Фотогалерия: 120 години "Рено" - емблематичните модели

Рено

Фотогалерия: 120 години "Рено" - емблематичните модели

Френската компания "Рено" припомни най-интересните модели в своята история, по повод 120 години от лансиране на първия си модел.

  • Френската компания "Рено" припомни най-интересните модели в своята история, по повод 120 години от лансиране на първия автомобил от марката. Той излиза на пазара през 1898 година и носи името "Рено" 1 CV 3-4 Monocylindre Type A.

    Автомобилът е с разположен отпред мотор и една директна предавка. Колата дори не е пусната в продажба.
    Френската компания "Рено" припомни най-интересните модели в своята история, по повод 120 години от лансиране на първия автомобил от марката. Той излиза на пазара през 1898 година и носи името "Рено" 1 CV 3-4 Monocylindre Type A.<br /><br />Автомобилът е с разположен отпред мотор и една директна предавка. Колата дори не е пусната в продажба.<br />
  • Автомобилите, отбелязващи важни етапи от историята на "Рено", ще бъдат изложени на изложението за ретро автомобили Rétromobile, което ще се проведе от 7 до 11 февруари в Париж.
    Автомобилите, отбелязващи важни етапи от историята на "Рено", ще бъдат изложени на изложението за ретро автомобили Rétromobile, което ще се проведе от 7 до 11 февруари в Париж.
  • Първият лансиран на пазара автомобил "Рено" е Type B. Това е една от първите коли в света, в която водачът и неговият спътник са в кабина, а не под открито небе.

    Що се отнася до мотора и задвижването, те са сходни като при Type A, но мощността е малко по-голяма.
    Първият лансиран на пазара автомобил "Рено" е Type B. Това е една от първите коли в света, в която водачът и неговият спътник са в кабина, а не под открито небе.<br /><br />Що се отнася до мотора и задвижването, те са сходни като при Type A, но мощността е малко по-голяма.
  • Годината е 1909, а "Рено" представя своя пощенски ван Type BD Postal Van. Той е модерна версия на теглените от коне омнибуси и е първият автомобил в света с обща допустима маса 3 тона.

    Задвижването става с кардан и ванът е пословичен със своята надеждност.
    Годината е 1909, а "Рено" представя своя пощенски ван Type BD Postal Van. Той е модерна версия на теглените от коне омнибуси и е първият автомобил в света с обща допустима маса 3 тона.<br /><br />Задвижването става с кардан и ванът е пословичен със своята надеждност.
  • "Рено" Type AG1 се появява през 1910 година и такива са първите таксита в Париж. Автомобилът е гениално прост, а сгъваемият таван го прави идеален за придвижване и в слънчево, и в лошо време.

    Това е първият автомобил на "Рено", които има успех и извън границите на Франция.
    "Рено" Type AG1 се появява през 1910 година и такива са първите таксита в Париж. Автомобилът е гениално прост, а сгъваемият таван го прави идеален за придвижване и в слънчево, и в лошо време.<br /><br />Това е първият автомобил на "Рено", които има успех и извън границите на Франция.
  • "Рено" Type KJ1 е първият автомобил на френския производител след Първата световна война. Той се ражда през 1923 година и се отличава с достъпна цена, но и иновативни решения - електрически стартер, скоростна кутия с три предавки и други.

    Предлага се в различни варианти на каросерията, включително триместна закрита версия, кабриолет и други.
    "Рено" Type KJ1 е първият автомобил на френския производител след Първата световна война. Той се ражда през 1923 година и се отличава с достъпна цена, но и иновативни решения - електрически стартер, скоростна кутия с три предавки и други.<br /><br />Предлага се в различни варианти на каросерията, включително триместна закрита версия, кабриолет и други.
  • "Рено" Type PR е модел от 1927 година, които е нещо средно между товарен ван и микробус с десет места.

    Автомобилът е използван като шатъл между хотелите и жп гарите. Максималната скорост е 65 км/ч.
    "Рено" Type PR е модел от 1927 година, които е нещо средно между товарен ван и микробус с десет места.<br /><br />Автомобилът е използван като шатъл между хотелите и жп гарите. Максималната скорост е 65 км/ч.
  • "Рено" Vivastella е един от най-модерните автомобили в началото на 30-те години на миналия век. Колата има класически линии, като може да превозва до седем души.

    Салонът е тапициран с кадифе и качествени платове. Това е най-луксозният шестцилиндров модел на "Рено"
    "Рено" Vivastella е един от най-модерните автомобили в началото на 30-те години на миналия век. Колата има класически линии, като може да превозва до седем души.<br /><br />Салонът е тапициран с кадифе и качествени платове. Това е най-луксозният шестцилиндров модел на "Рено"
  • Juvaquatre, пуснат през 1937 година, е първият модел на "Рено" с купе от стомана. Колата притежава неподвластен на времето стил и първо излиза на пазара като лек автомобил с четири врати, в който има място за петима души.

    На снимката е по-спортната версия с две врати. Едни от ключовите черти на автомобила са маневреността и ниската консумация на гориво.
    Juvaquatre, пуснат през 1937 година, е първият модел на "Рено" с купе от стомана. Колата притежава неподвластен на времето стил и първо излиза на пазара като лек автомобил с четири врати, в който има място за петима души.<br /><br />На снимката е по-спортната версия с две врати. Едни от ключовите черти на автомобила са маневреността и ниската консумация на гориво.
  • 4 CV е първият следвоенен модел на "Рено", с който Франция се връща сред производителите на автомобили в Европа. В този смисъл, колата символизира свободата, като е предпочитана от работници, собственици на малък бизнес, дори атлети.

    Рекламният слоган на 4 CV е "четири врати, четири седалки, мотор с четири конски сили". Монтираният отзад мотор и равния под позволяват на колата да е просторна. Успехът на закъснява, като продажбите подминават 1 млн. бройки.
    4 CV е първият следвоенен модел на "Рено", с който Франция се връща сред производителите на автомобили в Европа. В този смисъл, колата символизира свободата, като е предпочитана от работници, собственици на малък бизнес, дори атлети.<br /><br />Рекламният слоган на 4 CV е "четири врати, четири седалки, мотор с четири конски сили". Монтираният отзад мотор и равния под позволяват на колата да е просторна. Успехът на закъснява, като продажбите подминават 1 млн. бройки.
  • Colorale спокойно може да се приеме не само за първия SUV на "Рено", но и първият подобен модел в света изобщо. Автомобилът се предлага в няколко версии на коросерията - комби, ван и пикап.
    Colorale спокойно може да се приеме не само за първия SUV на "Рено", но и първият подобен модел в света изобщо. Автомобилът се предлага в няколко версии на коросерията - комби, ван и пикап.
  • През 1959 "Рено" пуска Estafette, който влиза в историята като първия модел на компанията с предно предаване. Равният под и плъзгащите се врати превръщат ванът в истински хит.

    Estafette се предлага в разнообразни модификации - пътнически, изцяло товарен, като магазин за сладолед на колела, дори като кемпер.
    През 1959 "Рено" пуска Estafette, който влиза в историята като първия модел на компанията с предно предаване. Равният под и плъзгащите се врати превръщат ванът в истински хит.<br /><br />Estafette се предлага в разнообразни модификации - пътнически, изцяло товарен, като магазин за сладолед на колела, дори като кемпер.
  • "Рено" 4 наследява през 1961 година легендата 4 CV. И тук имаме равен под, но вратите са пет, а облегалките на задните седалки се сгъват.

    Автомобилът се отличава и със забележително за времето си пътно поведение. На всичкото отгоре е много елементарен за обслужване и заслужено е добре приет в цял свят.
    "Рено" 4 наследява през 1961 година легендата 4 CV. И тук имаме равен под, но вратите са пет, а облегалките на задните седалки се сгъват.<br /><br />Автомобилът се отличава и със забележително за времето си пътно поведение. На всичкото отгоре е много елементарен за обслужване и заслужено е добре приет в цял свят.
  • "Рено 8 Гордини" от 1964 година е първият модел на френския концерн насочен към автомобилните ентусиасти. Базовият 1100 кубиков мотор на осмицата е напомпен от 50 на 95 конски сили, като бензинът постъпва в двигателя през два карбуратора.

    Същата година се появява и шампионата "Coupe Gordini", който дава на автомобила легендарен статус. Достъпното "Рено 8 Гордини" помага за демократизацията на моторните спортове.
    "Рено 8 Гордини" от 1964 година е първият модел на френския концерн насочен към автомобилните ентусиасти. Базовият 1100 кубиков мотор на осмицата е напомпен от 50 на 95 конски сили, като бензинът постъпва в двигателя през два карбуратора.<br /><br />Същата година се появява и шампионата "Coupe Gordini", който дава на автомобила легендарен статус. Достъпното "Рено 8 Гордини" помага за демократизацията на моторните спортове.
  • "Рено" 16 от 1965 година влиза в историята с куп иновации, сред които окачването с дълъг ход на амортисьорите, централно заключване и електрически прозорци. В същото време автомобилът има огромен багажник, като за пръв път при хечбеците, при сгъване на облегалките на задните седалки се образува равен под.

    В този смисъл обявяването на "Рено" 16 за европейски автомобил на годината за 1965 година не изненадва никого.
    "Рено" 16 от 1965 година влиза в историята с куп иновации, сред които окачването с дълъг ход на амортисьорите, централно заключване и електрически прозорци. В същото време автомобилът има огромен багажник, като за пръв път при хечбеците, при сгъване на облегалките на задните седалки се образува равен под.<br /><br />В този смисъл обявяването на "Рено" 16 за европейски автомобил на годината за 1965 година не изненадва никого.
  • "Рено" 5 излиза на пазара през 1972 година, като има амбицията да е еднакво удобен за употреба в града и извън него. Типичният дизайн, неподвластен на времето, привлича жените и младежите, които до този момент почти не купуват автомобили.

    Често взиман като втори автомобил в семейството, "Рено" 5 е практично и даващо независимост. Автомобилът е пазарен хит, както във Франция, така и в цял свят
    "Рено" 5 излиза на пазара през 1972 година, като има амбицията да е еднакво удобен за употреба в града и извън него. Типичният дизайн, неподвластен на времето, привлича жените и младежите, които до този момент почти не купуват автомобили.<br /><br />Често взиман като втори автомобил в семейството, "Рено" 5 е практично и даващо независимост. Автомобилът е пазарен хит, както във Франция, така и в цял свят
  • "Рено" 30 дебютира през 1975 година на автосалона в Женева, като впечатлява с предлаганите технологии. Автомобилът става първият с предно предаване, V6 двигател, пет врати и волан със серво.

    Структурата на купето е специално опитимизирана, за да защитава максимално пасажерите при най-честите катастрофи, чрез въвеждането на деформационни зони.

    Версията 30 TX предлага екстри като тапицерия на седалките от кадифе, облечен в кожа волан, централно заключване, безключов достъп и дори круиз контрол и ограничител на скоростта.
    "Рено" 30 дебютира през 1975 година на автосалона в Женева, като впечатлява с предлаганите технологии. Автомобилът става първият с предно предаване, V6 двигател, пет врати и волан със серво.<br /><br />Структурата на купето е специално опитимизирана, за да защитава максимално пасажерите при най-честите катастрофи, чрез въвеждането на деформационни зони.<br /><br />Версията 30 TX предлага екстри като тапицерия на седалките от кадифе, облечен в кожа волан, централно заключване, безключов достъп и дори круиз контрол и ограничител на скоростта.
  • "Рено" 9 е показано за първи път през 1981 година на автосалона във Франкфурт. Автомобилът е насочен към клиентите, търсещи универсална семейна кола с ниски експлоатационни разходи.

    "Рено" 9 е първият глобален модел на компанията. Създаден за европейския пазар, петролната криза го прави много търсен и на други континенти. В резултат започва производство в САЩ.

    Журито от 52 европейски журналисти избира "Рено" 9 за автомобил на 1982 година.

    "Рено" 9 е показано за първи път през 1981 година на автосалона във Франкфурт. Автомобилът е насочен към клиентите, търсещи универсална семейна кола с ниски експлоатационни разходи.<br /><br />"Рено" 9 е първият глобален модел на компанията. Създаден за европейския пазар, петролната криза го прави много търсен и на други континенти. В резултат започва производство в САЩ.<br /><br />Журито от 52 европейски журналисти избира "Рено" 9 за автомобил на 1982 година.<br /><br />
  • През 1984 година с Espace "Рено" създава сегмента на минивановете. Tова е изцяло нова концепция, като всяка от седалките е отделна и може да се мести.

    Водачът стои на високо, подът е равен, а просторът в колата е без конкуренция. Миниванът се отличава и с комфортна возия.
    През 1984 година с Espace "Рено" създава сегмента на минивановете. Tова е изцяло нова концепция, като всяка от седалките е отделна и може да се мести.<br /><br />Водачът стои на високо, подът е равен, а просторът в колата е без конкуренция. Миниванът се отличава и с комфортна возия.
  • С появата си през 1982 година "Рено" Twingo съблазнява със симпатичната визия и предефинирането на компактния автомобил. Моделът е забавен, цветен, практичен, сладък и вдъхновяващ.

    Концепцията е проста, като всички автомобили имат едно и също оборудване и се предлагат само с един мотор. За сметка на това, изборът от цветове е огромен.
    С появата си през 1982 година "Рено" Twingo съблазнява със симпатичната визия и предефинирането на компактния автомобил. Моделът е забавен, цветен, практичен, сладък и вдъхновяващ.<br /><br />Концепцията е проста, като всички автомобили имат едно и също оборудване и се предлагат само с един мотор. За сметка на това, изборът от цветове е огромен.
  • Последният модел от своето минало, който "Рено" ще представи на изложението Rétromobile в Париж е Scénic. Също революционен модел за своето време, той създава сегмента на компактните миниванове през 1986 година.

    Scénic привлича купувачите с гъвкавото вътрешно пространство, многото места за съхранение на всевъзможни дреболии и удоволствието от шофирането и пътуването, които предлага.
    Последният модел от своето минало, който "Рено" ще представи на изложението Rétromobile в Париж е Scénic. Също революционен модел за своето време, той създава сегмента на компактните миниванове през 1986 година.<br /><br />Scénic привлича купувачите с гъвкавото вътрешно пространство, многото места за съхранение на всевъзможни дреболии и удоволствието от шофирането и пътуването, които предлага.