Фоторазказ: Автомобилът на годината за България

Георги Пауновски

Фоторазказ: Автомобилът на годината за България

"Форд Фиеста" има амбицията да е най-усъвършенстваният модел в класа си.

  • През последните години "Форд Фиеста" твърдо е сред най-предпочитаните компактни автомобили за европейците. В България моделът също е много популярен, а в четвъртък неговото седмо поколение спечели титлата "Автомобил на годината" за нашата страна. Автомобилът има амбицията да е най-усъвършенстваният модел в класа си.
    През последните години "Форд Фиеста" твърдо е сред най-предпочитаните компактни автомобили за европейците. В България моделът също е много популярен, а в четвъртък неговото седмо поколение<a href="https://www.dnevnik.bg/skorost/2018/01/18/3114642_ford_fiesta_e_avtomobilut_na_godinata_za_bulgariia/" target="_blank"> спечели титлата "Автомобил на годината" </a>за нашата страна. Автомобилът има амбицията да е най-усъвършенстваният модел в класа си.
  • Новата "Фиеста" е със 7.1 сантиметра по-дълга от предшественика си, като вече се простира на 4.04 метра. Що се отнася до външния вид, той комбинира позната обща форма, но и много различни детайли, като замяната на вертикалните задни светлини с хоризонтални.
    Новата "Фиеста" е със 7.1 сантиметра по-дълга от предшественика си, като вече се простира на 4.04 метра. Що се отнася до външния вид, той комбинира позната обща форма, но и много различни детайли, като замяната на вертикалните задни светлини с хоризонтални.
  • Новият компактен "Форд" предлага повече възможности за персонализация от всякога, като покрива и страничните огледала, могат да са в един от четири контрастни цвята. Излъчването на колата се променя и от джантите с нов дизайн, с размер до 18 цола.
    Новият компактен "Форд" предлага повече възможности за персонализация от всякога, като покрива и страничните огледала, могат да са в един от четири контрастни цвята. Излъчването на колата се променя и от джантите с нов дизайн, с размер до 18 цола.
  • С отварянето на предната врата отчетох и монтирането на пластмасов протектор, който изкача автоматично, за да избегне нанасяне и понасяне на щети при паркиране между други автомобили.
    С отварянето на предната врата отчетох и монтирането на пластмасов протектор, който изкача автоматично, за да избегне нанасяне и понасяне на щети при паркиране между други автомобили.
  • Докато отвън моделът е лесно разпознаваем като "Фиеста", то салонът е изцяло променен. Броят на бутоните по арматурното табло е намален почти на половина.

    Появява се плаващ екран на мултимедията, с размер до 8 инча, ново е приборното табло, с дисплей между скалите на километража и оборотомера.
    Докато отвън моделът е лесно разпознаваем като "Фиеста", то салонът е изцяло променен. Броят на бутоните по арматурното табло е намален почти на половина.<br /><br />Появява се плаващ екран на мултимедията, с размер до 8 инча, ново е приборното табло, с дисплей между скалите на километража и оборотомера.
  • Материалите са видимо качествени, а новите варианти за персонализация включват цветни ластни, детайли в пиано лак, хромирани акценти и други.

    За модел в компактния клас изненадва цветното осветление на ключови зони в колата, като поставката за чаши между предните седалки, джобовете на вратите и около краката.
    Материалите са видимо качествени, а новите варианти за персонализация включват цветни ластни, детайли в пиано лак, хромирани акценти и други.<br /><br />За модел в компактния клас изненадва цветното осветление на ключови зони в колата, като поставката за чаши между предните седалки, джобовете на вратите и около краката.
  • "Фиеста" е първият "Форд", в който се предлага премиум аудиосистема B&O PLAY с музикална мощност 675 вата. Сред екстрите за първи път се появяват отопляем волан и стъклен покрив с отваряща се част.

    Вече зад волана, нямах никакви проблеми с настройките по колата. Отчетох и фактът, че на кормилото са поставени само най-нужните бутони, като управлението им е интуитивно.
    "Фиеста" е първият "Форд", в който се предлага премиум аудиосистема B&O PLAY с музикална мощност 675 вата. Сред екстрите за първи път се появяват отопляем волан и стъклен покрив с отваряща се част.<br /><br />Вече зад волана, нямах никакви проблеми с настройките по колата. Отчетох и фактът, че на кормилото са поставени само най-нужните бутони, като управлението им е интуитивно.
  • Това, което ме изненада бяха малките странични огледала. В хода на теста не отчетох проблем, заради размерът им, още повече, че автомобилът е снабден със система за сигнализация за превозно средство в мъртвата зона на огледалата.
    Това, което ме изненада бяха малките странични огледала. В хода на теста не отчетох проблем, заради размерът им, още повече, че автомобилът е снабден със система за сигнализация за превозно средство в мъртвата зона на огледалата.
  • Поглед към мястото на задните седалки леко помрачи отличните ми впечатления от салона на "Фиеста". Въпреки, че пасажерите отзад са получили с 1.1 см. повече в областта на коленете, пак ми се струва тесничко, дори когато водачът е среден на ръст.
    Поглед към мястото на задните седалки леко помрачи отличните ми впечатления от салона на "Фиеста". Въпреки, че пасажерите отзад са получили с 1.1 см. повече в областта на коленете, пак ми се струва тесничко, дори когато водачът е среден на ръст.
  • В същото време багажникът осигурява приличните 303 минимални литра обем, които се утрояват, при сгъване на облегалките на задните седалки. Не липсват закачалки за торби, както и ниши за прибиране на дреболии.
    В същото време багажникът осигурява приличните 303 минимални литра обем, които се утрояват, при сгъване на облегалките на задните седалки. Не липсват закачалки за торби, както и ниши за прибиране на дреболии.
  • Новата "Фиеста" e на българския пазар с пет бензинови мотора. Сред тях нов е базовият трицилиндров 1.1-литров атмосферен двигател със 70 и 85 конски сили. Той заменя присъствалия до сега с работен обем 1.25-литра.

    Екобууст моторите с турбо са със 100, 125 и 145 коня, като тестовият автомобил беше снабден с най-маломощният от тях, комбиниран с нова шестепенна механична скоростна кутия с намалено триене. Бензинът със 100 коня може да се комбинира и с автоматик. Дизелите са 1500 кубикови с 85 и 120 конски сили.
    Новата "Фиеста" e на българския пазар с пет бензинови мотора. Сред тях нов е базовият трицилиндров 1.1-литров атмосферен двигател със 70 и 85 конски сили. Той заменя присъствалия до сега с работен обем 1.25-литра.<br /><br />Екобууст моторите с турбо са със 100, 125 и 145 коня, като тестовият автомобил беше снабден с най-маломощният от тях, комбиниран с нова шестепенна механична скоростна кутия с намалено триене. Бензинът със 100 коня може да се комбинира и с автоматик. Дизелите са 1500 кубикови с 85 и 120 конски сили.
  • След първите километри зад волана на тестовата "Фиеста", моторът ми се понрави с добрата динамика, която осигурява. Ускорението до 100 км/ч става за 10.2 секунди.
    След първите километри зад волана на тестовата "Фиеста", моторът ми се понрави с добрата динамика, която осигурява. Ускорението до 100 км/ч става за 10.2 секунди.
  • Двигателят е и изключително еластичен, тъй като максимумът от въртящия момент от 170 Нм е на разположение още при 1750 об/мин. Липсват каквито и да е неприятни вибрации, които до неотдавна бяха типични за трицилиндровите мотори. Скоростната кутия превключва прецизно, като заслужава внимание и качествената изработка на лоста за нейното управление.
    Двигателят е и изключително еластичен, тъй като максимумът от въртящия момент от 170 Нм е на разположение още при 1750 об/мин. Липсват каквито и да е неприятни вибрации, които до неотдавна бяха типични за трицилиндровите мотори. Скоростната кутия превключва прецизно, като заслужава внимание и качествената изработка на лоста за нейното управление.
  • В края на теста моторът заслужи овациите ми и заради разхода - 6 л/100 км при преход от 850 километра, от които 100 в градска среда и 750 по магистрала с поддържане на 130-140 км/ч.

    По книжка средният разход на гориво за тази модификация е 4.3 л/100 км. Заслуга за скромния разход на гориво имат автоматичната Старт-Стоп система на двигателя и активните клапи в предната решетка.
    В края на теста моторът заслужи овациите ми и заради разхода - 6 л/100 км при преход от 850 километра, от които 100 в градска среда и 750 по магистрала с поддържане на 130-140 км/ч.<br /><br />По книжка средният разход на гориво за тази модификация е 4.3 л/100 км. Заслуга за скромния разход на гориво имат автоматичната Старт-Стоп система на двигателя и активните клапи в предната решетка.<br />
  • На магистралата "Фиеста" ме впечатли със сериозното обезшумяване, като дори при движение със 130 км/ч разговорите на борда вървят без повишаване на глас. Окачването предлага добро ниво на комфорт, а воланът се усеща по-директен.
    На магистралата "Фиеста" ме впечатли със сериозното обезшумяване, като дори при движение със 130 км/ч разговорите на борда вървят без повишаване на глас. Окачването предлага добро ниво на комфорт, а воланът се усеща по-директен.
  • При шофиране на път със завои прави впечатление подобрената управляемост, за която заслуга има и електронно векторно разпределение на въртящия момент, като при нужда се изпраща лек спирачен импулс към вътрешното за завоя предно колело.

    От "Форд" посочват още, че това е подобрило сцеплението в завойс 10%, а преработените спирачки са намалили спирачният път с 8%.
    При шофиране на път със завои прави впечатление подобрената управляемост, за която заслуга има и електронно векторно разпределение на въртящия момент, като при нужда се изпраща лек спирачен импулс към вътрешното за завоя предно колело.<br /><br />От "Форд" посочват още, че това е подобрило сцеплението в завойс 10%, а преработените спирачки са намалили спирачният път с 8%.
  • Най-голямата разлика, спрямо предишната "Фиеста", безспорно е свързан с набора от системи за сигурност. Серийно или срещу доплащане са на разположение общо 15 различни технологии, разчитащи за работата си на две камери, три радара и дванадесет ултразвукови сензори.
    Най-голямата разлика, спрямо предишната "Фиеста", безспорно е свързан с набора от системи за сигурност. Серийно или срещу доплащане са на разположение общо 15 различни технологии, разчитащи за работата си на две камери, три радара и дванадесет ултразвукови сензори.
  • "Фиеста" е първият "Форд" със системата за засичане и избягване на сблъсъци с пешеходци и нощем. Активният паркинг асистент, който поема контрола върху волана при успередно и перпендикулярно паркиране, вече активира самостоянелно и спирачките, ако водачът пропусне да го направи.
    "Фиеста" е първият "Форд" със системата за засичане и избягване на сблъсъци с пешеходци и нощем. Активният паркинг асистент, който поема контрола върху волана при успередно и перпендикулярно паркиране, вече активира самостоянелно и спирачките, ако водачът пропусне да го направи.
  • За системата за предупреждение за автомобил в мъртвата зона на огледалата вече стана дума, а асистентът за поддържане на избраната лента на движение е с функция за коригиране на траекторията, ако това може да стане безопасно. Полезна се оказа и системата за разпознаване на пътните знаци.
    За системата за предупреждение за автомобил в мъртвата зона на огледалата вече стана дума, а асистентът за поддържане на избраната лента на движение е с функция за коригиране на траекторията, ако това може да стане безопасно. Полезна се оказа и системата за разпознаване на пътните знаци.
  • Карах "Фиеста"и в дъжд и бях впечатлен от огромната площ, която почистват предните чистачки. Оказа се, че тя е с 13% по-голяма, отколкото при предишния модел, като промяната е направена след консултации с притежатели на стария автомобил. Пак по тяхно настояване затварянето на вратите изисква с 20% по-малко усилия.
    Карах "Фиеста"и в дъжд и бях впечатлен от огромната площ, която почистват предните чистачки. Оказа се, че тя е с 13% по-голяма, отколкото при предишния модел, като промяната е направена след консултации с притежатели на стария автомобил. Пак по тяхно настояване затварянето на вратите изисква с 20% по-малко усилия.
  • Цените на новият "Форд Фиеста" в България тръгват от 23 600 лева с ДДС за версията с пет врати.
    Цените на новият "Форд Фиеста" в България тръгват от 23 600 лева с ДДС за версията с пет врати.
  • Фоторазказ: Автомобилът на годината за България