Миналата година са били купени над 1.1 млн. компактни кросоувъра, а очакванията са, че през 2020 година на тях ще заложат над 2 милиона клиенти. Тази тенденция обяснява и трескавото лансиране на подобни модели, а новият претендент на "Опел" в сегмента се казва "Кросленд Екс" (Crossland X).
Ако смятате да влезете в бизнеса за производство на автомобили и се чудите с какъв модел да започнете, ако заложите на компактен кросоувър, няма да сбъркате. Миналата година подобни коли са си купили 1.1 млн. души, а очакванията са, че през 2020 година на тях ще заложат над 2 милиона клиенти. Тази тенденция обяснява и трескавото лансиране на компактни кросоувъри от утвърдени фирми в бранша. Новият претендент на "Опел" в сегмента се казва "Кросленд Екс" (Crossland X) и е един от най-щедрите като вътрешно пространство и багажен обем. Автомобилът е дълъг 4.21 метра, или с 16 см по-къс от "Астра" и със 7 сантиметра по-малък от "Мока Екс" (Mokka Х), което го прави един от най-големите в сегмента.
За привличането на клиенти моделът залага на модерен дизайн и двуцветни комбинации отвън.Седалките в салона са разположени амфитеатрално, като срещу доплащане предните може да са от сертифицираните от германско ортопедично дружество. Оформлението на работното място на водача се отличава с прегледност, удобство и не на последно място стил.Приборното табло е лесно четимо, като между километража и оборотомера е разположен дисплей, на който се извежда различна полезна информация от бордовия компютър. Приятно изненадва наличието на дисплей, които показва на нивото на погледа на водача данни за скоростта, различни предупреждения и указания от навигацията (вижда се пред волана).
Екранът на мултимедията е до осем инчов с много интуитивно управление и ясни менюта и подменюта. Пред скоростния лост може да има подложка за безжично зареждане на смартфон и до два USB изхода.Сериозно значение за гъвкавостта на интериора имат опционалните задни седалки на релси. Те се движат с до 15 сантиметра напред и назад. Когато седалките са максимално изтеглени напред, осигуряват до 110 литра допълнителен багажен обем до впечатляващите 410. Той се утроява за секунди при сгъване на облегалките на задните седалки.
Багажникът е на две нива, разделени от подвижна преграда.иТаблото е покрито с приятно изглеждаща и мека на пипане гумирана повърхност. Воланът е удобен за хващане с оптимален на броя бутони на него за управление на мултимедията и круизконтрола.
Приятен акцент са педалите с метално покритие. За настъпващия зимен сезон голямо удобство са предлаганите срещу доплащане седалки и волан с отопление, както и реотанчета за предното стъкло."Опел Кросленд Екс" се предлага с три бензинови и два дизелови двигателя. Тестовият автомобил използваше модерен трицилиндров бензинов агрегат с мощност 110 конски сили и автоматична трансмисия. Това е и единственият мотор, който се комбинира с автоматик. Така конфигуриран автомобилът се ускорява до 100 км/ч за 11.8 секунди. Скоростната кутия сменя предавките едва забележимо, реагира и бързо при рязко подаване на газ. Водачът има и възможността да сменя ръчно предавките. Що се отнася до разхода на гориво, по книжка той е 5.4 л/100 км, а в рамките на теста беше 6.5 на сто по маршрута "София-Разлог". Обезшумяването на салона е добро що се отнадя до аеродинамичните шумове и звуците откъм гумите. Въпреки визията си на офроудър "Кросленд Екс" е само с предно предаване. На лице е обаче защита на най-уязвимите места отдолу на колата, което дава по-голяма свобода при придвижване извън асфалтовите пътища. При настройките на волана е намерен баланс между прецизност и директност, и тежест. Окачването е по-стегнато от на "Корса", да речем, но возията не е неприятно твърда. В "Кросленд Екс" впечатлява списъкът с ектри, имащи пряко отношение към безопасността. В това отношение специално внимание заслужават светодиодните фаровете, с променящ се според пътните условия светлинен сноп, предупреждението за опасност от удар в предното превозно средство и автономно автоматично спиране, сигнализация за напускане на лентата за движение, алармиране за наличие на обект в мъртвата зона на зрението на водача и т.н.
Автомобилът е снабден и със система, която сигнализира при умора във водача.На разположение са също панорамната камера за обратно виждане и система за полуавтономно паркиране, която поема управлението на волана, за да бъде изпълнена прецизно маневрата. Голямото предимство на "Кросленд Екс", както и на всички модели на "Опел", е личният асистент Opel OnStar. Той предлага автоматично свързване със спасителните служби при инцидент, възможност за резервиране на хотел и маса в ресторант с едно обаждане, получаване на адрес на предпочитан обект директно в навигацията и т.н. На разположение е и приложение на смартфон, през което може да се проследи от дистанция състоянието на автомобила, неговото местоположение, да се отключи, или заключи, както и да се активират алармата и светлините, за да бъде открита колата по-лесно на претъпкан паркинг.
Чрез приложението за смартфони могат да се следят интервалите за сервизно обслужване и да се запази час в сервиз.Цените на "Опел Кросленд Екс" тръгват от 29 180 лева с ДДС за автомобил с 1.2 литров бензинов мотор с 81 конски сили. Нивата на оборудване са три, като с всички екстри, турбо бензинов мотор и автоматик, кросоувърът струва около 45 000 лева.