Конкуренцията успя да заеме стабилни позиции в растящия сегмент на компактните кросоувъри, така че пред "Т-Рок" стои нелеката задача да се бори с утвърдени вече модели.
Кросоувърите, създадени на базата на малки градски коли, се появиха в началото на десетилетието, като за техен първенец може да се смята "Нисан Джук", построен на базата на "Микра".
Едва през тази година "Фолксваген" представи конкурентния си модел в този клас, но новият "Т-Рок" има достатъчно качества, за да навакса закъснението.Забавянето даде възможност на конкуренцията да заеме стабилни позиции в този растящ сегмент, така че пред "Т-Рок" стои нелеката задача да се бори с утвърдени вече модели като "Рено Каптюр", "Опел Мока" и "Мазда СХ-3" например.
Освен това заедно с "Т-Рок" на пазара дебютираха още няколко конкурентни модела – "Хюндай Кона", "Киа Стоник" и "Сеат Арона".По-всичко личи, че борбата няма да е лесна, но от "Фолксваген" знаят как да се справят със силната конкуренция и често пъти я побеждават.
Новият "Т-Рок" е изграден на успешната платформа MQB, дълъг е 4,23 метра, широк е 1,82 метра, висок е 1,57 метра, а междуосието му достига цели 2,60 метра.Външният вид на "Т-Рок" определено привлича вниманието с интересен и младежки дизайн, който трябва да се хареса на голямата група потребители. Предната част е модерна и свежа, с нестандартна решетка и скосени фарове с двойни LED светлини. В задната част на "Т-Рок" силуетът е типичен за хечбек с наклонено задно стъкло. Характерният за кросоувър външен вид е изразен чрез масивните арки на калниците и защитната пластмасова облицовка в долната част на каросерията. Един от интересните дизайнерски похвати в новия "Т-Рок" е двуцветната каросерия, в която са съчетани два контрастни цвята, като например синьо и бяло, жълто и черно или червено и черно.
Т-Рок" се предлага с възможност за избор между 10 цвята за основната част на каросерията и 4 цвята за покрива.Новият "Фолксваген Т-Рок" се предлага в две основни линии на оборудване версии – "Дизайн" и "Спорт". От следващата година към тях ще се присъедини и спортният вариант "Р-Лайн", който добавя спойлери в основния цвят на купето. Сядането в салона става бързо и лесно. Седалките са поставени значително по-високо от тези в "Голф" и обзорът е добър. Приборното табло е прегледно.
Типично за "Фолксваген", всичко е поставено на най-логичното място и не изисква време за разучаване и свикване.На централната конзола във високите нива на оборудване е поставен 8-инчов сензорен екран, който при необходимост изпълнява функциите на таблет или смартфон.
Благодарение функциите на информационно-развлекателната система Discover Media всички пътуващи в "Т-Рок" разполагат с всеобхватна свързаност.Системата може да се допълни с приложенията MirrorLink, Apple CarPlay и Android Auto, които я правят напълно съвместима със смартфона на водача, без значение каква марка и модел е той. Освен това един смартфон може да се зарежда безжично. В салона на "Фолксваген Т-Рок" не изпитвам недостиг на пространство, дори напротив – това е най-просторният интериор в класа. На задните седалки могат да седнат хора с ръст до 1,90 м, без главите им да опират.
Багажникът е шампион в класа с цели 445 литра в стандартно състояние и 1290 литра при сгънати задни облегалки.Най-напред тествам "Т-Рок" с 2-литров турбодизелов двигател с мощност 150 к.с., 7-степенен автоматик DSG с двоен съединител и задвижване 4х4.
Благодарение на максималния въртящ момент от 340 Нм при 1750 об./мин. дизеловият мотор работи спокойно и тегли много добре, без забележима турбодупка. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 8,4 секунди.Алтернативата е 2-литровият 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 190 к.с. и задвижване 4х4. Въртящият момент от 320 Нм е наличен в огромен интервал от 1500 до 4180 об./мин., така че "Т-Рок" е още по-динамичен.
Ускорението от място до 100 км/ч става за 7,2 секунди. Бензиновият турбомотор има и много по-добър звук.В комбинация и с двата двигателя прословутата 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител работи перфектно.
При равномерно ускорение предавките се редуват нагоре неусетно за водача, а при нервен скок върху газта, трансмисията сваля до четири предавки и колата сякаш се изстрелва напред.Воланът е относително директен, реагира точно като при еталона "Голф", така че ми дава възможност да управлявам "Т-Рок" много прецизно по тесен планински път, осеян с много остри завои.
Окачването е твърдо за по-голяма стабилност в завоите. Ако искате комфортно возене, поръчайте опционалните адаптивни амортисьори, с който бяха оборудвани тестовите автомобили.Новият "Фолксваген Т-Рок" е оборудван с почти всички съвременни системи, които облекчават водача и му помагат в управлението, като повишават безопасността.
Най-практична е системата за аварийно спиране в града с функция за разпознаване на пешеходци, която ще предотврати фатален сблъсък, ако за момент сте се разсеяли или не виждате добре.Системата за проследяване на пътната маркировка и активно връщане на колата в лентата ще оцените, ако задремете на магистралата, както често се случва при дълго и монотонно пътуване.
Адаптивният круиз контрол работи в интервала от 30 до 210 км/ч, има и система с камера за разпознаване на пътните знаци, както и автопилот за напълно самостоятелно паркиране.На нашия пазар "Фолксваген Т-Рок" дебютира на автосалона през октомври. Цената започва от 33 895 лева за модела с 1-литров бензинов турбомотор със 115 к.с. и 6-степенна ръчна скоростна кутия. Добре оборудван модел с 2-литров бензинов турбомотор с мощност 190 к.с., 7-степенна автоматична трансмисия DSG и 4х4 струва 65 998 лева.