия е, че осигурява и подслон за четирима.
Изложеният на салона експонат вече е купен, въпреки цената от почти 154 000 лева."Лада Калина Крос" пък е отговорът на руснаците на търсенето на автомобили с кросоувър излъчване. "Фолксваген Поло" няма амбицията да щурмува черните пътища, но има претенциите, че предлага комфорта и удобства, близки до тези в "Голф". Завършваме галерията с два автомобила, създадени, за да зареждат с адреналин. "Хюндай i30 N" е първият опит на корейската марка да се намести сред т.нар. горещи хечбеци. "Лексус" LC500 пък се ражда след една забележка към шефа на фирмата, че правят хубави коли, но скучни.