Министър Нанков се оплака от ниските глоби за проблемни гуми

Министър Нанков се оплака от ниските глоби за проблемни гуми

Министър Нанков се оплака от ниските глоби за проблемни гуми
Глобата за проблеми с гумите е твърде ниска, за да накара водачите да вземат предвид този аспект от подготовката на автомобилите за зимата. Това мнение изрази на пресконференция днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от агенция "Фокус".
Той припомни, че ако през зимата автомобилите не са гуми с грайфер над 4 мм, санкцията е от 50 до 150 лв. "Тези ниски санкции предполагат водачите да не подменят гумите си. Виждаме в какви ситуации изпада обществото. Два тежкотоварни автомобила са в състояние да запушат половин България", посочи Нанков.
Той коментира работата на почистващите фирми при снеговалежа от началото на тази седмица. Министърът отчете, че е имало проблеми по автомагистралите "Хемус" и "Тракия".
На "Хемус" обаче проблемът дошъл от катастрофирал заради заспал шофьор ТИР. "В участъка на "Тракия", в който имаше километрично задръстване, бяха блокирани и снегопочистващи машини. Нямахме нито бедстващи хора, нито кризисни ситуации в старопланинските проходи. Мнението ми е, че работата е добра. Винаги може и повече. Ще наложим и санкции, ако има пропуски от поддържащите фирми", обясни Николай Нанков.
Той допълни, че имам и известни бележки за поддръжката на някои от участъците на републиканската пътна мрежа. В петък ще стане ясно и къде ще наложим санкции", коментира Нанков.
Има недостиг на шофьори на снегорини
Според председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов зимното поддържане на България е на добро ниво и изисква огромни усилия. "Поддържането на "Тракия" е било винаги приоритет. Няма как 1000 км магистрали, когато започне обилен снеговалеж, да бъдат на асфалт. Значително сме подобрили качеството на зимното поддържане. Стараем се с оглед на огромния тежкотоварен трафик да поддържаме максимално на асфалт", каза той.
По думите му проблем пред целия бранш е, че има огромен недостиг на кадри. "Все по-драстичен е недостигът от шофьори и всичко, което е свързано с управление на техниката. Не знам какво ще правим. Недостигът на кадри ще става все повече и повече. Няма млади хора механизатори. При 3200 машини ни трябват около 6000 шофьори", каза още инж. Дончо Атанасов.