Тест драйв: Спортният всъдеход на "Мерцедес"

Мерцедес

Тест драйв: Спортният всъдеход на "Мерцедес"

От БМВ първи се сетиха да съберат в едно купе и офроуд модел, и с появата на X6 през 2008 година се оказа, че за подобни автомобили има изненадващо много купувачи. Логично, конкурентите реагираха и така през 2015-та се появи "Мерцедес" GLE купе.

  • От БМВ първи се сетиха да съберат в едно купе и офроуд модел, и с появата на X6 през 2008 година се оказа, че за подобни автомобили има изненадващо много купувачи. Логично, конкурентите реагираха и така през 2015-та се появи "Мерцедес" GLE купе.

    На снимката той е със стандартното GLE, както се казва бившата М-класа на концерна.
    От БМВ първи се сетиха да съберат в едно купе и офроуд модел, и с появата на X6 през 2008 година се оказа, че за подобни автомобили има изненадващо много купувачи. Логично, конкурентите реагираха и така през 2015-та се появи "Мерцедес" GLE купе. <br /><br />На снимката той е със стандартното GLE, както се казва бившата М-класа на концерна.
  • Автомобилът бързо открадна клиенти от баварците, завоюва и нови, като към днешна дата е доста често срещан и по българските пътища. По отношение на визията, GLE Coupe изглежда идна идея по-мускулест от Х6, но лично за мен, задницата е твърде масивна.
    Автомобилът бързо открадна клиенти от баварците, завоюва и нови, като към днешна дата е доста често срещан и по българските пътища. По отношение на визията, GLE Coupe изглежда идна идея по-мускулест от Х6, но лично за мен, задницата е твърде масивна.
  • Салонът впечатлява с качествените материали, като изненадва и пространството за возещите се отзад, в дългия 4.90 метра автомобил.
    Салонът впечатлява с качествените материали, като изненадва и пространството за возещите се отзад, в дългия 4.90 метра автомобил.
  • Багажният обем е изключително щедър, като минимум събира 650 литра, а максимумът е почти три пъти повече. Известно неудобство създава фактът, че за да стане равен под първа трябва да махне подглавника на задните седалки, след това да се вдигне напред седалищната им част, преди облегалките да се сгънат.

    Високият товарен ръб пък гарантира, че при товарене и разтоварване забърсвате с дрехите си задната броня.
    Багажният обем е изключително щедър, като минимум събира 650 литра, а максимумът е почти три пъти повече. Известно неудобство създава фактът, че за да стане равен под първа трябва да махне подглавника на задните седалки, след това да се вдигне напред седалищната им част, преди облегалките да се сгънат.<br /><br />Високият товарен ръб пък гарантира, че при товарене и разтоварване забърсвате с дрехите си задната броня.
  • По отношение на качеството на материалите, GLE купе наистина впечатлява с използването на фина кожа, изобилие от алуминиеви акценти и качествени дървени фурнири.

    Ергономията е на високо ниво, като за управлението на мултимедията се разчита както на бутони, така и на въртящ се селектор, и реагираща на допир повърхност, подобна на тъчпада при лаптопите.
    По отношение на качеството на материалите, GLE купе наистина впечатлява с използването на фина кожа, изобилие от алуминиеви акценти и качествени дървени фурнири.<br /><br />Ергономията е на високо ниво, като за управлението на мултимедията се разчита както на бутони, така и на въртящ се селектор, и реагираща на допир повърхност, подобна на тъчпада при лаптопите.
  • Единствената ми забележка по повод удобството за управление е към типичното за Mercedes поставяне на лоста за скоростите на мястото на лостчето за чистачките при другите коли.

    Объркване създава и монтирането на лоста за управление на круиз контрола под този на мигачите, като при липса на опит, често се стига до грешки.
    Единствената ми забележка по повод удобството за управление е към типичното за Mercedes поставяне на лоста за скоростите на мястото на лостчето за чистачките при другите коли.<br /><br />Объркване създава и монтирането на лоста за управление на круиз контрола под този на мигачите, като при липса на опит, често се стига до грешки.
  • Гамата включва четири бензинови и един дизелов мотор, с мощности между 258 и 585 конски сили. Тестовият автомобил беше с означението 350d, което към днешна дата означава, че се задвижва от трилитров, шестцилиндров дизел с мощност 258 конски сили и максимален въртящ момент 620 Нм.

    Той е комбиниран серийно с девестепенна автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела, при което въртящият момент постоянно е поравно разпределен между предния и задния мост..
    Гамата включва четири бензинови и един дизелов мотор, с мощности между 258 и 585 конски сили. Тестовият автомобил беше с означението 350d, което към днешна дата означава, че се задвижва от трилитров, шестцилиндров дизел с мощност 258 конски сили и максимален въртящ момент 620 Нм.<br /><br />Той е комбиниран серийно с девестепенна автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела, при което въртящият момент постоянно е поравно разпределен между предния и задния мост..
  • Дизелът се комбинира серийно с девестепенна автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела, при което въртящият момент постоянно е поравно разпределен между предния и задния мост..
    Дизелът се комбинира серийно с девестепенна автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела, при което въртящият момент постоянно е поравно разпределен между предния и задния мост..
  • Така екипиран GLE Coupe 350d се ускорява до 100 км/ч за седем секунди, при разход на гориво от 6.9 л/100 км. Максималната скорост е 226 км/ч.
    Така екипиран GLE Coupe 350d се ускорява до 100 км/ч за седем секунди, при разход на гориво от 6.9 л/100 км. Максималната скорост е 226 км/ч.
  • Благодарение на деветте предавки, дори при 140 км/ч автомобилът се движи на под 2000 оборота в минута, което е добре както за разхода, така и за липсата на неприятен шум откъм мотора. Трансмисията реагира изключително прецизно, като в комфортен режим изрежда скоростите незабележимо, а в спортен изцежда максимума от двигателя.На разположение са и планки за смяна на предавките от волана, който така и не намерих повод на ползвам.
    Благодарение на деветте предавки, дори при 140 км/ч автомобилът се движи на под 2000 оборота в минута, което е добре както за разхода, така и за липсата на неприятен шум откъм мотора. Трансмисията реагира изключително прецизно, като в комфортен режим изрежда скоростите незабележимо, а в спортен изцежда максимума от двигателя.На разположение са и планки за смяна на предавките от волана, който така и не намерих повод на ползвам.
  • В рамките на теста разходът на гориво беше 10.5 л/100 км, но без особени усилия може да бъде свален на около 9. При сериозен тормоз, обаче подминава 11 на сто, както показва това показание на бордовия компютър в тестовия автомобил.
    В рамките на теста разходът на гориво беше 10.5 л/100 км, но без особени усилия може да бъде свален на около 9. При сериозен тормоз, обаче подминава 11 на сто, както показва това показание на бордовия компютър в тестовия автомобил.
  • Системата DYNAMIC SELECT в тестовия автомобил, позволява водачът да избира между спортен, комфортен и индивидуален режим на шофиране, като в допълнине присъства и такъв за каране по хлъзгав терен. Всеки от тях променя реакцията на педала на газта, трансмисията, волана, окачването и други важни системи.
    Системата DYNAMIC SELECT в тестовия автомобил, позволява водачът да избира между спортен, комфортен и индивидуален режим на шофиране, като в допълнине присъства и такъв за каране по хлъзгав терен. Всеки от тях променя реакцията на педала на газта, трансмисията, волана, окачването и други важни системи.
  • Адаптивната ходова част с въздушно окачване също се усеща много различни, в отделните режими на шофиране. При комфорт колата вози меко със сериозно люлеене във всички посоки и съответно доста отчетлив наклон на каросерията, при влизане в завоя с висока скорост.
    Адаптивната ходова част с въздушно окачване също се усеща много различни, в отделните режими на шофиране. При комфорт колата вози меко със сериозно люлеене във всички посоки и съответно доста отчетлив наклон на каросерията, при влизане в завоя с висока скорост.
  • В спортен режим, неравностите се усещат, но пък кренът е драстично намален. Воланът дава отлична обратна връзка във всички режими, но в при спортните настройки е най-директен и тежък.
    В спортен режим, неравностите се усещат, но пък кренът е драстично намален. Воланът дава отлична обратна връзка във всички режими, но в при спортните настройки е най-директен и тежък.
  • Серийно Mercedes CLE Coupe се оборудва със светодиодни фарове, които осигуряват отлична видимост, дори в дъжд, сняг и мъгла. Те осветяват завоя, променят формата на светлинния поток според скоростта, както и превключват автоматично между къси и дълги светлини.
    Серийно Mercedes CLE Coupe се оборудва със светодиодни фарове, които осигуряват отлична видимост, дори в дъжд, сняг и мъгла. Те осветяват завоя, променят формата на светлинния поток според скоростта, както и превключват автоматично между къси и дълги светлини.<br />
  • В заключение остава да кажа, че цените на GLE Coupe в България тръгват от 135 480 лева с ДДС.
    В заключение остава да кажа, че цените на GLE Coupe в България тръгват от 135 480 лева с ДДС.