Фоторазказ: Новият компактен кросоувър на "Опел"

Opel Southeast Europe

Фоторазказ: Новият компактен кросоувър на "Опел"

Миналата година са били купени над 1.1 млн. компактни кросоувъра, а очакванията са, че през 2020 година на тях ще заложат над 2 милиона клиенти. Тази тенденция обяснява и трескавото лансиране на подобни модели, а новият претендент на "Опел" в сегмента се казва "Кросленд Екс" (Crossland X).

  • Ако смятате да влезете в бизнеса за производство на автомобили и се чудите с какъв модел да започнете, ако заложите на компактен кросоувър, няма да сбъркате. Миналата година подобни коли са си купили 1.1 млн. души, а очакванията са, че през 2020 година на тях ще заложат над 2 милиона клиенти.
    Ако смятате да влезете в бизнеса за производство на автомобили и се чудите с какъв модел да започнете, ако заложите на компактен кросоувър, няма да сбъркате. Миналата година подобни коли са си купили 1.1 млн. души, а очакванията са, че през 2020 година на тях ще заложат над 2 милиона клиенти.
  • Тази тенденция обяснява и трескавото лансиране на компактни кросоувъри от утвърдени фирми в бранша. Новият претендент на "Опел" в сегмента се казва "Кросленд Екс" (Crossland X) и е един от най-щедрите като вътрешно пространство и багажен обем.
    Тази тенденция обяснява и трескавото лансиране на компактни кросоувъри от утвърдени фирми в бранша. Новият претендент на "Опел" в сегмента се казва "Кросленд Екс" (Crossland X) и е един от най-щедрите като вътрешно пространство и багажен обем.
  • Автомобилът е дълъг 4.21 метра, или с 16 см по-къс от "Астра" и със 7 сантиметра по-малък от "Мока Екс" (Mokka Х), което го прави един от най-големите в сегмента.

    За привличането на клиенти моделът залага на модерен дизайн и двуцветни комбинации отвън.
    Автомобилът е дълъг 4.21 метра, или с 16 см по-къс от "Астра" и със 7 сантиметра по-малък от <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/koli_v_kadur/2017/04/16/2951845_fotorazkaz_stil_i_tehnologii_napraviha_opel_moka/" target="_blank">"Мока Екс" (Mokka Х)</a>, което го прави един от най-големите в сегмента.<br /><br />За привличането на клиенти моделът залага на модерен дизайн и двуцветни комбинации отвън.
  • Седалките в салона са разположени амфитеатрално, като срещу доплащане предните може да са от сертифицираните от германско ортопедично дружество. Оформлението на работното място на водача се отличава с прегледност, удобство и не на последно място стил.Приборното табло е лесно четимо, като между километража и оборотомера е разположен дисплей, на който се извежда различна полезна информация от бордовия компютър.
    Седалките в салона са разположени амфитеатрално, като срещу доплащане предните може да са от сертифицираните от германско ортопедично дружество. Оформлението на работното място на водача се отличава с прегледност, удобство и не на последно място стил.Приборното табло е лесно четимо, като между километража и оборотомера е разположен дисплей, на който се извежда различна полезна информация от бордовия компютър.
  • Приятно изненадва наличието на дисплей, които показва на нивото на погледа на водача данни за скоростта, различни предупреждения и указания от навигацията (вижда се пред волана).

    Екранът на мултимедията е до осем инчов с много интуитивно управление и ясни менюта и подменюта. Пред скоростния лост може да има подложка за безжично зареждане на смартфон и до два USB изхода.
    Приятно изненадва наличието на дисплей, които показва на нивото на погледа на водача данни за скоростта, различни предупреждения и указания от навигацията (вижда се пред волана).<br /><br />Екранът на мултимедията е до осем инчов с много интуитивно управление и ясни менюта и подменюта. Пред скоростния лост може да има подложка за безжично зареждане на смартфон и до два USB изхода.
  • Сериозно значение за гъвкавостта на интериора имат опционалните задни седалки на релси. Те се движат с до 15 сантиметра напред и назад.
    Сериозно значение за гъвкавостта на интериора имат опционалните задни седалки на релси. Те се движат с до 15 сантиметра напред и назад.
  • Когато седалките са максимално изтеглени напред, осигуряват до 110 литра допълнителен багажен обем до впечатляващите 410. Той се утроява за секунди при сгъване на облегалките на задните седалки.

    Багажникът е на две нива, разделени от подвижна преграда.
    Когато седалките са максимално изтеглени напред, осигуряват до 110 литра допълнителен багажен обем до впечатляващите 410. Той се утроява за секунди при сгъване на облегалките на задните седалки.<br /><br />Багажникът е на две нива, разделени от подвижна преграда.
  • иТаблото е покрито с приятно изглеждаща и мека на пипане гумирана повърхност. Воланът е удобен за хващане с оптимален на броя бутони на него за управление на мултимедията и круизконтрола.

    Приятен акцент са педалите с метално покритие. За настъпващия зимен сезон голямо удобство са предлаганите срещу доплащане седалки и волан с отопление, както и реотанчета за предното стъкло.

    иТаблото е покрито с приятно изглеждаща и мека на пипане гумирана повърхност. Воланът е удобен за хващане с оптимален на броя бутони на него за управление на мултимедията и круизконтрола.<br /><br />Приятен акцент са педалите с метално покритие. За настъпващия зимен сезон голямо удобство са предлаганите срещу доплащане седалки и волан с отопление, както и реотанчета за предното стъкло.<br /><br />
  • "Опел Кросленд Екс" се предлага с три бензинови и два дизелови двигателя. Тестовият автомобил използваше модерен трицилиндров бензинов агрегат с мощност 110 конски сили и автоматична трансмисия. Това е и единственият мотор, който се комбинира с автоматик.
    "Опел Кросленд Екс" се предлага с три бензинови и два дизелови двигателя. Тестовият автомобил използваше модерен трицилиндров бензинов агрегат с мощност 110 конски сили и автоматична трансмисия. Това е и единственият мотор, който се комбинира с автоматик.
  • Така конфигуриран автомобилът се ускорява до 100 км/ч за 11.8 секунди. Скоростната кутия сменя предавките едва забележимо, реагира и бързо при рязко подаване на газ. Водачът има и възможността да сменя ръчно предавките.
    Така конфигуриран автомобилът се ускорява до 100 км/ч за 11.8 секунди. Скоростната кутия сменя предавките едва забележимо, реагира и бързо при рязко подаване на газ. Водачът има и възможността да сменя ръчно предавките.
  • Що се отнася до разхода на гориво, по книжка той е 5.4 л/100 км, а в рамките на теста беше 6.5 на сто по маршрута "София-Разлог". Обезшумяването на салона е добро що се отнадя до аеродинамичните шумове и звуците откъм гумите.
    Що се отнася до разхода на гориво, по книжка той е 5.4 л/100 км, а в рамките на теста беше 6.5 на сто по маршрута "София-Разлог". Обезшумяването на салона е добро що се отнадя до аеродинамичните шумове и звуците откъм гумите.
  • Въпреки визията си на офроудър "Кросленд Екс" е само с предно предаване. На лице е обаче защита на най-уязвимите места отдолу на колата, което дава по-голяма свобода при придвижване извън асфалтовите пътища.
    Въпреки визията си на офроудър "Кросленд Екс" е само с предно предаване. На лице е обаче защита на най-уязвимите места отдолу на колата, което дава по-голяма свобода при придвижване извън асфалтовите пътища.
  • При настройките на волана е намерен баланс между прецизност и директност, и тежест. Окачването е по-стегнато от на "Корса", да речем, но возията не е неприятно твърда.
    При настройките на волана е намерен баланс между прецизност и директност, и тежест. Окачването е по-стегнато от на "Корса", да речем, но возията не е неприятно твърда.
  • В "Кросленд Екс" впечатлява списъкът с ектри, имащи пряко отношение към безопасността. В това отношение специално внимание заслужават светодиодните фаровете, с променящ се според пътните условия светлинен сноп, предупреждението за опасност от удар в предното превозно средство и автономно автоматично спиране, сигнализация за напускане на лентата за движение, алармиране за наличие на обект в мъртвата зона на зрението на водача и т.н.

    Автомобилът е снабден и със система, която сигнализира при умора във водача.
    В "Кросленд Екс" впечатлява списъкът с ектри, имащи пряко отношение към безопасността. В това отношение специално внимание заслужават светодиодните фаровете, с променящ се според пътните условия светлинен сноп, предупреждението за опасност от удар в предното превозно средство и автономно автоматично спиране, сигнализация за напускане на лентата за движение, алармиране за наличие на обект в мъртвата зона на зрението на водача и т.н.<br /><br />Автомобилът е снабден и със система, която сигнализира при умора във водача.
  • На разположение са също панорамната камера за обратно виждане и система за полуавтономно паркиране, която поема управлението на волана, за да бъде изпълнена прецизно маневрата.
    На разположение са също панорамната камера за обратно виждане и система за полуавтономно паркиране, която поема управлението на волана, за да бъде изпълнена прецизно маневрата.
  • Голямото предимство на "Кросленд Екс", както и на всички модели на "Опел", е личният асистент Opel OnStar. Той предлага автоматично свързване със спасителните служби при инцидент, възможност за резервиране на хотел и маса в ресторант с едно обаждане, получаване на адрес на предпочитан обект директно в навигацията и т.н.
    Голямото предимство на "Кросленд Екс", както и на всички модели на "Опел", е личният асистент <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2016/11/25/2871326_angel-hraniteliat_na_opel_veche_pokriva_i_bulgariia/" target="_blank">Opel OnStar</a>. Той предлага автоматично свързване със спасителните служби при инцидент, възможност за резервиране на хотел и маса в ресторант с едно обаждане, получаване на адрес на предпочитан обект директно в навигацията и т.н.
  • На разположение е и приложение на смартфон, през което може да се проследи от дистанция състоянието на автомобила, неговото местоположение, да се отключи, или заключи, както и да се активират алармата и светлините, за да бъде открита колата по-лесно на претъпкан паркинг.

    Чрез приложението за смартфони могат да се следят интервалите за сервизно обслужване и да се запази час в сервиз.
    На разположение е и приложение на смартфон, през което може да се проследи от дистанция състоянието на автомобила, неговото местоположение, да се отключи, или заключи, както и да се активират алармата и светлините, за да бъде открита колата по-лесно на претъпкан паркинг.<br /><br />Чрез приложението за смартфони могат да се следят интервалите за сервизно обслужване и да се запази час в сервиз.
  • Цените на "Опел Кросленд Екс" тръгват от 29 180 лева с ДДС за автомобил с 1.2 литров бензинов мотор с 81 конски сили. Нивата на оборудване са три, като с всички екстри, турбо бензинов мотор и автоматик, кросоувърът струва около 45 000 лева.
    Цените на "Опел Кросленд Екс" тръгват от 29 180 лева с ДДС за автомобил с 1.2 литров бензинов мотор с 81 конски сили. Нивата на оборудване са три, като с всички екстри, турбо бензинов мотор и автоматик, кросоувърът струва около 45 000 лева.