"Тойота Ленд Круизър" стана по-пъргав и по-сигурен

"Тойота Ленд Круизър" стана по-пъргав и по-сигурен

"Тойота Ленд Круизър" стана по-пъргав и по-сигурен
Тойота
Най-разпостраненият сред всички модели на "Тойота" - "Ленд Круизър", който се продава на над 190 пазара, вече присъства и в България в своята най-нова версия. Третият фейслифт на автомобила, след лансирането му през 2010 година, беше представен на софийския автосалон, приключил на 22 октомври.
Основните различия могат да се открият във външните промени, по-качествени материали вътре, подобрения в динамичните показатели и обогатен набор от системи за сигурност. Приборното табло на "Ленд Круизър" е сменено, като между километража и оборотомера има екран, на които се извежда различна полезна информация. Мултимедията използва 8-инчов реагиращ на допир дисплей.
"Тойота Ленд Круизър" стана по-пъргав и по-сигурен
Тойота
За първи път в модела се предлагат вентилирани предни седалки и отопляеми задни седалки. За зимата сериозно удобство е отопляемите челно стъкло и дюзи на чистачките.
Само един мотор за европейските пазари
Дължината на новия "Ленд Круизър" е повишена с 6 см до 4.84 метра.
На европейския пазар автомобилът се предлага с 2.8 литров турбодизелов двигател с мощност от 177к.с, който се комбинира с шестепенна механична трансмисия или нова автоматична със същия брой предавки.
В зависимост от кутията максималният въртящ момент е 370 или 450 Нм (за ръчната). Средният разход на гориво е 7.4 л/100 км.
"Тойота Ленд Круизър" стана по-пъргав и по-сигурен
Тойота
Водачът може да избира между пет режима на шофиране – еко, комфортен, нормален и два спортни. Системата за подпомагане на движението извън пътя пък променя настройките на колата в зависимост от това дали ще се шофира по асфалт, кал, пясък, чакъл, сняг и т.н.
Още по-категоричен извън пътя
Новият "Ленд Круизър" има минимум 21.5 см. пътен просвет. Купувачите могат да избират между три варианта на задния диференциал – отворен, заключващ се и новия Torsen с ограничено приплъзване.
"Тойота Ленд Круизър" стана по-пъргав и по-сигурен
Тойота
Последният от тях автоматично разпределя въртящия момент в променливо съотношение от 50:50 до 30:70 между предните и задните колела. Торсен диференциалът повишава и стабилността в завой при завиване на автомобила, като разпределя въртящия момент, генериран от спирачното усилие на двигателя, от вътрешното към външното задно колело.
При ускорение в завой, диференциалът намалява въртящия момент към вътрешното задно колело, в случай на приплъзване, и го разпределя към външното задно колело за подобряване на сцеплението.
"Тойота Ленд Круизър" стана по-пъргав и по-сигурен
Тойота
Обновеният "Ленд Круизър" вече е оборудван с технологиите за сигурност, обединени под името "Toyota Safety Sense", които включват система за предотвратяване на челен сблъсък с разпознаване на пешеходци, адаптивен круз контрол, сигнализация за напускане лентата за движение, монитор за превозно средство в "мъртва точка" на огледалата и сигнализация за напречен трафик при движение на заден ход.
Най-високото ниво на оборудване се оборудва със система за адаптивно променливо окачване, която позволява на водача да избира между нормална, комфортна и спортна возия.
"Тойота Ленд Круизър" стана по-пъргав и по-сигурен
Тойота
С избор между 5 различни скорости на движение, системата за контрол на пълзенето управлява двигателя и спирачките за поддържане на определена скорост в помощ на водача при бавно спускане или изкачване на наклон, или за освобождаване на автомобила в случай на засядане. За шофьора остава само да насочва колата с волана.
Функцията за наблюдение на външната среда е разширена с добавянето на изглед под пода, преден ротационен изглед, панорамен изглед и широокоъгълен изглед зад автомобила.